----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lambi, paranemista sairastupalaiaisille! Yrjötauti ottaa kyllä voimille!!!

Hippuselle onnea taimien kasvatteluun ja Tähdelle tärppiä tähän kiertoon. Kaikille tsemppiä omiin vaiheisiin. Kun jotakin oikein tavoittelee - todennäköisimmin toteutuu!:smiley-bounce016

Täällä olen puurtanut pitkää päivää uuden projektin parissa. Ajatuksetkin ovat pyörineet viimeiset pari viikkoa enimmäkseen työrintamalla. Onneksi isovanhemmat ovat auttaneet lasten hoidossa. Kaikki ylityöt otan kyllä myöhemmin takaisin vapaina korkojen kera..

Höh, kukaan ei oksentanut viime yönä:meh:, jatkamme siis valmiustilaa seuraavanakin yönä. Itse sain kyllä yskiä puoli yötä, ettei tarvinnut koisata mitenkään liian sikeästi. Kurkkukipu jo siedettävällä tasolla, eiköhän tää joskus taas lopu.
Latva-artut nostaa jo päätään, pieni toivo talven loppumisesta. Tosin noilla taitaa toivo loppua heti kun koittaa pihalle siirto-meillä ei ole yhtään kulmaa pihassa jossa ei kävis tuuli. Mitähän mä oikein ajattelin??? Keilapallo pillin nokassa, oikeen sopiva rannikkokasvi :hilarious:..
Hyvää uutta päivää kaikille!
Olisko jollain Plussia tähän aamunavaukseen?

Lambille ja koko perheelle taudin talttumista!

Voisko ne latva-artisokat jäädä sisälle tai johonkin lampolan ikkunalle kasvamaan, jos luulet, etteivät pihalla selviä? Vai kasvavatko liian isoiksi?

Haen tänään jonkun apteekin herkän testin ja testaan huomenna. Vaikka silloinkin vielä aikaista. :hungover:

Hyvää tuhkakeskiviikkoa täältäkin kaikille! :)

Lambille ja koko perheelle taudin talttumista!

Voisko ne latva-artisokat jäädä sisälle tai johonkin lampolan ikkunalle kasvamaan, jos luulet, etteivät pihalla selviä? Vai kasvavatko liian isoiksi?

Haen tänään jonkun apteekin herkän testin ja testaan huomenna. Vaikka silloinkin vielä aikaista. :hungover:

Hyvää tuhkakeskiviikkoa täältäkin kaikille! :)
Navetan seinustat tulee kyllä tehokkaasti syötyä, enkä usko että sisällä onnistuu. ehkä toi mun puolikasvihuone voisi toimia.. Korkeutta keskellä 1.8m,oletan ettei noi nyt sen yli kasva?!? Mä en todellakaan oo kasvihuoneihminen, tuo repsottaa ilman ovea ja pohjasta kaikki rikat tulee läpi.. Mutta aina sinne jotain voi koittaa jossain laatikossa. "tuomittu epäonnistumaan" vois olla se tän vuoden juttu:meh:. No, ehkä jokin TÄRKEÄMPI juttu voisi saada tuulta alleen.

Täältäkään ei vielä saa apua viivakaipuuseen. Dpo 2-3, passiivinen piinailu alkanut. Saa nähdä miten kauan pysytään passiivisena, viikon päästä voin jo olla bongaamassa kuvitteellisia oireita. :bookworm:

Tänään tiputettiin rautaa suoneen, odotan just lääkäriä kertomaan miten tilannetta jatkossa seurataan.

Puutarhaekspertit: voiko maa-artisokkia kasvattaa istutuslaatikossa, vai karkaavatko helposti sen ulkopuolelle? Piha on vielä lumen alla, ja "pieni" overhaul perennah*lvetistä kivi- ja hyötypuutarhaksi odottaa. Esikasvatusprojekti alkanee sisäkylvöllä viikonloppuna. :)

Täältäkään ei vielä saa apua viivakaipuuseen. Dpo 2-3, passiivinen piinailu alkanut. Saa nähdä miten kauan pysytään passiivisena, viikon päästä voin jo olla bongaamassa kuvitteellisia oireita. :bookworm:

Tänään tiputettiin rautaa suoneen, odotan just lääkäriä kertomaan miten tilannetta jatkossa seurataan.

Puutarhaekspertit: voiko maa-artisokkia kasvattaa istutuslaatikossa, vai karkaavatko helposti sen ulkopuolelle? Piha on vielä lumen alla, ja "pieni" overhaul perennah*lvetistä kivi- ja hyötypuutarhaksi odottaa. Esikasvatusprojekti alkanee sisäkylvöllä viikonloppuna. :)
Mun kokemuksella maa-artisokkia voi kasvattaa ihan missä vaan :grin! Mutta ei ne karkaa kauas jollei maata siirtele. Ja silloinkin ne on helppo bongata ja siirtää/poistaa kun ne parimetrisrt varret tunkee komeasti esiin. Mulla niitä kasvaa villinä siellä tällä kurpitsapenkkien lomassa. Tuovat kivasti es tuulensuojaa.
En siis uhraisi laatikoita niille, niille piisaa ihan vaan kuoppa maassa.

Meillä mies haluaa kaiken siististi laatikoihin. Muotoilijan kanssa elämisessä on puolensa ja puolensa... :meh: :hilarious:

Meillä on neliöitä perusespoolaispihaa enemmän, mutta silti aika rajoitetusti. Oon saanut lobattua läpi suunnitelman, jossa hyötypuutarhapuolella on vanhojen omppupuiden ja marjapuskien lisäksi kaksi pienempää (salaatti, lehtikaali) ja neljä isompaa laatikkoa (maa-artisokka, k-kurpitsa, punajuuri, porkkana) sekä tilavaraus kasvihuoneelle. Piti muuten piirtää mittakaavaan.

Meillä mies haluaa kaiken siististi laatikoihin. Muotoilijan kanssa elämisessä on puolensa ja puolensa... :meh: :hilarious:

Meillä on neliöitä perusespoolaispihaa enemmän, mutta silti aika rajoitetusti. Oon saanut lobattua läpi suunnitelman, jossa hyötypuutarhapuolella on vanhojen omppupuiden ja marjapuskien lisäksi kaksi pienempää (salaatti, lehtikaali) ja neljä isompaa laatikkoa (maa-artisokka, k-kurpitsa, punajuuri, porkkana) sekä tilavaraus kasvihuoneelle. Piti muuten piirtää mittakaavaan.
Meilläkin mies haluaisi kaiken siististi laatikoihin ja riveihin:grin. Mutta kun mä oon mättänyt paskaa kärrytolkulla röykkiöihin ja niitä ylpeänä hälle esittelen, tyytyy hän yleensä "voitko vähän tasoitella noita kasoja" kommenttiin. 100m kurpitsapenkkejä ei niin vaan rajoitella..
Kuulostaa hyvältä tuo sinun suunnitelma!

Heippa vaan pitkästä aikaa tänne! :)
Harmillista että niitä plussauutisia tähän porukkaan niin rajoitetusti tippuu. Ei sen puoleen ole meillekään siunaantunut yhtään ylimääräisiä viivoja testiin.Huomaan kuitenkin näin loppukierrosta aina ajautuvani vauvasivustoille...

muutaman sivun taaksepäin selasin niin siellä oli jotain mainintoja sperman pesusta inssiin / IVF en huomannut oliko asiaa kukaan kummemmin selostanut. Mutta luonnollisessa hedelmöityksessä kun siittiöt menee kohtuun ne kapasitoituu, jotenkin liittyy kohdun limoihin jne että ne käy sellaisen prosessin läpi että pystyvät sitten läpäisemään munasolun kalvon. Kun on keinohedelmöitys kyseessä tai inssi, siittiöt joutuu suoraan kohtuun ja silloin niille on tehtävä tuo pesu etät ovat heti "valmiita" siihen läpäisyyn. Herra Google varmasti kertoo lisää jos kiinnostaa kaivella :)

Takaisin