----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ennen raskauksia oli muuten kovat menkkakivut. Nykyään ihan huomaamattomat, etten välttämättä edes huomaa menkkojen tuloa ennen kuin ne jo alkaa.
 
Miten pitkä luteaalivaihe sulla olikaan? Jos pääse yli dpo 10:n, niin lyhyt kiertokaan ei ole tuhoon tuomittu. :) Mulla on kierto lyhentynyt, mutta onneksi myös ovis on nykyään suht aikaisin. Vain parissa irtokierrossa kkm:n jälkeen luteaalivaihe on jäänyt kymmeneen tai alle, vaikka kierto on selvästi lyhyempi kuin muutama vuosi sitten.

Jos ovis oli 26.-27.4, kuten tikun mukaan, olisi tänään ollut dpo 11/12. Mut epäilyttää tuo tikku, kun kierto olikin näin lyhyt. Sen mukaan ovis olis ollut kp13/14.
 
Voiko norovirus tulla samalle henkilölle 2-3 viikon välein kaksi kertaa? Ihmettelen kollegan saikkua tässä vaan ääneen..
Eikö norovirus voi muuntautua jo kahdessa viikossa? Näin mä olen ymmärtänyt, eli mahdollista joo?
Mutta millä sen noroksi määrittelee - ellei toki kokeissa käy..
Meidän yrjötauti ei ole vieläkään levinnyt yhtä ihmistä kauemmas sunnuntain jälkeen! Niin toivon että tuo riitti tässä osoitteessa..
 
Voiko norovirus tulla samalle henkilölle 2-3 viikon välein kaksi kertaa? Ihmettelen kollegan saikkua tässä vaan ääneen..

Peppipupu :) Mä ihmettelen näitä tällä hetkellä liikkuvia tauteja, kun parantuminen kestää ja kestää!:sad001 Taudit iskee uudelleen. Tuntuu, että kaikki on kipeitä nyt, aivastelee ja pärskii...räkätautia (varmaan viruksia).

Lähin työkaveri on tosiaan kolme viikkoa sairastanut (ollut töissä silti)...itse olin jokusen päivän siinä välissä flunssassa (ja poissa töistä)....täysin terveenä ehdin olla viikon ja taas iski (nenä vuotaa, aika flunssa!)...lapsi on sairastellut myös, välillä ohi ja taas kipeä (kuume ja nenä vuotaa)...oksennustautia on myös liikkeellä, onneksi ei ole osunut kohdalle.

Hoitopaikassa lapset sairastelevat nyt putkeen (räkätautia) ja taudit kiertää, ei tahdo mennä ohi...pitkäkestoisia... :sad001
 
Hento haave vaihdevuosiin on paljon auttavia lääkkeitä ja luontaistuotteita. Ei hätää.

Itse olen kyllä aika kärkäs puolustautumaan jos joku hyökkää. Välillä tarvitsen hetken ennenkun jaksan lainkaan olla rakentava. Olisiko sun miehellä kyse siitä? Ja ehkä ei aivan tajua, miten hormoonit vaikuttavatkaan naisella.

Sairastelusta : mä taas en ole vuosiin ollut edes kunnon flunssassa. Koputan puuta!
 
Minun nuorempi napero sairasteli parivuotiaana reippaasti. Sitten rupesin lisäämään d vitamiinia enemmän. En tiedä johtuiko siitä, mutta ei ole paljoa sen jälkeen sairastellut. Meillähän ei käydä päikyssä, mutta kerhossa kuitenkin. Itse en myöskään sairastu usein. Joskus olin töissä jopa 39 kuumeessa. Ihmettelin hieman hönöä olotilaa ja vasta töissä ymmärsin laittaa mittarin kainaloon. Mutta ukko on pedissä heti, kun kuumetta 37.1. Ja valitus on kova. Niin me ollaan erilaisia.

Tähti testiä?
 
HentoHaave, toivottavasti olosi paranee nopsaan. Noita oloja on tosi vaikea kuvailla niin että miehet ymmärtäisi, oon aika varma että jos heidät saisi jossain virtuaalisimulaatiossa käymään läpi saman vuoristoradan, se olisi aika järkyttävä kokemus.
 
Tähden testiä tulin kärkkymään minäkin! :grin

Tänään alkoi omat kunnon ellotusolot, ja se nostaa myös panoksia. Kun tuntee olevansa raskaana, mielessä pysyy elävästi se, ettei yksikään raskaus vielä ole päättynyt vauvaan.

Raskaus tavallaan pakottaa nyt ajattelemaan itseään, enkä voikaan laput silmillä tähdätä aina seuraavaan etappiin *jos kaikki sujuu hyvin* (Raskaustesti -> verikoeseuranta -> mahdollisen sykkeellisen alkion bongaaminen ultrassa oikeassa paikassa -> alkio matkassa NIPTiin asti -> NIPT -> neuvola. NIPTin jälkeisestä raskaudesta ei olekaan vielä paljoa kokemusta)
 
Se on myös jännä, miten tosi yksilöllisiä nää kaikki jutut on. Senpä takia kun muistais, ettei kannata näissä paljoa yleistää.

Mulle ei esim tullut letroista oikeastaan yhtään mitää ( paitsi munien kasvua). Luget sen sijaan tekee niin fyysisiä kuin psyykkistäkin oireita, ja kaikkein viheliäisin kombo on lääkkeellisen kierron estradot + lugesteron. :hungover:

Oliko sulla Hentohaave loppukiertoon tukilääkitys?
 
Tänään alkoi omat kunnon ellotusolot, ja se nostaa myös panoksia. Kun tuntee olevansa raskaana, mielessä pysyy elävästi se, ettei yksikään raskaus vielä ole päättynyt vauvaan.

Raskaus tavallaan pakottaa nyt ajattelemaan itseään, enkä voikaan laput silmillä tähdätä aina seuraavaan etappiin *jos kaikki sujuu hyvin* (Raskaustesti -> verikoeseuranta -> mahdollisen sykkeellisen alkion bongaaminen ultrassa oikeassa paikassa -> alkio matkassa NIPTiin asti -> NIPT -> neuvola. NIPTin jälkeisestä raskaudesta ei olekaan vielä paljoa kokemusta)

Ihan hirmusti tsemppiä motto! Mulla oli ihan sama ekassa km raskaudessa. Yritin mennä vaan etapista toiseen, mutta todellakin raskaus pakotti ajattelemaan itseään. Hetkeäkään ei mennyt, ettei olisi tuntenut olevansa raskaana. Ja irvokasta kyllä, samat tuntemukset jatkuivat pitkään km jälkeenkin.
Toivottavasti sinä pääset nyt maaliin asti! :Heartbigred
 
Takaisin
Top