----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on lapset menneet tarhaan kaikki pieninä. Esikoinen oli 10 kk, keskimmäinen 9 kk
ja kuopus hieman alle 1 vuoden ikäisenä. Ovat kaikki sosiaalisia ja reippaita, joten
murehdin ihan turhaan sujumista. Oli vähän huono omatunto, mutta työkokemusta
oli saatava enkä ole kotiäitityyppiä laisinkaan. Ainakaan tähän mennessä. Voi olla,
että jos vielä yksi siunaantuu, olen eri mieltä :grin
 
Meillä lapset (3 v. ja 1,5 v.) aloittivat samoihin aikoihin päiväkodin pehmeällä laskulla eli alkuun lapset olivat päiväkodissa vain noin 3 tuntia per päivä ja nukkuivat päiväunet kotona. Muutaman viikon päästä viettivät päiväkodissa 5-6 tuntia per päivä ja sitten vähitellen vielä enemmän.

Vanhempi lapsi oli ollut kerhotoiminnassa mukana jo aiemmin, mutta nuoremmalla päiväkodin aloitus oli iso muutos, joka sujui lopulta mainiosti. Hän on luonteeltaan hyvin seurallinen ja innokas oppimaan uutta. Hän löysikin nopeasti oman paikkansa ryhmästä.

Täällä 2-vuotias, ihan pian kolme :)

Meillä meni 1,5 vuotiaana perhepäivähoitoon ja oli kyllä aika kerrasta sen 9tuntia päivässä siellä. Hyvin pärjäsi.

Alussa harjoiteltiin pari viikkoa lyhyemmillä päivillä, mutta siitä se lähti....ei sen ihmeempiä itkuja, vaan hyvin heti pärjäsi:p
 
Puolitoistavuotias, aloittaa hoidon n. kuukauden päästä. Ollaan kanssa luettu päiväkoti aiheisia kirjoja ja mä olen itselleni saanut psyykkausta kavereilta joilla on lähimenneisyydessä ollut sama tilanne. Tutustumiskäyntejä ollaan nyt varattu ja pyydän niitä ihan tasan niin paljon kuin vain mahdollista.
Lapsi ei ole sosiaalisissa tilanteissa minun jalassa kiinni, vaan ottaa kontaktia muihin lapsiin ja aikuisiinkin. Välillä käy vaan varmistamassa että olen paikalla. Sikäli olen luottavainen että hyvin se menee. Omat pelot sitten tietysti erikseen: - lapsi ei vielä puhu, joten saako asiansa ilmaistua, tuleeko ymmärretyksi, riittääkö syli, jyrääkö isommat. Pelottaa.

Rauha80 :) Hyvin menee :)

Äitiä murehdittaa aina:Heartpink
 
Kuulostaa siltä, että täällä näkyy pian leffaviivoja enemmänkin! :hello2

Haha, sehän tässä tähtäimessä tietenkin on. Näin niinkuin aluksi.

Lemmentyöt tehtiin heti kun saatiin lapsi nukkumaan. Nyt tuntia-puoltatoista myöhemmin muniksen kipu on jo kadonnut, eli tulkitsen munan irronneen. Toivotaan että siimahänmät on vikkeliä ja munasolu hidas, että ehtivät tavata ja tutustua toisiinsa just oikeassa kohdassa.
 
Haha, sehän tässä tähtäimessä tietenkin on. Näin niinkuin aluksi.

Lemmentyöt tehtiin heti kun saatiin lapsi nukkumaan. Nyt tuntia-puoltatoista myöhemmin muniksen kipu on jo kadonnut, eli tulkitsen munan irronneen. Toivotaan että siimahänmät on vikkeliä ja munasolu hidas, että ehtivät tavata ja tutustua toisiinsa just oikeassa kohdassa.

Rauha80 :) Plussaa sinne!!:cheers:cheers:cheers
Olet ajoissa liikenteessä.

Kuulin tänään, että lapsen hoitopaikan pienimmällä 2-vuotiaalla on 50-vuotias Äiti. Antaa toivoa kaikille!!:cheers
 
Ugh, närästää ja ajoittain on huono olo. Alavatsassa
outoa fiilistä. Menkkoihin vielä about viikko. Nyt olis
saanut nukkua pitkään, mut en mä nykyään saa
viikonloppuna millään nukuttua edes seiskaan asti.
Antaa isännän nukkua niin puuhastelenpa sitten
pyykkejä sun muuta tässä. Lapset nousi jo kuuden
ja seiskan välillä ylös.
 
Minulla tuli pientä vaaratonta vuotoa koko esikoisen raskauden ajan. Keskenmenneessä raskaudessa ei vuotoa tullut pisaraakaan. Nyt tämän raskauden aikana on monesti miettinyt sitä, että tämäkin varmaan menee kesken kun ei ole vuotanut yhtään, mutta ainakin vielä kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Ei noista vuodoista voi juuri mitään päätellä.
 
Tiputteluvuotoa on minulla ollut sekä keskenmenneissä että normaaleissa raskauksissa. Ensimmäisessä normaalissa raskaudessa ei tiputellut, mutta viimeisimmässä normaalissa raskaudessa alkoi tiputtelu rv 10-12 vaiheilla ja syyksi ilmeni lopulta lähellä kohdunsuuta oleva istukka. Tiputteluvuodon perusteella en siis tekisi johtopäätöksiä.
 
Mulla ollut pari päivää ruskeaa vuotoa ja lueskelin, et se voi johtua monesta
syystä, mut mun tapauksessa ehkä seksistä tai kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Ruskeita vuotoja mulle tulee harvoin, et nyt on selkeetä sellaista, vaikkakin
vähäsen. Onko teillä tästä kokemusta?
 
Minkäänlaisia kipuja ym ei ole, ainoastaan tämä mahapöpö ja stressiä.
En olisi vuodosta tiennyt, jos en sitä olisi huomannut itse.
 
Ilmeisesti kai voisi johtua alkuraskaudestakin? Näin olin lukevinani.
Täytyy odotella nyt vielä, ennen kuin tekee testin, niin tulisi luotettavampi
tulos. Nyt päikkäreille :sleep011
 
Ei voi päätellä mitään ei. Odottaa vaan ja toivoa. Meinasin lähteä kylpylään tänään, mutta sitten ajattelin ettei ole järkeä. Ihan pisaroita vaan pyyhittäessä, mutta tulehdusriski voi uimassa kasvaa. Suskille tsemppiä tulevaan ultraan. Joko tuntuu liikkeitä?
Mä jotenkin odottelin sulta vuotoviestiä. Koska jos kerran sulla on raskaudet vuotaneet niin kuuluu sulla raskausoireisiin. :happy: on varmaan aika piinaavaa, mutta et onneksi ole ainut jolla noin. Mulla muutama kaveri joilla juurikin noin, monta onnistunutta vuotanutta raskautta niiden epäonnistuneiden lisäksi.
Pidät vaan itsesi erossa sieltä uimisesta nyt jouluun asti! Meidän nuorimmaisella oli just uimahallista tuotu bibbelitulehdus. Ne lammikot ei sovi tohon kuvioon..
Sun jouluhalon kasvattelusta on hyvät fibat täällä, pidät mielen korkealla ja nautit vaan joka hetkestä :Heartred
 
Takaisin
Top