----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitenkä sitä kohdun nupukkaa pitikään kokeilla, että saisi vihiä onko raskaana? Testit näyttää vähän sutta ja savea. Dpo18.

Raskaana ollessa se on korkealla, yleensä takana, kova ja suljettu. Kierron eri vaiheissa tuo napukka vaihtaa paikkaa paljonkin. Juuri ennen kuukautisia se laskee tosi alas ja muuttuu pehmeäksi sekä aukeaa vähäsen että ylimääräinen limakalvo pääsee valumaan pois.

Parhaiten sinne yltää kaiketi kun istut vessanpöntöllä ja nojaat vähän eteenpäin. Työnnä keskisormi niin syvälle emättimeen kuin yltää ja pyöräytät vähän seinämiä pitkin. Se donitsin muotoinen ja tuntuinen pallukka on se mitä etsit.

Jos sinulla on jo kuukautiset monta päivää myöhässä ja inssi ja ovulaatio olleet ajallaan, olisi pregcheck-tikussa tässä kohtaa nähtävissä jo leffaviivat.

Suski75 :) Sanaa mieltä!

Tämän aamuin pregcheck näytti hetken jotain harmaata ja Rfsu näytti hailuraa...

Piiloraskaus varmaan, ylläri pylläri:joyful:

Tiedän yhden tutun, joka ei saanut raskaustestiin mitään, mutta ultralla todettiin raskaus viikolla rv6.

Tämä luo toivoa näin viime metreille:singing::cheers

Dpo18
(Nega - hailuroita)

Raskaana ollessa se on korkealla, yleensä takana, kova ja suljettu. Kierron eri vaiheissa tuo napukka vaihtaa paikkaa paljonkin. Juuri ennen kuukautisia se laskee tosi alas ja muuttuu pehmeäksi sekä aukeaa vähäsen että ylimääräinen limakalvo pääsee valumaan pois.

Parhaiten sinne yltää kaiketi kun istut vessanpöntöllä ja nojaat vähän eteenpäin. Työnnä keskisormi niin syvälle emättimeen kuin yltää ja pyöräytät vähän seinämiä pitkin. Se donitsin muotoinen ja tuntuinen pallukka on se mitä etsit.

Rauha80 :) Suurkiitokset neuvosta! Kokeilen heti illalla.

Nyt ronkkimaan!:joyful:
Toivottavasti osaan tulkita oikein:angelic::p

:greet025 Heissan kaikki!
Täällä toivon, ettei menkat ala viikonloppuna, koska ollaan reissussa, enkä pääse ostamaan silloin apteekista IVF-piikkejä.....

Mikäli kierto livahtaa ohi, olen jo täyttänyt sen kriittisen 46v. ,eli lain mukaan Suomessa ei enää saa hoitoja enää:sad001

Mutta lupasihan klinikan lääkäri aloittaa hoidon, vaikka ikäraja täyttyy.....

Tämä kierto venyy jostain syystä:confused005

Täytyy todeta, että tiukille vetää....
Optimismi on kyllä ihan hyvä asia, mutta tässä kohdin olisin sinuna ehkä enemmän ennakoiva realisti. Siis apteekin kautta reissuun! Myöhäisen plussan todennäköisyys on melko pieni ja onhan sinulla ennenkin vastaavaa kierron venymistä ollut. En kyllä luottaisi siihen, että hoidot järjestyvät Suomessa, jos päästät yhden kierron jäämään väliin.

Poitsulta otettiin juuri kaikki mahdolliset kokeet... täydellinen verenkuva, ferritiini, kilpirauhanen, keliakia, allergeenit, helikobakteeri, verensokeri, keuhkokuva... Keliakiassa oli joku arvo vähän matala, mutta kokonaiskuvassa ei kuulemma aihetta epäillä. Vatsa on usein kipeä ja Muutamana päivänä nyt ihan tositosi kipeä, eilen käytiin päivystyksessäkin ilman tulosta. Koulukuraattoriin olin nyt yhteydessä, kun poika itse haluaa juttelemaan omasta pelostaan terveyden suhteen, sillä vaikuttaa ihan jokapäiväiseen elämiseen ja nukkumiseen ym.
Mä olen itse moniallergikko. Mulla ei myöskään ole keliakiaa vaan viljat ei muuten vaan käy. Vehnäallergia ja intoleranssi muille viljoille on oma 20vuoden kokeilun diagnoosi. Keliakia testeissä aina yksi arvo heittää mutta muut ei. Mulle tämä aiheutti vatsavaivoja, väsymystä, nivelsärkyä, kuuma/kylmä utrikariaa jne. Kun jätin kotimaiset viljat pois ruokavaliosta, myös kauran, niin kaikki oireet hävisivät puolessa vuodessa. Sain myös ekan kerran elämässäni itsekseen toimivat kuukautiset 35 vuotiaana. Vatsaoireet ja ihottumat alkoivat teini-iässä. Lääkäreitä ei oireet kiinnostaneet ja kuukautisten puuttumiseenkin vaan todettiin etten sitten saa lapsia. Paras käynti terveyskeskuksessa oli kun lääkäri ei edes katsetta pöydästä nostanut ja totesi että syö enemmän ruisleipää ja ala laihikselle. Mutta siis pointti tälle kirjoitukselle oli että kokeilkaa vaikka 3kk viljatonta dieettiä. Siitä joko on apua tai syy on jossain muualla. Suomessa tuijotetaan liikaa testien tuloksia vaikka suolisto huutaisi selvästi että asiat on pahasti pielessä. En mäkään ole saanut mitään virallista diagnoosia paitsi lääkeallergioihin. Mutta terve olen ollut viimeiset 10 vuotta ja ylläri pyllärinä tupsahti nyt kohta 3v tytärkin maailmaan vaikka mun ei pitänyt lapsia saada. :rolleyes:
Kaikki missä lukee gluteeniton ei sitten ole viljatonta. Tarkoitan tällä vehnää ja kauraa. Tattarista ja riisijauhoista saa leivottua pizzaa ja siemennäkkäri on helppo tehdä kotona.

Optimismi on kyllä ihan hyvä asia, mutta tässä kohdin olisin sinuna ehkä enemmän ennakoiva realisti. Siis apteekin kautta reissuun! Myöhäisen plussan todennäköisyys on melko pieni ja onhan sinulla ennenkin vastaavaa kierron venymistä ollut. En kyllä luottaisi siihen, että hoidot järjestyvät Suomessa, jos päästät yhden kierron jäämään väliin.

Yölento :) Optimistinen olen....elämää ei voi määrätä, vaikka miten yrittäisi.

Vuosi on ollut aikaa yrittää, eikä ole tullut insseillä tulosta.

Onnistuminen jää herran haltuun, että tuleeko enää koskaan plussa vai ei.

Jos sattuu sopivasti niin mahdollinen IVF voi onnistua, mikäli tämä hoito saadaan vielä tehtyä, 46-vuotiaana.

Plussaa kaikille!!:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers

Luulen vähän, että viivyttely ja välikierron riskeeraaminen on oire siitä, ettei sittenkään halua IVF:ää. Jos sitä kovasti haluaisi, olisi ne piikit jo ostettu, koska rahastakaan asia ei ilmeisesti ole kiinni. Samaa kielii haluttomuus ottaa klinikkaan yhteyttä kierron käynnistymislääkitystä varten. Viivyttelemällähän asian saa torpattua, koska ikä tulee sitten täyteen.

Sinänsä mikäpä siinä, ei ketään hoitoihin pakotetakaan, jos ei nappaa niin sekin on vaihtoehto, ettei hoitoihin mene. Muistelen, että alunperin Tähdellä ei ollut aikomustakaan mennä IVF:ään, joten ehkä tämä nyt johtaa juurensa tuohon.

Jos itselläni olisi varaa niin olisin jo vuosia sitten mennyt hoitoihin. Heti kun huomasin ettei taida luomusti onnistua.
Olisin kokeillut kaikki oljen korret mitä olisi tarjolla.
Mutta nyt on tyytyminen tähän. Tottakai mulla on jo kaksi etten missään nimessä rinnasta itseäni teihin joilla syli tyhjä.
Mutta silti. Mä ottaisin vaikka lainan jos se olisi mahdollista mutta kun ei ole. Me eletään kädestä suuhun ja meille ei muuta anneta kun lämmintä kättä :-D

WM, minäkin ehdottomasti otin kaiken lääketieteellisen avun mihin rahani vain riittäisivät. Onneksi ei lainaa tarvinnut ottaa, mutta jos tästä IVF:stä ei olisi onnistumisia tullut, sitten olisin lainaakin ottanut.

Tunnen ihan tosielämässäkin ihmisiä, joilla yhden lapsen jälkeen rahat ovat loppu, klinikalla alkioita pakkasessa, mutta rahaa ei ole riittävästi edes alkionsulatukseen, joten heidän on pakko luopua lapsitoiveestaan iän tullessa vastaan. Jos minulla olisi enemmän rahaa, olisin yhdelle kaverilla vaikka lahjoittanut tuon rahan, jotta lapsen saaminen ei olisi rahasta kiinni, mutta tosiaan kun itsekin on hoidoissa ja seuraava kierros olisi vaatinut lainan, ei uskalla siinä tilanteessa enää lahjoitella rahaa muille.

Suski ja Hannuli olen ihan samaa mieltä. En miettisi hetkeäkään jos olisi varaa mennä klinikalle.
Tuo on kanssa hirveä tilanne, että alkioita on pakkasessa, mutta ei varaa niitä käyttää.

Meillähän oli yrityksessä periaatteena, että luomuna tulee jos on tullakseen, en siis käynyt edes gynekologilla missään vaiheessa. Joten toisaalta ymmärrän hyvin, jos ei ole valmis hoitoihin. Toisaalta jos vauvakuume on kova, niin varmasti tekee kaikkensa jotta sen vauvan saa.

Meillä oli se tilanne, että miehellä ei ollut yhtään lasta eikä hän ollut asiaa sen enempää ajatellut. Minä taas näin hänessä mitä parhaan isän ja olin heti ensi tapaamisesta lähtien varma että hänelle tulee joskus vaaleatukkainen poika. En kyllä tiennyt, että minun kanssani. Jotenkin vain ajattelin että koska olen aina tiennyt, että hän saa lapsen, niin kyllä se sieltä tulee.

Jaahas, mun ässät supistu yhteen ja sekin suihkuun :confused:
Väsytti niin hirveesti, et päätin mennä päikkäreille enkä
päässytkään sitten enää ylös :wideyed: Nousin nyt puoli 11 illalla
ja totesin, et siivoukset jää myöhemmäks. Mun veli tuli jo
meille, kun jää vahtiin lapsia hotellireissun ajaksi. Täytyy
aamusta siivota, kun hänen uusi tyttöystävänsä on tulossa
ekaa kertaa meille, ettei ihan räjähtäneeseen kotiin tartte
tulla :facepalm:

Tais olla aika rankka viikko, kun olin niin väsynyt ja tietty
huono olokin vaivasi. Mut sepä meni ohi näillä unilla, jee :joyful:

Sori omanapa :grin

Tunnen ihan tosielämässäkin ihmisiä, joilla yhden lapsen jälkeen rahat ovat loppu, klinikalla alkioita pakkasessa, mutta rahaa ei ole riittävästi edes alkionsulatukseen, joten heidän on pakko luopua lapsitoiveestaan iän tullessa vastaan. Jos minulla olisi enemmän rahaa, olisin yhdelle kaverilla vaikka lahjoittanut tuon rahan, jotta lapsen saaminen ei olisi rahasta kiinni, mutta tosiaan kun itsekin on hoidoissa ja seuraava kierros olisi vaatinut lainan, ei uskalla siinä tilanteessa enää lahjoitella rahaa muille.

Suski75 :) Ikä ei tule vastaan 46-vuotiaana, mikäli pakkasessa on alkioita.

Meille sanottiin, että niitä voi käyttää vielä 2-3vuoden kuluttua, eli lähemmäksi 50-vuoden ikää.

Meillä IVF-hoito on viimeinen keino raskautua, eikä tarkoitus ollut alunperin siihen lähteä, kun varsin luomuna tuli tuo eka. Luultiin, että toinen on yhtä helppo nakki, mutta eipäs ollutkaan:sad001

Luin tästä ketjusta kahdeksan ensimmäistä sivua, enkä tiennytkään,
että jos menkat alkavat myöhemmin kuin useimmilla, tarkoittaisi se
lyhyempää hedelmällistä ikää. Mulla alkoi siis kuukautta vaille 16 -
vuotiaana o_O Että onkohan mulla jo kohta parhaat päivät takana :confused005

Ja olin muutenkin ihan lauta enkä kehittynyt
fyysisesti samoin kuin muut. Se harmitti teininä
kovasti, mutta toisaalta ei ollut mitään kiirettä, kun
ensimmäiset kontaktit poikiin sain vasta 19 -vuotiaana
tämän aviomieheni kanssa :grin Ja hän siis myös kehittyi
myöhään, joten samassa veneessä oltiin :woot:

Takaisin