----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä nelikymppisillä tutkimusten mukaan kiinnittyminen onnistuu useammin, jos siirto tehdään lääkkeelliseen kiertoon. Siksi meille vanhoille yleensä aina siirretään lääkkeelliseen kiertoon.

Suski75 :) Lääkkeelliseen, mitä sen on?

Mulle on määrätty loppukiertoon Progesteronia alkion siirron aikaan.

Onko tämä lääkkeellinen kierto?:rolleyes:

En ole koskaan saanut mitään lääkettä kiertoa tai kuukautisia varten.

:greet025 Heissan!

Tässä nyt mun IVF- lääke repertuaari.

Ulkomuistista meni ihan vinkkuraan:laughing002

Eli:
- Elonva 150mg, yksi piikki kp2

- Menopur 75ml, kp2-5 (piikki)

- Terolut tabl 10mg.....loppukiertoon, (päivät auki)

- Ovitrelle 0.5ml, piikki (päivät auki)

Lääkkeelliseen kiertoon siirtämisestä puhutaan pakastetun alkion siirron yhteydessä. Punktion jälkeen siis ensin yleensä tuoresiirto, jos ei diagnostiikkaa.

Keräilykierrossa ei siirretä yhtään alkiota, koska alkioiden viljelyn jälkeen pitää odottaa tuloksia alkiodiagnostiikasta. Minulla meni alkiodiagnostiikan tuloksia odotellessa seuraavakin kierto ohi, eli keräilykierron ja siirtokierron väliin jäi yksi välikierto. Jos keräilykierrossa siirretään alkio, sitä kutsutaan tuoresiirroksi, mutta tuoresiirtoon ei voi tehdä alkiodiagnostiikkaa.

Pakastealkiosiirroissa siirto voidaan tehdä luomukiertoon tai lääkkeelliseen kiertoon.

Lääkkeellisessä kierrossa ruvetaan ottamaan progesteronia kierron alkupäivistä asti, ja sitä sitten jatketaan kunnes havaitaan nega tai raskausviikolle 10 asti.

Luomukierrossa progesteronia käytetään vain alkionsiirron jälkeen parin viikon ajan.

:greet025 Heissan!

Tässä nyt mun IVF- lääke repertuaari.

Ulkomuistista meni ihan vinkkuraan:laughing002

Eli:
- Elonva 150mg, yksi piikki kp2

- Menopur 75ml, kp2-5 (piikki)

- Terolut tabl 10mg.....loppukiertoon, (päivät auki)

- Ovitrelle 0.5ml, piikki (päivät auki)
Tutulta kuulostaa. Mulla oli sama setti viimeisimmässä hoidossa, mutta ainakin Menopurin annostus oli suurempi.

Ja siis lokakuussa 2017 julkaistussa tutkimuksessa, jossa vertailtiin pakastealkiosiirtoa lääkkeelliseen ja luomukiertoon eri ikäryhmissä, havaitiin, että yli 42-vuotiailla keskenmenoriski oli luomukiertoon siirrettäessä 10,8 % kun taas lääkkeelliseen kiertoon siirrettäessä keskenmenoriski oli 4,1 %.

Tutkimus löytyy nimellä:
COMPARISON OF FROZEN EMBRYO TRANSFER
DURING A NATURAL CYCLE OR HORMONE SUPPLEMENTED CYCLE. A. B. Shah,a L. Stadtmauer,b G. F. Celia,c J. D. Gordon,d M. DiMattina.d a Jones Institute for Reproductive Medicine EVMS, Norfolk, VA; b Jones Institute for Reproductive Medicine, Norfolk, VA; c Ob/Gyn, Eastern Virginia Medical School, Norfolk, VA; d Dominion Fertility, Arlington, VA

Muokattu viimeksi:
Ja siis lokakuussa 2017 julkaistussa tutkimuksessa, jossa vertailtiin pakastealkiosiirtoa lääkkeelliseen ja luomukiertoon eri ikäryhmissä, havaitiin, että yli 42-vuotiailla keskenmenoriski oli luomukiertoon siirrettäessä 10,8 % kun taas lääkkeelliseen kiertoon siirrettäessä keskenmenoriski oli 4,1 %.

Tutkimus löytyy nimellä:
COMPARISON OF FROZEN EMBRYO TRANSFER
DURING A NATURAL CYCLE OR HORMONE SUPPLEMENTED CYCLE. A. B. Shah,a L. Stadtmauer,b G. F. Celia,c J. D. Gordon,d M. DiMattina.d a Jones Institute for Reproductive Medicine EVMS, Norfolk, VA; b Jones Institute for Reproductive Medicine, Norfolk, VA; c Ob/Gyn, Eastern Virginia Medical School, Norfolk, VA; d Dominion Fertility, Arlington, VA

Oot kyllä Suski ihan mahtava tietotoimisto! Kiitos, että jaksat meitä tietämättömämpiä valaista, vaikka oot varmaan joutunut vastailemaan samoihin kysymyksiin jo monet kerrat. Ihanaa, että olet. :Heartred

Tällä kierroksella ei tosin taida olla vauvauutisia luvassa ainakaan täällä. Dpo kai jo 10/11 ja nega aamulla.

Aamun testiraportti: - rfsu25 liuskassa viivanpaikan omainen hailuakin hailumpi hailura. Voi olla että mun pitää käydä vielä jostain ostamassa herkkä testi, että saan varmistuksen eiliselle viivalle. Ja jos viiva tulee, jaksan ehkä sitten odottaa että rupeaa näkymään vähemmänkin herkissä.
Niin kauan kun menkkoja ei näy, on toivoa! :D

RFSU:n 25-liuska antoi syksyllä monelle tuolla Plussa vai ei? -ketjussa räikeitäkin plussia, vaikka raskaana eivät olleetkaan, joten niihin ei kannata luottaa.

No näin kuulin, mutta mulla ne on aina näyttäneet kyllä ihan puhdasta negaa. Korkeintaan sen värittömän viivanpaikan on pystynyt valoa vasten erottamaan.

Takaisin