----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sekään ei oo hyvä juttu, jos ottaa sellasen pari-kolme-kertaa viikossa on pakko harrastaa, jos se eroaa siitä, mikä olisi luonnollinen määrä suhteessa. Menee pian ihan pakkopullaks koko homma, jos jatkuvasti on (keinotekoisesti) pidettävä tiettyä tahtia yllä.

Meillä toimii paremmin, kun oon kertonut, että alkaa oleen sellaiset ajat, että olis suotavaa olla aktiivinen. Mies yrittää kyllä silloin panostaa, vaikka olisi väsynyt tms. Tietää, että saa sen n viikon puristuksen jälkeen halutessaan sitten taas huilia. :grin

Vastavirran akka, niin minunkin mielestä. Taidan pantata nyt toistaiseksi :stoplaughing7
En kyllä yhtään muista, oliko tää näin vaikeeta aiempien kohdalla. Tosin
tuo kuopus tärppäsi ekasta kerrasta ja muista on sen verran aikaa.

Oikeastaan ei nyt enää tee mielikään, kun mulla ollut sitä paineen tunnetta
alavatsassa edellisestä kerrasta lähtien eli jo neljättä päivää, hmm.
Joko mä kuvittelen tai sitten on jotain meneillään?

Hippunen77, mä koitin ehdottaa, josko suoraan kertoisin, että milloin on se hetki
ja mies jäi miettimään asiaa. Seuraava otollinen aika on sellainen, että hän on reissussa
eli pitäisi ennen ja jälkeen olla asialla. Luulen, että onnistuu, kun varoitan etukäteen.
Mä matemaatikkona piirsin hänelle kaavion (hänkin on matemaatikko) omasta
kierrosta ja selitin asiaa. Oli kyllä jotenkin hauska tuokio :laughing002

Alkaa jo oikeesti naurattaa. Miten ihmeessä meille on ikinä siunaantunu lapsia,
kun nyt ollaan napit vastakkain koko ajan. Selkeesti täytyy tätä kommunikaatiota
harrastaa edelleen reilusti, vaikka kohta 20 vuotta yhteistä taivalta. Onhan meillä
ollut aika hektistä, kaksi muuttoa pienellä aikavälillä ja muuta kaikkee, mistä en
nyt jaksa enempää kertoa.

Edit: Tän päivän horoskooppi härälle: "Älä anna tunteiden saada sinusta otetta. Tärkeintä on, että
etenet projekteissasi. Pikkujutuista valittaminen on silkkaa ajan haaskausta." :joyful::joyful:

Mut nyt riittää omanapa, mites teillä muilla kulkee? :happy:

Ei oo ovistestit vielä käytössä ja mies sano, et ei kestä, jos mä testailen. Aion tehdä sen siis salaa :grin:smiley-ashamed005:woot:

Helena80 :) Ompas sinulla tiukka mies....

Eihän tuollainen testi mikään tabu ole....

Teet sitten salaa:happy:

Joo, yllättävän tiukka. Isäänsä tullut :grin
Mut mä oon saanu tahtoni läpi aika monta kertaa.
Vauvakuumetta podin viisi vuotta ennen kuin hän suostui.
Mutta olen saanut puhuttua ympäri isoon perheeseen,
kahden kissan ottamiseen, auton ostoon ym. Et puheen
lahjat on vissiin kunnossa. Nyt vaan tuli mullekin seinä
vastaan :yuck:

Joo, yllättävän tiukka. Isäänsä tullut :grin
Mut mä oon saanu tahtoni läpi aika monta kertaa.
Vauvakuumetta podin viisi vuotta ennen kuin hän suostui.
Mutta olen saanut puhuttua ympäri isoon perheeseen,
kahden kissan ottamiseen, auton ostoon ym. Et puheen
lahjat on vissiin kunnossa. Nyt vaan tuli mullekin seinä
vastaan :yuck:

Helena80 :) Mä laittaisin niitä ovistestejä esille, ihan paketin vaikka sinne yhteisiin tiloihin.... kyllä se mies alkaa niitä ihmetellä ja katsella, sekä lueskella ja kysellä, että mitäs nämä ovat?:laughing002

Siinä kun annat hetken niitä hämmästellä, niin ei ne pelota enää niin paljoa...sanot vaan, että samaa sarjaa, kun tampaxit ja muut naistenjutut!:laughing002

Sun mies ei välttämättä tiedä mikä on ovulaatiotesti ja luulee, että on pakotettu sänkypuuhiin sillä sekunnilla, kun testiin ilmestyy jotain:laughing021 Voit kertoa, että testi ennakoi tärkeää tilannetta ja teillä on vielä rutkasti aikaa puuhastelulle, vaikka romanttisen illallisen jälkeen.....:smiley-angelic003

Miehet on niin säikkyjä, ei ne käsitä näistä naisten asioists muutenkaan mitään, kuten kuukautiset ja synnytys:happy118

Last edited by a moderator:
Mun ystäväin oli kysynyt tuota ikäasiaa klinikaltaan ja siellä sanottiin, että heillä korkein ikä oli 44v. Siis ivf omilla soluilla, josta raskaus alkanut. Kysäses Tähti omastas.

Vastavirran akka :) Mä kysyin ikä asiaa tänään Inssin jälkeen lääkäriltä ja mulle kerrottiin, että IVF:llä ovat onnistuneet monetkin vielä 48-vuotiaina! :) Hän sanoi, että näissä on Klinikka kohtaisia eroja.

Useimmin onnistumisen raja menee siellä 47-vuoden paikkeilla, mutta lääkäri jatkoi, että kannattaa ajatella sekin, että luonnostaan jotkut onnistuvat/sattuvat saamaan lapsia vielä 50-vuotiaana.

Kertoi, että vielä on paljon toivoa 46-vuotiaana :) :Heartpink

Me taas juurikin nautitaan hetkestä, projektit on minimoitu. Remontit teetettiin ammattimiehillä ja lähdettiin itse mökille, palattiin takaisin kun homma oli valmis. Autot hankitaan uutena huolenpitosopimuksella.

Käsityönä on ihan vain villasukkaa ja lapasia, ei eläimiä. Mies värkkää jotain automaatiojuttuja.

Yölento :) Meissä on paljon samaa:happy119

Täällä taas peukut pystyssä kaikenlaisille viivoille! :smiley-bounce013

:greet025
Meillä oli Inssissä kuulemma hieno 20mm munarakkula ja lääkäri toivoi, että se sisältäisi munasolun. Irtoaa arviolta huomenna :cheers :p

Siittiöitä oli taas superhienosti ja sanoi, että mun miehellä on harvinaisen hyvä sperma, kun oli noin 60milj., sillä yleisimmin luku liikkuu siellä 20miljoonassa.

No siis kaikki näytti taas loistavalta (kohdun limakalvoja myöden)! :) Eikä tosiaan lääkityksiä.

Lääkäri sanoi, että kyllä hyviä munasoluja mahtuu joukkoon vielä tässäkin iässä (46v.), ja jotkut ovat jopa toistaan vähän vielä parempiakin :) Oho!:laughing002

Tämä oli siis vihon viimeinen elämäni Inssi, seuraavat toimenpiteet tehdään IVF:llä.

Kiitos, naiset! Kiva saada vertaistukea ja lyödä viisaita päitä yhteen :happy:
Nyt on jo parempi olo :love017 teidän ansiosta!

Jospa tuo paineen tunne kertoisikin tärpistä niin mieheltäkin poistuisi
paineet :laughing002

Täällä varoittelee jo kp1stä. Toisaalta hyvä, että oma hormonitoiminta ei primoista säiky vaan jatkaa samaa 26päivän kierron jauhamista edelleen.

Täällä varoittelee jo kp1stä. Toisaalta hyvä, että oma hormonitoiminta ei primoista säiky vaan jatkaa samaa 26päivän kierron jauhamista edelleen.

Peppipupu :) Olisin vielä optimistinen, mutta "äänestys valikossa" ei ole riittävästi vaihtoehtoja...

Siis toivoa on niin kauan, kun menkat alkaa!:happy119

Siittiöitä oli taas superhienosti ja sanoi, että mun miehellä on harvinaisen hyvä sperma, kun oli noin 60milj., sillä yleisimmin luku liikkuu siellä 20miljoonassa.
Nyt mua kiinnostaa, miksi valitaan inseminaatio jos on priima Siittiöitä?

Kiitos, naiset! Kiva saada vertaistukea ja lyödä viisaita päitä yhteen :happy:
Nyt on jo parempi olo :love017 teidän ansiosta!

Jospa tuo paineen tunne kertoisikin tärpistä niin mieheltäkin poistuisi
paineet :laughing002

Helena80 :)
Voit vallan hyvin olla nyt raskaana!:cheers
Plussaa sinne!!:cheers

Sinun mies on "ehkä" kovin vanhanaikainen, jos tulee paineita näin äkkiä, kun vastahan te tammikuussa aloititte.

Myönnän kyllä, että meilläkin alussa miehellä oli, koska oli yhteiskunnan ansiosta -69 lukulaisena täysin aivopesty uskomaan/luulemaan, että raskaus alkaa yhdestä kerrasta suojaamatonta seksiä:binkybaby

Näin hän siis oletti vielä, kun ekaa alettiin hankkia lasta, kun olin jo 42-vuotias. Hän ihmetteli miksi en tule raskaaksi kerrasta:laughing021

Nyt on toki oivaltanut asioista enemmän, kun jo toista yritetään, eikä enää väitä, että nainen tulisi raskaaksi pelkästä hipaisusta, varsinkaan enää 46-vuotiaana:laughing002

Oppia ikä kaikki:laughing021

Tsemppiä sinne ja uskalla rohkeasti kertoa faktoja miehelle!! Ne pelkät hienot sinun tekemät matemaattiset laskelmat ja piirrustukset kuukautiskierrosta ei tosiaan aina avaa miehille kaikkea...

Miehet on aika avuttomiakin, eivätkä uskalla edes keskustella asioista, koska monesti miehiä aivopestään myös siitä, että ovat tuhkamunia.

Minkähänlaisia ovat aikaisemmat sukupolvet olleet, koska ovat aikaansaaneet "outoja" käsityksiä/tabuja tavallisista lisääntymisasioista?:pale
:scared001

Nyt mua kiinnostaa, miksi valitaan inseminaatio jos on priima Siittiöitä?

Lambi :) Vasta-aineet, koska miehellä on autoimmuunia.

SIKSI!

Siittiöiden pesussa ne saadaan pestyä pois! Sen olen tainnut kertoa jo satakertaa:laughing014

Lääkäri sanoi, että sperma on niin hyvää, että se vaan laitetaan maljalle ja luonto saa päättää/ valita siittiöt :) Tämä lääkäri sanoi, että sillä tavoin tulee paras lopputulos, siis hedelmöittymisen onnistumisen suhteen. Eli ei kajota siittiöihin.

Nythän meillä on pesu aina ennen inssiä...

Miten tämä on mahdollista/toimivaa, jos sperma autoimmuunin takia pesty insseihin?:wideyed:

Takaisin