----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen tyytyväinen aina, kun löydän hyvän vihreän asiantuntijan, esim. ekonomistin. Onneksi sellainen oli tarjolla myös tällä kertaa, vaalipiiri on vaihtunut sitten viime eduskuntavaalien.

Mikään puolue ei ole mulle 100% match, mutta vihreät pääsee lähimmäksi.

Moton kanssa samoilla linjoilla. Vaikka vihreät ei ole täydellinen valinta, niin silti parempi kuin muut. Pienpuolueita en kannata. Siellä usein on joukossa sellaisia vouhkaajia, joille en tukeani halua osoittaa. Toki joukossa voi olla joku järkeväkin mutta kyseessä on kuitenkin puoluevaali, niin Vihreissä riski huonoon valintaan on pienin.

En asu pääkaupunkiseudulla ja silti meilläpäin vihreät ovat tehneet hyvää työtä mm. varhaiskasvatuksen eteen.

Mä en voi äänestää vihreitä, koska kannan kaunaa Pekka Haavistolle Carunan kauppoihin sotkeutumisesta ja niiden puolustamisesta.

Ehdokas löytyy todennäköisesti vasemmistosta tai RKPsta. Ehkä?
Tärkeintä olis saada kaikki vanhat jäärät pois päättämästä ja tuoretta verta myllyyn.

Vihreissä tosiaan on eroja kuntien välillä, jo ihan Vantaankin vihreät sanovat keskustellessa, että eivät todellakaan ole Helsingin vihreiden kanssa samaa mieltä asioista. Se kuitenkaan ei paljon auta, koska Helsingin vihreillä on sitten taas puolueen sisällä liikaa valtaa, ja vaalijärjestelmän takia fiksulle vihreälle annettu ääni usein päästää typerän vihreän eduskuntaan, ja se fiksu jää ulkopuolelle.

Toivoisin vihreiden jakautuvan kahdeksi puolueeksi, aidoiksi vihreiksi ja vesimelooneiksi (vihreä vain pinnalta, 98 % punainen sisältä), sitten voisi vihreitäkin äänestää.

Mä en taas kuunaan pystyisi äänestämään vasemmistoa/demareita/vihreitä. Koen heidät suomalaisen maataloustoiminnan tappajiksi.

Minä en vielä tiedä, että mitä puoluetta äänestäisin. Tuntuu huijaukselta koko äänestys. Tuhat hienoa lupausta, joista sitten luistetaan.
Ehkä lähinnä on liberaalipuolue, muttei sekään ihan omalta tunnu.

Täällä myös äänetön.... ei äänestä nyt, enkä ole sitä tehnyt ennenkään :)

Mä en taas kuunaan pystyisi äänestämään vasemmistoa/demareita/vihreitä. Koen heidät suomalaisen maataloustoiminnan tappajiksi.

Mä en pystyisi kokoomusta/keskustaa. He ovat köyhien tappajia.
Harva puolue oikeasti ajaa meidän köyhyysrajalla elävien asioita.
Puolueasiat ovat myös niin mielipide asioita :-)

Vasemmiston ongelma taas on se, että ne pyrkivät tappamaan pois kaiken sellaisen, josta Suomi saa rahaa, ja sen jälkeen Suomi on konkurssissa, ja sitten köyhät ovat entistäkin köyhempiä.

En jaksa ottaa toistaiseksi kantaa vaaleihin muuta kuin, että olen aiemmin
äänestänyt keskustaa, vihreitä tai kristillisiä.

Huoh, mikä päivä. Heti aamusta kriisi omassa perheessä myöhästyneistä
kirjaston kirjoista, joista yksi oli hukassakin. Muu perhe ei paljon stressanut,
mutta minäpä sain kunnon itkukohtauksen. Oon kai aika väsynyt. Ilmoitin
miehelle, että nyt raahaat heti joka ikisen kirjan kirjastoon ja lähdin ovesta
kiukkuisena. Töissä avauduin kollegalle, joka laittoi paremmaksi. Hän oli
juuri löytänyt pesukoneesta myttyisen lakanan sisältä ihme höttöä. Se sitten
osoittautui edesmenneeksi kirjaston kirjaksi, jonka pieni tyttönen oli piilottanut
lakanan sisään. Että eihän mulla edes ollut mitään ongelmaa :meh:

Loppupäivästä en viitsi edes virkkoa mitään..

Tein juuri toisen ovistestin ja yhtä vahva viiva kuin eilen. Ylempi siis eilinen ja
alempi tän päiväinen ja ehkä näyttää uudempi haaleammalta, mut yhtä vahva
se on.
Ei olla nyt päästy puuhaileen, kun kiree ilmapiiri meikäläisen puolelta. Ei yhtään huvita. Taidan miettiä taas
alan vaihtoa.

Liitteet

• 20190319_151433.jpg
    20190319_151433.jpg
    7.7 KB · Katsottu: 119
En jaksa ottaa toistaiseksi kantaa vaaleihin muuta kuin, että olen aiemmin
äänestänyt keskustaa, vihreitä tai kristillisiä.

Huoh, mikä päivä. Heti aamusta kriisi omassa perheessä myöhästyneistä
kirjaston kirjoista, joista yksi oli hukassakin. Muu perhe ei paljon stressanut,
mutta minäpä sain kunnon itkukohtauksen. Oon kai aika väsynyt. Ilmoitin
miehelle, että nyt raahaat heti joka ikisen kirjan kirjastoon ja lähdin ovesta
kiukkuisena. Töissä avauduin kollegalle, joka laittoi paremmaksi. Hän oli
juuri löytänyt pesukoneesta myttyisen lakanan sisältä ihme höttöä. Se sitten
osoittautui edesmenneeksi kirjaston kirjaksi, jonka pieni tyttönen oli piilottanut
lakanan sisään. Että eihän mulla edes ollut mitään ongelmaa :meh:

Loppupäivästä en viitsi edes virkkoa mitään..

Tein juuri toisen ovistestin ja yhtä vahva viiva kuin eilen. Ylempi siis eilinen ja
alempi tän päiväinen ja ehkä näyttää uudempi haaleammalta, mut yhtä vahva
se on.
Ei olla nyt päästy puuhaileen, kun kiree ilmapiiri meikäläisen puolelta. Ei yhtään huvita. Taidan miettiä taas
alan vaihtoa.

Helena80 :)Tsemppiä, kohta se ovisplussa pärähtää!

Mille alalle vaihtaisit?:rolleyes: Mun alalle ei kannata lähteä, ellei halua menettää hermoja lopullisesti:laughing002

On myös muita pahoja aloja, (kuten logistiikka), ja niissä voi menettää hermonsa jo melkein viikossa, ettei ihan vuosia tarvitse tuskailla:laughing002

Logistiikan alalla olin 12-vuotta, enkä koskaan sinne enää palaa! Nykyisellä alalla ollut 12-vuotta ja ihan hyvältä näyttää....

Helena80 :)Tsemppiä, kohta se ovisplussa pärähtää!

Mille alalle vaihtaisit?:rolleyes: Mun alalle ei kannata lähteä, ellei halua menettää hermoja lopullisesti:laughing002

On myös muita pahoja aloja, (kuten logistiikka), ja niissä voi menettää hermonsa jo melkein viikossa, ettei ihan vuosia tarvitse tuskailla:laughing002
Veikkaan että hermot voi mennä missä tahansa työssä ja kotonakin. Mutta kun ne on menneet niin millään ei ole niin suurta merkitystä. Onkohan elämä silloin helppoa ?

Veikkaan että hermot voi mennä missä tahansa työssä ja kotonakin. Mutta kun ne on menneet niin millään ei ole niin suurta merkitystä. Onkohan elämä silloin helppoa ?

Yölento :) Ehdin muokata vastausta, ennen kuin jo vastasit...olit niin nopea! :laughing002

Nyt teit kysymyksen, johon ei osaa vastata:scratch

Hermot voi menettää, mutta ne saa palautettua muuttamalla asioita jne....

No jaa, mä olen ollut logistiikka alalla 12 vuotta enkä ole vielä hermojani menettäyt :p
Huonot esimiehet ja niiden toilailut on kyllä saanu ketutusta aikaiseksi, mutta onneksi vanhukset on jääny eläkkeelle ja hommat taas luistaa. Tosin ei logistiikka ala herkkänahkaiselle sovikkaan. Tää on jatkuvaa selvitystyötä perusasioiden rinnalla.

Vaaliasioissa näköjään samoilla linjoilla Helenan kanssa, vaikken ole poliittisesti mitenkään erityisen valveutunut.

Perhe-elämä ei aina niin auvoista täälläkään, mutta iloisia ja onnellisia hetkiä ajatellessa jaksaa eteenpäin.

Dpo - 8. Aika menee tosiaan vauhdilla! :wideyed: Eilen vasta siivosin kylppärin kaapista muistoksi säästämäni edellisen kierron hailuratestit ja kohta pitäisi taas testailla ennen kuin liian myöhäistä :chicken:

Yölento :) Tähän vielä toinen vastaus...joskus luulee, että omalla kohdalla kaikki on vain pahasti; työ huono ja kotona kaikki väärinpäin...

Mutta, kun on hetken irti näistä asioista tai sitten mukana toisissa kuvioissa, voikin alkaa arvostamaan sitä mitä itsellä on:p

Arjen keskellä ei näe kaikkea, vaan elää omassa kuplassa ja ihan mitätönkin asia saattaa aiheuttaa hermostumista:smiley-angelic002

Takaisin