----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo kyllä haudotus vaatii joko kanan/ankan/muun hautovan linnun tai sitten sen hautomakoneen. Hautomakoneita saa halvimmillaan ehkä viiteenkymppiin, ei kannata siis tissivälissä yrittää 21 päivää haudottaa. Tasainen 37.8 asteen lämpö, kosteus oikea(riippuen hautomavaiheesta ja lintulajista) ja kääntelyä ainakin kahdesti päivässä.
Hauskaa!:p
Voisiko kokeilla hautomista, koska luomua tulee ostettua :)

Missä lämpötilassa ja kuinka kauan?
Jos ei halua kasvattaa niitä munintahybridejä, niin kannatan kuitenkin niitä siitosmunia. saa ab 1-3 e kpl kasvattajilta. ja saa valita rotunsa. On myös erittäin ikävää testata niillä luomumunilla itävyyttä ja saada niillä prosenteilla vaikka vaan se yksi poikanen. Se huutaa yksinäisyyttään eikä sopeudu mihinkään.
Ja pitää muistaa että se kuoriutuva poikanen on kana/kukko = kanala, kanaharrastus..

Luomukanaloissa lienee kukkoja ihan vaan luonnollista käyttäytymistä tukemaan. Kana on tasaisempi kukon alaisuudessa.

Mä aloitin kanssa.. Koitan saada tota Donafertyä juotua. Ostin mama vitamiineja. Lisänä royal jelly, ubikinoni, e vitamiini ja nyt menee myös rauta. Tota macaa en saa vaan alas... Ja hormone balance kanssa tauolla.
Samaistun macainhoon. ei pysty, yrjö lentäis jos vielä yrittäis. Aloin siis ruokkia kanoille sitäkin, ehkä se niiden kautta auttaa itseäkin:grin..

Mietin myös mehiläistarhausta royal gellyn himoissani..taitaa olla vaan pikkasen myöhäistä vasta miettiä sitä aloittamista nyt. En osaa luottaa ettäkö ne vaikka kiinassa pakkais kapseleihin sitä luvattua. Oli liian tehokkaan näköistä hommaa.

Meille ei lemmikkejä tai kotieläimiä tule vuosiin, sen verran paljon hommaa jälkikasvu teettää. Aikaisintaan siinä vaiheessa, kun tämä mahassa kasvavakin on jo yli kolme.

Meille ei lemmikkejä tai kotieläimiä tule vuosiin, sen verran paljon hommaa jälkikasvu teettää. Aikaisintaan siinä vaiheessa, kun tämä mahassa kasvavakin on jo yli kolme.
Meille ei lemmikkejä tule enää koskaan. Onneksi mies on allerginen niin ei auta, vaikka lapsi rakastaisi kaikkia eläinlajeja.

Niistä laatumunista. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Hyvän lisääntymiseen liittyvän perimän lisäksi minulla on ollut onni olla omituinen muutenkin. En ole koskaan pystynyt syömään eineksiä, joten ihan perusruualla on tullut elettyä ilman lisäaineita ja monta vuotta ennen raskauden yritystä karppasin ja kemikaaleja olen välttänyt kauan. Ruokavalioon kuuluu paljon pähkinöitä, mantelia ja välipalaomena. Kahvista luovuin vasta plussan jälkeen, muuten juon aina tasaisesti kaksi kuppia päivässä, ei enempää eikä vähempää.
Lisäravinteina käytin kalaöljykapseleita joita toki söin jo ennenkin samoin kuin D-vitamiinia. Foolihapon aloitin yrityksen aikoihin, greippimehu ja sinkki oli käytössä.

Laatumunien tuotanto pitää aloittaa hyvissä ajoin, edellisellä viikolla aloitettu kuuri ei tehoa

Ihanan puritaani Yölento! Niin totta, kaikki vaikuttaa-ja etenkin pitkällä tähtäimellä.

Mulla on vaikeuksia luottaa pillereihin, uskon vakaasti että kaikki se hyvä tulee paremmin ihan puhtaasta raaka-aineista. Syön nyt foolihappoa vähän vastentahtoisesti - on mun mielestä erikoista miten pillereitä kehotetaan jopa neuvolasta syömään, niiden puhtaudesta kun on vaikea mennä takuuseen. Voiton takia joku niitä kuitenkin tehtailee, ei meidän hyvinvoinnin. Äh, elän värällä vuosisadalla..

Muistan miten joku puhelinkauppias yritti myydä mulle kalaöljykapseleita, oltiin ihan eri planeetoilta kun kerroin että syön parhaillaan sätkivän tuoretta Itämeren kalaa. Hän ei "ymmärtänyt" yhteyttä.. Voihan markkinatalous.

Dpo10 ja Apteekin Ultra nega, vaikka luku- ja viivalasit päässä jotain hailuraa koitin tihrustaa. Huomenna uusiks, tiistaina saan varmaan jo tilaamani Onestepit laatikkoon... Aamulla sängyssä tuntui hetken voimakas vihlonta keskellä alavatsaa, muuten ei mitään ihmeitä, edes (onneksi) tuhrua sen dpo6-7 jälkeen.

Me ollaan nyt mummolassa ja pienimmät pääsi vaarin kanssa laavuretkelle. Esikoinen jäi mummolaan. Ite lepään ja neulon flunssaisena.

Tulipa mieleeni eräs hauska juttu. Kun kevätlukukausi alkoi, laittoi kollega viestin, että hänen luokkansa oppilaat miettivät, kuka ope lähtisi leirikouluun heidän kanssaan. Yksi tyttö oli sanonut, etten minä voi lähteä, kun jään kohta äitiyslomalle :wideyed: Meinasin tukehtua kahviin, kun tämän kuulin. Huhun alkuperästä ei ole mitään tietoa enkä ole kellekään töissä kertonut, että on vauvahaaveita. Olin ilmeisesti lihonut joululomalla, kun tämmöinen juttu lähti liikkeelle :grin Mutta ilmoitin kiireesti, etten ole raskaana ja että lähden kyllä leirikouluun :joyful:

Olisi kyllä hyvä enne tällainen huhu :woot:

Dpo10 ja Apteekin Ultra nega, vaikka luku- ja viivalasit päässä jotain hailuraa koitin tihrustaa. Huomenna uusiks, tiistaina saan varmaan jo tilaamani Onestepit laatikkoon... Aamulla sängyssä tuntui hetken voimakas vihlonta keskellä alavatsaa, muuten ei mitään ihmeitä, edes (onneksi) tuhrua sen dpo6-7 jälkeen.

OneStepeistä sen verran, että jos oot hankkinut 10-tarkkoja, ne näyttää yllättävän haaleaa ja hitaasti vahvistuvaa plussaviivaa. Jos
siis saat niihin hailuran, olet raskaana. :)

Mulla noissa näkynyt hailuraa aikaisintaan dpo12, ja vaikka verikokeen mukaan raskaushormoni on pari päivää myöhemmin ollut jo yli 100, plussaviiva on ollut vielä tosi haalea.

Vääriä viivanpaikkoja niissä ei ole koskaan näkynyt ainakaan mulla, which is nice!

Kiitos kysymästä, apteekin ultralla nega. Dpo11. Epätoivoista..
Ei kyllä tunnu alkavalta menkoilta. Myös kohdunnapukka on korkealla epämenkkamaisesti.
Tsemppiä epätoivoon.
Miten ihmeessä te onnistutte tutkimaan kohdunnupukkaa??
Mä yritin viime raskauden tarkkailla ja analysoida, mutta olihan sormet tiukilla ylettyä. Ajatus oli että tiedän koska on avautumaan päin-ettei vaan liian aikaisin ole menossa mihinkään. No, ei mitenkään päin tuntunut avautumista edes synnytystuskissa, jättäydyin sitten ihan vaan aallon vietäväksi.
Jotenkin kuvittelin että se olisi ihan mahdollista, kun paljon noiden uuhien avautumisen tilaakin analysoinut sormituntumalla. Ehkä se on helpompaa toiselle..

No ei kai sen raskauspallon kanssa ylläkkään itseään kokeilemaan, ainakaan minä en yltänyt. Nyt kun semmoista palloa ei ole, ylettää ihan näppärästi. Sinnoin kun se on kiinteä ja korkealla on vähän vaikeaa ulottua, mutta silloin kun se on matalalla ja pehmeä niinkuin kuukautisten aikaan, siihen yltää oikein hyvin.

No ei kai sen raskauspallon kanssa ylläkkään itseään kokeilemaan, ainakaan minä en yltänyt. Nyt kun semmoista palloa ei ole, ylettää ihan näppärästi. Sinnoin kun se on kiinteä ja korkealla on vähän vaikeaa ulottua, mutta silloin kun se on matalalla ja pehmeä niinkuin kuukautisten aikaan, siihen yltää oikein hyvin.

Rauha80 :) Miten luotettava menetelmä tämä on?

Tähti kyllä kai melko luotettava. Ainakin jos on raskaana, kohdunsuu on tiukasti kiinni ja korkealla. Synnytykset voi siihen pehmeyteen ja tiukkuuteen vähän vaikuttaa, mutta ei merkittävästi. Tarkkaileppa itseäsi yksi kierto, niin huomaat eron kierron eri vaiheissa. Kannustan kaikkia tutustumaan omaan anatomiaan!

Takaisin