----45+++++ kuumeiset

Minusta on kurjaa tässä se että vaikka yrittää ignorata asioita niin monet asiat pistää silmään. Sitten kun niitä suurin osa komentoi koko ketju leimautuu negatiiviseksi ja ilkeäksi. Vain siksi että monikin täällä on yrittäny ehdottaa sulle Tähti vaihtoehtoja ja kokeilumahdollisuuksia. Kysynyt miks toimitaan niinku toimitaan. Mä olen kirjottanu aikoinaan toisen sivuston lapsettomuus jne ketjuissa ja siellä ihmiset päinvastoin janosi tietoa ja vaihtoehtoja ja otti kokemuksia vastaan.
Aina sieltäkin löytyi joku joka valitti ja itki kuukaudesta toiseen mutta mikään neuvo tai ehdotus ei kelvannut vaan henkilö koki itsensä täysin ”yli-ihmiseksi” ja silti sama kitinä jatkui. Surullista. Kuitenkin varmasti kaikki neuvoi vain hyvällä, omien kokemusten mukaan joita monellakin oli vuosia. Itsellänikin vuodesta 2001. Harva asia on kuitenkaan muuttunut loppujen lopuksi vaikka kuinka klinikoilla on nykyisin tarjolla kahvia ja marmoriauloja.
Hyvä henki rikkoontuu väistämättä vääristä syistä.

Sharmander :) Toinen lapsi tulee tai ei tule...en ole pyytänyt teiltä mitään vaihtoehtoja, vaan me menmään näillä keinoilla mitä on tarjolla....
Onnistutaan tai sitten ei:cat:
 
Anteeksi, mutta mitäpä jos jokainen olisi ruotimatta tähden sanomisia vähään aikaan? Tällä ketjulla ei tunnu olevan enää muuta keskustelun aihetta. Jatkuvasti joku teistä palaa asiaan. Antaisitte olla. Joko mä olen neljässä vuodessa kasvattanut itselleni pitkän pinnan tai olen oppinut suodattamaan jutut koska itseäni ei ärsytä, mutta suosittelisin sitä muillekin. Ihmiset kun ovat erilaisia ja tähti toki erikoisena persoonana aiheuttaa näköjään teissä paljon ärsytystä.
Minä onnistun aina välillä viikon tai kaksi, mutta sitten sorrun taas ihmettelemään. Sinä olet taitavampi!
 
Nyt menee hyvin, kiitos! Alku oli enemmän tai vähemmän hankalaa, koska vauva on allerginen lehmänmaidolle, ja tosiaan ihottumaa ja lehahtelua oli jatkuvasti ja paljon itkua. Nyt kun vauva on lehmänmaitoallergisten korvikkeella, on iho yleensä ihan oireeton, ja vauva tyytyväinen. Nyt nukkuu hyvin, kun ei ole mahakipuja.

Äidinmaitoa tulee toisesta rinnasta vähän, toisesta ei juuri lainkaan. Esikoisen kanssa kummastakaan ei tullut juuri lainkaan, joten onhan tuo parempi, vaikka korvikkeesta se ravinto tuleekin.

Isoveli tykkää vauvasta paljon, mutta ei oikein ymmärrä kuinka varovainen vauvan kanssa pitää olla. Mustasukkaisuuttakin on kyllä ilmassa. Onneksi poika on päiväkodissa päivät, niin saa siellä purettua energiaa, ja toisaalta meilläkin on vauvan kanssa rauhallisempaa päivällä.

Minulla olisi kyllä tilaisuuksia nukkua, mutta en taas malta yhtään, ainakaan alkuyöstä, koska silloin tekee mieli siivota ja laittaa tiskit ja pyykit yms. Päivisin usein nukahdan vauvan viereen ihan huomaamatta.
Hyvä että on jo vähän helpottanut, kun itkun syy on selvinnyt. Ja onneksi nykyisin isomman sisaruksen saa päiväkotiin, että päivisin saa nukkua. Nukkuuko isoveli vielä päiväunia?
 
Ai kirjoitan raflaavasti (??):rolleyes:
Ei, kyllä vaan olen sellainen.

Minkäslainen sinä olet? En seuraa oikein muita ketjuja ollenkaan.
Tämä sama kysymys toistuu kaikille ketjun ulkopuolisille. En ole liittymässä ketjuun kun en ihan tuon otsikon iän puitteissa mene.
 
Mulla oli kans esikoinen hankalasti maitoallerginen. Asia selvisi 2-3kk kohdalla ja mun diettiyritelmät ei onnistuneet. Lapsi alkoi hylkiä rintaa. Ensin yritettiin itku kurkussa hampaat irvellä kunnes järki voitti. Imetys loppui siihen. Tosin kun oikea korvike löytyi niin lapsikin muuttui aivan toiseksi, siitä 247 itkevästä kuoriutui aurinkoinen tyttö. Kahden muun kanssa on onnistui/onnistunut sitten paremmin. Paljon tsemppiä sinne!!
Meilläkin ero oli kuin yö ja päivä. Oikeastaan tästä nopeasta havainnosta on kiittäminen yhtä ystävääni, joka sai samoihin aikoihin yksivuotiaalleen maitoallergiadiagnoosin, ja kertoi siitä enemmän. Muuten en olisi osannut sitkeästi selvittää asiaa ja vaatia tutkimuksia. Neuvolasta suosittelivat vain vauvalle jumppaa ja vyöhyketerapiaa vatsavaivoihin ja perusvoidetta ja kortisonia ihottumiin. Ihan yhdessä sivulauseessa neuvolalääkäri 1 kk -neuvolassa ehdotti kokeilemaan erityiskorviketta kun asiasta suoraan kysyin, mutta eipä sitten kirjoittanut siitäkään mitään Omakantaan. Hänhän olisi voinut määrätä tutkimukset, mutta ei niin tehnyt. Jos tämä olisi ollut ensimmäinen lapseni, en taatusti olisi edes osannut epäillä mitään.
 
Tervetuloa sekaan, JMee! Tänne tai sinne nelikymppisten alueelle, minne sitten päädymmekään. :)
Juu kunhan ei tarvitse ensin lukea monta sivua vääntöä ennenkuin löytää puhetta yrityksestä toiveista raskaudesta synnytyksestä jne :)
 
Anteeksi, mutta mitäpä jos jokainen olisi ruotimatta tähden sanomisia vähään aikaan? Tällä ketjulla ei tunnu olevan enää muuta keskustelun aihetta. Jatkuvasti joku teistä palaa asiaan. Antaisitte olla. Joko mä olen neljässä vuodessa kasvattanut itselleni pitkän pinnan tai olen oppinut suodattamaan jutut koska itseäni ei ärsytä, mutta suosittelisin sitä muillekin. Ihmiset kun ovat erilaisia ja tähti toki erikoisena persoonana aiheuttaa näköjään teissä paljon ärsytystä.

Ihana Eclipse:Heartred
Minustakin täällä palstalla sopisi puhua muustakin, kuin minusta.
Tämä on vauvakuumeilupalsta.
 
Meilläkin ero oli kuin yö ja päivä. Oikeastaan tästä nopeasta havainnosta on kiittäminen yhtä ystävääni, joka sai samoihin aikoihin yksivuotiaalleen maitoallergiadiagnoosin, ja kertoi siitä enemmän. Muuten en olisi osannut sitkeästi selvittää asiaa ja vaatia tutkimuksia. Neuvolasta suosittelivat vain vauvalle jumppaa ja vyöhyketerapiaa vatsavaivoihin ja perusvoidetta ja kortisonia ihottumiin. Ihan yhdessä sivulauseessa neuvolalääkäri 1 kk -neuvolassa ehdotti kokeilemaan erityiskorviketta kun asiasta suoraan kysyin, mutta eipä sitten kirjoittanut siitäkään mitään Omakantaan. Hänhän olisi voinut määrätä tutkimukset, mutta ei niin tehnyt. Jos tämä olisi ollut ensimmäinen lapseni, en taatusti olisi edes osannut epäillä mitään.
Kuulostaa tutulle. Mullekin neuvola sanoi, että lapsi itkee varmaan nälkää. Vauva joka kasvoi rintamaidolla plussakäyrillä. Sen verran naivi äiti olin etten osannut kyseenalaistaa. Lisämaitoa vaan ja kierrehän vaan paheni :sorry: Sit mies puuttui asiaan ja sanoi ettei ihottuma nälästä tule. Lapsi lehahti yks päivä ihan karrelle. Julkinen antoi ajan 3kk päähän. Paikallinen allergologi yksityisellä sanoi heti että homma seis ja paraneminen alkoi. Nykysin on onneksi todella valveutuneita lääkäreitä jotka on erikoistuneet noihin juttuihin.
 
Meilläkin ero oli kuin yö ja päivä. Oikeastaan tästä nopeasta havainnosta on kiittäminen yhtä ystävääni, joka sai samoihin aikoihin yksivuotiaalleen maitoallergiadiagnoosin, ja kertoi siitä enemmän. Muuten en olisi osannut sitkeästi selvittää asiaa ja vaatia tutkimuksia. Neuvolasta suosittelivat vain vauvalle jumppaa ja vyöhyketerapiaa vatsavaivoihin ja perusvoidetta ja kortisonia ihottumiin. Ihan yhdessä sivulauseessa neuvolalääkäri 1 kk -neuvolassa ehdotti kokeilemaan erityiskorviketta kun asiasta suoraan kysyin, mutta eipä sitten kirjoittanut siitäkään mitään Omakantaan. Hänhän olisi voinut määrätä tutkimukset, mutta ei niin tehnyt. Jos tämä olisi ollut ensimmäinen lapseni, en taatusti olisi edes osannut epäillä mitään.

Mulla keskimmäinen paha maitoproteiiniallergikko. Kauhea refluksi joka helpotti vasta 7kk iässä kun söi jo enemmän kiinteitä ja sitten alkoi 1,5v iässä oksentelu uudestaan. Sit vasta lääkäri määräsi allergiakokeet. Kukaan ei puhunut mitään ennen kuin 1,5v iässä sitten ajateltiin jospa oiskin joku allergia. :sad001 iho oli poskista ruvella välillä ja välillä taipeita myöden. Onneks te saitte avun noin nopeasti :Heartred

Nyt 6v on siedätetty kypsennettyyn lehmänmaitoon, mutta ruokajuomana kaurajuoma. :)
 
Anteeksi, mutta mitäpä jos jokainen olisi ruotimatta tähden sanomisia vähään aikaan? Tällä ketjulla ei tunnu olevan enää muuta keskustelun aihetta. Jatkuvasti joku teistä palaa asiaan. Antaisitte olla. Joko mä olen neljässä vuodessa kasvattanut itselleni pitkän pinnan tai olen oppinut suodattamaan jutut koska itseäni ei ärsytä, mutta suosittelisin sitä muillekin. Ihmiset kun ovat erilaisia ja tähti toki erikoisena persoonana aiheuttaa näköjään teissä paljon ärsytystä.
Komppaan. Onhan nuo Tähden jutut erikoisia, mutta mitä sitten? Joskus aikaisemminkin olen todennut että hakeuduin tänne saadakseni vertaistukea ja sellaisten ihmisten seuraa, jotka tajuavat mitä tässä käydään läpi. Sitä olen saanut. Ihan sama jos joku höpöttää höpöjä kun sitä oikeaakin keskustelua ja tukea on. Mitä jos vaan jättäisitte huomiotta asiat jotka ärsyttää?
En minäkään oikeassa elämässä jaksaisi jos kaveripiirissä olisi joku jonka puheisiin ei voisi luottaa. Tämä on kuitenkin eri asia, muunneltu todellisuus, keskustelualusta. Ei tätä pidä päästää ihon alle.
Mä tykkään teistä ihan oikeasti naiset, ja haluan edelleenkin jatkossa kaikkien teidän kuulumisia lukea. Ketään ei häädetä ja kaikki on tervetulleita.
 
Hyvä että on jo vähän helpottanut, kun itkun syy on selvinnyt. Ja onneksi nykyisin isomman sisaruksen saa päiväkotiin, että päivisin saa nukkua. Nukkuuko isoveli vielä päiväunia?
Nukkuu. Ei pärjää ilman päiväunia, toisaalta ei kuitenkaan malttaisi nukkua. Kotona saan viikonloppuisin tunnin väännön jälkeen esikoisen nukkumaan, mutta päiväkodissa ei nukkuminen onnistu. Esikoinen nukkuu arkena sitten päiväunet kotona klo 17-19, koska ei pysy hereillä 7 min automatkaa päiväkodista kotiin, ja nukkuu kotiin tullessa niin sikeästi, ettei herää...
 
Nukkuu. Ei pärjää ilman päiväunia, toisaalta ei kuitenkaan malttaisi nukkua. Kotona saan viikonloppuisin tunnin väännön jälkeen esikoisen nukkumaan, mutta päiväkodissa ei nukkuminen onnistu. Esikoinen nukkuu arkena sitten päiväunet kotona klo 17-19, koska ei pysy hereillä 7 min automatkaa päiväkodista kotiin, ja nukkuu kotiin tullessa niin sikeästi, ettei herää...
Auts. Minkä ikäinen isoveli on? Monelta nukahtaa sit yöunille? Mulla meinaa olla tän 1,5veen kanssa jo ongelma kun jos päiväunet venähtää niin yöunille meno on tuskaa. Kaks isompaa oli tosi rytmisiä lapsia pienenäkin, tällä ei edelleenkään oo kunnon tasaista rytmiä
 
https://forum.vau.fi/threads/pulinaketju.1597685/

Täällä on pulinaketju meille kaikille. Vastaan sinne alkajaisiksi Suskille.

Jääkö tämä ketju kuitenkin tänne normaalisti? Ja onko tuo niinkuin enemmän kaikenlaiselle juttelulle?

Mulla näkyy olevan tämän ketjun toinen kommentti niin jos haluatte voin siihen päivittää meidän nimimerkit, syntymävuodet, lasten määrä ja milloin kuumeilu alkanut jos kuumeilee....tai jotain vastaavaa? Tähti ei sitä halunnut tehdä kun siitä ei saa ansioita mutta mä voin "joutessani".
 
Jääkö tämä ketju kuitenkin tänne normaalisti? Ja onko tuo niinkuin enemmän kaikenlaiselle juttelulle?

Mulla näkyy olevan tämän ketjun toinen kommentti niin jos haluatte voin siihen päivittää meidän nimimerkit, syntymävuodet, lasten määrä ja milloin kuumeilu alkanut jos kuumeilee....tai jotain vastaavaa? Tähti ei sitä halunnut tehdä kun siitä ei saa ansioita mutta mä voin "joutessani".
Jos jotkut haluavat pelkästään kuumeilla eikä meille muille ole sijaa, niin en minä ole ketään väkisin mihinkään siirtämässä.
 
Takaisin
Top