----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei siis ole toiminut oma kuukautiskierto ollenkaan ennen kuin täytin noin 35 v. Muutamat kuukautiset tuli 16v ja loppu siihen. Olen sitten syönyt teroja vähintään neljä kertaa vuodessa jotta kohtu tyhjenee välillä. Ehkäisee kohtusyöpää väitti gyne. Ei mua koskaan nuorempana tarkemmin tutkittu horminaalisesti kun en lapsia halunnut. Ainoastaan päälle kakskymppisenä kun ekan kerran ultrattiin yksityisellä niin oli selvät PCO rakkulat. Lisäksi mulla alkoi vatsavaivat ja allergiat samoihin aikoihin kun menkat hävis. Kun 34v vihdoin lopetin viljojen syömisen niin kuukautisetkin alkoivat ilmestymään silloin tällöin. Oma diagnoosi on pcon ja viljojen aiheuttama yhteisvaikutus. Viljojen lopettaminen vaikutti myös moneen muuhun asiaan, joten kroppa on ollu jossain tulehdustilassa puolet elämästä niiden takia. Keliakia testeistä ei ole saatu selvää diagnoosia. Yleensä vain yksi arvoista heittää, joten keliakia diagnoosia en ole saanut.
Mulle gyne sanoi että olisin nyt yli nelikymppisenä voinut tehdä useamman lapsen kohtuu helposti kun hanat on auki ja pco väistynyt pois. Mutta mä en halua enää ikinä synnyttää yhtään lasta enkä usko kropan ja varsinkaan selän jaksavan raskautta joten meillä ei peittoja heilutella ennen kuin olen saanut vaihdevuodet. En ota mitään riskiä. :oops:


Ja niin vaan tuo munkin yllätysvauva sitten täyttää kohta 3v :p:grin:eek:
Ja on kyllä melko eläväinen tättähäärä :hilarious: jolla alkoi uhmaikä. Välillä ei tiedä pitäskö itkeä vai nauraa kaikille tempauksille. :Heartbigred
Ei siinä mitään. Alkaa kai tähän äitiyteen vähitellen tottua vaikka yksin saakin sen takia olla. Toki mies, kun kotona on, hoitaa tyttöä, mutta kyllähän tukiverkkojen puuttuminen välillä ahdistaa. Yhteistä parisuhde aikaa meillä ei ole ollut tytön syntymän jälkeen kuin kerran vuodessa leffassa käynnin ajan. Musta on synnytystraumojen jälkeen muutenkin tullut syrjään vetäytyvä ja sosiaaliset tilanteet ahdistaa. Joten mielummun kyllä olenkin kotona.
Minulla on myös ollut kiertohäiriöitä, ei kyllä ihan tuossa mittakaavassa, mutta lääkäri sanoi, että menkat pitää olla ainakin kahdesti vuodessa. Terolut oli minullakin käytössä, vaikka laiskimpana vuonna oli ilman teroja jopa neljät menkat. Käytin teroluteja jossain vaiheessa, kun olo oli todella kauhea aina kp45-50 jälkeen, tosin lääkevastaisena odottelin silti jonnekin kp90 asti.

Eikö teillä sterilisaatio ole mahdollinen joko sinulle tai miehelle?
 
Kp18, dpo5. Ovislaskurin mukaan parhaat päivät on 26.4 - 3.5 riippuen kierron pituudesta.
Ovisplussa näytti kuitenkin olevan 25.4 testissä, et se ehkä meni jo. Toivotaan, että joka
toisen päivän hommailu kolmeen kertaan riittää.
 
Muokattu viimeksi:
Mun pitäis työhöntulotarkastuslomakkeeseen täyttää rokotusten ajankohdat. Kaikki muut
löysin, mut MPR:stä ei ole mitään muistikuvaa, milloinkahan se on mahdettu mulle antaa.
Rokotustiedot kun eivät ole yhdessä paikassa enkä ole kaikkia muistanut ylös laittaa. Noh,
toivon mukaan tarkastus ei kaadu yhteen tyhjään kohtaan :grin
 
Mun pitäis työhöntulotarkastuslomakkeeseen täyttää rokotusten ajankohdat. Kaikki muut
löysin, mut MPR:stä ei ole mitään muistikuvaa, milloinkahan se on mahdettu mulle antaa.
Rokotustiedot kun eivät ole yhdessä paikassa enkä ole kaikkia muistanut ylös laittaa. Noh,
toivon mukaan tarkastus ei kaadu yhteen tyhjään kohtaan :grin
Helena, tuskin kaatuu. Saatat saada ylimääräisen piikin, jos jää epävarmuutta.
 
Aamun bäälaskennassa oli kaksi lisää. Ihan van sain päältä katsoa tällä kertaa. Pahoittelen tätä sameaa kuvatulvaa, mutta kun ei niitä plussatikkujakaan ole mitä tiirailla.
_20190501_100616.JPG
Mahdottoman komeita taljoja.. :p
 
Mun pitäis työhöntulotarkastuslomakkeeseen täyttää rokotusten ajankohdat. Kaikki muut
löysin, mut MPR:stä ei ole mitään muistikuvaa, milloinkahan se on mahdettu mulle antaa.
Rokotustiedot kun eivät ole yhdessä paikassa enkä ole kaikkia muistanut ylös laittaa. Noh,
toivon mukaan tarkastus ei kaadu yhteen tyhjään kohtaan :grin

Mpr aloitettiin rokotusohjelmassa 70-80 -lukujen vaihteessa. Jos olet saanut rokotusohjelman mukaiset rokotukset, olet saanut tämänkin 1-1,5 vuotiaana. Jos on epäily että et ole rokotettu eikä sairastamisen tuomaa immuniteettia ole, on syytä ilmoittaa työterveyteen nopeasti. Vielä suuremmalla syyllä ammattisi vuoksi: -lasten kanssa olet päivät pitkät.
 
No sitten vois ajatella, että olen sen saanut, koska -81 olen ollut 1-1,5 vuotias. Äitini voisi
muistaa/olla neuvolakortti tallessa ehkä. Meidän perheessä on kyllä kaikki rokotukset otettu,
mitä on annettu. Nyt on myös omassa perheessäni hepatiitti AB -rokotukset kunnossa.

Kysyin äidiltäni ja hän sanoi, että se oli silloin ihan uusi rokote ja hän antoi luvan kaikkiin rokotteisiin,
ettei käy niin, että vanhemman niskaan tulee syytöksiä, jos lapsi sairastuu ja tartuttaa muita. Hyvä, äiti!
 
Muokattu viimeksi:
Puh, olipas vappuhulinat. 18 aikuista, 12 lasta. Hauskaa ja hieman uuvuttavaa, vatsa on pallona kaikkien tuomista herkuista. :p Onneksi sää oli hyvä ja saatiin olla ulkona!

Testiputki avattu tänä aamuna negalla, dpo 10. Viikonlopulla selviää siirrytäänkö toivomaan helmivauvaa.

HentoHaave, lähtikö sulla jo uusi kierto käyntiin vai voiko vielä pitää peukkuja mahdolliselle plussalle...?
 
Testiputki avattu tänä aamuna negalla, dpo 10. Viikonlopulla selviää siirrytäänkö toivomaan helmivauvaa.

Äh, mikäs olo noin muuten?
Ei tarvitse täällä testejä tuhlata, sen verran taas pmsää puskee. Yöjuoksujen yhteydessä takaraivossa kuumottaa ja ihanaiset pikkupojat ottaa hermonreunaan. No, onhan tässä vielä yksi kierto suunnitelmien toteutua. Vois olla jo ohi, pääsis tästä piinasta.
 
Äh, mikäs olo noin muuten?
Ei tarvitse täällä testejä tuhlata, sen verran taas pmsää puskee. Yöjuoksujen yhteydessä takaraivossa kuumottaa ja ihanaiset pikkupojat ottaa hermonreunaan. No, onhan tässä vielä yksi kierto suunnitelmien toteutua. Vois olla jo ohi, pääsis tästä piinasta.
Ei ihmeempiä, kohtua ja keltarauhasta kipristelee niin kuin normaalistikin tässä vaiheessa. Mulla on hyvin harvoin isoja pms-oireita, joskus pinnaa kiristelee tai migreenityyppinen pääkipu vaivaa. Nuorempana mulle tuli siivouspuuskia, nykyään nekin on (harmillisesti) rauhoittunut...

Mitä ensi kierron jälkeen tapahtuu? Jotain olennaista on nyt mennyt multa ohi.
 
Mitä ensi kierron jälkeen tapahtuu? Jotain olennaista on nyt mennyt multa ohi.
No ei nyt mitään dramaattista, tyhmä edes tässä seurassa valittaa, rahasta vaan kyse:facepalm:.

Tulee siis tuo nuorimmainen sitten kolme ennen laskettua aikaa, eikä silloin ole enää mahkuja samaan äitiyslomaan nykyisestä virasta. Täytyy siis tehdä myös päätöksiä työpaikan suhteen. Toisaalta koen että ehkä se on myös hyvä juttu jos joudun siitä työstä irrottaa itseni mihin en kuitenkaan enää palaa, mutta turvallisuusfaktori vähän haraa vastaan. Naivisti ajattelin onnistua tässä aikarajassa tai lyödä hanskat tiskiin.

Mutta mikä pakko se on mitään tiskiin heittää, täytyy nähdä ne uudet mahdollisuudet. Mä todella haluaisin vielä lapsen, täytyy vaan hoitaa se talouspuoli sitten muilla keinoin.
En mä myöskään työtä karsasta, se täytyy vaan saada sopimaan ison perheen lomaan, ei toisinpäin.
 
Takaisin
Top