----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt lisäksi käy mielessä kaikki kaikki munan parannusaineet... Lambi vois tietää näistä vanhoille kanoille?:rolleyes:
Ei irtoo hirveesti vinkkiä.. Vanhat kanat munii harvemmin, joku huonoja munia joissa heikko kuori. Toinen ihan priimaa tavaraa mutta silti harvakseltaan. Yritän tarjoilla ymmärrystä ja vapautta. Ehkä se auttaa?
Yksi vanha kana hautoi mulla 13 tipua ja hoiti niitä Super hyvin. Ne taisi kyllä olla lahjamunia..

Hyvää puhdasta ravintoa ja liikuntaa ajattelin itse painottaa. Lopetin nyt sokerin, pahin viikko takana, kyllä tästä selvitään..

Teillä on kunnon vauvavuosi. Pakkohan sen on tarttua ihmisiinkin. Vaikutus voisi levitä myös tännekin. Sorsat ovat mukavia pummaajia. Aina leipää kinumassa. Mistä niitä saat? Kerran yritin hautoa yhtä tuoretta kananmunaa, muttei ihan ollut taidot hanskassa.

Artisokkaa en olekaan koettanut koskaan. Ajattelin koettaa bataattia tänä vuonna. Ja maissia voisi vähän lisätä. Ja normi potut, sipulit, kurpitsat jne. Ehkä vaikka inkivääriäkin testaan. No ainakin tietää yrittäneensä, jos ei onnistu. Katsoin, että kasvimaalla kaksi metriä lunta kasattuna. Liekö jussiksi sulaa. Sitten kesäkukkia pitää kasvatella ja perennoja harventaa. Kun ei malttaisi odottaa.
Sorsia saa tuolta eteläsuomesta, siellä munitetaan metsästysseurojen tarpeisiin ainakin yhdellä tilalla. Mä oon jeesinyt paikallista seuraa haudottamalla, ukko kun on aktiivina niissä touhuissa. Täällä pihalla onkin viipottanut kymmeniä pikkusorsia vauhtia kasvuunsa saamassa. Sopivissa kohtaa ne istutetaan ja hetki ruokitaan sitten maastoon jonnekin suojaisaan paikkaan.

Hei mahtava idea tuo bataatti! Ihanko mukulasta :wideyed:?

Kaupassa myytävät bataatit on lähes poikkeuksetta käsitelty itämisenestoaineella. Kerran olen onnistunut löytämään sellaisia, jotka itävät, mutta ei ollut onnistunut tarina se

Se oli minulle yllätys, että jos kaupan kananmunia laittaa hautomiskoneeseen, monesta tulee tipu. Olen aina kuvitellut, etteivät kaupoissa myytävät munat ole hedelmöitettyjä.

Se oli minulle yllätys, että jos kaupan kananmunia laittaa hautomiskoneeseen, monesta tulee tipu. Olen aina kuvitellut, etteivät kaupoissa myytävät munat ole hedelmöitettyjä.
Luomukanaloissa on jokunen kukko joukossa, mutta ei niin että kerkeisi joka kanaa polkasta:grin, niistä siis voi saada jotain haudottua, mutta kyllä prosentit on ihan eri luokkaa kunnon siitosmunista. Lisäksi Munien itävyys pysyy hyvänä vain n pari viikkoa, eli kaupan munilla itävyys yhä vähenee. Perus häkkimunilla tai vapailla munilla ei ole kukkoa, itävyys =0
Mä pidän n yhtä kukkoa per 6-10 kanaa, pysyy kaikki tyytyväisinä. Ja munat itää kun rikkaruohot mansikkapenkissä.

Saman tein aikuisena. Mangon kasvatin myös. Kannustan uusintaan.
Pitkän aikaa oli mahdotonta, koska kissat kuopivat mullat jokaisesta kukkaruukusta ja söivät kasvien lehdet. Tosin nyt kissoja ei ole ollut vuoteen, joten ehkä voisi taas kasvejakin harkita. Sitten varmaan tuo kolmevuotias kuopii mullat kukkaruukusta ja syö kasvien lehdet.

Luomukanaloissa on jokunen kukko joukossa, mutta ei niin että kerkeisi joka kanaa polkasta:grin, niistä siis voi saada jotain haudottua, mutta kyllä prosentit on ihan eri luokkaa kunnon siitosmunista. Lisäksi Munien itävyys pysyy hyvänä vain n pari viikkoa, eli kaupan munilla itävyys yhä vähenee. Perus häkkimunilla tai vapailla munilla ei ole kukkoa, itävyys =0
Mä pidän n yhtä kukkoa per 6-10 kanaa, pysyy kaikki tyytyväisinä. Ja munat itää kun rikkaruohot mansikkapenkissä.

Lambi :).Miksi luomukanoissa on kukkoja mukana? Miksi vapailla kanoilla ei ole kukkoja mukana?

Takaisin