----45+++++ kuumeiset

Sharmander :) Kyllä keskustelu on loppunut esim tuolla aiemmim, kun oli synnyttännet 40v...."luoja, aloittaja, perustaja,mikä nimi onkaan.." niin ei jaksanut ylläpitää keskustelua,...yksinpuheluksi jos menee, ei se lopulta pidä kenenkään mielenkiintoa yllä...
Kyllä täällä osattiin keskustella silloinkin kun sinä olit bännin takia viikon poissa. Jos satuit huomaamaan.
 
Yölento :) Samaa miletä. Nämä ketjut kestävät aikansa ja minäkin lopetan kuumeilun, kun plussa tulee tai viimeistään 52-55 vuotiaana...
Jos olet samaa mieltä, niin miksi käytit esimerkkinä tuollaista? Ensin korostat, että ketjun aloittaja omistaa ketjun ja ylläpitää keskustelua. Jos ei ylläpidä, niin ketju kuihtuu. Ja nyt kuitenkin olet kanssani samaa mieltä.

Tässä ketjussa on niin monta pitkäaikaista tuttua, että minun pitää saada tietää mitä kaikille kuuluu. On se nyt outoa, jos pitää käydä odottajien ketju lukemassa toisaalla ja yrittäjien toisaalla. Vai onko täälläkin sellaisia lapsettomia, joille toisten plussat on liikaa?
 
Suski, miten tulokkaan kanssa menee? Nukkuuko? Tuliko maitoa yhtä vähän kuin esikoiselle? Miten taapero suhtautuu vauvaan? Oletko saanut nukuttua?
 
Tässä ketjussa on niin monta pitkäaikaista tuttua, että minun pitää saada tietää mitä kaikille kuuluu. On se nyt outoa, jos pitää käydä odottajien ketju lukemassa toisaalla ja yrittäjien toisaalla. Vai onko täälläkin sellaisia lapsettomia, joille toisten plussat on liikaa?

Yölento :) Mä en muuttaisi mitään täällä:Heartblue

Tässä on jo ketju, joka on olemassa.
 
Kyllä täällä osattiin keskustella silloinkin kun sinä olit bännin takia viikon poissa. Jos satuit huomaamaan.

Kyllä juuri tämä.
Niin kuin sanoin, ketään ei ole korvaamaton. Mutta jos yksi henkilö pilaa muuten hyvän ketjun niin ei se minusta ole oikein.

Ja ainakaan minulla itselläni ei olisi hyvä olla jos huomaisin, että mun juttuni toistamiseen ärsyttää muita. Ja vielä monia ketjulaisia.
 
Senkö takia kirjoittelet raflaavasti että juttusi kiinnostaisi. Kyllä niitä varmaan luettais vaikka olisivat hieman johdonmukaisempia ja selkeämpiä.

Ai kirjoitan raflaavasti (??):rolleyes:
Ei, kyllä vaan olen sellainen.

Minkäslainen sinä olet? En seuraa oikein muita ketjuja ollenkaan.
 
Suski, miten tulokkaan kanssa menee? Nukkuuko? Tuliko maitoa yhtä vähän kuin esikoiselle? Miten taapero suhtautuu vauvaan? Oletko saanut nukuttua?
Nyt menee hyvin, kiitos! Alku oli enemmän tai vähemmän hankalaa, koska vauva on allerginen lehmänmaidolle, ja tosiaan ihottumaa ja lehahtelua oli jatkuvasti ja paljon itkua. Nyt kun vauva on lehmänmaitoallergisten korvikkeella, on iho yleensä ihan oireeton, ja vauva tyytyväinen. Nyt nukkuu hyvin, kun ei ole mahakipuja.

Äidinmaitoa tulee toisesta rinnasta vähän, toisesta ei juuri lainkaan. Esikoisen kanssa kummastakaan ei tullut juuri lainkaan, joten onhan tuo parempi, vaikka korvikkeesta se ravinto tuleekin.

Isoveli tykkää vauvasta paljon, mutta ei oikein ymmärrä kuinka varovainen vauvan kanssa pitää olla. Mustasukkaisuuttakin on kyllä ilmassa. Onneksi poika on päiväkodissa päivät, niin saa siellä purettua energiaa, ja toisaalta meilläkin on vauvan kanssa rauhallisempaa päivällä.

Minulla olisi kyllä tilaisuuksia nukkua, mutta en taas malta yhtään, ainakaan alkuyöstä, koska silloin tekee mieli siivota ja laittaa tiskit ja pyykit yms. Päivisin usein nukahdan vauvan viereen ihan huomaamatta.
 
Minusta on kurjaa tässä se että vaikka yrittää ignorata asioita niin monet asiat pistää silmään. Sitten kun niitä suurin osa komentoi koko ketju leimautuu negatiiviseksi ja ilkeäksi. Vain siksi että monikin täällä on yrittäny ehdottaa sulle Tähti vaihtoehtoja ja kokeilumahdollisuuksia. Kysynyt miks toimitaan niinku toimitaan. Mä olen kirjottanu aikoinaan toisen sivuston lapsettomuus jne ketjuissa ja siellä ihmiset päinvastoin janosi tietoa ja vaihtoehtoja ja otti kokemuksia vastaan.
Aina sieltäkin löytyi joku joka valitti ja itki kuukaudesta toiseen mutta mikään neuvo tai ehdotus ei kelvannut vaan henkilö koki itsensä täysin ”yli-ihmiseksi” ja silti sama kitinä jatkui. Surullista. Kuitenkin varmasti kaikki neuvoi vain hyvällä, omien kokemusten mukaan joita monellakin oli vuosia. Itsellänikin vuodesta 2001. Harva asia on kuitenkaan muuttunut loppujen lopuksi vaikka kuinka klinikoilla on nykyisin tarjolla kahvia ja marmoriauloja.
Hyvä henki rikkoontuu väistämättä vääristä syistä.
 
Kunnes joku raskaana oleva tai yrityksen lopettanut sanoo jotain, mistä et tykkää ja annat ymmärtää, että tämä ketju on kuumeilijoille.

Tänne ovat kaikki hyvät kommentit. tervetulleita ja mielellään lisää hyvää keskustelua sisältävät :)
 
Last edited by a moderator:
Nyt menee hyvin, kiitos! Alku oli enemmän tai vähemmän hankalaa, koska vauva on allerginen lehmänmaidolle, ja tosiaan ihottumaa ja lehahtelua oli jatkuvasti ja paljon itkua. Nyt kun vauva on lehmänmaitoallergisten korvikkeella, on iho yleensä ihan oireeton, ja vauva tyytyväinen. Nyt nukkuu hyvin, kun ei ole mahakipuja.

Äidinmaitoa tulee toisesta rinnasta vähän, toisesta ei juuri lainkaan. Esikoisen kanssa kummastakaan ei tullut juuri lainkaan, joten onhan tuo parempi, vaikka korvikkeesta se ravinto tuleekin.

Isoveli tykkää vauvasta paljon, mutta ei oikein ymmärrä kuinka varovainen vauvan kanssa pitää olla. Mustasukkaisuuttakin on kyllä ilmassa. Onneksi poika on päiväkodissa päivät, niin saa siellä purettua energiaa, ja toisaalta meilläkin on vauvan kanssa rauhallisempaa päivällä.

Minulla olisi kyllä tilaisuuksia nukkua, mutta en taas malta yhtään, ainakaan alkuyöstä, koska silloin tekee mieli siivota ja laittaa tiskit ja pyykit yms. Päivisin usein nukahdan vauvan viereen ihan huomaamatta.
Mulla oli kans esikoinen hankalasti maitoallerginen. Asia selvisi 2-3kk kohdalla ja mun diettiyritelmät ei onnistuneet. Lapsi alkoi hylkiä rintaa. Ensin yritettiin itku kurkussa hampaat irvellä kunnes järki voitti. Imetys loppui siihen. Tosin kun oikea korvike löytyi niin lapsikin muuttui aivan toiseksi, siitä 247 itkevästä kuoriutui aurinkoinen tyttö. Kahden muun kanssa on onnistui/onnistunut sitten paremmin. Paljon tsemppiä sinne!!
 
Anteeksi, mutta mitäpä jos jokainen olisi ruotimatta tähden sanomisia vähään aikaan? Tällä ketjulla ei tunnu olevan enää muuta keskustelun aihetta. Jatkuvasti joku teistä palaa asiaan. Antaisitte olla. Joko mä olen neljässä vuodessa kasvattanut itselleni pitkän pinnan tai olen oppinut suodattamaan jutut koska itseäni ei ärsytä, mutta suosittelisin sitä muillekin. Ihmiset kun ovat erilaisia ja tähti toki erikoisena persoonana aiheuttaa näköjään teissä paljon ärsytystä.
 
Itse ajattelen niin että jos odottajat ja muut epätoivoisemmat tapaukset linkaistaan pois niin tänne ei jää juuri ketään. Sit jää kyllä omatkin jutut aika vähiin.
 
Takaisin
Top