----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Edellisessä viestissä ei mainittu lainkaan vatsakipua, vatsakivusta onkin sitten jo syytä selvittää lääkärissä asiaa ihan saman tien. Siellä voi olla vikana vaikka mitä, joka ei edes riipu syömisestä tai vitamiineista tai raudasta.

Edellisessä viestissä ei mainittu lainkaan vatsakipua, vatsakivusta onkin sitten jo syytä selvittää lääkärissä asiaa ihan saman tien. Siellä voi olla vikana vaikka mitä, joka ei edes riipu syömisestä tai vitamiineista tai raudasta.
Todellakin, oliko siis erikoislääkäri jo mukana tutkimusloopissa aiemmin? Tosi ikävä tilanne, kipujen alkuperä tulisi kyllä selvittää perin pohjin.

Muokattu viimeksi:
Poitsulta otettiin juuri kaikki mahdolliset kokeet... täydellinen verenkuva, ferritiini, kilpirauhanen, keliakia, allergeenit, helikobakteeri, verensokeri, keuhkokuva... Keliakiassa oli joku arvo vähän matala, mutta kokonaiskuvassa ei kuulemma aihetta epäillä. Vatsa on usein kipeä ja Muutamana päivänä nyt ihan tositosi kipeä, eilen käytiin päivystyksessäkin ilman tulosta. Koulukuraattoriin olin nyt yhteydessä, kun poika itse haluaa juttelemaan omasta pelostaan terveyden suhteen, sillä vaikuttaa ihan jokapäiväiseen elämiseen ja nukkumiseen ym.

Hannuli77 :) Tsemppiä!!

Mulle tulee mieleen, että jos häntä vaivaa jokin asia...siis askarruttaa.

Ainakin tiedän ihmisiä, jotka saavat vatsakipua ja voimattomuutta, kun kokevat, että jokin asia on ylivoimaisen vaikea tai suuri. Myös voi olla oma kasvu ja teini-ikäinenhän hän on. Muutosten keskellä.

Ja maitotuotteet kannattaa jättää vähemmälle, sekä ottaa Calsium purkista.

Toivottavasti asia helpottuu:Heartblue

Jos nyt raskautuisin, olisi laskettu aika 20.12 arvioidun kuukautiskierron
perusteella eli jäisin äippälomalle marraskuussa, 2. jaksossa. Täytyis
kyl lähteä etsimään sijaista jo koulun alettua syksyllä :) Mut ei se mitään,
tuskin mä raskaaksi edes nyt tulen, joten ihan turhaa jossittelen :grin

Ei haittais kyllä jouluvauva yhtään. Olihan tuo keskimmäinen aikoinaan
laskettu 27.12, mutta syntyi kuitenkin tammikuussa. Eli sais taas jännittää,
meneekö tälle vuodelle vai ens vuodelle :woot:

Helena80 :) Voi meitä Äippäloman kaipuisia naisia:joyful:

Täällä edelleen laskettu aika sama, eli 26.11.2019...ja siitä nyt pidetään kiinni:joyful:

Onneksi oli lyhyt työpäivä, kun tuo vatsa tuntuu oudolta ja pikkasen
on huono olo. Pystyn syödä siis ihan normaalisti onneksi. Pääkin
ollut pikkuisen kipeä.

Alle 2 kk seuraavaan syntymäpäivääni. Sitä ennen olisi kiva saada
plussa :joyful:

Tähti, niinpä. Onneksi voidaan odotella yhdessä sitä äippälomaa :woot:

Tänään siivousta ja saunaa (seksi taitaa jäädä hotellireissulle).
Kuulostais ihan siltä, ku yrittäisin synnytystä käynnistää. Mut
mä voin harjoitella kolmella ässällä jo valmiiksi :laughing002

Alin tältä päivää. Taitaa olla yhtä vahva, ku eilen. Nyt kp10.

Liitteet

• 20190322_153038.jpg
    20190322_153038.jpg
    18.8 KB · Katsottu: 141
Alle 2 kk seuraavaan syntymäpäivääni. Sitä ennen olisi kiva saada
plussa :joyful:

Tähti, niinpä. Onneksi voidaan odotella yhdessä sitä äippälomaa :woot:

Helena80 :) Onko sinun syntymäpäivät myös Äitienpäivänä?

Meillä silloin synttärisuma:grin

:greet025 Heissan kaikki!
Täällä toivon, ettei menkat ala viikonloppuna, koska ollaan reissussa, enkä pääse ostamaan silloin apteekista IVF-piikkejä.....

Mikäli kierto livahtaa ohi, olen jo täyttänyt sen kriittisen 46v. ,eli lain mukaan Suomessa ei enää saa hoitoja enää:sad001

Mutta lupasihan klinikan lääkäri aloittaa hoidon, vaikka ikäraja täyttyy.....

Tämä kierto venyy jostain syystä:confused005

Täytyy todeta, että tiukille vetää....

Tähti, no näyttää toi eilinen munkin mielestä vahvemmalta.

Mun kierto yleensä 28-30 päivää, mut esim viimeks oli 26, mikä
erittäin harvinaista. Siks mä laskinkin väärin arvioidun ovulaation
kohdan, ku laskin 30 päivän mukaan.

Mun synttärit on 16.5 :joyful:

Tähti lääkäri aloittaa hoidon jos kierto venyy. Jos et hae lääkkeitä ja ivf siirtyy seuraavaan kiertoon ei varmasti aloita enää hoitoa. Pitäisikö sun hakea vaikka eka satsi kumminkin jos et pääse vkl?

Tähti, oletko varmistanut, että apteekissa edes on piikkejä? Niitä ei nimittäin ole joka apteekissa (riippuen mitä piikkejä sinulle on määrätty) ja vaikka olisi, niitä voi olla vain yksi ja loput pitää tilata. Piikit on parasta ostaa muutenkin hyvissä ajoin, eikä vasta kun kuukautiset alkavat.

Minullakin meni tiukille noiden toimitusten kanssa, piikki ei ehtinyt lähiapteekkiin ajoissa (vaikka kahdessa päivässä olisi pitänyt ehtiä) ja piti matkustaa kauemmaksi hakemaan jotta piikitys ei myöhästynyt.

Tähti, sä olet niin ihanan optimistinen, että valat uskoa ja toivoa muihinkin. Jospa niitä plussia tosiaan alkaisi ropisemaan prosenttikerholaistenkin plakkariin :wink

Rauha80 :) Viimeiset %- prosentit enää olemassa, kun Suomessa ei saa hoitoja enää 46-vuotiaana. Eli on muutama päivä jäljellä, mutta toivoa on silti!!:cheers

Mitenkä sitä kohdun nupukkaa pitikään kokeilla, että saisi vihiä onko raskaana? Testit näyttää vähän sutta ja savea. Dpo18.

Plussaa ja toivoa kaikille palstalla!!!:cheers:wav

Tähti lääkäri aloittaa hoidon jos kierto venyy. Jos et hae lääkkeitä ja ivf siirtyy seuraavaan kiertoon ei varmasti aloita enää hoitoa. Pitäisikö sun hakea vaikka eka satsi kumminkin jos et pääse vkl?

Peppipupu :)
Sovin ukon kanssa, että haen ne ensiviikolla. Lääkäriä ei kai kiinnosta se, että koska ne on apteekista haettu:rolleyes:

Nyt vaan ei ole järkevä niitä hakea, jos olenkin raskaana, ja koska piikit maksaa jotain lähemmäs tonnin, niim mitä teen turhilla piikeillä?:eek: Ei niitä voi myydäkkään kellekkään, kuten ovistikkuja.

Enkä voi niitä käyttääkään, ennen kuin menkat ovat alkaneet.

Tähti, oletko varmistanut, että apteekissa edes on piikkejä? Niitä ei nimittäin ole joka apteekissa (riippuen mitä piikkejä sinulle on määrätty) ja vaikka olisi, niitä voi olla vain yksi ja loput pitää tilata. Piikit on parasta ostaa muutenkin hyvissä ajoin, eikä vasta kun kuukautiset alkavat.

Minullakin meni tiukille noiden toimitusten kanssa, piikki ei ehtinyt lähiapteekkiin ajoissa (vaikka kahdessa päivässä olisi pitänyt ehtiä) ja piti matkustaa kauemmaksi hakemaan jotta piikitys ei myöhästynyt.

Suski75 :) Löytyy yhden päivän varoitusajalla :)

Klinikan lääkäri sanoi aloittavansa hoidon, koska IVF-palaveri on pidetty ennen 46v. päivää. Mutta tietenkin tämä nyt on sillä rajalla, että vähän kauhistuttaa:smiley-ashamed008

Menkkojen piti alkaa maanantaina ja piikit piti olla jo kohta kaikki otettu, sekä ultra ensiviikolla. Nyt menkkoja ei näy, vaikka on jo perjantai.

Lähden ostamaan lisää raskaustestejä ja menkat ei saa alkaa viikonlopun aikana:singing:
Muutoin seuraava kierto ja olen jo onnellisesti 46-vuotias:banghead:
Good bye:Heartblue

Peppipupu :) Vaikeita kysymyksiä, kun eivät ole halpistavaraa...

Mä en tiedä....

Mitä teen piikeillä, ilman hoitoa? Oletus oli, että ehdin hoidon aloittamaan ennen 46v. päivää.....

Ja toisaalta, mitää teen piikeillä, ellei niille ole käyttöä.

Ilman hoitoja meillä tuskin raskaus voi onnistua miehen autoimmuunin takia:sad001

Riippuu piikeistä mitä teille on määrätty, mutta pari piikkiä yleensä voi ostaa varmuudenkin vuoksi eikä talous siitä romahda. Tähän on toki poikkeuskin, yksi piikki on törkeän kallis, sitä ei välttämättä kannata ostaa, mutta kaikkia muita olisin lapsettomuushoidoissa ostanut varmuuden vuoksi parikin sinun tilanteessasi.

Koko reseptiä ei tietenkään kannata ostaa, jos on epäilystä, mutta ne pari kannattaa, joita ei viikonloppuna saisi.

Riippuu piikeistä mitä teille on määrätty, mutta pari piikkiä yleensä voi ostaa varmuudenkin vuoksi eikä talous siitä romahda. Tähän on toki poikkeuskin, yksi piikki on törkeän kallis, sitä ei välttämättä kannata ostaa, mutta kaikkia muita olisin lapsettomuushoidoissa ostanut varmuuden vuoksi parikin sinun tilanteessasi.

Suski75 :) Minulle määrättiin vain puoli (1/2) annosta piikkejä alkukiertoon, koska kierto toimii, eikä ole ongelmia.

En muista piikkien hintoja, mutta yksi aloituspiikki (Elovan) maksaa paljon, oliko jotain yli 500€?!... ja muut alkukierron piikit useita satasia, jotka on aloitettava samaan aikaan. Jotain tonnin luokkaa aloitus on.

Tuskin voin valita mitä ostan, ja tuo kallis piikki aluksi on pakollinen.

Loppukiertoon tulee lisää piikkejä.

En ole perehtynyt mihinkään hintoihin, mutta tiedän, että kallista lystiä se on.

Raha ei ole tässä ongelma, vaan järki syyt. Jospa olen raskaana, kun menkkoja ei näy! Piiloraskaus 46-vuotis juhliin:smiley-angelic003

Last edited by a moderator:
Takaisin