----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Motto78 :) Oot tietopakkaus!

Ja kiitos! Vielä 40-vuotiaana tilanne ois hyvä. Tänään virallisesti olen lähempänä 50v. ikää, kuin 40v. ikää.

Oiskohan jossain tilastoa IVF-hoitojen tuloksista 46-vuotiaille?

Miten sinulla Motto78 jatkuvat nyt hoidot, ellet ole raskaana?:rolleyes:
Tilastoja varmaan löytyy, mutta koska yksilövaihtelut on niin suuria, on täysin mahdollista että sun kertoimet on paremmat kuin esim. mulla. :)

Meillä on seuraava lääkärikäynti kuukauden-puolentoista päässä mikäli lottovoitto ei nyt satu kohdalle. Voi olla että koitetaan vielä tän DHEA-kuurin jälkeen vielä yks stimulaatio syksyllä, ja sitten pitää miettiä ilmoittaudutaanko lahjasolujonoon. Nyt on ihan kiva pitää pientä taukoa, kroppa alkaa vasta palautua edellisistä kasvatteluista.
 
Motto78 :)
Pistely onkin ajoittain aika kovaa:chicken:
Joten voisi ihan säikähtää.

Kirjaimellisesti nipistää ja särkee. Hetken on käynyt burana mielessä, mutta selvinnyt ilman, koska piston tuntu ei kestä kauaa.

Johtuuko pisto siitä, että munasolu syntyy "pompsahtaa esiin", vai kasvaa?:rolleyes:

Elovanista nipisteli molemmista munasarjoista reippaasti taukoamatta, melkein paripäivää. Menopurista pistelty on voimakkaampaa, ja enemmän hetkellistä.

Miksi sinulla munasoluja on kuihtunut pois ennen keräilyä?

En tiedä kuinka isoa satoa haluan toivoa, kun se yksi hyvä munasolu olisi riittävä, mikäli sillä saadaan vauva maailmaan saakka:gen053
Tässä kohdassa Burana tulee käyttöön vain siinä tapauksessa, että kivun vuoksi et pääse sängystä.... Tai silloinkin on parasta ensin soittaa lääkäriltä neuvoja.
 
_20190401_090144.JPG :nailbiting:
Siis nyt meni kyllä jännäksi!
Dpo vasta 6-7 ja nyt jo leffaviivat :excited001! Voisko olla kolmoset??
APUAAAA
 
Motto ja Suski, mua on hoitopalaverissa sen verran infottu, että jos on vain yksi (1) hyvä, sille ei tehdä diagnostiikkaa, vaan siirretään suoraan kohtuun.
Niin, kun tämä on teille viimeinen yritys, ei kannata tuon enempää.

Minulla taas jos olisi tullut vain yksi blasto, olisi tehty heti perään uusi keräilykierto, ja sitten katsottu, tuleeko siitä lisää -- ja sitten lähetetty molempien keräysten blastojen näytteet samalla kertaa.

En ole varma, olisinko suostunut ottamaan testaamatonta alkiota ollenkaan kohtuuni, koska en todellakaan halua uutta keskeytynyttä keskenmenoa, jos sen voi rahalla estää. Sen verran ikävä kokemus se oli.

Toivottavasti teillä löytyy monta hyvää blastoa jo ensimmäisestä keräilystä.
 
Muokattu viimeksi:
Niin, kun tämä on teille viimeinen yritys, ei kannata tuon enempää.

Minulla taas jos olisi tullut vain yksi blasto, olisi tehty heti perään uusi keräilykierto, ja sitten katsottu, tuleeko siitä lisää -- ja sitten lähetetty molempien keräysten blastojen näytteet samalla kertaa.

En ole varma, olisinko suostunut ottamaan testaamatonta alkiota ollenkaan kohtuuni, koska en todellakaan halua uutta keskeytynyttä keskenmenoa, jos sen voi rahalla estää. Sen verran ikävä kokemus se oli.

Suski75 :) Klinikka lupasi tehdä vielä toisen yrityskerran, ellei tämä onnistu....

Mä luultavasti otan sen yhden, jos vain yksi löytyy ja meen riskillä sitten, että onko hyvä vai ei.

Yhtä eivät tutki, vaikka olisi vielä se toinen yrityskerta.

On tää jännää....ja huominen ultra kyllä jännittää:singing: Eikös kaikki munat ole huomenna laskettavissa? Vai tuleeko niitä vielä lisää, ekan ultran jälkeen?
 
Niitä tulee lisää. Minulla näkyi ensimmäisessä ultrassa 10 follikkelia.

Ja siis monella käy niin, että ensimmäinen IVF menee harjoitellessa, eli ei välttämättä tule mitään, mutta toiseen yritykseen vaihdetaan eri lääkkeet, joilla follikkeleita tuleekin. Ihan henkilökohtaista on, minkälainen vaste tulee. Eli vaikka ei nyt mitään tulisi, niin hyvä muistaa, että eri lääkkeillä tulos voi olla ihan eri.
 
Ehdottomasti ei Buranaa ennen keräystä! Eikä ole aprillipila. Lääkäriin yhteys jos on todella pahoja kipuja, mutta itse ei saa ottaa mitään ylimääräisiä lääkkeitä jos niistä ei ole lääkärin kanssa sovittu, ei edes itsehoitolääkkeitä.

Ovulaation aikaan otetun Buranan on havaittu aiheuttavan hedelmättömyyttä ja keskenmenoja, joten siksi se on yleensä aina kokonaan pannassa niiltä, jotka käyvät hoidoissa. Minulle tämä sanottiin jo yrittäessäni esikoista inseminaatioilla.

Keräyksen jälkeen voi tulla lupa syödä Buranaakin, koska teillehän ei ole tuoresiirtoa tulossa, minäkin sain luvan käyttää myös Buranaa kipuihin tuossa kohtaa, samasta syystä.
 
Mä oon koko yritysajan eli viimeiset 2 vuotta sinnitellyt sisulla ja satunnaisilla parasetamoleilla juuri tästä syystä, burana ollut käytössä vain kaavintojen ja punktioiden jälkeen. Onneksi ei ole ollut kovia kiputiloja, migreenityyppiseen PMS-hormonipäänsärkyynkään parasetamoli ei tosin toimi kovin hyvin. :hungover:

Vaihdevuosien hopeareunus: silloin saa ryhtyä vetämään nappeja naamaan ilman näitä huolia!
 
Ehdottomasti ei Buranaa ennen keräystä! Eikä ole aprillipila. Lääkäriin yhteys jos on todella pahoja kipuja, mutta itse ei saa ottaa mitään ylimääräisiä lääkkeitä jos niistä ei ole lääkärin kanssa sovittu, ei edes itsehoitolääkkeitä.

Ovulaation aikaan otetun Buranan on havaittu aiheuttavan hedelmättömyyttä ja keskenmenoja, joten siksi se on yleensä aina kokonaan pannassa niiltä, jotka käyvät hoidoissa. Minulle tämä sanottiin jo yrittäessäni esikoista inseminaatioilla.

Keräyksen jälkeen voi tulla lupa syödä Buranaakin, koska teillehän ei ole tuoresiirtoa tulossa, minäkin sain luvan käyttää myös Buranaa kipuihin tuossa kohtaa, samasta syystä.

Suski75 :) Ompa hyvä tietää! Onneksi en ottanut.

Joskus otan 1/2 tbl buranaa menkkakipuihin. Ajattelin, että tämä on nyt vähän saman tyyppinen kipu. Mutta kyllä tämän kestää :)

Luulin Aprilliksi.... :smiley-angelic006

Inssissä burana on ollut kielletty vasta inssin jälkeen, mutta enpä ole ennen sitäkään sitä ottanut. Vasta 1/2tbl menkkakipuihin.
 
Tämä lienee Aprillia?:smiley-ashamed004 :laughing002

Selvitty kuitenkin ilman....
Ei todellakaan ole aprillia! Burana on ehdottomasti kielletty tässä vaiheessa!
Itse menin koko yritysajan ilman Buranaa ja reseptikipulääkkeitä, vaikka olen kipukroonikko ja migreeniäkin löytyy. Reilut kaksi vuotta siinä meni, muutaman panadolin jouduin ottamaan kun poistettiin luomia. Kipu on yleensä viesti jostakin. Kannattaa ensin kuunnella, mitä se kertoo ja vasta kun syy on selvillä ottaa täsmälääke.

Toki jos taju meinaa lähteä, niin vauvakuumeinenkin voi lääkitä itseään, mutta ei viimeisen oljenkorren aikana.
 
Juu mun elämä ei onnistuisi ilman vahvoja kipulääkeittä vaikka kuinka haluaisin. Nytkin kipu on koko ajan läsnä. Ikinä en ole täysin kivuton. Enkä näe sitä edes mahdollisena.
Kipuunkin tottuu.
 
Juu mun elämä ei onnistuisi ilman vahvoja kipulääkeittä vaikka kuinka haluaisin. Nytkin kipu on koko ajan läsnä. Ikinä en ole täysin kivuton. Enkä näe sitä edes mahdollisena.
Kipuunkin tottuu.
Wm, ymmärrän täysin. Minä olen ollut kivuton joskus 2000-luvun alussa. Enää en tavoittele sellaista, kun nyt pysyisi vain nämä tutut kivut eikä tulisi mitään uusia. Joku menkkakolotus on vielä ihan siedettävä.
 
Hatunnosto kroonisen kivun kanssa kamppaileville! :Heartred

Tuntuu että itse on hirveä nössö kun harmittaa jo se, ettei raskaana voi ottaa flunssaan mitään lääkettä, ja flunssa nyt on yleisesti ottaen ihan pikkujuttu.
 
Niitä tulee lisää. Minulla näkyi ensimmäisessä ultrassa 10 follikkelia.

Ja siis monella käy niin, että ensimmäinen IVF menee harjoitellessa, eli ei välttämättä tule mitään, mutta toiseen yritykseen vaihdetaan eri lääkkeet, joilla follikkeleita tuleekin. Ihan henkilökohtaista on, minkälainen vaste tulee. Eli vaikka ei nyt mitään tulisi, niin hyvä muistaa, että eri lääkkeillä tulos voi olla ihan eri.

Suski75 :) Onko siis vielä toinen ultra?:rolleyes:

Mä luulen, että ovuloin ihan kohta, kun jo alkaa limojakin näkyä...huomenna siis kp9 ja eka ultra. Viimeinen piikki menopuria.

Ei ole järin paljon aikaa ,kun luomunakin ovuloisin loppuviikosta!:chicken:
 
Takaisin
Top