----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nostin kytkintä vuonna 2016 virasta ensin virkavapaana, kun pääsin norssille vuodeksi ohjaamaan opetusharjoittelijoita. Kyllästyin kahden vuoden aikana mun aineryhmän, jossa oli kaikenlaista hiihtäjää. Yks mun mielestä narsistinen, toinen sovinisti ja kolmas viihtyi kyljessä kii :wideyed: Lisäks työmatka oli 60 km suuntaansa ja sisäilmassa oli ongelmia, jotka kiellettiin. Aattelin, että jos en muuta löydä, palaan takas virkaan. Mut sitten tuli virka auki tuonne, missä nyt olen. Hakijoita 80, mutta pääsin varasijalle. Viran sai mun kollega norssilta. Hän viihtyi uudessa paikassa vuoden ja palasi norssiin, virkavapaalta. Luulin pääseväni virkaan, mutta ei. Silloinen rehtori valitsi mun ohi toisen ja piti mut määräaikaisena. Pikkuisen otti päähän. Jäin kuitenkin ja rehtori vaihtui viime vuoden vaihteessa. Hän päätti vakinaistaa kertaheitolla yli 10 ihmistä :woot: Irtisanouduin vanhasta virasta 2017 juhannusviikolla :grin Onneksi pääsin pois. Työmatka nyt 20 km :) Kyllä soi itsetuntoa, kun koko ajan joku vahti työntekoa ja polki alas. Mulle uskoteltiin, että olin itse syypää kaikkeen ihan kollegan toimesta. Rehtori oli hyvä tyyppi!

Mä nostin kytkintä vuonna 2016 virasta ensin virkavapaana, kun pääsin norssille vuodeksi ohjaamaan opetusharjoittelijoita. Kyllästyin kahden vuoden aikana mun aineryhmän, jossa oli kaikenlaista hiihtäjää. Yks mun mielestä narsistinen, toinen sovinisti ja kolmas viihtyi kyljessä kii :wideyed: Lisäks työmatka oli 60 km suuntaansa ja sisäilmassa oli ongelmia, jotka kiellettiin. Aattelin, että jos en muuta löydä, palaan takas virkaan. Mut sitten tuli virka auki tuonne, missä nyt olen. Hakijoita 80, mutta pääsin varasijalle. Viran sai mun kollega norssilta. Hän viihtyi uudessa paikassa vuoden ja palasi norssiin, virkavapaalta. Luulin pääseväni virkaan, mutta ei. Silloinen rehtori valitsi mun ohi toisen ja piti mut määräaikaisena. Pikkuisen otti päähän. Jäin kuitenkin ja rehtori vaihtui viime vuoden vaihteessa. Hän päätti vakinaistaa kertaheitolla yli 10 ihmistä :woot: Irtisanouduin vanhasta virasta 2017 juhannusviikolla :grin Onneksi pääsin pois. Työmatka nyt 20 km :) Kyllä soi itsetuntoa, kun koko ajan joku vahti työntekoa ja polki alas. Mulle uskoteltiin, että olin itse syypää kaikkeen ihan kollegan toimesta. Rehtori oli hyvä tyyppi!

Helena80 :)
Aikamoinen tausta ja onnistuit:p

Vahtiminen ja polkeminen oli paha juttu. Onneksi pääsit sieltä pois.
On tässä maailmassa paljon korjattavaa.

Suski75 :) Näin iltaa kohden alkaa tulla jo takaisin tolkkuihinsa, niin mielessä käy vaikka mikä....sekin, että näyttäis vaan närhen munat ja sit häipyis. Toinen on, että jos alkavat ruinaan jatkoa, niin vaadin lisää palkkaa rutkasti.

Sairiksen kautta en lähde. Osaamista kun kuitenkin on. Eivät voi pärjätä ilman ja jäävät tyhjän päälle, mikäli potkivat ulos.

Ihmissuhteet ainakin nyt kärsivät tässä valtavasti, mikäli vielä pitää niitä ylläpitää. Aemmin olleet välittömät ja varauksettomat suhteet esimieheen meni nyt kertarysäksellä jäihin, eikä ne välttämättä enää koskaan korjaannu. Tai tuskin tarvii korjaantuakaan, kun kaikki on jo ohi.

Tämä lause! Tämä. Tämä on se syy miks yhtää kiertoa ei haluaisi menettää :sorry::

Naistentautien ja synnytyksen erikoislääkäri Tiina Hakala-Ala-Pietilä Felicitas Mehiläisestä täräyttää, että nelikymppisellä naisella irtoaa keskimäärin enää 1–2 hyvälaatuista munasolua vuodessa.

Tämä lause! Tämä. Tämä on se syy miks yhtää kiertoa ei haluaisi menettää :sorry::

Naistentautien ja synnytyksen erikoislääkäri Tiina Hakala-Ala-Pietilä Felicitas Mehiläisestä täräyttää, että nelikymppisellä naisella irtoaa keskimäärin enää 1–2 hyvälaatuista munasolua vuodessa.

Sharnander :) Vielä näitä on olemassa. Yhdestä hyvänlaatuisesta munasta minäkin esikoiseni sain 43-vuotiaana. Vielä toista munaa kaivataan ja sitä on jo jahdattu 2-vuotta...

Jos vielä.yksi hyvä muna osuisi kohdalle ennen 52-vuoden ikää....sitä nyt tässä jahdataan:cheers

Plusaaa Sharmander sinne!!:cheers :cheers :cheers

Näinhän se menee. Ei niitä turhaan kultamuniksi kutsuta.

Meillä yritys alkoi, kun olin 42-vuotias ja raskaudet alkoi noin kerran kalenterivuodessa. Kolmas raskaus päätyi onnistuneeseen lopputulokseen, kun olin 45-vuotias

Vaikuttaa siltä, että siellä halutaan jostain syystä sinut nyt syntipukiksi. Suosittelen oman mielenterveytesi hoitamiseksi sitä sähköpostia liiton lakimiehelle ja työhakemuksia kaikkiin niihin työpaikkoihin, jotka edes etäisesti saattaisivat kiinnostaa. Myös mahdolliset opiskelupaikat kannattaa nyt heti tutkia ja ottaa selvää aikuisopintorahasta. Ihan turha jäädä vellomaan varoituslapun syytöksissä ja pyrkiä miellyttämään nykyistä työnantajaa, kun se tuskin on tyytyväinen mihinkään.

Yölento :) Kiitos neuvoista ja huolehtimisesta:Heartpink

Tässä avautui ajatus, että laitanpa heti rohkeasti maanantai aamusta sähköpostia omistajalle. Mitä voin hävitä (??:binkybaby) Toki ehkä viestiä liittoonkin.

Varoituslapun sisältö saa minusta jäädä sikseen, sillä täältä nostaa päätään nyt se pieni Lohikäärme.....
suihh..RRRR!!:smiley-angry019...
Tai josko se ois kasvanut jo isoksi saakka!!!
:smiley-angelic008

Tehköön syntipukkinsa jostain muusta:smiley-angelic002
Ellei käy, niin saa antaa fudut heti.

Neuvoja (?:smiley-angelic003)

Tässä avautui ajatus, että laitanpa heti rohkeasti maanantai aamusta sähköpostia omistajalle. Mitä voin hävitä (??:binkybaby) Toki ehkä viestiä liittoonkin.

Varoituslapun sisältö saa minusta jäädä sikseen, sillä täältä nostaa päätään nyt se pieni Lohikäärme.....

No jos ottaisit kuitenkin ensin sinne liittoon yhteyttä. Jos meinaat taistella, sitä ei kannata tehdä yksin. Ja vaikka et taistele, niin tapaus on silti syytä saattaa liiton tietoon ja sitä suuremmalla syyllä, miten perättömiä syytteet ovat. Suoraan eivät voi sinua nyt irtisanoa.

Yhä suosittelen eniten sitä liiton lakimiestä. Ja uuden työpaikan silmittelyä. Oletko nähnyt jo mielenkiintoisia työpaikkailmoituksia?

Ensin liiton lakimieheen yhteys ennen kuin teet mitään muuta. (Uusien työpaikkojen bongailua lukuunottamatta) Nyt kannattaa mennä täysin by the book, niin oma selustasi on turvattu. Omistajaa ei luultavasti kiinnosta tilanne sen kummemmin, koska linjaorganisaatiossa ongelmat hoidetaan pääasiassa oman esimiehen kanssa - esimiehesihän on nyt aloittanut prosessin, liitosta osaavat neuvoa miten siihen kannattaa vastata.

Vastaviirran akka ja Yölento :)

Toki liittokin rärkeä, mutta mitä voi hävitä sillä, että omistaja saa tietää ukaasista? En usko, että hän tietää mitään...se on täällä Suomessa pomojen omaa touhua

Sitten jos firmasta pistävät pihalle, niin onko suurta merkitystä sillä, että tapahtuuko se tässä kuussa, vai ensikuussa(??o_O)

Voin vain hävitä aika vähän, tai sitten voittaa tosi paljon, mikäli omistaja onkin erimieltä varoituslapusta....:smiley-angelic003

Ensin liiton lakimieheen yhteys ennen kuin teet mitään muuta. (Uusien työpaikkojen bongailua lukuunottamatta) Nyt kannattaa mennä täysin by the book, niin oma selustasi on turvattu. Omistajaa ei luultavasti kiinnosta tilanne sen kummemmin, koska linjaorganisaatiossa ongelmat hoidetaan pääasiassa oman esimiehen kanssa - esimiehesihän on nyt aloittanut prosessin, liitosta osaavat neuvoa miten siihen kannattaa vastata.

Motto78 :) Kiitos neuvoista. Silti suunnittelen ottavani riskin, koska en ole varma, että hän on tietoinen tapahtumista. Ei myöskään asioiden todellisesta laidasta.

Ei hän ollut tietoinen siitäkään, että jäin vuoden vaihteessa osittaiselle hoitovapaalle lapsen ollessa vielä 2-vuotias. Tieto oli pimennossa.

Last edited by a moderator:

Toki liittokin rärkeä, mutta mitä voi hävitä sillä, että omistaja saa tietää ukaasista? En usko, että hän tietää mitään...se on täällä Suomessa pomojen omaa touhua

Sitten jos firmasta pistävät pihalle, niin onko suurta merkitystä sillä, että tapahtuuko se tässä kuussa, vai ensikuussa(??o_O)

Voin vain hävitä aika vähän, tai sitten voittaa tosi paljon, mikäli omistaja onkin erimieltä varoituslapusta....:smiley-angelic003
Tässä kuussa se ei tapahdu. Ne voivat irtisanoa vasta myöhemmin. Juuri siksi ota ennemmin yhteyttä liittoon, ettet tee höperyyksiä tunnekuohuissa.

Tässä kuussa se ei tapahdu. Ne voivat irtisanoa vasta myöhemmin. Juuri siksi ota ennemmin yhteyttä liittoon, ettet tee höperyyksiä tunnekuohuissa.

Vastavirran akka :) Kiitos huolenpidosta. Yritän hillitä itseä.

Olet muuten tosi kiva ja empaattinen ihminen:Heartred

Toivon sinulle kaikkea parasta ihan kaikkeen, ja toki pikaista plussaa:Heartred:cheers

Kun toimit oikein ja kaikkien sääntöjen mukaan, sinulla on lakimiehen avulla mahdollisuus riitauttaa tilanne, mikäli asia etenee irtisanomiseen asti. Laittomasta irtisanomisesta saa tietysti korvauksia, mikäli asian voittaa oikeudessa. Toki kaikki toivomme, että löydät uuden työpaikan eikä sinua irtisanota, mutta kyllä väärin toimien voit vielä aiheuttaa itsellesi ja asiallesi vahinkoa.

Vai onko jotain, mitä et ole meille kertonut, jonka vuoksi ei kannata oikeuteen lähteä?

Mä olen vähän pihalla asioiden käänteistä mutta mä ymmärsin nyt nii että @Tähti ★ on tehny ylitöitä mutta ei niistä korvausta. Kuitenkin tuolla luki että olet otanu niitä tunteja pois hakiessasi lasta aikaisemmin tms. Jos näitä on otettu ns omatoimisesti niin olisin minäkin työnantajana pahoillani. Jos mielestään tekee ylitöitä, mutta ottaa vastaavasti tunteja vapaaksi sopimatta tästä se voi näyttäytyä kyllä niin ettet ole työpaikallasi niin sanotusti virka-aikana. Jos työntekijä tekee ylitöitä työpaikallaan ollen näin paikalla vähän liikaakin ei kellään pysty mitenkään olemaan nokankoputtamista vaikka tunteja ei minnekään merkitsisi. Tai oon ymmärtäny ny väärin. Monessa paikassahan ei rahallista korvausta tunneista saa mut ne voi ottaa sit pois jonain muuna päivänä sovitusti

joo kultamunia tässä etsimässä, oman elämäni Austin Powers :hilarious:

Takaisin