----45+++++ kuumeiset

Ei herttileijaa. Kävin katsomassa Kanta.fi:stä, niin minulla on TSH pompannut 1,5 kuukaudessa 4 --> 15. Voikohan tuossa olla jokin mittavirhe. Näillä arvoilla taitaa olla ihan turha edes haaveilla. Taitaa ollakin pitkä taistelu vielä edessä.

Minä en kahvia juo ollenkaan, mutta kokista juon joka päivä ainakin yhden lasillisen. Lisäksi päänsärkyyn saatan ottaa yhdistelmän parasetamoli + aspiriini + kofeiinitabletti. Samoin joskus väsymykseen saatan ottaa kofeiinitabletin. En kuitenkaan usko että kofeiinin keskimääräinen kulutus on minulla kovin merkittävä.
 
Heippa kaikille! Täällä olisi uusi 40+ kuumeilija tulossa mukaan, jos sekaan sopii Reolu vuosikas esikoinen löytyy ennestään ja toista kovasti toivottaisiin. Keväästä asti yritystä ollut kun kierto silloin käynnistyi, mutta taitaa ainakin imetys tuoda omat haasteensa, iän lisäksi tokikin.

Tervetuloa Gunvor :)

Millä kierronpäivillä menet? Meillä on sitten melki saman ikäiset lapset, täällä 1v. 5kk.

Plussaonnea :)
 
Last edited by a moderator:
Ei herttileijaa. Kävin katsomassa Kanta.fi:stä, niin minulla on TSH pompannut 1,5 kuukaudessa 4 --> 15. Voikohan tuossa olla jokin mittavirhe. Näillä arvoilla taitaa olla ihan turha edes haaveilla. Taitaa ollakin pitkä taistelu vielä edessä.

Minä en kahvia juo ollenkaan, mutta kokista juon joka päivä ainakin yhden lasillisen. Lisäksi päänsärkyyn saatan ottaa yhdistelmän parasetamoli + aspiriini + kofeiinitabletti. Samoin joskus väsymykseen saatan ottaa kofeiinitabletin. En kuitenkaan usko että kofeiinin keskimääräinen kulutus on minulla kovin merkittävä.

Hirvi :) Onko sulla lääkitys kilpirauhaseen?

Kofeiini on paha, se kannattaa jättää pois. Sillä on ns. ehkäisevä vaikutus, jopa yksi kuppi ( 1dl) kofeiinipitoista juomaa riittää haittaamaan. Loppuraskaudesta voi kupillisen kahvia juoda, mikäli ei oloa haittaa.

Suosittelen jättämään pois. Mua harmittaa, mutta lopetan kaiken kofeiinipitoisen asteittain nyt parin viikon sisään.
 
Hirvi :) Onko sulla lääkitys kilpirauhaseen?

Kofeiini on paha, se kannattaa jättää pois. Sillä on ns. ehkäisevä vaikutus, jopa yksi kuppi ( 1dl) kofeiinipitoista juomaa riittää haittaamaan. Loppuraskaudesta voi kupillisen kahvia juoda, mikäli ei oloa haittaa.

Suosittelen jättämään pois. Mua harmittaa, mutta lopetan kaiken kofeiinipitoisen asteittain nyt parin viikon sisään.

Voi ei, en ole tiennyt tuotakaan. Estääkö se kiinnittymisen vai ovulaation? Täytyy tosiaan lopettaa kaikki muu käyttö, paitsi päänsärkyyn on joskus pakko. Yksi kuppi vastaa kai yhtä tablettia. Täytyy kokeilla jos puoli tablettia riittäisi.

Lääkitys on, ei vain ole löytynyt oikeaa annostusta.
 
Voi ei, en ole tiennyt tuotakaan. Estääkö se kiinnittymisen vai ovulaation? Täytyy tosiaan lopettaa kaikki muu käyttö, paitsi päänsärkyyn on joskus pakko. Yksi kuppi vastaa kai yhtä tablettia. Täytyy kokeilla jos puoli tablettia riittäisi.

Lääkitys on, ei vain ole löytynyt oikeaa annostusta.

Näissä lienee yksilöllisiä eroja, jotkut on herkempiä kofeiinille.

Etkö pysty jättämään kofeiinia kokonaan? Esim. vihreä tee, green tea, on loistava vaihtoehto ja sekin piristää :)
 
Nyt eletään kp25/27 (?) ja dpo7-8. Vahva tunne on, että ei tullut tärppiä tässä kierrossa. Ainakaan en ovista bongannut lämmöistä vaikka lh+ tulikin. Lisäksi pms nostelee päätänsä mukavasti..

Missä sun lämmöt huitelee?:rolleyes:

Peukut pystyssä :)
 
Hirvi, toivotaan, että löydätte sen tasapainon kilpparin kanssa. Mulla on auttanut, kun jätin suurimmaksi osaksi gluteiinipitoiset viljat pois. Kahvia menee mullakin, mutta koitan laimentaa kofeiinittomalla jauheella omaan mukiin. Yritysaikana mielellään 1-1,5 TSH-arvoksi suosittavat klinikoilla.
Tervetuloa Gunvor, ja plussapuhallus sinnekin!
 
Hello:greet025

Vielä piti päivittää, että tänään kp9/30 ja ovistikut valmiina.

Kauppareissulla aion tänään ostaa raskaustestin valmiiksi :)

Jännää, kun vihdoin eka yrityskerta lähtee liikkeelle... :joyful:
 
Odotan jo malttamattomana että pääsisin tuhlaamaan raskaustestejä, vähän niin kuin pääsisi avaamaan joulukalenterin luukkuja tai raaputtamaan arpoja. Vaikka onnistumismahdollisuudet ovatkin tosi huonot noiden kilppariarvojen takia. Kuitenkin minulla on viime päivät ollut paljon parempi olo, että olisiko arvot jo parempaan päin.

Jotkuthan eivät halua testailla ollenkaan ja joidenkin mielestä on kai väärin testata liian aikaisin kemiallisen raskauden riskin takia, mutta itse näen asian toisin ja hakuan ehdottomasti tietää myös kemiallisesta ja mahdollisimman aikaisin.

Tähän kiertoon on varattu 4 superherkkää testiä + mahdollisisia epäselviä tapauksia varten muutama digitesti. Jos joka toinen päivä testaa niin ehkä ensi pe (dpo6) tai la voisi aloittaa testauksen. En tiedä voiko niin aikaisin näkyä yhtään mitään, mutta en millään meinaisi jaksaa odottaa edes siihen asti :-)

Pahemman luokan testiaddikti täällä siis. Joskus tuntuu että pidän yksin pystyssä noita testitehtaita. :-)
 
Odotan jo malttamattomana että pääsisin tuhlaamaan raskaustestejä, vähän niin kuin pääsisi avaamaan joulukalenterin luukkuja tai raaputtamaan arpoja. Vaikka onnistumismahdollisuudet ovatkin tosi huonot noiden kilppariarvojen takia. Kuitenkin minulla on viime päivät ollut paljon parempi olo, että olisiko arvot jo parempaan päin.

Jotkuthan eivät halua testailla ollenkaan ja joidenkin mielestä on kai väärin testata liian aikaisin kemiallisen raskauden riskin takia, mutta itse näen asian toisin ja hakuan ehdottomasti tietää myös kemiallisesta ja mahdollisimman aikaisin.

Tähän kiertoon on varattu 4 superherkkää testiä + mahdollisisia epäselviä tapauksia varten muutama digitesti. Jos joka toinen päivä testaa niin ehkä ensi pe (dpo6) tai la voisi aloittaa testauksen. En tiedä voiko niin aikaisin näkyä yhtään mitään, mutta en millään meinaisi jaksaa odottaa edes siihen asti :)

Pahemman luokan testiaddikti täällä siis. Joskus tuntuu että pidän yksin pystyssä noita testitehtaita. :)

Hirvi :) Optimistinen asenne on tärkeintä.

Et ole mitenkään addikti :)

Miten sun paino? Se voi vaikuttaa kilpirauhasarvoon, esim. jos olet alipainoinen, niin ihan varmasti vaikuttaa.

Nyt peukut pystyssä ja toivotaan parasta tälle kierrolle :)
 
Olen täysin reseptityroksiinin varassa, en valmista itse ollenkaan. Kun vain löytyisi oikea annoskoko.

Onkohan se mahdollista tuntea jos kohdussa tapahtuu jotain? Minulla on jotenkin levoton olo alavatsassa, ihan kuin verenkierto olisi kiihtynyt. Minulla on usein kierron loppupuolella sellaista tuntemusta, en tosin muista onko se koskaan näkynyt testitikussa positiivisena.

Nyt on dpo3, mahdollinen munasolu taitaa olla vielä munanjohtimessa matkalla alaspäin, joten kaikki oireet täytyy olla vain kuvittelua eikö niin? Tai vatsaväänteitä...

Kuinkahan hulluksi tässä ehtii vielä tulla ennen kuin kuukautiset alkaa... Ja tätä samaa hulluutta kuukaudesta toiseen. Jälkikäteen tunnen itseni ihan hölmöksi kun olen kuvitellut vaikka mitä :-(
 
Hirvi, toivotaan, että tasapaino löytyy. No enempää Mä en sitten mainosta autoimmuunityreoidiitin hallitsemiskeinoja :)
Mulla on alkanut kolme raskautta (yksi lapsi) ja ihan jokaisessa tuli poikkeuksellisia oireita alkaen 6 tai 7 dpo. Tunsin nipistelyä ja jopa epämiellyttäviä tuntemuksia kiinnittymisen aikaan. Joo, kyllähän sitä aikamoisia oireita saa itselleen ajateltua. Tällä hetkellä tuntuu, että munasarjat poksahtaa kun ovulaatiota ei vain kuulu. Jos menisin ultraan lääkäri varmaan sanoisi, että munasarjat on levossa :wink
 
Onkohan se mahdollista tuntea jos kohdussa tapahtuu jotain? Minulla on jotenkin levoton olo alavatsassa, ihan kuin verenkierto olisi kiihtynyt. Minulla on usein kierron loppupuolella sellaista tuntemusta, en tosin muista onko se koskaan näkynyt testitikussa positiivisena.

Nyt on dpo3, mahdollinen munasolu taitaa olla vielä munanjohtimessa matkalla alaspäin, joten kaikki oireet täytyy olla vain kuvittelua eikö niin? Tai vatsaväänteitä...

Kuinkahan hulluksi tässä ehtii vielä tulla ennen kuin kuukautiset alkaa... Ja tätä samaa hulluutta kuukaudesta toiseen. Jälkikäteen tunnen itseni ihan hölmöksi kun olen kuvitellut vaikka mitä :-(

Hirvi :) On se mahdollista tuntea. Mitä tunnet?:rolleyes:

Tässä tulee ihan kertomus:

Noin dpo 7-9, oli nipistelyä ja repimistä, se sattuikin ja johmi, mutta ei menkkamaisesti, vaan kuin jokin olisi tarttunut kiinni ja porautunut syvemmälle... Olin töissä ja muistan, kun aamulla vatsaa palaverissa repi:sad001

Testi oli positiivinen dpo 9 ja vahvistui voimakkaaksi dpo 14, jolloin raskaus myös todettiin veritestillä. Sitten kovin tuntemus, joka suorastaan sattui vatsaan ja sai hetkellisesti voimaan huonosti oli raskausviikolla 9.

Seuraavan kerran sattui/tuntui vasta synnytyksessä.

Plussatuulia ja tsemppiä!:gen014
 
Noo nyt on vasta dpo4 joten mielikuvitus tässä vain tekee tepposen varmasti, mutta semmonen painava ja venyvä olo mahassa. Lisäksi en tiedä tunteeko muut oman sykkeensä samalla tavalla (vai sekoitanko vain suolen liikkeeseen), mutta ihan kuin olisi kiihtynyt syke vatsassa. Niinkuin verenvirtaus olisi lisääntynyt vatsan tienoilla. Mutta näin kun kirjoitan ylös näitä "oireita", niin tunnen itseni ihan höperöksi.
 
Noo nyt on vasta dpo4 joten mielikuvitus tässä vain tekee tepposen varmasti, mutta semmonen painava ja venyvä olo mahassa. Lisäksi en tiedä tunteeko muut oman sykkeensä samalla tavalla (vai sekoitanko vain suolen liikkeeseen), mutta ihan kuin olisi kiihtynyt syke vatsassa. Niinkuin verenvirtaus olisi lisääntynyt vatsan tienoilla. Mutta näin kun kirjoitan ylös näitä "oireita", niin tunnen itseni ihan höperöksi.

Hirvi :) Nyt vaan tsemppiä, ehkä kannattaa hetki ajatella muuta, niin ei tule liiaksi asiaa ajatelleeksi. Tiedän, että se on vaikeaa. Käytkö töissä? Harrastuksia? :)

Testaisin aikaisintaan dpo9, joka sekin on usein liian aikaista. Suositushan on testata dpo 14-15, jotta jotain näkyisi.

Nyt vaan malttia :gen014 Ja plussatuulia:dance018
 
^ Niin kiireiseksi minua ei saa millään, etten ajattelisi tätä raskausasiaa ainakin joka toinen hetki. Aion testata huomenna tai ylihuomenna ensimmäisen kerran, sitten seuraavan kerran luultavasti maanantaina, koska lääkäri saattaa soittaa kilppariarvoista maanantaina. Sitten luultavasti joka toinen päivä kunnes kuukautiset alkaa. En minä koskaan ole malttanut odottaa kierron loppuun asti. Mitään toivoa herättäviä oireita minulla ei harmi kyllä ole, vain tuo outo olo vatsassa.
 
^ Niin kiireiseksi minua ei saa millään, etten ajattelisi tätä raskausasiaa ainakin joka toinen hetki. Aion testata huomenna tai ylihuomenna ensimmäisen kerran, sitten seuraavan kerran luultavasti maanantaina, koska lääkäri saattaa soittaa kilppariarvoista maanantaina. Sitten luultavasti joka toinen päivä kunnes kuukautiset alkaa. En minä koskaan ole malttanut odottaa kierron loppuun asti. Mitään toivoa herättäviä oireita minulla ei harmi kyllä ole, vain tuo outo olo vatsassa.

Töissäkin sitä asiaa voi ajatella, mutta onneksi työt aina onneksi vähän vie ajatuksia muuallekin :)

Irti näistä ajatuksista tuskin pääsee kukaan, lasta toivova. Kuitenkin kannattaa suojella itseä siinä vähän, koska se käy ajan kanssa liian rankaksi odotella onnistumista.

Minkä ikäinen olitkaan ja kauanko olette yrittäneet?

Toivotaan, että saat kilpparit kuntoon ( ehkä ne on jo :wink ), ja vaikka tämä olisi se positiivinen kierto:joyful:

Täällä kp 13, ovistesti nega
 
Takaisin
Top