Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siitzu: annettinko sulle ohjeeksi, että pitää juoda paljon? Mulle annettiin viimeksi tälläiset ohjeet, vaikka pissaaminen on yhtä helvettiä, niin pitäis juoda, se neste puhdistaa sitä virtsarakkoa. Kannattaa käydä lääkärissä kovien kipujen takia, saat lisää lääkettä, ettei tarvitse kärvistellä!

Mulla oli yhteen aikaan vahan valia virtsatulehdus, johon yksi tuttu vinkkasi, etta kokeile syoda C-vitamiinia kuurina niin, etta sita on koko ajan elimistossa. Yksi 500mg pilleri on paivasuositus, joten pilkoin sen 4 osaan (aluksi taisin ottaa kaksi pilleria puolitettuna) ja soin pitkin paivaa. C-vitamiini poistuu virtsan mukana ja tekee sen niin happamaksi, ettei kaikki bakteerit viihdy siina. Myos karpalomehu ja sokerin poisjattaminen auttaa. Kannattaa kokeilla!! Mulla auttoi ja nykyaan syon aina C:ta jos vahankin kirveltaa alapaassa.

Tuosta c-vitamiinista vielä, että minulle suositteli tohtori heti "yliannostusta" (esim. poretablettia tuplasti kerralla mukiin) kun tuntee pienintäkään ensioiretta ja sitten juurikin edellä mainittua keinoa, että pitää c-vitamiinitason jatkuvana ylläpitona tulehdusoireiden aikana. Ja tosiaan, yliannostus ei ole vaarallinen. Karpalo on myös hyväksi todettu täälläkin!

Meille kanssa soittelee sellaisetkin ihmiset, joita ei yleensä kiinnosta mun asiat pätkän vertaa :mad: Oon aina miettinyt, että miks odottavia ärsyttää noi kyselemiset, mutta nyt kyllä ymmärrän :grin

Siis kyllä ahdistaa! Helvetti jaksais tätä oloa enää hetkeäkään. Vähän kaikenlaista kipua, repimistä, tuntuu kun häpy- ja häntäluuta revittäis kahtia, menkkakipua niin selän puolella kun edessä jne jne... Yskäisee niin lirahtaa housuun, mutta ei vahingossakaan lapsivettä! Saunassa helpottaa olo, mutta siellä on niin hankala löytää mieluisaa asentoa kun tuntuu että on koko persus tulessa. Mistä viel valittaisin? Joo ja saunassa alkaa maitotippoja valua. Vali vali vali :grin Hyvä joulun jatkoa :p

No huhhuh! Ompa tyhmästi sanottu! Sun vauvat on tietenkin sinulle ne kaikkein kauneimmat ja ihanimmat ja tottakai sitä loukkaantuu kun joku tollasta heittää! Muistan itse kakkosen kohdalla kun mustalainen halusi kurkistaa mun vaunuissa nukkuvaa vauvaa ja kommentti oli" ompa LIHAVA lapsi" ja kyllä tuntui ikävältä ja muistan tämän aina.
Me äidit saadaan aina ja vielä pitkään puolustaa meidän pieniä ja useita taisteluita joudutaan käymään heidän vuoksi. Vaikka se on vaikeaa niin pitäisi jättää tuollaiset kommentit omaan arvoonsa! Meijän vauvat on just täydellisiä sellaisina kun he ovat, piste.

Ihmiset osaa olla todella ajattelemattomia (mulkkuja) joskus. Ala murehdi tuollaisia! Jata muiden kommentit ihan omaan arvoonsa. Niita kommentteja tulee aina, jotka loukkaa aidin sydanjuuria, kuten omasta pojastani, joka on aika vilkas 6-vuotias. Yksi aiti sanoi, etta han tietaa milta tuntuu olla adhd-lapsen aiti. Mun pojallani ei ole adhd:ta. Loukkaannuin.

Nyyyt ahdistaa. Meillä on kaks kissaa mistä meinattiin luopua kun muutettiin mutta sain puhuttua miehen ympäri. Nytte toinen niistä on mennyt kusemaan vauvan haalariin ja hoitoalustalle. Kerran ku vielä osottaa mieltäs tällä tavalla niin siitä on luovuttava. Ei siinä jos olis johonki lattialla olevaan paperiin kussu mutta kun selkeesti näihin vauvan tavaroihin kohdistunu. :(

Juu, ahdistaa täälläkin tämä imetys. Toisena hetkenä mieli asian suhteen on ihan hyvä, toisena olen jo epätoivon partaalla.. Täälläkin jonkinlaista hässäkkää rinnalla havaittavissa, ei nyt suorainaisesti raivareita, mutta sellaista pään vispaamista, pientä itkua, tarttuu, ei tartu, tarttuu, ei tartu.. Ja jokainen tarttuminen sattuu niin mahdottomasti tällä hetkellä. Toki moni imetyskerta sujuu ihan hyvinkin, niiden kertojen ansiosta sitä jatkaakin yrittämistä vielä. Ja onneksi on lähete sinne imetyspolille vetämässä, jotta saisi apua!

Meillä kans poitsu "hästää" rinnalla monesti... Oon aatellu sen heruttavan maitoa silla tavalla sohimalla ja antanu säätää rauhassa... Joskus kylläkin vaikuttaa siltä, niin ku ei ois ees nälkä en, mutta yleensä alkaa jossain vaiheessa syömään rauhassa ja monesti tunnen kyllä nipistyksen rinnoissa ton säheltämisen aikana, et herutus on onnistunukki.

Musta tuntuu, että en ehdi yhtään kokonaista päivää nauttiin kunnolla äitiydestä ja tästä pienestä ihanasta tytöstä,kun aina tulee jotain vastoinkäymisiä.
Ensin imetys oli täyttä helvettiä, kunnes sain siitä siedettävämpää rintakumin avulla. Sitten tytön paino olikin vain laskenut neuvolassa, joten täytyi taas kohdata imetyspelko ja jättää kumia vähemmälle jos se auttais nostaan painoa. Seuraavaks lähti napatynkä ja stressasin, kun se eritti mun mielestä paljon verta (joka oli normaalia th:n mielestä kuitenkin). Sitten oli masuvaivoja monta päivää eikä toinen saanut kakattua ja vatsassa väänsi kokoajan. Nyt on alkanut pulauttelut ja eilen illalla tyttö veti kunnon vaipalliset ripulia. Onneksi ripulia ei oo enää tullut ja tyttö on oma itsensä ja syö kunnolla, mutta ilta meni taas pelätessä, että on jokin isompi hätä kyseessä.
Näiden lisäks otan kaikesta mahdollisestakin pienestä jutusta sressiä vaikka tiedän, ettei murehtiminen mitään hyödytä. :confused:
Tää tyttö on vaan niin hurjan rakas ja pelkään kokoajan, että jotain sattuu. Mitenköhän sitä oppis vaan nauttiin tästä ajasta ja jättään murehtimisen siihen, kun on oikeesti jotain murehtimisen aihetta..

Mä pahaa pelkään, että äitiyteen kuuluu huoli. Vauvana olet huolissasi kaikesta noista mitä juuri luettelit, isompana kehityksestä, sitten koulussa pärjäämisestä, kiusaamisesta, elämässä pärjäämisestä, ulkonäköhuolista, aikuistumisesta jne jne. Se äitien huolilista on loputon. Se vaan muuttuu vuosien varrella.

Yritä kuitenkin huolista huolimatta myös nauttia tästä vauva-ajasta, se menee nopeasti ohitse. Ja sehän on niin, että jos äiti on huolissaan, niin vauvakin on, imetyskään ei välttämättä suju jos äiti on huolissaan. Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan ja puhua näistä sun huolista. He ovat meitä varten!

Lurua, samoilla fiiliksillä täälläki! Oon joka jutusta huolissaan, eilen vauva tuntu käteen erikoisen kuumalta niin aloin heti vouhkaan että onko sillä kuumetta ja mitä pittää tehä jos on jajajaja... Eilen päivällä tyttö nukku semmosia lyhyitä (max tunnin) pätkiä ja mietin heti että mikä on. Sitte ko hän viimein nukku ja nukkuki yöllä yli 3h putkeen niin heti mietin että onko sillä nyt joku hätänä ku nuin nukkuu. Kai tää kuuluu tähän äidin elämään :o

Enmastina, kuullostaa ihan multa. :D likka ähisi ja puhisi kun yritti päästää ilmaa ulos ja siinä samalla kun kokeilin niin oli kovin kuuman tuntunen. Hyvä etten heti ruvennu vaatteita ottaa pois ja herättelee miestä päivystyskeikalle. :D meni noin minuutti kun loppu ähiseminen ja samalla palautu lämpötilaki normaaliksi. Kyllä silti kaikki asiat jännittää. Ennen on aivastanu aina korkeintaan kaksi kertaa putkeen ja eilen aivastiki neljä niin olin ihan varma että kipeä on. Hän on vaan niin rakas että pelkään että jotakin tapahtuu huomaamatta ja menee yhtäkkiä tosi pahaksi.

Takaisin