----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me kerätään kyllä puimurilla:grin, vaatii hanskat ja käsivoimaa, mutta menee oikeen hyvin. Samoista mestoista kymmeniä vuosia jo näin, ei ainakaan kasvit kärsi. Ei sitä muuten saavi tolkulla saa.
Mä myin 8€litra, perattuna. Muilla oli jopa 10€litra:rolleyes:
!

Lambi ;) Onko teillä oma suo?

Kuullostaa hyvältä :)

Mies kerää n. 8h kerrallaan ja saa maximissaan 20litraa.
Yli 10v. sitten pystyin itse keräämään vähän ja oli kyllä vaikeaa. Sormet paleltui heti :-D kylmä vesi ympärillä.

Mä oon sesonki kauppias! Kuuluu nyt jo perinteenä tähän kotiäitiaikaan. Myyn vaan itse isäni kanssa poimittua, menis vaikka miten paljon.
Puolukkaa meni paljon, ehkä 100 ämpäriä. Mustikkaa vaan tutuille, on niin hidas poimittava.

Oot aikamoinen! Millä.poimitte mustikat ja puolukat? Onko teillä ulkopuolists työvoimaa?:rolleyes:

Panokset on niin korkeat, kun ei ole lasta entuudestaan, että vaikka koko ajan on ollut tiedossa, että todennäköisyys ekasta siirrosta onnistumiseen on pieni, niin silti sitä olisi toivonut niin kovasti. Sisältä kumpuava suru ja kaipaus on on ihan jäätävä.
Voi hippunen. Tiedän tunteen :Heartred

Yli 10v. sitten pystyin itse keräämään vähän ja oli kyllä vaikeaa. Sormet paleltui heti :-D kylmä vesi ympärillä.

Wheelchair Mama :) Vaikeita ovat...minusta kasvavat aika maanpinnan rajassa/ tai ihan vähän sen päällä...ei kai kuitenkaan maan alla?:rolleyes:

Olen kerännyt niitä noin 5cm korkeudelta... :)

Meillä mies kerää ja myy kaikki marjat paitsi puolukka. Puolukka on niin halpaa ettei kannata.
Kalleinta on hilla. Siitä saa 20€ litra. Sitä vain ei paljoa ole kerättäväksi. Sitten on vadelma ja mustikka. Niille on ostajansa. Näillä saadaan vähän lisätienestiä :-)

:greet025 onko aamulla testaajia?

Ainakin Hippunen77? Entä joko pian Motto78?

Miten Vastavirran akka?

Muita?:rolleyes:

Ja tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!!:cheers:cheers:cheers

Ensiyönä nukun, aina ei jaksa valvoa

Oot aikamoinen! Millä.poimitte mustikat ja puolukat? Onko teillä ulkopuolists työvoimaa?:rolleyes:
Ihan perus puimureilla. Kahdestaan. 71v isäpappa ja minä, melkein nuori:grin
Se on kyllä raskasta, mutta onhan ne sen väärti! Parhaat apajat vetästiin kahdestaan alle neljässä tunnissa, 8 ämpärillistä! Pääosin toki paljon pienempiä saaliita. Puimuri pitää olla sellanen vanhan mallinen metallisilla terävillä piikeillä. Kyllä täällä marjat on ihan siinä suomättäiden pinnassa,sillai puoliksi piilossa.
Mutta me mennään yleensä aika pitkiä matkoja pitkin korpia hyvien apajien perässä. Rinkka on ehdoton varuste että saaliin saa takaisin!

Meillä on maanalla. Pitää tunkea käsi vedenalle/suokasvillisuuden sekaan.
Taitaa olla paikasta riippuvaista.

Wheelchair Mama :) Onko nämä varmasti karpaloita?

Ainakin tryffelit kasvavat maanalla, mutta ei tosin suolla.

Karpalo on samanlainen, luin puolukka, aika lähellä maanpintaa kasvavat... ;)

Lambi tietänee asiasta vielä enemmän....Näitähän voi olla kai eri lajiakin...

On karpaloita :-) ei voi sekoittaa edes puolukkaan. Koko ero niin iso.
Meillä on suo joka on täysisuo eli sellaista uppoavaa joka puolelta.
Mitään julkisia reittejä ei ole. Jokainen joka menee täytyy tietää mitä tekee.
Sen muistan et siellä kävely on hiivan raskasta kun joka askeleella upottaa. Meinaa saapas jäädä kiinni :-D

Meillä mies kerää ja myy kaikki marjat paitsi puolukka. Puolukka on niin halpaa ettei kannata.
Kalleinta on hilla. Siitä saa 20€ litra. Sitä vain ei paljoa ole kerättäväksi. Sitten on vadelma ja mustikka. Niille on ostajansa. Näillä saadaan vähän lisätienestiä :)
Nyt sai puolukastakin ihan kelpo hintaa, suoramyyntinä ainakin! Ja niitä poimii niin nopeaa että on varsin mukavaa. Onhan siinä myynnissäkin sitten hommansa, mutta Reko on tehnyt asian vähän helpommaksi. Me poimitaan muut marjat vaan omiin pakkasiin, joskus tosin tyrniä puristettu myyntiinkin, nyt vähän variksenmarjaakin testimöin. Ihan tässä alkaa taas odottaa syksyä..

Aika sissejä olette! Itse kerään kyllä marjoja mutta en todellakaan raaski niitä myydä, on sen verran työlästä. Sieniä kerään ja ne lahjoitan sellaisille jotka niistä nauttivat.

Onhan siinä myynnissäkin sitten hommansa, mutta Reko on tehnyt asian vähän helpommaksi. Me poimitaan muut marjat vaan omiin pakkasiin, joskus tosin tyrniä puristettu myyntiinkin, nyt vähän variksenmarjaakin testimöin. Ihan tässä alkaa taas odottaa syksyä..

Lsmbi :) Saako kysyä, että mikä on Reko?:rolleyes:

Olet hurjan ahkera ja tehokas....isäsi ei ole vanha ollenkaan..

Takaisin