Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mitenkä sitä kohdun nupukkaa pitikään kokeilla, että saisi vihiä onko raskaana? Testit näyttää vähän sutta ja savea. Dpo18.
Jos sinulla on jo kuukautiset monta päivää myöhässä ja inssi ja ovulaatio olleet ajallaan, olisi pregcheck-tikussa tässä kohtaa nähtävissä jo leffaviivat.
Jos sinulla on jo kuukautiset monta päivää myöhässä ja inssi ja ovulaatio olleet ajallaan, olisi pregcheck-tikussa tässä kohtaa nähtävissä jo leffaviivat.
Samaa mieltä Suskin kanssa. Itse pyytäisin lääkäriltä kierron käynnistyslääkkeet. Ja pääsisitte aloittamaan hoidon.
Raskaana ollessa se on korkealla, yleensä takana, kova ja suljettu. Kierron eri vaiheissa tuo napukka vaihtaa paikkaa paljonkin. Juuri ennen kuukautisia se laskee tosi alas ja muuttuu pehmeäksi sekä aukeaa vähäsen että ylimääräinen limakalvo pääsee valumaan pois.
Parhaiten sinne yltää kaiketi kun istut vessanpöntöllä ja nojaat vähän eteenpäin. Työnnä keskisormi niin syvälle emättimeen kuin yltää ja pyöräytät vähän seinämiä pitkin. Se donitsin muotoinen ja tuntuinen pallukka on se mitä etsit.
Optimismi on kyllä ihan hyvä asia, mutta tässä kohdin olisin sinuna ehkä enemmän ennakoiva realisti. Siis apteekin kautta reissuun! Myöhäisen plussan todennäköisyys on melko pieni ja onhan sinulla ennenkin vastaavaa kierron venymistä ollut. En kyllä luottaisi siihen, että hoidot järjestyvät Suomessa, jos päästät yhden kierron jäämään väliin.Heissan kaikki!
Täällä toivon, ettei menkat ala viikonloppuna, koska ollaan reissussa, enkä pääse ostamaan silloin apteekista IVF-piikkejä.....
Mikäli kierto livahtaa ohi, olen jo täyttänyt sen kriittisen 46v. ,eli lain mukaan Suomessa ei enää saa hoitoja enää
Mutta lupasihan klinikan lääkäri aloittaa hoidon, vaikka ikäraja täyttyy.....
Tämä kierto venyy jostain syystä
Täytyy todeta, että tiukille vetää....
Mä olen itse moniallergikko. Mulla ei myöskään ole keliakiaa vaan viljat ei muuten vaan käy. Vehnäallergia ja intoleranssi muille viljoille on oma 20vuoden kokeilun diagnoosi. Keliakia testeissä aina yksi arvo heittää mutta muut ei. Mulle tämä aiheutti vatsavaivoja, väsymystä, nivelsärkyä, kuuma/kylmä utrikariaa jne. Kun jätin kotimaiset viljat pois ruokavaliosta, myös kauran, niin kaikki oireet hävisivät puolessa vuodessa. Sain myös ekan kerran elämässäni itsekseen toimivat kuukautiset 35 vuotiaana. Vatsaoireet ja ihottumat alkoivat teini-iässä. Lääkäreitä ei oireet kiinnostaneet ja kuukautisten puuttumiseenkin vaan todettiin etten sitten saa lapsia. Paras käynti terveyskeskuksessa oli kun lääkäri ei edes katsetta pöydästä nostanut ja totesi että syö enemmän ruisleipää ja ala laihikselle. Mutta siis pointti tälle kirjoitukselle oli että kokeilkaa vaikka 3kk viljatonta dieettiä. Siitä joko on apua tai syy on jossain muualla. Suomessa tuijotetaan liikaa testien tuloksia vaikka suolisto huutaisi selvästi että asiat on pahasti pielessä. En mäkään ole saanut mitään virallista diagnoosia paitsi lääkeallergioihin. Mutta terve olen ollut viimeiset 10 vuotta ja ylläri pyllärinä tupsahti nyt kohta 3v tytärkin maailmaan vaikka mun ei pitänyt lapsia saada.Poitsulta otettiin juuri kaikki mahdolliset kokeet... täydellinen verenkuva, ferritiini, kilpirauhanen, keliakia, allergeenit, helikobakteeri, verensokeri, keuhkokuva... Keliakiassa oli joku arvo vähän matala, mutta kokonaiskuvassa ei kuulemma aihetta epäillä. Vatsa on usein kipeä ja Muutamana päivänä nyt ihan tositosi kipeä, eilen käytiin päivystyksessäkin ilman tulosta. Koulukuraattoriin olin nyt yhteydessä, kun poika itse haluaa juttelemaan omasta pelostaan terveyden suhteen, sillä vaikuttaa ihan jokapäiväiseen elämiseen ja nukkumiseen ym.
Optimismi on kyllä ihan hyvä asia, mutta tässä kohdin olisin sinuna ehkä enemmän ennakoiva realisti. Siis apteekin kautta reissuun! Myöhäisen plussan todennäköisyys on melko pieni ja onhan sinulla ennenkin vastaavaa kierron venymistä ollut. En kyllä luottaisi siihen, että hoidot järjestyvät Suomessa, jos päästät yhden kierron jäämään väliin.
Tähdellä ei ollut aikomustakaan mennä IVF:ään, joten ehkä tämä nyt johtaa juurensa tuohon.
Tunnen ihan tosielämässäkin ihmisiä, joilla yhden lapsen jälkeen rahat ovat loppu, klinikalla alkioita pakkasessa, mutta rahaa ei ole riittävästi edes alkionsulatukseen, joten heidän on pakko luopua lapsitoiveestaan iän tullessa vastaan. Jos minulla olisi enemmän rahaa, olisin yhdelle kaverilla vaikka lahjoittanut tuon rahan, jotta lapsen saaminen ei olisi rahasta kiinni, mutta tosiaan kun itsekin on hoidoissa ja seuraava kierros olisi vaatinut lainan, ei uskalla siinä tilanteessa enää lahjoitella rahaa muille.