Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Saati jos saapuu paikalle vaikka on saikulla eikä ole toivottavaa tulla työpaikalle. Ilmeisen kauan herra on saanut heilua vapaasti,sillä tuskin kukaan viikon tai kahden vuoksi irtisanoutuu.Ei vaadi montaa napinpainallusta pistää työntekijän oikeudet järjestelmiin (mukaan lukien sähköposti) katkolle, joten tosiaan taitaa olla tumpeloa porukkaa hommissa.
Mä en pystyisi katselemaan tuollaista työpaikkaa mikä Tähti sulla on. Ei omapää kestäisi.
Mitä ihmeen tumpeloita siellä on esimiehinä kun ei saada yhtä ihmistä pysymään poissa ja muita talossa?
Kyllä koulutettu ihminen voi hyvinkin olla tumpelo ja ilmeisesti teillä siellä niitä on läjäpäin.Yölento :) Esimiehen puute nimenomaan!
Auktoriteetti! Sitä ei ole
Tumpeloita tässä talossa ei ole, kun ovat lukeneinta sakkia mitä Suomesta löytyy...
Di jne....Yliooisto ja tekninen korkeakoulu taustalla.
Mulla on töitä pöytä pullollaan, juoksevia tilauksia, sekä isoja pitkäaikaisia projekteja. No yllätys, nyt tänään kerrottiin, että tulossa lisää..
Nyt tuli jätti iso projekti ja siinä on sakot sitä luokkaa, että yhdenkin päivän viivästys aiheuttaa 12% sakon (tarkemmin en tiedä, koska en nähnyt vielä tilauspapereita)....esim. jos vaikka yksikin sertifikaatti puuttuu noin 1000-sivun kokoisesta teoksesta, jonka joudun tlimituksen lopuksi tekemään tiettyyn päivään mennessä, niin tuo sakko juoksee joka päivältä sen 12%.....
Näitä saman tyyppisiä tilauksia meillä on kaikki ja joudun ulkomaisten tehtaiden kanssa ne tilaukset järjestelemään, ensin ulkomaille sorvattavaksi omalle tehtaalle ja sieltä Suomeen, asiakkaan tilaamiin omiin käyttötarkoituksiin/ tehtaalle.
Mitä jos tähäbän rakoon sattuu vaikka lapsen sairastuminen, niin mitäs sitten.... Sakkoja tulee!!
Lähinnä.se, että missä on se mulle (jo vuosi sitten) luvattu apu
Yksin kaikki vaan tehtävä, vaikka on osittaisella hoitovapaalla
En tiedä kelle valittaa, koska johtajaa ei näköjään kiinnosta.
Jokin on varmasti pielessä
Minullekin työilmapiiri on yksi tärkeimmistä asioista, jopa tärkeämpi kuin hyvä palkka. Maine ja sertifikaatit täysin yhdentekeviä.
Olen ymmärtänyt, ettet ole urakkapalkalla joten et ole vastuussa siitä onko joku asia ajallaan vai ei eikä täten tarvitse kohtuuttoman paljon kiinnostaa millaisia sakkoja tulee. Kun olet kertonut, että töitä on liikaa,, tarvitset apua, ongelma sakoista on sen jonka pitäisi palkata lisää väkeä. Jos taas työntekijöitä ei ole saatavilla, ei voi ottaa tuollaisia tilauksia. Ihan vain näin ilman insinöörin koulutusta, omalla järjellä ja logiikalla.
Huh mikä tilanne...Yölento :) Aivan näin...näitä projekteja on kasattu mun työpöydälle kohta vuoden verran ja päälle tulee tuo tuotepäällikkö huutamaan ja räyhäämään...
Itse en ottaisi lisätöitä ja apuja olen pyytänyt kyllä, ilman tulosta
Nytkään tämä lisätyö ei niin kiinnosta, kun tuota tänään esitettiin, niin tokaisin, että mahtaako onnistua näin hoitovapaalla, kun apujakaan ei ole vielä näkyvissä...
Ahneus kukoistaa, sitä on tässä firmassa riittämiin, vaikka tekijöitä ei olisi ollenkaan...
Mitä pitäisi ajatella
Huh mikä tilanne...
On tosi pelottavaa jos firmalla ei ole käytössä mitään riskienhallintaseurantaa, joka olisi jo nostanut tilanteen välittömien toimenpiteiden piiriin jo aiemmin. Ton kokoluokan irtisanoutumiset ja siitä seuraava aivovuoto ja resurssipula johtaa siihen, että sopimussakkojen todennäköisyys ja sitä mukaa taloudellisten tappioiden riski on noussut hurjasti. Isot operatiiviset riskit kiinnostaa myös firman omistajia/hallitusta, ja niistä pitää riskihallinnan mukaisesti yleensä infota näitä tahoja.
On tietysti mahdollista, että toimipaikan ylin johto ei ole pätevä strategiseen johtamiseen (yritetään lyhytnäköisesti lakaista ongelmat maton alle, maksimoida lyhyen tähtäimen voitot ja pitää business-as-usual -kulissit yllä vaikka talo kuvainnollisesti palaa) ja pimittää tilanteen omistajaportaalta/hallitukselta, tai sitten hallitus/omistajat ei osaa hommiaan ja vaadi riskianalyysejä operatiiviselta johdolta.
(Sorry internet-analyysistä, mutta strategia-asiat osuu omalle ammatilliselle tontille)
Keskisuuressa pörssiyhtiössä muutosjohtamisjuttuja, yritän muistutella insinöörihenkisille ettei projekti- ja strategisten muutosten onnistuminen ole kiinni prosessien tai työkalujen valinnasta.Oi viisasta puhetta Motto. Mitä teet työksesi?
No täältä ei löydyAamun plussia tulin etsimään.
Voi hemmetti. Vielä pidän peukkuja ettei vuoto alkaisikaan... Miten pitkä luteaalivaihe sulla yleensä on?No täältä ei löydy
Dpo13 ja kyllä se täti taitaa kurvata. Eilen tuli jotain limansekaisia verihyytymiä, tänään siteessä hieman rusehtavaa, alavatsaa juimii menkkamaisesti. Ja Onestep nega.
Luomusti melko tarkka 14vrk ja useampi päivä tiputtelua, nyt lugejen kanssa 14-17vrk eikä tiputtelua, siksi tuo eilinen "verihyytymälima" oli vähän outoa, mutta olen huomanut että en ylläty enää mistään... mikään outokaan oire ei ole merkinnyt tärppiä.Voi hemmetti. Vielä pidän peukkuja ettei vuoto alkaisikaan... Miten pitkä luteaalivaihe sulla yleensä on?