Vastavirran akka
Sanavalmis juttuseppä
.
Muokattu viimeksi:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Navetan seinustat tulee kyllä tehokkaasti syötyä, enkä usko että sisällä onnistuu. ehkä toi mun puolikasvihuone voisi toimia.. Korkeutta keskellä 1.8m,oletan ettei noi nyt sen yli kasva?!? Mä en todellakaan oo kasvihuoneihminen, tuo repsottaa ilman ovea ja pohjasta kaikki rikat tulee läpi.. Mutta aina sinne jotain voi koittaa jossain laatikossa. "tuomittu epäonnistumaan" vois olla se tän vuoden juttu. No, ehkä jokin TÄRKEÄMPI juttu voisi saada tuulta alleen.Lambille ja koko perheelle taudin talttumista!
Voisko ne latva-artisokat jäädä sisälle tai johonkin lampolan ikkunalle kasvamaan, jos luulet, etteivät pihalla selviä? Vai kasvavatko liian isoiksi?
Haen tänään jonkun apteekin herkän testin ja testaan huomenna. Vaikka silloinkin vielä aikaista.
Hyvää tuhkakeskiviikkoa täältäkin kaikille! :)
Onko sulla mitään oireita?Haen tänään jonkun apteekin herkän testin ja testaan huomenna. Vaikka silloinkin vielä aikaista.
Hyvää tuhkakeskiviikkoa täältäkin kaikille! :)
Mun kokemuksella maa-artisokkia voi kasvattaa ihan missä vaan ! Mutta ei ne karkaa kauas jollei maata siirtele. Ja silloinkin ne on helppo bongata ja siirtää/poistaa kun ne parimetrisrt varret tunkee komeasti esiin. Mulla niitä kasvaa villinä siellä tällä kurpitsapenkkien lomassa. Tuovat kivasti es tuulensuojaa.Täältäkään ei vielä saa apua viivakaipuuseen. Dpo 2-3, passiivinen piinailu alkanut. Saa nähdä miten kauan pysytään passiivisena, viikon päästä voin jo olla bongaamassa kuvitteellisia oireita.
Tänään tiputettiin rautaa suoneen, odotan just lääkäriä kertomaan miten tilannetta jatkossa seurataan.
Puutarhaekspertit: voiko maa-artisokkia kasvattaa istutuslaatikossa, vai karkaavatko helposti sen ulkopuolelle? Piha on vielä lumen alla, ja "pieni" overhaul perennah*lvetistä kivi- ja hyötypuutarhaksi odottaa. Esikasvatusprojekti alkanee sisäkylvöllä viikonloppuna. :)
Meilläkin mies haluaisi kaiken siististi laatikoihin ja riveihin. Mutta kun mä oon mättänyt paskaa kärrytolkulla röykkiöihin ja niitä ylpeänä hälle esittelen, tyytyy hän yleensä "voitko vähän tasoitella noita kasoja" kommenttiin. 100m kurpitsapenkkejä ei niin vaan rajoitella..Meillä mies haluaa kaiken siististi laatikoihin. Muotoilijan kanssa elämisessä on puolensa ja puolensa...
Meillä on neliöitä perusespoolaispihaa enemmän, mutta silti aika rajoitetusti. Oon saanut lobattua läpi suunnitelman, jossa hyötypuutarhapuolella on vanhojen omppupuiden ja marjapuskien lisäksi kaksi pienempää (salaatti, lehtikaali) ja neljä isompaa laatikkoa (maa-artisokka, k-kurpitsa, punajuuri, porkkana) sekä tilavaraus kasvihuoneelle. Piti muuten piirtää mittakaavaan.
Mutta eihän sulla ole vielä kierto päivät lähelläkään viimeisiä?Ei ole plussaa täällä ainakaan. Ihan mälsää. Täräyttäkääs nyt päävoitto joku. Plussaonnea kaikille.
Hö, vaan kuka sanoo että pitäisi vielä mitään pilkottaa. Miettii nyt tota hippunen77 lle annettua ohjeistusta testaamiseen. Pitäis malttaa. Aika pitkään.No ei, mutta dpo10 kuitenkin. Kyllä pitäis jo alkaa pilkottaa, mutta ei näy mitään. Blääh.
(miksi oi miksi kaikki tulee tänään tuplana?)