----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
HentoHaave, toivottavasti olosi paranee nopsaan. Noita oloja on tosi vaikea kuvailla niin että miehet ymmärtäisi, oon aika varma että jos heidät saisi jossain virtuaalisimulaatiossa käymään läpi saman vuoristoradan, se olisi aika järkyttävä kokemus.

Motto78 :) Miehet eivät kestä samaa ja olen huomaavinani, että miehet välttelee naista siinä tilassa, koska eivät ymmärrä tunnemyrskyjä...

Työmaailmassa tämän todella huomaa. Tunteensa (esim. kiukku) esiintuova nainen on se talon "kaakattava akka" tai joku tms..vähemmän merkittävä....

Liikemaailmassa miesten keskuudessa arvostetaan naisia, jotka pitävät mölyt mahassa ja ovat tasaisia, vaikka mikä hormonimyrsky sisällä riehuisi.

On totta, että onhan se naisia kohtaan väärin, ettei ymmärrystä aina heru:sad001
 
Kyllä meilläkin ukko mieluiten häipyy paikalta, jos mulla raivotila iskee. Minä kun mielummin selvittäisin asian heti. Toisaalta se osaa myös riidellä, mutta siinä onkin sitten kaksi kovaa vastakkain. Onneksi näitä tilanteita ei ole enää usein. Monesti hän vaan mutisee joojoota, kuulemma pääsee helpommalla.

Motto nyt on niin paljon Tyypille peukaloita pystyssä, toivotaan sillä olevan vaikutusta. Miksi muuten menet niptiin? Siis kyllä minä nämä prosentit tajuan, mutta mielenkiinnosta kysyn. Pitääkö maksaa itse? Täällä sitä ei tarjota, vaikka iäkkäillä olisi hyvinkin fiksua.
 
Nyt on letrot syöty tässä kuussa. En tiedä haluanko enää toista kertaa altistaa itseäni tällaiselle... Mielialaoireet oli ihan hirveät, tuntui että parisuhde repeilee liitoksistaan. Mies on kyllä ollut konfliktien jälkeen aina tosi rakastava, vakuuttanut mulle että mitään pahaa ei ole tapahtunut ja kaikki on hyvin. Mutta enemmän aikaa on ollu konflikti päällä kuin se muu aika... (paitsi nukkuessa).

Mulla on ollut tän viisi päivää sellanen olo että kaikki on rikki enkä edes halua enää lasta tällaiseen suhteeseen. Ihan hirveitä repiviä riitoja järjettömän pienistä asioista :sad001 Oon kokenut kaiken satakertaisena. Mies kuulostaa vihaiselta sanoessaan jotain -> mä koen sen niin järjettömän satuttavana, tuntuu että kaikki loppuu tähän.

Varmaan nää tunnetilat asettuu jälkikäteen asian vaatimiin mittasuhteisiin, mutta nyt niitä on tullut sellaista ahtotahtia, että en ole ehtinyt edellisestä toipua kun jo seuraava iskee. Joka kerta mun tunne ja tunnereaktio on olleet voimakkaammat. Olen aika väsynyt ihminen nyt... riitely on todella energiaavievää. Opiskelut menny ihan penkin alle. Eihän tässä mitään jos mies osaisi reagoida niin että ottais sen tunteen vastaan ja sanoisi että ”ikävä että susta tuntuu tuolta, en tarkoittanut sitä noin”. Mutta hän ei ole osannut olla ihan niin rakentava. Lähinnä väittänyt kiihkeästi vastaan ja kaivautunut omaan vihapoteroonsa mököttämään.

Ei oo helppoa. Pelottaa se kun joskus oikeesti tulee ne vaihdevuodet... sitten se kestää pidempään kuin viisi päivää :nailbiting:

Hentohaave :) Vaikuttaa siltä, että olet keskivertoa herkempi ihminen ja reagoit kaikkeen todella voimakkaasti.

Voiko olla niin, että joskus huomaat, että olet luullut jotain, mitä toinen ei todellakaan ole tarkoittanut?:rolleyes:

Sinulla saattaa olla tämän herkkyyden ansiosta kykyjä jossain musiikin alueella, herkällä taajuudella (hertzi...tms. jotain sinnepäin:facepalm:) ...koska pystyt virittäytymään sellaiselle aaltopituudelle, jota moni 'peruspirkko" ei edes huomaa.
 
VA, meille oli jo ennen ekaa raskautta selvää että asiat selvitetään mahd. aikaisessa vaiheessa, koska seulat olisi lähes varmasti hälyttäneet jo ikäriskistä. Oltiin valmiit menemään yksityiselle heti, kun viikot (10+) sallivat.

Ja hyvä että mentiin. Kun NIPTissä selvisi ettei kaikki ole hyvin, ehdimme saada naikkarilla istukkabiopsian. Joko se tai lapsivesipuntio vaaditaan "tuplatodennukseksi" ennen kuin jatkotoimenpiteistä voi keskustella. Jos tilanne olisi selvinnyt vasta normiseulonnassa, olisi ensin NIPT otettu siellä sen jälkeen, ja tuloksia odotellessa viikot olisi olleet juuri niin pitkällä että olisin joutunut kantamaan raskautta vielä 2-3 viikkoa. 13. viikolla istukkabiopsia ei enää olisi ollut luotettava ja lapsivesipunktion taas voi tehdä aikaisintaan 15. viikolla. :sorry: Siinä tilanteessa jokainen päivä oli liikaa, puhumattakaan viikoista.

Nyt tämän historian takia päästään suoraan naikkarin kautta julkisella NIPTiin ilman, että ensin tehdään normiseulonta ja sitten vasta NIPT.
 
Mikä on NIPT? Ja mikä sun historia on, jos saa udella?
NIPT on äidin verinäytteestä tehtävä screening-testi, jolla selvitetään sikiön kromosomipoikkeamia. Siinä ei ole keskenmenon riskiä, niin kuin perinteisemmissä istukkabiopsiassa ja lapsivesipunktiossa

Historia tuli juuri tuosta, eli taustalla on 2018 kromosomipoikkeava raskaus ja sen keskeytys.
 
Jep. Erityisherkkien herkintä kastia olen. Siitä on joskus etua, kun monesti luen ihmisiä aika pelottavankin tarkkaan. Vaistoan piilotetut viestit, kun ihmiset sanovat yhtä ja tarkoittavat vallan muuta. Tunnetilat aistin myös ihmisten kehonkielestä, ja tiedän hyvin jos joku ihminen ei minusta pidä mutta esim. esittää ystävällistä. Osaan haistaa kaiken valheellisen kilometrin päähän. Mutta onhan tällä herkkyydellä varjopuolensa. Toisaalta, en tätä ominaisuutta kuitenkaan vaihtaisi pois. Tunneskaala on laajempi molemmista päistä, ja olen oppinut sen etten patoa tunteita sisääni. Sen puoleen olen aika sinut itseni kanssa, kun uskallan tuntea vaikeatkin tunteet ja elää ne läpi. Vakka välistä tuntuu että niihin kuolee.

Jep. Muusikkohan mä olen :) Saattaa olla jotain lahjoja musiikin alalla. Ehkä :wink

Hentohaave :)
Sopisiko sinulle ehkä jokin kantri musiikki myös? Jotenkin saan sellaisen vivahteen:rolleyes: Soittimesta en osaa sanoa, mutta tyylilajina? En ole muusikko, joten tää kysymys tulee nyt ihan tavis pohjalta.

Olen myös herkkä, mutta toisella tavalla. Ehkä sinusta saattaa tuntua, että olen kuin "norsu posliinikaupassa". Mutta sitä en tarkoita:laughing002

Erotan myöskin epäaidon ja välttelen sellaisia ihmisiä viimeiseen saakka. En sotkeudu mihinkään, mikä ei ole oikeaa ja todellista. Liikemaailmassa riski ajatua harhateille on suuri, koska minulla on myöskin kykyjä, joita oikeasti arvostetaan. Mukaansa houkuttelijoita kun löytyy kärkkymästä jos jonkinlaisia.

Toivon sinulle pikaisen plussan, tämän letro kierron saattelemana!!:cheers:cheers:cheers:cheers
 
No eihän tuo rakas ihmiseni todellakaan varmaan koskaan tarkoita olla _mulle_ vihainen, eikä koskaan ole tarkoituksellisesti ilkeä eikä sano pahasti. Mutta me tulkitaan kaikki toistemme käyttäytymistä, ilmeitä, eleitä, sanoja - jokainen oman traumahistoriansa pohjalta. Ja sen takia tulkinnat jopa samanlaisesta tilanteesta voi eri ihmisillä olla täysin päinvastaiset. Eikä tämä rajoitu pelkästään herkkiin ihmisiin, jokaisella on joitain traumaattisia kokemuksia lapsuudessa, jotka vaikuttaa tilanteiden tulkintaan. Herkät ihmiset vain kokevat asiat voimakkaammin, ja tunnereaktiotkin ovat silloin yleensä vahvempia. Saati sit jos siihen sotketaan katalyytiksi vielä hormonitasojen heittelyt o_O

Hentohaave :) Tässä puhut täyttä asiaa! Monet esim. pariskunnat ymmärtävät näitä asioita vasta liian myöhään.

Enkä tarkoita nyt tässä mitään besserwisser, vaan tarkoitan, etteivät kaikki ymmärrä tätä, vaikka rautalangasta vääntää ja päälle kertaa. Sinä ymmärrät ja kerrot sen todella selkeästi! :)
 
Kantri menee aika reippaasti ohi mun genrestä :wink Oon ihan klassisen musiikin koulutuksen saanut, ja klasaria siis etupäässä soitan. Toki aina sitä mitä pyydetään ja mikä tuntuu itelle sopivalta. Jos pyydettäis soittamaan kantria, niin en varmasti kieltäytyisi! Sujuvasti kuuntelen sitä ainakin :)

Hentohaave :)
Olet kuitenkin sillä tavalla raisu, että pidät kantrista! Hevimpi musa ei ole sinun juttu, eikä iskelmäkään? Rockista veikkaisin, että sarjassa alkuperäinen Nighwish voisi jollain tavalla sun juttu...?

En tunne klassista musiikkia, mutta Mozartista pidän :) Mulle menee parhaiten Jazz ja funk, myös metalli. Mitä sinä niistä ajattelet?:rolleyes:
 
VA, meille oli jo ennen ekaa raskautta selvää että asiat selvitetään mahd. aikaisessa vaiheessa, koska seulat olisi lähes varmasti hälyttäneet jo ikäriskistä. Oltiin valmiit menemään yksityiselle heti, kun viikot (10+) sallivat.

Ja hyvä että mentiin. Kun NIPTissä selvisi ettei kaikki ole hyvin, ehdimme saada naikkarilla istukkabiopsian. Joko se tai lapsivesipuntio vaaditaan "tuplatodennukseksi" ennen kuin jatkotoimenpiteistä voi keskustella. Jos tilanne olisi selvinnyt vasta normiseulonnassa, olisi ensin NIPT otettu siellä sen jälkeen, ja tuloksia odotellessa viikot olisi olleet juuri niin pitkällä että olisin joutunut kantamaan raskautta vielä 2-3 viikkoa. 13. viikolla istukkabiopsia ei enää olisi ollut luotettava ja lapsivesipunktion taas voi tehdä aikaisintaan 15. viikolla. :sorry: Siinä tilanteessa jokainen päivä oli liikaa, puhumattakaan viikoista.

Nyt tämän historian takia päästään suoraan naikkarin kautta julkisella NIPTiin ilman, että ensin tehdään normiseulonta ja sitten vasta NIPT.
Hienoa, että olette saaneet ajoissa tietoa. Sen vain haluan korjata, että pelkkä ikä ei hälytä seulassa. 45-vuotiaana selvisin seuloista ilman hälyjä.
 
Hienoa, että olette saaneet ajoissa tietoa. Sen vain haluan korjata, että pelkkä ikä ei hälytä seulassa. 45-vuotiaana selvisin seuloista ilman hälyjä.

Yölento :) Olet poikkeus tässäkin.

Minulle sanottiin Naisten Klinikalla (Hesa), että hälyytys tulee automaatisesti jo 40+ iän takia, ja ikää minulla silloin NIPT-turkimuksessa oli 42v.

Olet selvinnyt siitä ilman hälyytystä, harva 40+ selviää :)
 
Hienoa, että olette saaneet ajoissa tietoa. Sen vain haluan korjata, että pelkkä ikä ei hälytä seulassa. 45-vuotiaana selvisin seuloista ilman hälyjä.
Juu, tämä tiedossa. Gyne oli kuitenkin varoittanut että on melko varmaa että käry käy vaikka mitään hätää ei olisikaan, koska ikä vaikuttaa riskilukukaavaan hurjasti.
 
Takaisin
Top