----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä viisastuu ihan väkisellään, kiitos! Ymmärrys hedelmöitysdoista on kasvanut ab 200%.

Nyt vois antaa vähän vinkkejä noista jumppaliikkeistä. Jos vaikka piristäis. Alkaa olla niin tekemistä tämä puuha.

Ja jottei ihan vaan lääkärin varaan jätetä näitä hommia, niin kannattaa koittaa joskus lähteä mielenvirkistykseksi vaikka yhdessä naapuripitäjään (huom, ei naapureita) metsäretkelle. Filtti on hyvä olla jos ämpäri "unohtui" matkasta. Kesäkin auttaa ettei persus jäädy puuhun kiinni. Ja jonkinlainen aluskasvillisuus, ei koiranulkoiluttaja huomaa niin kaukaa.

Ja kun aviovuode on pikkupoikien(tai tyttöjen) kansoittama, niin täytyy huonekalukaupassa olla aina persmitalla matkassa, oikeankorkuiset sohvakalusteet on erinomaisia nakuttelumestoja. Seisominenhan myös kuluttaa paremmin energiaa, saa sen liikuntapuolen ruksattua samalla.

Meillä myös "pestään saunaa" jos tarvitsee extemporet päiväsaikaan. Alkaa tosin sauna olla aikalailla seittien peitossa, täytyisi ehkä yrittää sitäkin joskus taas kiillottaa.

Ei oo helppoa ei, mutta eihän se estä yrittämästä:shy:?

Huh heijaa ovisplussa tiskissä tänään kp13. Eiköhän se ensi yönä taas singahda. Lasten teko onnellisesti tässä kuussa ohi. Nyt voi sitten nakutella tai olla nakuttelematta. Lapsilla alkoi loma ja nyt vaan olla möllötellään. Isäntä lähtee Ruotsiin hommiin. Oikea loma siis.
.
Kuulostaa ihan mun elämältä :grin, lasten kanssa rentoa lomaa kun ukkeli lähtee toispuolelle Suomea. Ja toivottavasti on nyt riittävän tarkasti nakuteltu, eiköhän se muna täälläkin ole jo liikahtanut. Kp 16

Kevätsuunnittelut jo hyvällä mallilla, siemenet tilattu myös puutarhaan, kalkkunanpoikasetkin varattuna. Poikimisiakin saa pian suunnitella. :woot: tykkään!! Talvi loppuu pian!

Plussaa kaikille. Mitäs pregchek sanoisi Rauha? On paras testi mielestäni. Jännätään.

Huomisaamuna kokeillaan apteekin ultralla. 1pc on odottelemassa. Varhaisia päiviä tässä kuitenkin vielä mennään, oliko se nyt sitten dpo10 tänään. Testailua jatkuu siihen kunnes menkat alkaa tai (toivottavasti) raskaus varmistuu.
On jännää..

Tähti amh ja fsh esim? Mä käsitin että niillä saa selkoa millaisia lääkkeitä laitetaan.

Tunnistatteko muuten munasolun kasvukivun vs keltsin? Musta ennen ovista on sellaista jomottelua ja sen jälkeen pikku kirvelyä samassa kohti?

Tunnistatteko muuten munasolun kasvukivun vs keltsin? Musta ennen ovista on sellaista jomottelua ja sen jälkeen pikku kirvelyä samassa kohti?
Joo, molemmat. Keltarauhanen juilii välillä voimakkaastikin. Ei ole epäselvää kummalla puolella on tapahtunut. o_O

Tähti amh ja fsh esim? Mä käsitin että niillä saa selkoa millaisia lääkkeitä laitetaan.

Peppipupu :) Mullahan on jo kaikki tarvittavat lääkkeet (eli IVF pistokset).

Ei enää mitään tutkita, suoraan vaan IVF :)

Mua on kerran tutkittu sen verran, että peruskokeet otettiin ennen ekaa lasta, eli vuonna 2015....

Mitään tutkimuksia ei ole sen jälkeen ollut, eikä ole esitetty sellaisia.

Siis aloitan ne IVF pistokset, (kotona pistän itse piikit) kun seuraavat menkat alkaa.... so simple like that!:cheers

Last edited by a moderator:
Eihän se ole lomaa, jos ukko nurkissa pyörii. Kyllä nyt on nakuteltu riittävästi. Ehkä jo tyhjäksi meni. Tai sitten illalla voi vielä innostua.

Mie ostin kaupasta siemeniä jo ensihätään. Kohta pitänee alottaa kylvöhommat niillekin.

Mitäs vauvoja on luvassa? Lambeja? Entäs tipusia? Oi joi. Kyllä voisitte asua lähempänä, niin hakisin teiltä kesähoitoon ruohonleikkureita.

Hihh...kaakattavat kalkkunat vasta työllistää..lomasta kaukana:happy3
Se kälätys kuuluu naapureille saakka:laughing021
Kanat ihanan hiljaisia..:happy8

Kylvöjä täälläkin suunnitelllaan. Poika haluaa isoja auringonkukkia terassille palmun seuraksi:king

ukko sienimetälle mukaan. Toisaalta meidänkin sauna on jo hieman siivousta vailla.

Huh heijaa ovisplussa tiskissä tänään kp13. Eiköhän se ensi yönä taas singahda. Lasten teko onnellisesti tässä kuussa ohi. Nyt voi sitten nakutella tai olla nakuttelematta. Lapsilla alkoi loma ja nyt vaan olla möllötellään. Isäntä lähtee Ruotsiin hommiin. Oikea loma siis.

Plussaa kaikille. Mitäs pregchek sanoisi Rauha? On paras testi mielestäni. Jännätään.

Vastavirran akka :)

Kerran ruinasin ukon sienimetsälle mukaan (30-vuotta sitten)...oli niin hankala rasite, etten ikinä enää ota, eikä kyllä ole vapaaehtoisesti lähtemässäkään.

Ei tuo ukko ymmärrä sienistä tuon taivaallista, eikä ole niistä kiinnostunutkaan, joten miettisin kaksikin kertaa:gen045

Jos yksityisyyttä kaipaa, metsä ei ole ihan se paras paikka ollenkaan.
Aina jos vaikka sattuu pissahätä metsäretkellä, niin varmasti joku osuu paikalle, vaikka koko metsässä ei olisi ketään:laughing002
Ja ne muurahaiset...kinttuja pitkin....:schoked025

Pian kevät koittaa ja metsäänkin taas pääsee:cheers

Hannuli77 :) Oisko teillä nyt mahis hoitoihin, kun olette jälleen yhdessä?

Toivotaan plussaa tähän kiertoon!!:cheers:cheers:cheers
Ei me olla todellakaan yhdessä, kunhan pannaan joskus (sattumoisin ovulaation aikaan :laughing001 ) Ja hoitoihin ei kertakaikkiaan ole varaa, edes inssiin, mitä mä noilla prosenteilla pidän melkeinpä yhtä tyhjän kanssa. Enkä edes lähtisi, alan jo tottua ajatukseen, että mulle ei enää vauvaa ole luonto tarkoittanut tässä iässä.

Täällä viisastuu ihan väkisellään, kiitos! Ymmärrys hedelmöitysdoista on kasvanut ab 200%.

Lambi :) Tässä viisastunut ainakin sen verran, että alkaa uskoa, ettei jokaisen munasolun laatu riitä raskauteen enää iällä -- -- 45+ + + +

Itselleen sitä on vaan uskotellut, että ei hätää, koska kierto toimii, kuten nuorena. Aina on iloinnut, että taas on ovis, joten nyt nappaa...

Niin surullista, kuin onkin, niin ovulaatio ei riitä, vaikka se onkin välttämätön.

IVF-palaveri avasi silmät. Siellä kerrottiin, että vaikka IVF-hoidoilla saisi yli 20 munasolua kerättyä labraan maljalle, niin jopa ihan kaikki 100% voivat olla vain sutta ja savea:sorry:

Elikä, että ultrassa näyttää hyvältä, mutta todellisuus on niinkin huono, ettei IVF-hoitoa edes voida tehdä:sad001
Siinä kohtaa varmasti itkun parkaisu saattaa tulla.

En osaa enää innostua ovulaatiosta,vaan siitä, että kierto toimii yhä, kuten nuorena.
Vain IVF-hoidolla ja sitten diagnostiikalla, saa selvyyttä omien munasolujen laadusta.

Joka tapauksessa ne alkaa olla sutta ja savea tuolla lähemmäs 40v. --->

Ei kannata aikailla.
Plussaa kaikille!!:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers:cheers

Last edited by a moderator:
Hihh...kaakattavat kalkkunat vasta työllistää..lomasta kaukana:happy3
Se kälätys kuuluu naapureille saakka:laughing021
Kanat ihanan hiljaisia..:happy8

Kylvöjä täälläkin suunnitelllaan. Poika haluaa isoja auringonkukkia terassille palmun seuraksi:king
Kanoja ja lampaita. Kyllä mulla on vielä joskus. Ensi kesän puuha on kasvihuone. Ei tuo siippa ihmeisiin kykene, kun suurin osa kesästä menee reissatessa.

Viime kesänä kasvatettiin paljon auringonkukkia. Sain siemenet jemmaan, vaikka linnut meinasivat ne kaapata.

Voi kevät tule jo.

Vastavirran akka :)

Kerran ruinasin ukon sienimetsälle mukaan (30-vuotta sitten)...oli niin hankala rasite, etten ikinä enää ota, eikä kyllä ole vapaaehtoisesti lähtemässäkään.

Ei tuo ukko ymmärrä sienistä tuon taivaallista, eikä ole niistä kiinnostunutkaan, joten miettisin kaksikin kertaa:gen045

Jos yksityisyyttä kaipaa, metsä ei ole ihan se paras paikka ollenkaan.
Aina jos vaikka sattuu pissahätä metsäretkellä, niin varmasti joku osuu paikalle, vaikka koko metsässä ei olisi ketään:laughing002
Ja ne muurahaiset...kinttuja pitkin....:schoked025

Pian kevät koittaa ja metsäänkin taas pääsee:cheers
Nopeat kiksautukset ja sitten voi sienestystä jatkaa itse. Meillä kyllä tykkää sienestää, mutta jotenkin olen ominut puuhan itselleni.

Ei ne muurahaiset haittaa, mutta punkit kyllä ällöttää.

Nopeat kiksautukset ja sitten voi sienestystä jatkaa itse. Meillä kyllä tykkää sienestää, mutta jotenkin olen ominut puuhan itselleni.

Ei ne muurahaiset haittaa, mutta punkit kyllä ällöttää.

Vastavirran akka :) Meillä miehen saa metsään vain puunkaato hommiin...
:laughing021

Kiksautuksista innostuu parhaiten lomalla, jossain hienossa hotellissa ulkomailla ja lapselle on maksettu hoitopaikka/hoitaja :)

Vastavirran akka :) Meillä miehen saa metsään vain puunkaato hommiin...
:laughing021

Kiksautuksista innostuu parhaiten lomalla, jossain hienossa hotellissa ulkomailla ja lapselle on maksettu hoitopaikka/hoitaja :)
Meillä ei meinaa keretä puunkaatoonkaan nykyään. Hupireissuja tekee harvoin, kun niin paljon joutuu töiden puolesta matkustelemaan. Ja minäkin viihdyn kotona.

Jumppapallo ja metsä. Onpahan jotain, mitä odottaa.

Takaisin