----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lambi :) Tässä viisastunut ainakin sen verran, että alkaa uskoa, ettei jokaisen munasolun laatu riitä raskauteen enää iällä -- -- 45+ + + +

Itselleen sitä on vaan uskotellut, että ei hätää, koska kierto toimii, kuten nuorena. Aina on iloinnut, että taas on ovis, joten nyt nappaa...

Niin surullista, kuin onkin, niin ovulaatio ei riitä, vaikka se onkin välttämätön.

IVF-palaveri avasi silmät. Siellä kerrottiin, että vaikka IVF-hoidoilla saisi yli 20 munasolua kerättyä labraan maljalle, niin jopa ihan kaikki 100% voivat olla vain sutta ja savea:sorry:

Elikä, että ultrassa näyttää hyvältä, mutta todellisuus on niinkin huono, ettei IVF-hoitoa edes voida tehdä:sad001
Siinä kohtaa varmasti itkun parkaisu saattaa tulla.

En osaa enää innostua ovulaatiosta,vaan siitä, että kierto toimii yhä, kuten nuorena.
Vain IVF-hoidolla ja sitten diagnostiikalla, saa selvyyttä omien munasolujen laadusta.

Joka tapauksessa ne alkaa olla sutta ja savea tuolla lähemmäs 40v. --->

Ei kannata aikailla.
Plussaa kaikille!!:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers
Silti voi löytyä yllätysmuna. Sitä toivotaan.

Nopeat kiksautukset ja sitten voi sienestystä jatkaa itse. Meillä kyllä tykkää sienestää, mutta jotenkin olen ominut puuhan itselleni.

Ei ne muurahaiset haittaa, mutta punkit kyllä ällöttää.
Me käydään sienessä koko perheen voimin.

Vanhemmiten olen tullut niin mukavuudenhaluiseksi ettei kyllä autot ja metsät innosta, siistiä sisäpuuhaa

Lambi :) Tässä viisastunut ainakin sen verran, että alkaa uskoa, ettei jokaisen munasolun laatu riitä raskauteen enää iällä -- -- 45+ + + +

Itselleen sitä on vaan uskotellut, että ei hätää, koska kierto toimii, kuten nuorena. Aina on iloinnut, että taas on ovis, joten nyt nappaa...

Niin surullista, kuin onkin, niin ovulaatio ei riitä, vaikka se onkin välttämätön.

IVF-palaveri avasi silmät. Siellä kerrottiin, että vaikka IVF-hoidoilla saisi yli 20 munasolua kerättyä labraan maljalle, niin jopa ihan kaikki 100% voivat olla vain sutta ja savea:sorry:

Elikä, että ultrassa näyttää hyvältä, mutta todellisuus on niinkin huono, ettei IVF-hoitoa edes voida tehdä:sad001
Siinä kohtaa varmasti itkun parkaisu saattaa tulla.

En osaa enää innostua ovulaatiosta,vaan siitä, että kierto toimii yhä, kuten nuorena.
Vain IVF-hoidolla ja sitten diagnostiikalla, saa selvyyttä omien munasolujen laadusta.

Joka tapauksessa ne alkaa olla sutta ja savea tuolla lähemmäs 40v. --->

Ei kannata aikailla.
Plussaa kaikille!!:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers
Näin minullekin asia valkeni vuosi sitten. Toki tiesin, että hedelmällisyys laskee 40 vuoden tienoilla kuin lehmänhäntä, mutta ajattelin, että minä olen erikoistapaus kun tuo kolmevuotiaskin tärppäsi niin helposti, että ei kai kahdessa vuodessa voi hedemällisyys nyt niin pahasti pudota. Ainakaan minulta. Mutta kyllä se voi. Niinkin paljon, että 19 kerätystä alkiosta vain yksi oli kromosomeiltaan terve, ja se onneksi tarrasi heti kiinni.

En sitten tiedä, olenko edelleen onnekas erityistapaus, vai onko tämä minun kokemukseni samankaltainen kuin muilla ikäisilläni. Huonompi se ei taida olla.

Itse olen realisti. Luulin, etten enää toisen jälkeen raskaudu ikinä. Kuitenkin niin kävi kuukautta vaille 42v. Sitten tuli ne verenvuodot ja ajattelin vaihdevuosien koittaneen. Ei kuitenkaan vielä. Sinnepäin matkalla kuitenkin. Tiedän että mahdollisuudet ovat todella olemattomat, mutta periksi ei anneta. Jos ei yritä, ei voi saada.

Meillä yritys alkoi vasta kun olin 42-vuotias. Minulle antoi toivoa se, että suvussa on ollut useampi, joka on synnyttänyt 45-vuotiaana ja vaihdevuodet ovat alkaneet vasta lähellä 60-vuotispäiviä.

Minunkin äidilläni vaihdevuodet tulivat vasta kuusikymppisenä, mutta sehän ei tarkoita, että yksikään munasolu olisi terve. Minua oikeastaan ärsyttää ajatella, että minulla olisi vielä 15 vuotta kuukautiset, ja ihan jokainen niistä täysin turha. Mieluummin saisi loppua kokonaan, jos soluista ei mihinkään ole.

Meillä yritys alkoi vasta kun olin 42-vuotias. Minulle antoi toivoa se, että suvussa on ollut useampi, joka on synnyttänyt 45-vuotiaana ja vaihdevuodet ovat alkaneet vasta lähellä 60-vuotispäiviä.
Myöhäiset vaihtarit antavat toivoa täälläkin. Ongelmana varmasti myös joku muu, mitä ei tiedetä. Aina olen raskautunut huonosti. Mutta vanhemmiten paremmin kuitenkin.

Minunkin äidilläni vaihdevuodet tulivat vasta kuusikymppisenä, mutta sehän ei tarkoita, että yksikään munasolu olisi terve. Minua oikeastaan ärsyttää ajatella, että minulla olisi vielä 15 vuotta kuukautiset, ja ihan jokainen niistä täysin turha. Mieluummin saisi loppua kokonaan, jos soluista ei mihinkään ole.
Totta. Mitä kidutusta.

Silti voi löytyä yllätysmuna. Sitä toivotaan.

Kaikille onnea YLLÄTYS munaan!!:cheers:cheers:cheers

Meilllä on noin 5 päivää aikaa yllätysmunan löytämiseenn, joten jospa IVF sen munan löytäisi!!:cheers:cheers:cheers

Katselin kalenteria...sillä on vielä yksi "pakollinen" inssi ennen IVF:ää.....
Kuka ties, vaikka tämä inssi toisi sen YLLÄTYSMUNAN:laughing014
:cheers:cheers:cheers

Mie ostin kaupasta siemeniä jo ensihätään. Kohta pitänee alottaa kylvöhommat niillekin.

Mitäs vauvoja on luvassa? Lambeja? Entäs tipusia? Oi joi. Kyllä voisitte asua lähempänä, niin hakisin teiltä kesähoitoon ruohonleikkureita.

Mitä meinaat tänä vuonna laittaa maahan? Mä yritän aina kokeilla jotain uutta joka vuosi, on sitten missä epäonnistua.. Nyt täytyisi Latva-artisokat laittaa jo taimettumaan. Lienee aivan turhaa toki, kalkkunat syö ne kuitenkin kunhan tuuli ensin kaataa ne alas. Kummasti tässäkin jaksaa aina olla optimisti vaikka tuloksen tietääkin. Silmissä näkee jo ne ihanat artisokat lautasella voilla valeltuna..

Täällä pitäisi ensin tulla muutamat kilit ja sitten perään karitsat, vain neljä uuhta astutettu että sellanen 6-12 pikku lambia pitäisi tulla. Tipuja toivon hautojien itse tekevän vähän lämpimämmällä ja ankan ja sorsanmunia laitan varmaankin koneeseen jossain kohtaa. Sitten meillä asuu taas suihkukaapissa pikkuvaakkuja jonkun aikaa:Heartred. Viiriäisiä otan myös kesäksi munimaan, ne on hauskoja vipeltäjiä. Lapset rakastaa niitä minimunia.

Paljon olis munia liikkeellä, siihen joukkoon sopis kyllä yks extraspeciaali ihmismuna.

Hihh...kaakattavat kalkkunat vasta työllistää..lomasta kaukana:happy3
Se kälätys kuuluu naapureille saakka:laughing021
Kanat ihanan hiljaisia..:happy8

:king
Uskallan olla eri mieltä :p
, kalkkunat kälättää nätisti vasta isompina, toisinsanoen ne ei ole kovinkaan äänekkäitä kasvuaikana. Ja ne siis kasvaa aika nopeaa teurasikään.
Kanat taas kyllä huutaa, ensin kukot kiljuu aamun, päivän ja iltapäivän tullen. Kanat taas huutaa aina munan pyöräytettyään, se on pitkä laulu se :singing:! Ajattele jos itse synnyttäisi joka päivä ja jaksaisi vielä laulaa päälle:grin..

Täytyy myöntää, että nyt kun ei enää yritystä ole, niin en vastustaisi vaikka vaihdevuodet alkaisivat heti.

Mitä meinaat tänä vuonna laittaa maahan? Mä yritän aina kokeilla jotain uutta joka vuosi, on sitten missä epäonnistua.. Nyt täytyisi Latva-artisokat laittaa jo taimettumaan. Lienee aivan turhaa toki, kalkkunat syö ne kuitenkin kunhan tuuli ensin kaataa ne alas. Kummasti tässäkin jaksaa aina olla optimisti vaikka tuloksen tietääkin. Silmissä näkee jo ne ihanat artisokat lautasella voilla valeltuna..

Täällä pitäisi ensin tulla muutamat kilit ja sitten perään karitsat, vain neljä uuhta astutettu että sellanen 6-12 pikku lambia pitäisi tulla. Tipuja toivon hautojien itse tekevän vähän lämpimämmällä ja ankan ja sorsanmunia laitan varmaankin koneeseen jossain kohtaa. Sitten meillä asuu taas suihkukaapissa pikkuvaakkuja jonkun aikaa:Heartred. Viiriäisiä otan myös kesäksi munimaan, ne on hauskoja vipeltäjiä. Lapset rakastaa niitä minimunia.

Paljon olis munia liikkeellä, siihen joukkoon sopis kyllä yks extraspeciaali ihmismuna.
Teillä on kunnon vauvavuosi. Pakkohan sen on tarttua ihmisiinkin. Vaikutus voisi levitä myös tännekin. Sorsat ovat mukavia pummaajia. Aina leipää kinumassa. Mistä niitä saat? Kerran yritin hautoa yhtä tuoretta kananmunaa, muttei ihan ollut taidot hanskassa.

Artisokkaa en olekaan koettanut koskaan. Ajattelin koettaa bataattia tänä vuonna. Ja maissia voisi vähän lisätä. Ja normi potut, sipulit, kurpitsat jne. Ehkä vaikka inkivääriäkin testaan. No ainakin tietää yrittäneensä, jos ei onnistu. Katsoin, että kasvimaalla kaksi metriä lunta kasattuna. Liekö jussiksi sulaa. Sitten kesäkukkia pitää kasvatella ja perennoja harventaa. Kun ei malttaisi odottaa.

Mielenvirkistyksestä ja munanmetsästyksestä puheenollen: suosittelen muuten (koti)joogaa oman hyvänolon kohottamiseen.

Netistä löytyy suhteellisen edullisia virtuaalijoogaklubeja, jotka tarjoavat jopa livetunteja - seuraava asia, mitä aion kokeilla.

Uskallan olla eri mieltä :p
, kalkkunat kälättää nätisti vasta isompina, toisinsanoen ne ei ole kovinkaan äänekkäitä kasvuaikana. Ja ne siis kasvaa aika nopeaa teurasikään.
Kanat taas kyllä huutaa, ensin kukot kiljuu aamun, päivän ja iltapäivän tullen. Kanat taas huutaa aina munan pyöräytettyään, se on pitkä laulu se :singing:! Ajattele jos itse synnyttäisi joka päivä ja jaksaisi vielä laulaa päälle:grin..

Lambi :)Meillä oli kalkkunoita naapurissa ja kyllä äänen kuuli melkein puoli kilometriä:laughing002

Jospa olivat sitten aikuisia, ainakin isoilta näyttivät:happy119

Kaikille onnea YLLÄTYS munaan!!:cheers:cheers:cheers

Meilllä on noin 5 päivää aikaa yllätysmunan löytämiseenn, joten jospa IVF sen munan löytäisi!!:cheers:cheers:cheers

Katselin kalenteria...sillä on vielä yksi "pakollinen" inssi ennen IVF:ää.....
Kuka ties, vaikka tämä inssi toisi sen YLLÄTYSMUNAN:laughing014
:cheers:cheers:cheers
Kaikki keinot kannattaa hyödyntää!

Onnea munanjahtaukseen! :cheers

Mielenvirkistyksestä ja munanmetsästyksestä puheenollen: suosittelen muuten (koti)joogaa oman hyvänolon kohottamiseen.

Netistä löytyy suhteellisen edullisia virtuaalijoogaklubeja, jotka tarjoavat jopa livetunteja - seuraava asia, mitä aion kokeilla.

Pernilla :) Hyvä ajatus... :)

Nyt lisäksi käy mielessä kaikki kaikki munan parannusaineet... Lambi vois tietää näistä vanhoille kanoille?:rolleyes:

Tänään aloitin taas vehnänorasjuoman, sekä lopetin kahvin täysin. Olisi niin virkistävää nauttia kupillinen hyvää kahvis kermalla aamuisin.

Mutta koska kahvi on haitaksi, korvaan sen taas vihreällä teellä :) Nammm...hyvää sekin.

Otan Ubiqinonin mukaan repeetuaariin ja tuo uusi KSM66, mitä se onkaan..

Nyt munanparannus talkoot!!:laughing002
Lähteekö kuka mukaan?

Pernilla :) Hyvä ajatus... :)

Nyt lisäksi käy mielessä kaikki kaikki munan parannusaineet... Lambi vois tietää näistä vanhoille kanoille?:rolleyes:

Tänään aloitin taas vehnänorasjuoman, sekä lopetin kahvin täysin. Olisi niin virkistävää nauttia kupillinen hyvää kahvis kermalla aamuisin.

Mutta koska kahvi on haitaksi, korvaan sen taas vihreällä teellä :) Nammm...hyvää sekin.

Otan Ubiqinonin mukaan repeetuaariin ja tuo uusi KSM66, mitä se onkaan..

Nyt munanparannus talkoot!!:laughing002
Lähteekö kuka mukaan?
Nyt odotan mielenkiinnolla ohjeita vanhoille kanoille.

Itse rouskin d vitamiinia. Jostain luin, että voi auttaa. Kohta on sitten niin priimat munat että.

Takaisin