----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hatunnosto kroonisen kivun kanssa kamppaileville! :Heartred

Tuntuu että itse on hirveä nössö kun harmittaa jo se, ettei raskaana voi ottaa flunssaan mitään lääkettä, ja flunssa nyt on yleisesti ottaen ihan pikkujuttu.
Minähän siis kestän ilman valitusta melkoisen määrän tätä peruskremppaa, mutta auta armias kun tulee flunssa ! 37 "kuumetta" ja olen aivan vuoteen oma.
 
Suski75, Motto78 ja Pernilla :)

Missä vaiheessa teillä oli eka ultra?

Ajattelin vaan, että onkohan mun IVF ihan samassa aikataulussa, koska huomenna on jo kp9:eek:

Enkä muista, että lääkäri olisi puhunut kahdesta ultrasta, (toki paljon on mennyt asioita ohi)....
 
Suski75, Motto78 ja Pernilla :)

Missä vaiheessa teillä oli eka ultra?

Ajattelin vaan, että onkohan mun IVF ihan samassa aikataulussa, koska huomenna on jo kp9:eek:

Enkä muista, että lääkäri olisi puhunut kahdesta ultrasta, (toki paljon on mennyt asioita ohi)....
Onkohan klinikalta mahdollista saada ohjeita ja aikatauluja kirjallisena? Varmasti joka käynnillä tulee paljon asiaa ja vielä lisäksi kaikkea jännittävää, niin voisi helpottaa elämää kun saisi kirjallisen yhteenvedon mukaan.
 
Suski75 :) Onko siis vielä toinen ultra?:rolleyes:

Mä luulen, että ovuloin ihan kohta, kun jo alkaa limojakin näkyä...huomenna siis kp9 ja eka ultra. Viimeinen piikki menopuria.

Ei ole järin paljon aikaa ,kun luomunakin ovuloisin loppuviikosta!:chicken:
Sitä varten niitä jarrupiikkejä pistetään. Niillä estetään ovulaatio ja annetaan hitaammille follikkeleille lisää kasvuaikaa.

Jarrujen jälkeen pistetään ovulaation aiheuttava piikki, jolla valmistellaan follikkelit keräystä varten. Tuossa piikissä ajoitus on todella tärkeä, koska jos piikin ja keräyksen välillä on liikaa aikaa, kerkeävät munasolut irrota karkuun, ja jos piikin ja keräyksen välillä on liian vähän aikaa, eivät munasolut ole valmiita kerättäväksi.

Pyydä toki paperilla ohjeet aina seuraavaan käyntiin asti, meidän klinikalla tuli aina paperilla ohje minä päivänä mitäkin pistetään ja kuinka paljon. Mutta tosiaan ohjeessa luki tiedot vain seuraavaan ultraan asti, koska nehän tehdään sen mukaan, mitä ultrassa sillä kertaa näkyy.

Kannattaisi kysyä näitä aikatauluja ja selityksiä lääkäriltä, ihan kummastuttaa, mistä te oikein puhutte vastaanotolla, kun mitään ei ole käyty läpi.
 
Onkohan klinikalta mahdollista saada ohjeita ja aikatauluja kirjallisena? Varmasti joka käynnillä tulee paljon asiaa ja vielä lisäksi kaikkea jännittävää, niin voisi helpottaa elämää kun saisi kirjallisen yhteenvedon mukaan.

Yölento :) Onhan tuo kirjallinen...

Mutta laadittu vain ekaan ultraan saakka. Lääkäri sanoi, että täydentyy ultran jälkeen.

Jotenkin luulen, että huomisen ultran jälkeen on keräys, koska on jo kp9.
Mene ja tiedä huomenna se selvinnee.

Keräykseen toivon jotain kivunlievitystä, ettei tarvitse selvitä, kuten yhdellä panadolilla synnytyksessä:gen053
 
Kannattaisi kysyä näitä aikatauluja ja selityksiä lääkäriltä, ihan kummastuttaa, mistä te oikein puhutte vastaanotolla, kun mitään ei ole käyty läpi.

Suski75 :) Paljon puhuttiin ja paperilla on pistokset ekaan ultraan saakka.

Sen jälkeen paperilla on tyhjää, koska lääkärikään ei vielä osannut sanoa enempää:scratch

IVF tietomäärä on niin suuri, ettei jää yhdessä palaverissa kaikki mieleen. Sitä vartenhan on tämä palsta, että tietoa saa jakaa :)

Mua ainakin jännittää varsin paljon tuo IVF kokonaisuudessaan, joten asiat unohtuu jo ihan senkin vuoksi:chicken: Koskaan en olettanut lähteväni tähän mukaan, mutta eipä sitä kääröä nyt ilmankaan sitten näkynyt:angelic:

T. Tähti 46v.
 
Mitä ihnettä!:chicken:

Totta se on, housut ei mahdu enää oikein jalkaan/vetoketju kiinni:wideyed:

Tämä tapahtui ns. yhdessä yössä:eek:

Kp8
(IVF 1)
 
Tähti, ultraääniä on niin monta kuin tarvitaan. Mulla taisi olla kolme ultraa ennen punktiopäivää, jolloin tietty ultrataan myös. Tuli sen kierron follikkelit aika tutuksi. :woot:

Huomenna sen sitten näkee mitä siellä on tapahtunut! Toivottavasti yli 10 muttei yli 50 ykkösluokan muna-aihiota. :)
 
.
 

Liitteet

  • BA6495E6-8EBF-49DE-B9BA-C9CB04202CC8.jpeg
    BA6495E6-8EBF-49DE-B9BA-C9CB04202CC8.jpeg
    17.8 KB · Katsottu: 317
Muokattu viimeksi:
Huomenna sen sitten näkee mitä siellä on tapahtunut! Toivottavasti yli 10 muttei yli 50 ykkösluokan muna-aihiota. :)

50 :wideyed: :banghead:

Voisiko näin käydä?

Kiitos, että elät hengessä mukana:Heartpink
 
Last edited by a moderator:
On sen verran harvinaista ettei kannata ehkä eniten miettiä tuota vaihtoehtoa, mutta teoriassa mahdollista. Onhan niitä yli 40 solun punktioita tehty joillekin. o_O

Motto78 :) Tämä ei ole sitten Aprillia?:eek:

Täytyy hankkia iso omakotitalo, jos näin käy:banghead:
 
Munista ja tuplaviivoista (!!!) sivuaskel munasarjoihin: onko teillä kokemusta voimakkaista kivuista luteaalivaiheessa?

Mulla normaalistikin keltarauhanen saattaa jomotella, mutta nyt on ekaa kertaa ikinä tosi kivulias luteaali (nyt dpo 3 tai 4). Vasemmassa munasarjassa alkoi eilen tylppä kova kipu, joka iskee monta kertaa päivässä.
Myös kohtua pistelee jonkin verran, välillä voimakkaastikin. Vielä ei ole muita omituisuuksia ilmassa, kuten esim. viime kierrosta tuttua tuhruvuotoa. Mietin voiko kivut liittyä mahdolliseen kystaan, DHEA:n vaikutuksiin tai c) johonkin ihan muuhun

Aattelin omakustanteisesti käydä mittauttamassa progesteronit dpo7, jotta edes ovulaatiosta tulisi jonkinlainen varmuus. Samalla saa dataa kuukauden päähän lääkärikäynnille. :pompus:
 
Takaisin
Top