----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yölento :) Hyvä tietää...voin siis vaatia tehdä sellaisen sopimuksen, mikäli alkaa voimat töissä ehtyä:smiley-ashamed004

Mua onkin jo tovi odottettu takasin täyspäiväiseksi ja työnantajan suunnalta kuullosti siltä, että muuta ei siellä oikein hyväksytäkään. Ehdin olla 4kk ajan lyhyemmällä päivällä.

Jospa pääsisi hyvällä tuurilla äitiyslomalle:smiley-angelic003

Taikokaas tää mun hailura ihan plussaksi:cheers:happy093.
Onko teillä muilla yhtä tylyjä työnantajia?

Minulla esimies on yrittänyt koko kevään kaikkensa, että osittainen hoitovapaa järjestyisi omassa yksikössä, koska en halua siirtyä muualle, mitä myös on tarjottu. Monien mutkien jälkeen nyt on järjestymässä niin hyvä ratkaisu, että en olisi itse edes osannut unelmoida enkä ehdottaa moista.

Tähti, jatkaako teillä taapero syksyllä perhepäivähoitajalla vai päiväkodissa?
 
Aivan ihanaa, kun yksi tyttö sanoi arviointikeskustelussa, että älä ope ikinä
muutu! Oo :Heartred

Tänään syömään parin ex -kollegan kanssa, ihanaa :joyful:

Kp3. Eilen kävin toistamiseen vyöhyketerapiassa. Jälleen jalkateriä hoidettiin. Kyllä teki hyvää!

Helena80 :) Hyvää illanviettoa sinne!:cheers:coffee2

Ompa sinulla läheinen suhde oppilaisiin...se on ilmeisesti nykyaikaa?:rolleyes:
Varmasti tuntuu hienolta:grin

Ethän vaan sorru antamaan numeroita ohi....tarkoitan, että esim. kokeen arvosana on 6+, mutta koska oppilas on ihana ja läheinen, niin annat 8+
 
Onko teillä muilla yhtä tylyjä työnantajia?

Minulla esimies on yrittänyt koko kevään kaikkensa, että osittainen hoitovapaa järjestyisi omassa yksikössä, koska en halua siirtyä muualle, mitä myös on tarjottu. Monien mutkien jälkeen nyt on järjestymässä niin hyvä ratkaisu, että en olisi itse edes osannut unelmoida enkä ehdottaa moista.

Tähti, jatkaako teillä taapero syksyllä perhepäivähoitajalla vai päiväkodissa?

Yölento :) Päiväkotiin haettu, vielä ei ole tullut päätöstä. Pian on tuloillaan :)

Oletko sinä koska palaamassa työhön?
 
Helena80 :) Hyvää illanviettoa sinne!:cheers:coffee2

Ompa sinulla läheinen suhde oppilaisiin...se on ilmeisesti nykyaikaa?:rolleyes:
Varmasti tuntuu hienolta:grin

Ethän vaan sorru antamaan numeroita ohi....tarkoitan, että esim. kokeen arvosana on 6+, mutta koska oppilas on ihana ja läheinen, niin annat 8+

Kyllä nykyään on erilaista tässä työssä. Monen oppilaan kanssa ollaan hyvissä väleissä, mutta kyllä he tietävät, mitä heiltä
vaaditaan. Numeroiden kanssa ei kyllä leikitä ja vaikka kuinka haluaisi antaa hyvän numeron, ei sitä tehdä, jos
eväät eivät riitä siihen. Mulla on siitä huolimatta hyvät välit oppilaisiin, vaikka antaisinkin huonoja numeroita. Aina, kun
numeron antaa, sille pitää löytyä hyvät perustelut. Silloin tietää, että se on oikea päätös.

Toinen juttu on se, että vaikka ei tulisi toimeen oppilaan kanssa, se ei saa vaikuttaa numeroon. Olen antanut hyviä numeroita hyvästä osaamisesta oppilaalle, vaikkei tulla juttuun. Koska hän osaa. Käyttäytyminen arvioidaan erikseen sitten. Pärstäkerroin vaikutti monesti ennen vanhaan valitettavasti. Mutta minulla se ei milloinkaan vaikuta!

Kyllä mullakin on oppilaita, joiden kanssa en tule nyt enkä ikinä toimeen, mutta opiskelut hoidetaan kunnialla kuitenkin.

Ei hätää, kyllä mä työni osaan. Jo 8 vuotta takana!

Mun mielestä toi oppilaan kommentti kertoo vaan siitä, että olen oikeassa ammatissa. Tiedän, että tämäkin oppilas toivoi kymmpiä, mutta en voinut sitä antaa. Siitä huolimatta sanoi näin :Heartred
 
Sitä paitsi, jos mä antaisin liian helpolla hyviä numeroita, siihen puututtaisiin ilman muuta
ja pitäisi perustella asiat. Me myös aineryhmässä keskustelemme arvioinneista ja konsultoimme
toisiamme epävarmoissa tilanteissa. Tänään juuri opastin nuorta kollegaa tiukassa tilanteessa
ja hän sai päätöksen tehtyä lopulta :)
 
Kyllä nykyään on erilaista tässä työssä. Monen oppilaan kanssa ollaan hyvissä väleissä, mutta kyllä he tietävät, mitä heiltä
vaaditaan. Numeroiden kanssa ei kyllä leikitä ja vaikka kuinka haluaisi antaa hyvän numeron, ei sitä tehdä, jos
eväät eivät riitä siihen. Mulla on siitä huolimatta hyvät välit oppilaisiin, vaikka antaisinkin huonoja numeroita. Aina, kun
numeron antaa, sille pitää löytyä hyvät perustelut. Silloin tietää, että se on oikea päätös.

Toinen juttu on se, että vaikka ei tulisi toimeen oppilaan kanssa, se ei saa vaikuttaa numeroon. Olen antanut hyviä numeroita hyvästä osaamisesta oppilaalle, vaikkei tulla juttuun. Koska hän osaa. Käyttäytyminen arvioidaan erikseen sitten. Pärstäkerroin vaikutti monesti ennen vanhaan valitettavasti. Mutta minulla se ei milloinkaan vaikuta!

Kyllä mullakin on oppilaita, joiden kanssa en tule nyt enkä ikinä toimeen, mutta opiskelut hoidetaan kunnialla kuitenkin.

Ei hätää, kyllä mä työni osaan. Jo 8 vuotta takana!

Mun mielestä toi oppilaan kommentti kertoo vaan siitä, että olen oikeassa ammatissa. Tiedän, että tämäkin oppilas toivoi kymmpiä, mutta en voinut sitä antaa. Siitä huolimatta sanoi näin :Heartred

Hienoa kuulla tämä Helena80 :)

Kuullostaa tänne saakka siltä, että osaat työsi ja nautit siitä, sekä oppilaat arvostavat sinua:Heartpink
Hyvin tehty, hyvää työtä:cheers
 
Hienoa kuulla tämä Helena80 :)

Kuullostaa tänne saakka siltä, että osaat työsi ja nautit siitä, sekä oppilaat arvostavat sinua:Heartpink
Hyvin tehty, hyvää työtä:cheers

Kiitos, parhaani teen, muuta en voi :grin Mut kyllä mulle tulee 1-2 kertaa vuodessa sellainen
luovuttamisfiilis. Jostakin kaivan aina voimaa jatkaa eteenpäin. Et saa nähdä, onko eläkehomma
vai hyppäänkö muualle. Syksyllä siirryn opettamaan myös bilsaa ainakin seiskoille, kun mulla
siihen pätevyys. Ihanaa <3 Ja saan oman valvontaluokan, luma -painotteisen :)
 
Lambi :) Miten tämä plussa nyt sinulle vaikuttaa? Voit saada äitiysloman samasta virasta?

Ei tarvitse heittää hanskoja tiskiin?:grin
No joo, periaatteessa just näin.
Näin juuri firman perustajan, vanhan miehen kaupassa- oli oikein antoisa keskustelu meillä, moni on lähtenyt ja firma muuttunut paljon, omistajuuskim vaihtunut . Ei haittaa yhtään olla menemättä enää. Kuorii vaan kermat päältä :facepalm:, just niinkun mä kiellän lapsia tekemästä.. On syötävä koko kakku.. :dance008
 
Pärstäkerroin vaikutti monesti ennen vanhaan valitettavasti. Mutta minulla se ei milloinkaan vaikuta!

Kyllä mullakin on oppilaita, joiden kanssa en tule nyt enkä ikinä toimeen, mutta opiskelut hoidetaan kunnialla kuitenkin.

Ei hätää, kyllä mä työni osaan. Jo 8 vuotta takana!

Mun mielestä toi oppilaan kommentti kertoo vaan siitä, että olen oikeassa ammatissa. Tiedän, että tämäkin oppilas toivoi kymmpiä, mutta en voinut sitä antaa. Siitä huolimatta sanoi näin :Heartred

Helena80 :) Muistelenkin omia kouluaikoja... varakkaiden lapset saivat aina hyvät todistukset, vaikka oppilas ei ollutkaan mikään tähtitieteilijä... vanhemmat vaikuttivat opettajaan voimakkaasti.

Myös se oppilas joka tuli läheiseen juttuun open kanssa (kertoi koko luokan jutut ja juorut), sai aina loisto numeroita ja ylimääräisiä plussia numeroihin +++

Nyt saan sinun kautta kuulla, että tätä ei tapahdu nykyaikana enää:grin
 
No joo, periaatteessa just näin.
Näin juuri firman perustajan, vanhan miehen kaupassa- oli oikein antoisa keskustelu meillä, moni on lähtenyt ja firma muuttunut paljon, omistajuuskim vaihtunut . Ei haittaa yhtään olla menemättä enää. Kuorii vaan kermat päältä :facepalm:, just niinkun mä kiellän lapsia tekemästä.. On syötävä koko kakku.. :dance008
Kyllä tässä iässä jo saa vähän kermaakin kuoria. Sitä kellään liiaksi ole.
 
Helena80 :) Muistelenkin omia kouluaikoja... varakkaiden lapset saivat aina hyvät todistukset, vaikka oppilas ei ollutkaan mikään tähtitieteilijä... vanhemmat vaikuttivat opettajaan voimakkaasti.

Myös se oppilas joka tuli läheiseen juttuun open kanssa (kertoi koko luokan jutut ja juorut), sai aina loisto numeroita ja ylimääräisiä plussia numeroihin +++

Nyt saan sinun kautta kuulla, että tätä ei tapahdu nykyaikana enää:grin

Tuollaista se oli minunkin aikana. Mun luokan coolit tytöt sai hyvät numerot, koska vanhemmat olivat hyvässä asemassa ja nämä
tytöt olivat suosittuja. Mun arvostus joitakin opettajia kohtaan kärsi sen vuoksi. Itse olin vähävaraisesta maalaistalosta viidestä lapsesta vanhin ja pärjäsin ihan ok. Ainoastaan kemia, musiikki, enkku ja ruotsi oli mun vahvuudet, joista ahkeruudella sain hyvän numeron. Mun äiti oli katkera siitä, että opettajat suosivat varakkaiden lapsia. Ja sitten, kun mun isäni soitteli opettajille ja kyseli, pitäiskö mun mennä lukioon vai ei, niin kaikki sanoivat, että ei. Menin kuitenkin, nostin arvosanoja ja kävin vielä yliopistonkin. Että ei kannata aina uskoa, mitä sanotaan. Itse toimin mahdollisimman eri tavoin kuin omat opettajani. Kaikki voivat oppia, mutta kaikessa ei tarvitse olla paras :)
 
No joo, periaatteessa just näin.
Näin juuri firman perustajan, vanhan miehen kaupassa- oli oikein antoisa keskustelu meillä, moni on lähtenyt ja firma muuttunut paljon, omistajuuskim vaihtunut . Ei haittaa yhtään olla menemättä enää. Kuorii vaan kermat päältä :facepalm:, just niinkun mä kiellän lapsia tekemästä.. On syötävä koko kakku.. :dance008

Lambi :) ...mitä...selvennä lisää:banghead: :rolleyes:

Oon ulapalla....
 
Last edited by a moderator:
Kyllä tässä iässä jo saa vähän kermaakin kuoria. Sitä kellään liiaksi ole.

Eläkeikää lähestyessä kermaakin pitää olla ja saa kääriä:happy:

Nuoret vaan tulee ja vie paikat, tämä on valitettava raaka totuus.

Nykyään sentään ei enää laiteta heti eläkeputkeen, jos työttömyys iskee 50+ iässä:happy118
 
Tuollaista se oli minunkin aikana. Mun luokan coolit tytöt sai hyvät numerot, koska vanhemmat olivat hyvässä asemassa ja nämä
tytöt olivat suosittuja. Mun arvostus joitakin opettajia kohtaan kärsi sen vuoksi. Itse olin vähävaraisesta maalaistalosta viidestä lapsesta vanhin ja pärjäsin ihan ok. Ainoastaan kemia, musiikki, enkku ja ruotsi oli mun vahvuudet, joista ahkeruudella sain hyvän numeron. Mun äiti oli katkera siitä, että opettajat suosivat varakkaiden lapsia. Ja sitten, kun mun isäni soitteli opettajille ja kyseli, pitäiskö mun mennä lukioon vai ei, niin kaikki sanoivat, että ei. Menin kuitenkin, nostin arvosanoja ja kävin vielä yliopistonkin. Että ei kannata aina uskoa, mitä sanotaan. Itse toimin mahdollisimman eri tavoin kuin omat opettajani. Kaikki voivat oppia, mutta kaikessa ei tarvitse olla paras :)

Helena80 :) Hieno kouluhistoria ja suoriutuminen sinulla....wau!!:cheers Pidit oman pääsi ja uskoit itseesi!

Sä oot varmasti ihan paras ope:happy:

Ajatella, että tätä "korruptiota/lahjomista" on tapahtunut vielä näinkin vähän aikaa sitten....luultavasti tapahtuu edelleen, mutta onneksi käännös parempaan suuntaan on jo tapahtunut ja Helena80, se voi olla sinun ansiotasi!:happy:
 
Minä olen harkinnut kouluun menoa. Oma ala on niin nähty ja voisi jotain muuta koettaa. Kun mielikuvista puhutaan, niin saa antaa vinkkejä mitä lähtisi opiskelemaan. Toki tietysti vauva ensin.
 
Minä olen harkinnut kouluun menoa. Oma ala on niin nähty ja voisi jotain muuta koettaa. Kun mielikuvista puhutaan, niin saa antaa vinkkejä mitä lähtisi opiskelemaan. Toki tietysti vauva ensin.

Vastavirran akka :) Mulla on varmasti ehdotus...kerro ensin mikä alan olet loppuun nähnyt?:rolleyes:

Itsekin suunnittelen koko ajan uutta tulevaisuutta, sen jälkeen, kun toinen vauva on saatu.

Olen vaihtanut alaa neljä kertaa tähän mennessä, joten kaikkea en ole ehtinyt vielä kokea:wink

Töissä olen ollut 25-vuotta. Lukenut sitä ennen kolme (3) tutkintoa. Kursseja varmaan sata vuosien varrella.

En koe olevani mitenkään asiantuntija, mutta fiilispohjalta mennään. Riskitkään ei mua haittaa! Joskus riskit on ensin haitaksi, mutta sitten kääntyneet hyödyksi:grin

En usko Vastavirran akka, että olet kovin turvallisuushakuinen, kuten monet ovat?
 
Mieti, mikä on sun unelma, mitä olet aina halunnut tehdä tai oppia. Ja sitten vaan lähdet tavoittelemaan sitä unelmaa! Kyllä se polku aukenee sitä mukaa kun kuljet sitä pitkin. Elämä on lyhyt ja siitä pitää nauttia. Ei kannata tuhlata sitä tekemällä asioita joita ei halua tehdä.

Hentohaave :) oivasti sanottu....tätä tavoitellaan:cheers

Oi jos joskus taivas aukeaisi:happy:
 
Takaisin
Top