----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo kyllähän se sisintä kalvaa, kun tajuntaan iskee mahdollisuuksien hupeneminen. Mulla on aina ollut vaikeaa raskautua, paitsi vanhemmiten merkillistä kyllä. Olen siis niin sopeutunut tähän tilanteeseen, vaikka mieli ei sitä meinaa hyväksyä. Itse ajattelen niin, että kun jo ennestään mahdollisuudet ovat huonot, niin mikä iloinen ylläri olis plussa testissä. Mulla vaan se ongelma, ettei raskaus kanna maaliin, vaan keskeytyy joko ennemmin tai myöhemmin. Siitä huolimatta jatkan harjoituksia. Ja sitten toisaalta minä olen jo äiti, vaikka se ei poissulje lisälapsia. Eikä sitä vielä tiedä, että kuinka käy. Priimamuna saattaakin olla jo lähellä. Aika kyllä matelee, vasta kp 6. Kohtahan sitten ovista taas ihmetellään, tai sitten jotain muuta.
Samoja fiiliksiä
Mikä toi neulatesti on :smiley-bounce013 kaikki ajankuluvinkit tänne :laughing002

Sun pitää nyt Tähti oikeestaan päättää haluatko jäädä nykyiseen työhösi. Jos et, niin sitten alat välittömästi etsiä uutta paikkaa.
Jos taas päätät jäädä, niin ensimmäisenä otat oman seurannan käyttöön työajoista eli merkkaat kalenteriin tulo ja lähtöajat. Ja jos olet pois niin selkeästi miksi. En ymmärrä työpaikkoja jossa kellokorttia ei käytetä. Meillä ainakin palkka juoksee leimauksien mukaan ja jos on plussatunteja niin niiden pois pitämisestä ei tarvitse kiistellä kun on mustaa valkoisella.
Toisekseen sun on pakko miettiä miten saat työt organisoitua tehokkaammiksi. Monta kertaa tehdään turhia työvaiheita joilla ei saada aikaiseksi mitään lisäarvoa itselle tai asiakkaalle. Tai työt tehdään vääränä aikana tai viikonpäivänä.
Me esimerkiksi käytiin läpi päivittäiset, viikottaiset ja kerran kuussa tehtävät työt. Kirjattiin ylös ja valittiin ajat/päivät jolloin ne pitää tehdä. Tämän jälkeen työt eivät enää ole kasaantuneet samalla tavalla ja aikaa jää kehitysprojekteillekin. Mä teen myös monipuolista toimistotyötä, mutta ilman suunnittelua se olis yks hallitsematon sekasotku. Tietyt rutiinit toistuu, mutta silti jokainen päivä on erilainen.
Eli vaikka et apuja työhön saisikaan niin itse pystyt siihen ja kiireeseen aivan varmasti vaikuttamaan.

Eclipse :) En usko, että jään....loppu tulee kuitenkin, teen mitä tahansa...kyllä ne keksii jonkun tekaistun laiminlyönnin jostain kuukauden kuluttua olevassa palaverissa.

Kiitti vinkeistä, laitan ajat itse työajat paperille, koska alkavat vängätä niistä kuitenkin. Työmäärä on laaja ja vaativa, siihen en pysty vaikuttamaan.

Niin sitä nyt sahaavat omaa oksaa allansa, ketään ei jää tekemään töitä....

Olet puhunut tehneesi ylitöitä. Miten teillä ylitöistä maksetaan tai miten tunnit saa pois, jos työaikaa ei merkitä mihinkään?

Meillä on käytössä liukuva työaika välillä 07-17, paikallaolo velvollisuus on klo 09-15, ja liukumaa pitäisi pystyä soveltamaan ja sen puitteissa mennä ja lähteä.

Kun olen ollut pidempään, niin toisena päivänä ole mennyt myöhemmi tai lähtenyt aiemmin. Väittävät, etten noudata työaikoja. Rahallista korvausta ylitöistä en ole pyytänyt.

Meillä on käytössä liukuva työaika välillä 07-17, paikallaolo velvollisuus on klo 09-15, ja liukumaa pitäisi pystyä soveltamaan ja sen puitteissa mennä ja lähteä.

Kun olen ollut pidempään, niin toisena päivänä ole mennyt myöhemmi tai lähtenyt aiemmin. Väittävät, etten noudata työaikoja. Rahallista korvausta ylitöistä en ole pyytänyt.
Siis olet tehnyt ilmaisia ylitöitä ja sitten syytetään, ettet ole tehnyt edes riittävästi töitä?

Miltäs ne avoimet työpaikat näyttää??

Tsemppiä @Tähti ★ asiattomuuksia ei kuulu sietää. Toki pitää myös tarkastella asiaa siltä kannalta onko näkemykset miten ristiriidassa. Joskus sitä myös ottaa muitten sanomiset ja palautteen myös liian henkilökohtaisesti. Monesti kyse on nimenomaan siitä että henkilöstöpolitiikka ei toimi, ei niinkään se että oma työpanos ei olis riittävä. Jos homma on tosiaan noin asiatonta niin liittoon yhteys tai sitten veks.

Viime yönä heräsin taas siihen fiilikseen et ehkä tää mun lapsiurani on tosiaan tässä. Ajatus uudesta raskaudesta tuntuu äärettömän kaukaiselle, jopa utopistiselle. Tarkastin apista, onkin kp25. Ovista ei tosiaan oo ollu, kroppa on tyystin nollatilassa. Menkat tuskin alkaa ihan herkeen nekään. Pläh.

Sharmander :) Kiitos. Yritän olla neutraali, mutta silti näkemykset ovat reilusti ristiriidassa, koska väitökset paperilla on epätotuuksia täynnä.

Henkilöstöpolitiikkakaan ei voi toimia, kun ei ole enää juuri ketään jäljellä ja sama tyypoi on ajanut ne tiehensä, kuka on nyt muakin ilmeisesti irtisanomassa.

Simä kun olet esimiestehtävissä, niin tiedätkö onko tämä asioiden kehittämistä varten, vai alustus irtisanomiselle? Annetaanko kehityskeskustelussa käteen varoituslappuja?

Työnantajan silmissä se todellakin voi näyttää, ettet ole paikalla, jos teet töitä epäsäännöllisesti eikä mistään pidetä kirjaa tai ilmoiteta. Tai teet ylitöitä, vaikka ne ovat teillä kiellettyjä ja käytät siis enemmän aikaa johonkin tehtävään, kun olisi tarve. Fakta on se, että työt pitää hoitua, joko sinun tekemänä tai jonkun muun. En minä sinua arvostele, vaan ihmettelen, että miten tuohon tilanteeseen on tuo työmaa päätynyt. Erittäin huonoa johtamista teillä on ollut.

Pihalle vaan. Elämä on lyhyt ja sitä ei kannata tuhlata tuommoiseen huonosti voimiseen. Aina löytyy vaihtoehtoja.

Sharmander :) Kiitos. Yritän olla neutraali, mutta silti näkemykset ovat reilusti ristiriidassa, koska väitökset paperilla on epätotuuksia täynnä.

Henkilöstöpolitiikkakaan ei voi toimia, kun ei ole enää juuri ketään jäljellä ja sama tyypoi on ajanut ne tiehensä, kuka on nyt muakin ilmeisesti irtisanomassa.

Simä kun olet esimiestehtävissä, niin tiedätkö onko tämä asioiden kehittämistä varten, vai alustus irtisanomiselle? Annetaanko kehityskeskustelussa käteen varoituslappuja?
No. Tämä lienee osin firmakohtaista ja alakohtaista ja vielä päälle se onko kyse kunnallisesta vai yksityisestä sektorista. Omalla alallani ei ole koskaan ollut Yt neuvotteluja ja harvemmin suoria irtisanomisia taloudellisista syistä. Syyt irtisanomisiin pitää olla erittäin painavat niinkuin joku täällä sanoi aikaisemminkin. Irtisanomiset esim töiden laiminlyönneistä tai muista ns rikkeistä ei tule puskista. Ensin asia tulee käydä läpi, kartoittaa rikkeisiin johtaneet syyt (väärinymmärrys vai tahallisuus tms), sittemmin varoituksia tulee olla alla enneenkuin järeisiin toimiin ryhdytään. Sikäli kehityskeskustelujen pääasiallinen tarkoitus ei ole haukkua tai osoitella tekemättömistä asioista tai asettaa työntekijää kirveen alle. Kehityskeskusteluissa kartoitetaan tottakai monia asioita, esim koulutustarpeita ja työnkuvaa. Sitä vastaako kyvyt tehtäviä, onko yli vai alikuormitusta, olisiko työntekijällä haluja mahdollisiin lisävastuisiin vai keventää esim 80% työajalle. Ja sitten nää kokeeko niin työntekijä kuin työnantaja työssä epäkohtia, onko työstä tehty valituksia tai annettu palautetta suuntaan tai toiseen. Näin muutamia mainitakseni. Toki nämä tosiaan vaihtelee alan ja työpaikan mukaan.

Mut täytyy sanoa että jos ihmiset tekee ylitöitä tai ns liukumatunteja ja niistä ei saa asianmukaista korvausta on asia nimenomaan tuotava liiton tietoon. Aina se korvaus ei ole rahallinen mutta vähintään niistä on saatava sitten vapaata ylitöitä vastaava määrä. Kukaan ei missään duunissa (paitsi yksityisyrittäjä) kuulu tehdä palkatonta ylityötä tai sitten se on korkeintaan ”oma häpeä”.

Tähti ensin otat yhteyttä luottamusmieheen ja kiistät varoituksen. Kaikki kommunikaatio jatkossa kirjallisesti. Jos haluavat keskustella, teet tapaamisen jälkeen yhteenvedon s postilla esimiehelle ja pyydät kommentoimaan s postilla ovatko samaa mieltä käsitellystä asiasta. Ja kerää kaikki mahdollinen todiste työn määrästä ylitöistä, lomatuuraajasta jnejne. Liitto ja luottamusmies auttaa. Kerää kaikessa hiljaisuudessa nämä nyt ensin. Samalla katsele uusia työpaikkoja. Jäitä hattuun, kaikki selviää lopulta parhain päin!

Varoituksillakin on säännöstöt. Mistä voi antaa, ja kuinka yksilöity on oltava, jotta olisi lainvoimainen. Ihan vaan jos joutuu viemään oikeuteen mahdollisen irtisanomisen.

Miltäs ne avoimet työpaikat näyttää??

Toivottavasti jotain löytyy, asiaa toki pitää nyt hetki sulatella, koska toi lappu tuli ihan puuntakaa!... Nyt kun saisi ajatuksesta kiinni, eträ mitä sitten haluaisi alkaa ttehdä (??):chicken:

Ainakaan toista vastaavaa "huonoa" työtä ei kannata ottaa.

Ei kellään ois vinkkiä, että minkä tyyppistä työtä mun kannatais alkaa tekemään?
Paperit on kaupalliselta puolelta.

Olen vaihtanut jo monta kertaa työpaikkaa ja tähän mennessä tykännyt eniten myyntityöstä, jossa saa olla myös ihmisten kanssa tekemisissä, vaikka en esiintyjä olekaan...oisko selkein nimitys jonkinlainen "ratkaisumyyjä"...

Myös jokin journalismi, kirjoittaminen kiinnostaisi, mutta siihen ei ihan rahkeet riitä.

Työnantajan silmissä se todellakin voi näyttää, ettet ole paikalla, jos teet töitä epäsäännöllisesti eikä mistään pidetä kirjaa tai ilmoiteta. Tai teet ylitöitä, vaikka ne ovat teillä kiellettyjä ja käytät siis enemmän aikaa johonkin tehtävään, kun olisi tarve. Fakta on se, että työt pitää hoitua, joko sinun tekemänä tai jonkun muun. En minä sinua arvostele, vaan ihmettelen, että miten tuohon tilanteeseen on tuo työmaa päätynyt. Erittäin huonoa johtamista teillä on ollut.

Pihalle vaan. Elämä on lyhyt ja sitä ei kannata tuhlata tuommoiseen huonosti voimiseen. Aina löytyy vaihtoehtoja.

Vastavirran akka :) Olen ollut paikalla pääsääntöisesti klo 08-16. Mutta koska työ on projektiöuontoista, on ennalta arvaamatonta, että mimä työpäivänä pitää olla pidempään.

Liukumia olen käyttänyt hyväksi siinä, kun on vienyt/hakenut taaperoa hoidosta. Tai ollaan käyty neuvolassa, lääkärissä, hammaslääkärissä.

Töiden tulee olla tehtynä ja tätä samaa olen jo tosi pitkään johtoportaalle sanonutkin, että saisiko apua (??:depressed:), sillä työt on vaativia, niitä on rutkasti, enkä kykene kaikkeen yksin. Saamassani lapussa sanotaan, että olen huvikseni jättänyt työt huomioimatta ja siten laiminlyönyt töitä.

Samoja fiiliksiä
Mikä toi neulatesti on :smiley-bounce013 kaikki ajankuluvinkit tänne :laughing002
No niin löytyihän tämä HentoHaaveen tänne laittama ohje, kun vähän penkoi ketjua.

Neula-lankatesti on perinteinen tapa selvittää, kuinka monta lasta ja mitä sukupuolta tulet saamaan. Ompelukonelanka pujotetaan silmäneulan silmään, lanka vedetään kaksinkerroin ja solmitaan päistä niin, ettei neula karkaa. Sitten roikotetaan sormien varassa lankaa siten, että neulan kärki on vasemman käden ranteen päällä, käsi on kämmenpuoli ylöspäin. Neula asetetaan siten että se on paikallaan, ja sitten odotellaan. Ennen pitkää jokin voima alkaa liikuttaa neulaa. (Älkää kysykö mikä, en tajuu, mutta se LIIKKUU!) Jos neula tekee pyörivää liikettä, se tarkoittaa tyttöä. Jos se tekee ranteen poikki edestakaisliikettä, se tarkoittaa poikaa. Neula kertoo tällä tavoin kaikki syntyneet sekä syntymättömät lapset, syntymisjärjestyksessä. Ja mikä hulluinta - se näyttää AINA OIKEIN!

Toivottavasti jotain löytyy, asiaa toki pitää nyt hetki sulatella, koska toi lappu tuli ihan puuntakaa!... Nyt kun saisi ajatuksesta kiinni, eträ mitä sitten haluaisi alkaa ttehdä (??):chicken:

Ainakaan toista vastaavaa "huonoa" työtä ei kannata ottaa.

Ei kellään ois vinkkiä, että minkä tyyppistä työtä mun kannatais alkaa tekemään?
Paperit on kaupalliselta puolelta.

Olen vaihtanut jo monta kertaa työpaikkaa ja tähän mennessä tykännyt eniten myyntityöstä, jossa saa olla myös ihmisten kanssa tekemisissä, vaikka en esiintyjä olekaan...oisko selkein nimitys jonkinlainen "ratkaisumyyjä"...

Myös jokin journalismi, kirjoittaminen kiinnostaisi, mutta siihen ei ihan rahkeet riitä.
Yksi vaihtoehto voi olla myös koulutus. Kaupallista eteenpäin tai ihan jotain muuta.

Mä näkisin Tähti sun tilanteessa nyt paljon mahdollisuuksia uuteen. Se vaan tarkoittaa että täytyy irrottaa vanhasta ensin, ensin henkisesti ja pian fyysisestikin. Älä jää sinne tuleen makaamaan!
Teillä lienee hyvä taloustilanne kotona? Ei olis edes vaaraksi olla hetken pois töistä? , ihan vaan kotona töitä hakemassa, samalla pikkunassikan kanssa enemmän aikaa viettämässä(sitä aikaa ei takuulla kadu jälkikäteen). Ehkä siinä stressitson laskiessa nousisi plussatoiveetkin ainakin toisella promillella:shy:!
Irtisanoutuminen pian kuulostaisi mustakin järkevältä, kun ei järkevää syytä jatkaa nykypaikassa oikein tunnu olevan.
Tsemppiä!

Lambi :) Kiitos näkemyksestä.
Uuden mahdollisuuden tässä näen myös, kunhan tietäisin mitä haluan(?:singing:) , kai tilanne itselle alkaa pian aueta. Vaihtoehtona en usko olevan sen, että mut haluttaisiin pitää nykyisessä, mutta sitäkään ei voi 100% poissulkea, kun lapun mukaan mulla ois mahdollista korjata asiat.

Tosin illman uutta työpaikkaa ei oikein lähtisi irtisanoutumaan, kun siitä seuraa 3kk karenssi, kuten irtisanomisestakin saa.

Uusi työpaikka pitäisi saada aika pian ja ihanne tietty ois, että voisi irtisanoutua heti/ pian :)

Talous meillä on melko vakaa, riippuu miten sitä katsoo. Miehellä on uudet haasteet töissä, mutta myös epävarmuutta firman taloustilanteiden vuoksi. Mitään äkillistä hätää ei taloudessa silti ole.

Myyjille on paikkoja auki pilvin pimein! Se vaan, että kokemus ratkaisee esim teollisuuden puolella.

Peppipupu :) Millä alalla sinä työskentelet? Oletko myyjä, entä oletko viihtynyt?

Avoimessa työpaikassa on myös oltava kk-palkkaus, sellaiseen myyjän tehtävään en lähde, jossa on pelkkä tulospalkkaus.

Vastavirran akka :) Olen ollut paikalla pääsääntöisesti klo 08-16. Mutta koska työ on projektiöuontoista, on ennalta arvaamatonta, että mimä työpäivänä pitää olla pidempään.

Liukumia olen käyttänyt hyväksi siinä, kun on vienyt/hakenut taaperoa hoidosta. Tai ollaan käyty neuvolassa, lääkärissä, hammaslääkärissä.

Töiden tulee olla tehtynä ja tätä samaa olen jo tosi pitkään johtoportaalle sanonutkin, että saisiko apua (??:depressed:), sillä työt on vaativia, niitä on rutkasti, enkä kykene kaikkeen yksin. Saamassani lapussa sanotaan, että olen huvikseni jättänyt työt huomioimatta ja siten laiminlyönyt töitä.
Sitten asia on sellainen, mitä et voi korjata. Eli pahasti haisee, että pihalle sinut haluavat tosissaan. Onhan sinulla tosiaan mahdollisuus korjata tapasi, mutta miten sen pystyt tekemään, jos se ei ole tähän mennessäkään onnistunut. En vain ymmärrä, että kuinka voisit sen tehdä. Perättömiä varoituksia nykyään myös oikein tehtaillaan, kun ihmisistä halutaan eroon. Työelämä on raadollista.

Mielenkiinnosta pitää vielä kysyä, että olitko ainut joka sai varoituksen? Monta varoitusta teillä tulee ennen pihallelentoa noista ei niin räikeistä jutuista?

Muokattu viimeksi:
No. Tämä lienee osin firmakohtaista ja alakohtaista ja vielä päälle se onko kyse kunnallisesta vai yksityisestä sektorista. Omalla alallani ei ole koskaan ollut Yt neuvotteluja ja harvemmin suoria irtisanomisia taloudellisista syistä. Syyt irtisanomisiin pitää olla erittäin painavat niinkuin joku täällä sanoi aikaisemminkin. Irtisanomiset esim töiden laiminlyönneistä tai muista ns rikkeistä ei tule puskista. Ensin asia tulee käydä läpi, kartoittaa rikkeisiin johtaneet syyt (väärinymmärrys vai tahallisuus tms), sittemmin varoituksia tulee olla alla enneenkuin järeisiin toimiin ryhdytään. Sikäli kehityskeskustelujen pääasiallinen tarkoitus ei ole haukkua tai osoitella tekemättömistä asioista tai asettaa työntekijää kirveen alle. Kehityskeskusteluissa kartoitetaan tottakai monia asioita, esim koulutustarpeita ja työnkuvaa. Sitä vastaako kyvyt tehtäviä, onko yli vai alikuormitusta, olisiko työntekijällä haluja mahdollisiin lisävastuisiin vai keventää esim 80% työajalle. Ja sitten nää kokeeko niin työntekijä kuin työnantaja työssä epäkohtia, onko työstä tehty valituksia tai annettu palautetta suuntaan tai toiseen. Näin muutamia mainitakseni. Toki nämä tosiaan vaihtelee alan ja työpaikan mukaan.

Mut täytyy sanoa että jos ihmiset tekee ylitöitä tai ns liukumatunteja ja niistä ei saa asianmukaista korvausta on asia nimenomaan tuotava liiton tietoon. Aina se korvaus ei ole rahallinen mutta vähintään niistä on saatava sitten vapaata ylitöitä vastaava määrä. Kukaan ei missään duunissa (paitsi yksityisyrittäjä) kuulu tehdä palkatonta ylityötä tai sitten se on korkeintaan ”oma häpeä”.

Sharmander :)
Suuret kiitokset vastauksesta! :gen053

Tässä tulee voinakas ajatus siitä, että he ovat "rikkoneet" minua kohtaan.

En ole saanut apua, eikä ongelmista ole keskusteltu mitään, että miksi jokin asia ei mennyt putkeen tai on tullut virhe, saati se, että olenko aiheuttanut tilanteen vahingossa vai tarkoituksella. Työkuormituksesta ei ole kysytty mitään, heitä ei kiinnosta. Kaikki kommunikaatio puuttuu ja todellakin tämä tuli puskista!

Last edited by a moderator:
Onhan sinulla tosiaan mahdollisuus korjata tapasi, mutta miten sen pystyt tekemään, jos se ei ole tähän mennessäkään onnistunut. En vain ymmärrä, että kuinka voisit sen tehdä. Perättömiä varoituksia nykyään myös oikein tehtaillaan, kun ihmisistä halutaan eroon. Työelämä on raadollista.

Mielenkiinnosta pitää vielä kysyä, että olitko ainut joka sai varoituksen? Monta varoitusta teillä tulee ennen pihallelentoa noista ei niin räikeistä jutuista?

Vastavirrran akka :) En tiedä miten (??:chicken:)
Pidän itse kirjaa tunneista, se voi auttaa.

Vielä tähän mennessä työpaikalla ei ole ollut sellaisia ongelmia, joita olisi pyydetty korjaamaan. Kaikki on mennyt hyvin ja olen ollut kohta 5-vuotta tässä töissä.

Olen ainoa varoituksen saaja. Vastaavia töitä tekeviä työkavereita on vain yksi ja hän on aloittanut 6kk sitten. Piti tulla minun avuksi, mutta on ylityöllistetty muihin tehtäviin.

En tiedä montako varoitusta saavat antaa, paperissa lukee vain tämä yksi, jonka jälkeen irtisanominen, ellei asia korjaannu

Väkeä on enää kourallinen jäljellä, eikä kyllä tapahtuneita menetyksiä onnistuta paikkaamaan millään.

Last edited by a moderator:
Takaisin