----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen 41v ja yritetty on 2 vuotta, tosin välillä on ollut pakko pitää pientä taukoa. Olen tullut aina suht nopeasti raskaaksi tänä aikana, mutta kaikki meneet kesken, välillä ensimmäinen ... neljäs kuukausi. Varsinkin tuo neljännellä kuulla tapahtunut oli tietysti melkoinen järkytys kun oli jo ultrassa muka ollut kaikki kunnossa.
 
^ Kiitos. Tosin eihän yrittämiseen vaadita muuta kuin ihan normaali avioelämä :-)

En ole ihan varma, mutta tuo fsh saattaa olla mitattu yksityisellä gynellä alkuvuodesta, silloin ainakin tutkittiin erinäisiä hormoneja. Eikö tuo liity jotenkin siihen onko vaihdevuodet alkamassa? Täytyy tutkia asiaa.
 
Gunvor, Mä tein parissa kierrossa FSH-kotitestit, tulokset ennakoi kyllä tulevaa.
Kierrossa, jossa sain "huonoja uutisia" lämmöt sahasi, eikä ovulaatiota meinannut tulla ollenkaan. Lopulta kävin akupunktiossa ja seuraavana päivänä sain LH-plussan.
Nyt mulla on tuolla pari FSH-testisettiä odottamassa. Tänä aamuna sain Raskauskeijun One-Stepiin O-plussan ja RFSU näyttää lupaavaa melkein plussaa (?!). Kiva, kun testit näyttäisivät samaa, vaan ei.
 
Kp 15/ 30 ja ovistesti yhä täysi nega.... :sad001

Lienee tulevan pidempi kierto...

Ekan yrityksen tressiäkö, vai työtressiä:meh:
 
Mä tulinkin raskaaksi ja alkuraskauden ultrassa näkyi sydän lyövän mutta nt-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Siittä parisen viikkoa. Vuotaa rusehravaa vuotoa vielä. Mä niin tahtoisin vielä yrittää, mies miettii nyt onko mun ikä esteenä. Et varmaan tuo keskenmeno johtui mun iästä....Vuosi sitten meille syntyi terve vauva.
 
Muska77, pahoittelut vielä, että näin kävi.
Mä uskon, että tälleen vanhemmalla iällä se hedelmällisyys on korostetun yksilöllistä. Vaikea sanoa, tokihan monenlaiset kromosomivirheet yleistyy muniksissa, se lienee monen keskenmenon taustalla. Se että jollain nelikymppiselle tärppää nopsaan ei tarkoita että kaikilla tai edes useimmilla saman ikäisillä. Mä oon muutaman vuoden jo vanhempi, että tällä haavaa lienee onnistumis% per kierto noin 1%. Silti sitä tahtois uskoa ihmeisiin :)
Eihän siinä muuta, kuin peukut pystyyn uudelle yritykselle :)
 
Harmi Tähti.

Minä testasin maanantaina negan, ja aikaisista päivistä huolimatta minulle tuli todella varma olo että tulos ei siitä enää muutu. En tiedä pitäisikö ennen viikonloppusuunnitelmia tehdä vielä varmistustesti kuitenkin, ei yhtään huvittaisi.
 
Gunvor, voi sen päätellä että tilanne ei ainakaan huonoimmasta päästä ole, ehkäpä jopa todella hyvin (jonka se kp 3 olis voinut todistaa).
Mulla tuli 5 dpo aamulämpötilan pudotus, jonka syy tämän päivän oireiden perusteella oli estrogeeniryöppy. Runsaasti tullut valkkaria. Menkkajomotukset on alkaneet, että saapa nähä, milloin alkaa. Mulla on luteaalivaihe pahimmassa tapauksessa vain 9 päivää eli pianhan tuo selviää :)
Katjusha 6 dpo.
 
Täällä päästiin vähän turhan nopeasti uuden kierron alkuun, noin 7 dpo. Aika persiistä, mutta eipä kai muuta voi ajatella kuin suunta ylöspäin.
Pitääpä minunkin kaivaa ne FSH-testin ohjeet ja tehä se testi kp 3.
En muistanutkaan, miten kipeätä nää menkkakouristelut käy :/
Katjusha kp 1/26-30
 
Sarjassa Miksi en tajunnut tätä aiemmin? Miksi ei ole tullut aiemmin mieleenkään että tietyt rokotukset pitäisi olla kunnossa ennen raskauden suunnittelua. Nyt on myöhäistä ottaa näistä enää osaa koska joissain on 1-3kk varoaika. Hinkuyskästä ei ollut mainintaa varoajasta joten sen ehkä voisi ottaa vielä. En vain yhtään tiedä milloin olen saanut mitäkin rokotuksia kun ei ne tietenkään ole missään ylhäällä, mutta eiköhän ne ole kaikki vanhentuneita.

Harmittaa tosissaan, koska minulla on ollut tämän 2v yrityksen aikana pitkiä yritystaukoja jolloin olisin hyvin ehtinyt hoitaa rokotukset kuntoon. Olen vain keskittynyt suremaan ikää, painoa ja kilpirauhasongelmia niin ettei ole tullut rokotukset mieleenkään.

"
Raskautta suunnittelevien rokotukset
 
Muokattu viimeksi:
Jaa, työterveyshuolto on kirjannut että minä olisin sairastanut vesirokon ja saanut 2x MPR-rokotteen (ilmeisesti lapsena?). Jäljelle jääkin sitten vain tuo hinkuyskä. Siihen en varmaan ole saanut vahvistusrokotetta neuvolan jälkeen, koska ei ole ilmeisesti ollut rokotusohjelmassa yli neuvolaikäisillä minun lapsuudessa. Mutta tuolla lukee että hinkuyskään ei ole erillistä rokotetta, vaan se on osa kolmoisrokotetta jota ei varmaan kannata nyt ottaa, koska olen vain vuosi sitten saanut jäykkäkouristus-kurkkumätä -rokotteen.

Onkohan jotain muita rokotteita, mitä minun kannattaisi rynnätä hakemaan? Pneumokokki?
 
Hirvi, arvelen, ettet ollut ainoa - minäkään en kuvitellut näitä tarvittavan, koska ei ole varhaislapsuuden jälkeen ollut missään puheissa mukana. Monenlaista muuta on tökitty myöhemminkin koulussa, opiskeluaikana ja työterveydessä.
No, tein tänään FSH-testin ja vastoin ohjeita äskettäin. Arvelen, ettei tulokseni olisi ollut positiivinen aamuvirtsastakaan.
ImageUploadedByVau Foorumi1509377903.386825.jpg

Meillä on täällä tupa täynnä porukkaa: lapsenvahdit (äiti ja siskoni) ja aamuisin hirveä ruuhka vessassa. Ei yksityisyyttä koko viikkoon. Mutta onneksi muistin edes nyt testata :)
Katjusha kp 3 / 26-30? Ovistestailuun limojen perusteella ehkä kp 12->
 
Hirvi, Mä otin influenssarokotteen, koska influenssalla voi olla ikävä vaikutus raskauteen - toki kerkesin siis vasta ennen synnytystä (silloin lapsikin sai suojan).
 
Takaisin
Top