----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, tämä tiedossa. Gyne oli kuitenkin varoittanut että on melko varmaa että käry käy vaikka mitään hätää ei olisikaan, koska ikä vaikuttaa riskilukukaavaan hurjasti.

Motto78 :) Samat sanat kuulin....ei hätää (oletettavasti), mutta käry tulee siksi, kun on 40+ mittarissa. Ja joka vuosi riskiluku lisääntyy, kun vuosia tulee lisää.

Jos tässä raskaaksi saakka päästään, niin voin ilmoittautua suoraan NIPT-tutkimukseen, ilman verikokeita:laughing002..., koska ikäraasua on jo sitten (tällä hetkellä) 46v....mutta onnistunut raskaus voi vaatia lisäaikaa....... (toivottavasti ei:smiley-ashamed004).
 
Pullonkaulana mulla lienee nyt munasolujen laatu, ja sitäpä ei voi oikein lääkkeillä parantaa. Pitää vaan sattua taivaankappaleiden asennot kohilleen, sillon jos tärppää :)

Hentohaave :)
Tämä on meidän kaikkien pullonkaula:depressed:
Koska suurin osa munasoluista on sutta ja savea:sad010

Itse olen päättänyt turvautua luontaistuotteisiin ja vitamiineihin. Sekä yrittämällä syödä lisäksi terveellisiä rasvoja :)

Muuta ratkaisua ei 46v. promille kerholaisena ole tiedossa...kelloa siirtäisin aikakoneella taaksepäin!:smiley-angelic003
 
VA, meille oli jo ennen ekaa raskautta selvää että asiat selvitetään mahd. aikaisessa vaiheessa, koska seulat olisi lähes varmasti hälyttäneet jo ikäriskistä. Oltiin valmiit menemään yksityiselle heti, kun viikot (10+) sallivat.

Ja hyvä että mentiin. Kun NIPTissä selvisi ettei kaikki ole hyvin, ehdimme saada naikkarilla istukkabiopsian. Joko se tai lapsivesipuntio vaaditaan "tuplatodennukseksi" ennen kuin jatkotoimenpiteistä voi keskustella. Jos tilanne olisi selvinnyt vasta normiseulonnassa, olisi ensin NIPT otettu siellä sen jälkeen, ja tuloksia odotellessa viikot olisi olleet juuri niin pitkällä että olisin joutunut kantamaan raskautta vielä 2-3 viikkoa. 13. viikolla istukkabiopsia ei enää olisi ollut luotettava ja lapsivesipunktion taas voi tehdä aikaisintaan 15. viikolla. :sorry: Siinä tilanteessa jokainen päivä oli liikaa, puhumattakaan viikoista.

Nyt tämän historian takia päästään suoraan naikkarin kautta julkisella NIPTiin ilman, että ensin tehdään normiseulonta ja sitten vasta NIPT.
Ahaa. Kuulostaa järkevältä, mutta onpas jännä tuo tuplatodennus. Mulla ei 42v seulat hälytelleet. Hienosti huomioivat teidän historian. Täällä ei, mutta aina pääsee tutkimuksiin nopeasti. Toivomme puhtaita seuloja.
 
Ahaa. Kuulostaa järkevältä, mutta onpas jännä tuo tuplatodennus. Mulla ei 42v seulat hälytelleet. Hienosti huomioivat teidän historian. Täällä ei, mutta aina pääsee tutkimuksiin nopeasti. Toivomme puhtaita seuloja.

Vastavirran akka :) Mulla seula hälyytti, ja hälyytystä lisäsi se, että kyseessä oli ihan ensimmäinen lapsi.

Ei vain pelkkä ikä, vaan myös historia.

Ensimmäinen lapsi syntyi 43-vuotiaana:Heartpink

Sinullahan on jo lapsia aiemmmin. Motolla tämä on ensimmäinen :)
 
Last edited by a moderator:
En ole tuollaisesta kuullutkaan. Onko tosiaan näin?

Mulle sanottiin.... jos on "vanhana" 40+++ ekasta lapsesta kyse, niin asiat käsitellään eri tavalla.

Myös IVF-hoidossa on erilainen menettelytapa. Ja riskit on erilaiset ensimmäisen lapsen saannin kohdalla, kuin jo lapsia saaneen kohdalla. Myös on riskit joihinkin kehittyksellisiin (normaaleihin) eroavaisuuksiin (poikalapsella).
 
Last edited by a moderator:
Mulle sanottiin.... jos on "vanhana" ekasta lapsesta kyse, niin asiat käsitellään eri tavalla.

Myös IVF-hoidossa on erilainen menettelytapa. Ja riskit on erilaiset ensimmäisen lapsen saannin kohdalla, kuin jo lapsia saaneen kohdalla.
Myös on riskit joihinkin kehittyksellisiin (normaaleihin) eroavaisuuksiin (poikalapsella).
Näin on, mutta eri asia kyseessä. Lääkitys taitaa noita eroja tehdä?
 
Yölento :) Aina olet!:Heartpink
Yleensä olen poikkeus ja harvinaisuus ominaisuuksieni vuoksi enkä hyvällä tahdollakaan pidä sitä positiivisena, esimerkiksi lääkkeet eivät sovi, mitkään yleiset lainalaisuudet fyysisissä ominaisuuksissa eivät päde, epänormaali syke, liian hyvä kuulo ja mitä näitä nyt onkaan.
 
No. Huonoista prosenteista huolimatta jatkamme päävoiton tavoittelua. Juuri luin äidistä, jolla on 21 lasta. Viimeinen tullut 47v. Mahtaako hänellä munat loppua ennen kuuttakymppiä ollenkaan. Huh heijaa.

Hahaa....onko Etelä-Suomesta?

En halua vähentää innostusta, mutta eka lapsi on se kynnys...sen kun ylittää, niin lisää pitäisi tulla helpostikin:joyful:

Omalla kohdalla ei ole näin vielä käynyt, vaikka Neuvolan lääkäri määräsi ehkäisyn päälle 43-vuotiaana, yllärien varalta:facepalm:
Kun ehkäisy lopettiin 44-vuotiaana, niin vielä odotellaan raskautumista jo reilun vuoden yrityksen jälkeen......

Jospa varmaksi tärppää 47-vuotiaana:cheers

Plussaa kaikille!!:cheers:cheers:cheers:cheers
 
Yleensä olen poikkeus ja harvinaisuus ominaisuuksieni vuoksi enkä hyvällä tahdollakaan pidä sitä positiivisena, esimerkiksi lääkkeet eivät sovi, mitkään yleiset lainalaisuudet fyysisissä ominaisuuksissa eivät päde, epänormaali syke, liian hyvä kuulo ja mitä näitä nyt onkaan.

Yölento :) Olet yksilö:Heartpink Saat olla sellainen, kuin olet :)

Älä vaan karkaa minnekkään:singing:
 
Hahaa....onko Etelä-Suomesta?

En halua vähentää innostusta, mutta eka lapsi on se kynnys...sen kun ylittää, niin lisää pitäisi tulla helpostikin:joyful:

Omalla kohdalla ei ole näin vielä käynyt, vaikka Neuvolan lääkäri määräsi ehkäisyn päälle 43-vuotiaana, yllärien varalta:facepalm:
Kun ehkäisy lopettiin 44-vuotiaana, niin vielä odotellaan raskautumista jo reilun vuoden yrityksen jälkeen......

Jospa varmaksi tärppää 47-vuotiaana:cheers

Plussaa kaikille!!:cheers:cheers:cheers:cheers
Ei, kun Briteissä. Niin sitä luulisi, että helpolla seuraavat tulisivat. Mulla ei ole ehkäisyä ollut, kun ”teininä” viimeeksi. Toisilla toki tuleekin ja toisilla ei. Tosin ihmettelen sitä, että vuodesta 2013 olen raskautunut jo kolme kertaa. Selvästi paremmin, kun aiemmin. Luulen, että kroppa piiskaa munia pihalle rankalla kädellä ennen vaihtareita.
 
No jo on p taas. Alkoipa sitten pyyhintävuotoa tulemaan. En kerennyt vielä edes Terolutteja aloittaa. Liittyyköhän tämä nyt tuohon km vai mitä ihmettä tämä taas on. Kun pääsee kropasta jyvälle saa taas yllättyä. On tämä elo naisena välillä niin syvältä.
 
No jo on p taas. Alkoipa sitten pyyhintävuotoa tulemaan. En kerennyt vielä edes Terolutteja aloittaa. Liittyyköhän tämä nyt tuohon km vai mitä ihmettä tämä taas on. Kun pääsee kropasta jyvälle saa taas yllättyä. On tämä elo naisena välillä niin syvältä.
Voi saakeli. Mulle tuli kkm:n jälkeen ekassa kierrossa vuotoa oviksen aikoihin, ja välivuotelua muutenkin pari kiertoa. Kroppa varmaan hakee uutta normaalia?
 
Takaisin
Top