----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mies kerää karpaloita suolta syksyllä ja niille on aina hirveä kysyntä. Länsi-suomesta niitä ei monesta paikasta saa. Ostajia on paljon.
Hauskaa että sun ukko myös kerää karpaloita.. Kohtuu harvassa kuitenkin tämän alan harrastajat.

Muoks meni sekaisin vastaajat:hilarious:,mutta hauskaa anyways! Missä te asuittekaan?

Vastavirran akkaa nyt sekoitetaan yhteen jos toiseen. Onko teidän profiilikuvissa äkkiseltään jotain yhteneväisyyksiä?

Muokattu viimeksi:
Karpalot on kyllä ihan extraherkkua :)
Oon itse kans tupannut käydä äitini kanssa karpaloita keräämässä, ihanaa (mutta selälle kipiää) hommaa. Eväät mukaan ja kannon nokassa juoda kaffetta välillä. <3 Oon kova marjastaja ja sienestäjä muutoinkin ja rakastan liikkua metsässä.
Karpaloista saa ihanaa hilloketta kun muhjauttaa marjoja hiukan rikki ja kiehauttaa nopsasti sokrun kanssa. Ei tuu niin "hillomaista" vaan tuoreus jää maistumaan. Hilloketta, hapankorppu- tai näkkärimurua (ja miksei vähän pähkinöitäkin) ja turkkijugua kerroksittain lasiin. Taivaallista. <3

Mä en itse lambi syö. En tykkää. Tiedän että olisivat todella terveellisiä.
Mä asun Hämeenkyrössä. Meillä on jonkin verran suomaastoa. Mutta vain ne jotka oikeasti tuntevat maaston uskaltavat mennä keräämään. Pitää tietää minne astua. Muuten voi käydä huonosti.

Sain antibiootit. Neljästä antibiootista yksi ei sovi raskaana oleville, toinen ei sovi minulle, kolmas on ollut loppu tukusta jo 3 kk ja neljännen sivuvaikutuslista on syvältä.

Ärsyttää ruokatorvea? No sepä hienoa, eihän minun ruokatorveni olekaan yhtään ärsyyntynyt kun on viimeiset 6 viikkoa oksentanut joka päivä. Vielä oli ohje, että pillerin kanssa pitää juoda runsaasti vettä ja olla pystyasennossa vähintään puoli tuntia ottamisen jälkeen. :arghh:

Toinen, mitä kysyin apteekissa oli se, että tämä on penisilliinijohdannainen, penisilliinistä saan yleensä hiivan, tuleeko tästäkin? No, hiiva oli heti ensimmäinen yleisten sivuvaikutusten listalla pakkausselosteessa. Kutinaa odotellessa. :shifty:

Eipä tässä vaihtoehtojakaan ole, tulehdus on saatava pois.

Sain antibiootit. Neljästä antibiootista yksi ei sovi raskaana oleville, toinen ei sovi minulle, kolmas on ollut loppu tukusta jo 3 kk ja neljännen sivuvaikutuslista on syvältä.

Ärsyttää ruokatorvea? No sepä hienoa, eihän minun ruokatorveni olekaan yhtään ärsyyntynyt kun on viimeiset 6 viikkoa oksentanut joka päivä. Vielä oli ohje, että pillerin kanssa pitää juoda runsaasti vettä ja olla pystyasennossa vähintään puoli tuntia ottamisen jälkeen. :arghh:

Toinen, mitä kysyin apteekissa oli se, että tämä on penisilliinijohdannainen, penisilliinistä saan yleensä hiivan, tuleeko tästäkin? No, hiiva oli heti ensimmäinen yleisten sivuvaikutusten listalla pakkausselosteessa. Kutinaa odotellessa. :shifty:

Eipä tässä vaihtoehtojakaan ole, tulehdus on saatava pois.
Ei oo helppoa:confused:!
Karpaloa sinne haraväliin myös, ehkä se ennaltaehkäisee myös hiivaa. No hiivalääkkeitä onneksi löytyy:Heartred
Voimia ja turnauskestävyyttä:smiley-angelic001!

Kiva, että sekotetaan. Yleensä ei edes havaita, kun olen niin pieni. Kahvilassa jään vitriiniin taakse näkymättömiin. Pitäis olla sellainen kilikello mitä vois soitella.
Tai korkea punainen tukka, kiljuminenkin ehkä auttaisi.
Ajatko kuitenkin isolla pickupilla noin niinkun kompensoidaksesi? :shy:

"Karpaloa sinne haraväliin myös, ehkä se ennaltaehkäisee myös hiivaa."
"Voimia ja turnauskestävyyttä:smiley-angelic001! "

Lambi :) Onko mennyt liian monta lasillista punkkua?

Haaraväliin ei kai taida kannattaa karpaloita laittaa....:happy118
Ja millä ne siellä pysyisi?

Last edited by a moderator:
Kiva, että sekotetaan. Yleensä ei edes havaita, kun olen niin pieni. Kahvilassa jään vitriiniin taakse näkymättömiin. Pitäis olla sellainen kilikello mitä vois soitella.

Vastavirran akka :) Kuinka pieni olet?

Pieni täälläkin ja, jos ei huomata, menen muualle:laughing002 Kilikello toki vois olla toinen ratkaisu:laughing002

Meillä on jonkin verran suomaastoa. Mutta vain ne jotka oikeasti tuntevat maaston uskaltavat mennä keräämään. Pitää tietää minne astua. Muuten voi käydä huonosti.

Wheelchair Mama :) Samaa mieltä..... suolla ei sovi hyppiä ja poukkia miten vaan.

Lankkuja pitkin turvallisin ja järkevin :)

Jokusen karpalon poiminut ohikulkiessa :)

turnauskestävyyttä:smiley-angelic001!

Hihh:cat:...
tuota "kestävyyttä" ei tunnu palstalla enää olevan, kun yö saapuu....esim. klo 01 jälkeen on lähes 100% hiljaista:laughing021

Vastavirran akka jaksaa vielä joskus turnata silloin tällöin klo 24 :)

Mutta nyt näin klo 02-03 kaikki taitavat satavarmasti nukkua....!

Ypöyksin taidan yleensä olla yöllä turnaanassa:smiley-angry007 :laughing001

Ketkä täällä.testaavat aamulla?:rolleyes:

Dpo12
(tuskin enää toivoa)

Plussaa kaikille tasapuolisesti!! :cheers:smiley-bounce016

Lambi :) Onko mennyt liian monta lasillista punkkua?

Haaraväliin ei kai taida kannattaa karpaloita laittaa....:happy118
Ja millä ne siellä pysyisi?
Ei mene punkkua ei, yhä edelleen etoo pelkkä ajatus. Se oli katsos kp1 karkkipäivä :shy:, silloin voi vähän juttu villliintyä.

Muistan jonkun sanoneen käyttäneensä karpalo-, tai puolukkahaudetta siteessä sitkeeseen tulehdukseen. En tiedä tuloksista:p, mutta kuulostaa näin suomuijan korvaan erinomaiselta:woot:.
Omalla vastuulla:grin

Yleisillä paikoilla nyt viitti. Semmoinen Simpsonien mamman tukka olis kyllä pätevä.

No jotenkin se on kompensoitava. En nyt ihan pickupilla, mutta maasturilla. Täällä tuppaa usein jäämään jumiin talvisin. Ajokortissa on varaa linjuriin asti, että egon vielä kasvaessa voi autoa suurentaa.
Mahtavaa! Linjuri takais kyllä huomion kun kaupan perheparkkiin sivuttain kurvais. :notworthy

Suski, jo on kestämistä antibiootissa, mutta pääasia että tulehdus tulee hoidettua. Hiivalääkkeet on onneksi sallittuja raskaanakin. Koita kestää !

Tähden plussaa tuijottamassa mutta on tainnut valvoa niin, ettei aamu ole vielä aikoihin.

Täällä myös yksi lyhyt, mutta sisäisesti niin suuri, ettei jää huomiotta.
Mieluiten ajan pienellä autolla.

Toisaalta ei pitäisi valittaa noista, monella on sellaiset pysyvätkim lääkkeet, että niiden sivuvaikutukset ovat oikeasti vaarallisia. Minulla nuo ovat vain epämukavia, eikä lääkekuuri kestä kauaa.

Nyt raskaana on hyvin huono kestävyys pysyä yöllä hereillä (jos vessassa ravaamista ei lasketa), nukkumaankin menen kolmevuotiaan kanssa samaan aikaan, kun väsyttää niin.

Karpaloista olen kuullut paljonkin virtsatietulehduksen estoon, mutta katsotaan nyt. Syöminen on muutenkin vähän monimutkaista pahoinvoinnin ja oksentelun takia.

Toisaalta ei pitäisi valittaa noista, monella on sellaiset pysyvätkim lääkkeet, että niiden sivuvaikutukset ovat oikeasti vaarallisia. Minulla nuo ovat vain epämukavia, eikä lääkekuuri kestä kauaa.
.
Valita menemään vaan! Ei se jonkun toisen vielä vaikeampi tilanne omaa muuta sen helpommaksi.
Me täällä myötäeletään täysillä kun ei noita omia raskauskremppoja ole mitä valitella :p!

Takaisin