----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rauha, minkä ikäisestä on kyse ja koska aloittaa hoidon? Meillä päivähoitoura alkaa kesän jälkeen 2v9kk ikäisenä. Ei ole sosiaalinen ja äitiä jännittää. Olen kyllä aloittanut jo tsemppauksen mm. Kertomalla että lapsi Pääsee päiväkotiin ja siellä on kivaa ja kesällä käydään päiväkodin pihalla leikkimässä ja luetaan päiväkodista kertovia kirjoja.

Puolitoistavuotias, aloittaa hoidon n. kuukauden päästä. Ollaan kanssa luettu päiväkoti aiheisia kirjoja ja mä olen itselleni saanut psyykkausta kavereilta joilla on lähimenneisyydessä ollut sama tilanne. Tutustumiskäyntejä ollaan nyt varattu ja pyydän niitä ihan tasan niin paljon kuin vain mahdollista.
Lapsi ei ole sosiaalisissa tilanteissa minun jalassa kiinni, vaan ottaa kontaktia muihin lapsiin ja aikuisiinkin. Välillä käy vaan varmistamassa että olen paikalla. Sikäli olen luottavainen että hyvin se menee. Omat pelot sitten tietysti erikseen: - lapsi ei vielä puhu, joten saako asiansa ilmaistua, tuleeko ymmärretyksi, riittääkö syli, jyrääkö isommat. Pelottaa.
 
Puolitoistavuotias, aloittaa hoidon n. kuukauden päästä. Ollaan kanssa luettu päiväkoti aiheisia kirjoja ja mä olen itselleni saanut psyykkausta kavereilta joilla on lähimenneisyydessä ollut sama tilanne. Tutustumiskäyntejä ollaan nyt varattu ja pyydän niitä ihan tasan niin paljon kuin vain mahdollista.
Lapsi ei ole sosiaalisissa tilanteissa minun jalassa kiinni, vaan ottaa kontaktia muihin lapsiin ja aikuisiinkin. Välillä käy vaan varmistamassa että olen paikalla. Sikäli olen luottavainen että hyvin se menee. Omat pelot sitten tietysti erikseen: - lapsi ei vielä puhu, joten saako asiansa ilmaistua, tuleeko ymmärretyksi, riittääkö syli, jyrääkö isommat. Pelottaa.
Uskon että menee ihan hyvin. Ammattilaiset ovat tottuneet onkimaan lapsen asian esille, vaikkei sanoja vielä olekaan. Teidän tilanne kuulostaa tosi hyvältä.
Toivottasti osaat olla siirtämättä omaa huoltasi lapsen pärjäämisestä lapselle. Kun sinä luotat hoitajiin, lapsikin luottaa.
 
Yölento :) 10 muunaa!!!:joyful:

Hyvältä näyttää klinikan mukaan.

Jännitys on vähän jo liiallistakin:smiley-angelic003

Keräys ma ja alkiot jäävät pakkaseen. Niitä voi käyttää vielä lähemmäksi 50v.
Wohoo!!! Mahtavaa! :)

Nyt rentoa viikonloppua, ens viikolla jännitetäänkin sitten porukalla paitsi muiden testiliuskoja, niin ensin sun keräystulosta, sitten hedelmöittymistuloksia ja lopuksi pakkaseen asti pääsijöitä.

Diagnostiikkajännitys tulee onneksi vasta vähän viiveellä, eihän tätä muuten kestäisi yhteen putkeen paljon enempää. :nailbiting:
 
Hienoa, Tähti :thumleft

Huh, mikä päivä. Vain kaksi oppituntia ja silti tuntuu, että on ihan
puhki. Mulle tuli joku pöpökin, päätä särki ja maha oli sekaisin.
Mies valitti samaa eli en voi vahingossakaan kuvitella, että olisi
raskausoireita laughing7

Viikonlopun suunnitelmat: kokeiden korjausta, siivousta ja toivottavasti unta :sleep011
 
Wohoo!!! Mahtavaa! :)

Nyt rentoa viikonloppua, ens viikolla jännitetäänkin sitten porukalla paitsi muiden testiliuskoja, niin ensin sun keräystulosta, sitten hedelmöittymistuloksia ja lopuksi pakkaseen asti pääsijöitä.

Diagnostiikkajännitys tulee onneksi vasta vähän viiveellä, eihän tätä muuten kestäisi yhteen putkeen paljon enempää. :nailbiting:

Kiitos Motto78 :)

Vielä tuli piikkejä ja oikeat aineet kädessä, eli Gonapeptyl. Pistetään yhdessä Ovitrellen kanssa huomenna. Piikitys klon aika ns. minuutin tarkka:smiley-ashamed004

Tänään vielä yhdet piikit Menopuria ja Orgalutraa....

Tsemppiä kaikille ja plussaa:cheers:cheers:cheers:cheers
 
Jo on nopeaa.
Aamulla ovisplussa ja nyt n.8h myöhemmin alkoi juilimaan vasenta munista siihen malliin että irtoaminen on viimeistään yöllä. Tässähän tulee suorastaan kiire panopuuhiin!
 
Hienoa, Tähti :thumleft

Huh, mikä päivä. Vain kaksi oppituntia ja silti tuntuu, että on ihan
puhki. Mulle tuli joku pöpökin, päätä särki ja maha oli sekaisin.
Mies valitti samaa eli en voi vahingossakaan kuvitella, että olisi
raskausoireita laughing7

Viikonlopun suunnitelmat: kokeiden korjausta, siivousta ja toivottavasti unta :sleep011

Helena80 ;) Koska testaat?

Eikös pian ole jo se hetki:cheers
 
Jo on nopeaa.
Aamulla ovisplussa ja nyt n.8h myöhemmin alkoi juilimaan vasenta munista siihen malliin että irtoaminen on viimeistään yöllä. Tässähän tulee suorastaan kiire panopuuhiin!

Rauha80 :) Nyt nykäiset miestä kravatista illan tullen:laughing002
Plussatuulen siivittämänä:cheers
 
Hyviä kevätkylvöjä Rauhalle! :grin

Just kun ehdin iloita tuhruttelemattomasta luteaalista ja (vähän virheellisesti) hyvistä progesteroneista, niin eikös vv:ssa näy haaleaa rusehtavaa. :shifty:

Nyt dpo 7-8, kestäisipä luteaali sen normaalin 12 päivää ennen menkkoja.
 
Ihanaa, kun oma veli piipahti kylään lyhyellä varoitusajalla. Hän shoppailee
uuden siippansa kotiin kaikenmaailman remonttitarvikkeita ja remontoi
siellä. Asuu kuulemma epävirallisesti jo tämän tyttöystävän talossa.
 
Tähdelle tsemppiä kasvatteluun ja lähestyvään punktioon! Onneksi Motto oli tarkkana. Osoittaa, miten paljon tästä palstasta voi olla ihan konkreettista hyötyä!

Meille taas siirretty matkaan kaksi kolmepäiväisenä pakastettua, jotka molemmat olivat selvinneet sulatuksesta täydellisesti ja jatkaneet jakautumista. Katsotaan, kuinka käy...

Hippunen77 :) Palstasta on kyllä todellista hyötyä ja Motolle vielä kiitokset!:gen053

Klinikan lääkäri oli saanut satikutia asiasta ja sanoi, että munat olisivat irronneet siitä väärästä piikistä ja IVF olisi pilalla. Hän sanoi, että on hyvä asia, kun on itse tarkkana. Vähän häipeilevän näköinen oli.

Hippunen77, siis teille siirrettiin kaksi alkiota yhdellä kertaa...Saako toivoa teille kaksosia:cheers:cheers:cheers:cheers
Plussaa, plussaa...puuhhh...!!!:drunken_smilie

Koska saat tehdä raskaustestin?
 
Dextran toiminta alkaa näyttää minusta epäilyttävältä... Hyvä Tähti että huomattiin ajoissa! Ja hyvä tulos tuo 9!!! Niistä jos jo puolet hedelmöittyy ja jatkaa saat sen neljä alkio tutkimuksiin! Toi

Peppipupu :wink Tässä olen samaa mieltä siinä, että saisivat olla kyllä tarkempia. Siellä minusta lääkäri jättää liian paljon asioita hoitajan vastuulle ja näissä välillä sattuu kömmähdyksiä.

Tänään itse tuon huomasin, koska Ovitrellen annosmäärä jäi lääkärin hoitopaperista vallan pois, kun suunnitelma uusittiin ja hoitaja tulosti sen ulos.

Onneksi muistan määrän ulkoa, jotta tiedän miten paljon sitä pitää huomenna piikittää.

Täytyy äkkiä kirjoittaa ylös, ettei yön aikana unohdu, koska Klinikka on kiinni:smiley-ashamed004
 
Last edited by a moderator:
Miten te, joiden lapsukaiset on päivähoidossa olette selvinneet aloituksesta? Meillä on hoidon aloitus pian tulossa ja olen ihan sydän syrjällään ja kyynelsilmin kun ajattelenkin asiaa. Lapsi on luonteeltaan sosiaalinen, mutta kovin kiinni minussa. On ollut hyvin vähän kenenkään muun kuin isänsä tai minun hoidettavana.
Meillä lapset (3 v. ja 1,5 v.) aloittivat samoihin aikoihin päiväkodin pehmeällä laskulla eli alkuun lapset olivat päiväkodissa vain noin 3 tuntia per päivä ja nukkuivat päiväunet kotona. Muutaman viikon päästä viettivät päiväkodissa 5-6 tuntia per päivä ja sitten vähitellen vielä enemmän.

Vanhempi lapsi oli ollut kerhotoiminnassa mukana jo aiemmin, mutta nuoremmalla päiväkodin aloitus oli iso muutos, joka sujui lopulta mainiosti. Hän on luonteeltaan hyvin seurallinen ja innokas oppimaan uutta. Hän löysikin nopeasti oman paikkansa ryhmästä.
 
Takaisin
Top