----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yölento :) Olet lapsena kokenus jotain, mikä aiheuttaa voimakkaan vihan?

Itsekin olen myös vanhana syntynyt. Toai harvoin olin missään bileissä mukana, enkä rellestämässä. Minua kiinnosti opinnot :)

Minä suutun harvoin ja suuttumus hestää vsin hetken. En ole pitkävihainen.
Tosin puran tunteita pitkin päivää, en voisi pitää vihaa tai suuttumusta sisällä, se on ilmaistava heti....varmaan täällä olette huomanneet, kun välillä ei olla nikn kartalla:joyful:

Olen myös nopeasti syttyvä ja innostuva, lähes yltiöoptimistinen:laughing002 Tykkään vähän liidellä pilvissä, tosin olen hyvin jalat maassa tyyppi ja pidän rutiineista.
Kyllä se ärhäkkyys on ihan luonteenpiirre. Koen kaikki tunteet voimakkaasti vaikka se ei ulospäin enää juuri näy. Suutun niin harvoin että tuskin se lapsuudesta johtuu. Viimeksi suutuin ex-miehelle, siitä on kohta 10 vuotta. Olen vielä vähän vihainen, mutta se menee ohi lähivuosina.

Jokainen voi tuntea olevansa vaikka avaruusolio. Ei se tunne siitä faktaa tee. Keski-ikä on ihan hyvä ikä.

Vastavirran akka :) Sä osaat olla vitsikäs:laughing002

Minusta kaikki iät on hyviä!:p
Ovat vain erilaisia.

Toki on keski-ikä, mutta se ei ole kaikilla tasan sama...Onhan olemassa henkinen ikä ja biologinen ikä, sekä se ikä, jota ihminen laskee kello ja kalenteri kädessä. Se on vaan ihmisten (maailman) tapa pitää kirjaa asioista. Siten tiedetään mikä viikonpäivä on, mitä kello on ja mikä vuosi on meneillään.

Tosin jotkut haaveilevat aina vain siitä eletystä nuoruudesta ja joidenkin mielestä elämä on sen jälkeen aika merkityksetöntä...

Last edited by a moderator:
Kyllä se ärhäkkyys on ihan luonteenpiirre. Koen kaikki tunteet voimakkaasti vaikka se ei ulospäin enää juuri näy. Suutun niin harvoin että tuskin se lapsuudesta johtuu. Viimeksi suutuin ex-miehelle, siitä on kohta 10 vuotta. Olen vielä vähän vihainen, mutta se menee ohi lähivuosina.

Yölento :) Huhh...kuinka voit olla niin voimakkaasti suuttuva:wideyed:

Mulla suuttumus kestää hetken, enkä muista olleeni yhtä- kahta päivää pidempään suuttunut eläissäni. Saan huonon-olon, jos paha tunnetila jatkuu yli tunnin...

Osaan suuttua voimakkaasti, jopa niin, että sitä pelätään. Mutta suuttumus on hetkessä ohi ja taas aurinko paistaa:)

Oletko vielä ex-miehen kanssa tekemisissä?

Eräs samanikäinen ystäväni piti itseään keski-ikäisenä jo kymmenisen vuotta sitten. Keski-ikä tuntuu alkavan ihmisillä eri aikaan.

Pernilla :) Eräs tuntemani nainen tunsi tai luuli olevansa mummon ikäinen, kun täytti 30v.

Sittemmin istui vain kiikkustuolissa ja kutoi sukkaa:laughing021

Täysin terve ja virkeä on vieläkin, vaikka ikää on 60+ ....saattaapi hyvinkin elää tuonne 80++ Että aika pitkä mummoikä:wideyed::laughing014

Minusta keski-ikä on ihan parasta aikaa elämässä. Enkä tiedä miksi pitäisi olla nuorempi kuin on. Jos ei tähän mennessä ole kasvanut aikuiseksi, niin on kyllä harvinaisen kovapäinen.

Tai sitten joillakin on kovin kapea käsitys siitä mitä on olla keski-ikäinen. Ei se tarkoita, että pitäisi alkaa jo tiirailla sopivaa hautapaikkaa tai värjätä harmaita piiloon.

Yölento :) Samaa mieltä, 40++++ niin elämä avautuu! On ihan parasta aikaa:p

Varmasti on kasvanut "aikuiseksi" tähän ikään mennessä, mutta miksi ei saisi tuntea olevansa nuorempi, kuin on?:wideyed::rolleyes:

Se nyt vain on sellainen biologinen merkkipaalu, eikä sitä muuta, vaikka kuinka pukeutuisi huppareihin ja farkkuihin, ottaisi lävistyksen ja värjäisi hiukset pinkiksi. Itse tein ne asiat jo teini-iässä ja nyt ne tuntuvat kovin kivikautisilta. :grin Enää ei tarvitse kapinoida vaan saa olla juuri sellainen kuin on. Mikä ihana olotila! :angelic:

Towanda :)
Aika harva 40+++++ ikäinen pukeutuu huppareihin, ottaa lävistyksiä ja värjää hiuksia pinkiksi:laughing002

Itse en tehnyt sitä nuorenakaan, joten miksi nyt?:laughing014

Silti voi tuntea olevansa nuorempi, kuin keski-ikäinen....:joyful:

Aika paljon pitäisi maksaa, että palaisin ajassa vuosituhannen vaihteeseen. :eek::hilarious:

Motto78 :) Samaa mieltä, tämä ikä on paras ikä :) Se vaan on!!

Nuorena ei tiennyt kuka on.

Turhat kotkotukset on eletty ohi ja on jalat maassa:joyful:

Jos aikakoneella palaisi ajassa, toki munasolut olisi sitten priima-luokkaa:grin
Mutta aikaa ei saa edes rahalla takaisin.

Minulle yksi itseäni vanhempi tuttu loukkaantui verisesti kun totesin hänelle eräässä keskustelussa, että meillä keski-ikäistyneillä on aivan eri prioriteetit kuin vasta 18-vuotta täyttäneillä, niin oli meillä itsellämmekin silloin kun sen ikäisiä olimme, joten emme voi heidän puolestaan päättää asioista. Tästä seurasi ihan hirveä valitus kuinka hän (siis lähes 50-vuotias) ei ainakaan ole keski-ikäistynyt, ja kyse ei mitenkään ole iästä vaan hän vain on nykyään fiksumpi. Niinpä niin. :rolleyes:

Työpaikkani on osittain erikoistunut selvittämään 16-25-vuotiaiden mielipiteitä ja toiveita, ja ainakin minä olen havainnut, että en pysty mitenkään ennakoimaan heidän vastauksiaan, koska oman ikäiseni eivät ikimaailmassa vastaisi niin. Se joukko on ihan oikeasti nykybisnekselle tuntematon. Monesti olen joutunut toteamaan, että en ole kohderyhmää, joten en pysty sanomaan mikä vaihtoehto on heille paras, vaan sitä pitää kysyä kohderyhmältä.

Suski75 :) Mitä työpaikkasi tarkalleen selvittää? Onko tilastotietoa?

Mä olen työpaikassa, jossa lähes kaikki ovat "ns. keski-ikäisiä", mutta silti minua ei noteerata iässä koskaan, ei edes firman tj:n osalta samaan ryhmään:laughing002

Tj on 50v., itse ole kohta 46v.

Tj sanoo aina kaikille muille, että me kypsät keski-ikäiset ---50v++.....joita on meillä monia...Mua aina vaan tytötellään, joten olenkin monesti tokaissut olevani yhä 20v. :)

Jospa se on vaan kohteliaisuus. Luultavasti en näytä tai vaikuta keski-ikäiseltä.

Täytän 4v. päästä 50v. En silti kuulu keski-ikäisten joukkoon, ainakaan töissä:angelic:

Jospa se johtuukim tuosta pienestä 2-v. lapsesta:grin Pitää nuorena:happy093

Yölento :) Huhh...kuinka voit olla niin voimakkaasti suuttuva:wideyed:

Mulla suuttumus kestää hetken, enkä muista olleeni yhtä- kahta päivää pidempään suuttunut eläissäni. Saan huonon-olon, jos paha tunnetila jatkuu yli tunnin...

Osaan suuttua voimakkaasti, jopa niin, että sitä pelätään. Mutta suuttumus on hetkessä ohi ja taas aurinko paistaa:)

Oletko vielä ex-miehen kanssa tekemisissä?
Kaksi yhteistä lasta, eli joudun aina joskus näkemään. Tosin kun lapset ovat aikuisia, niin pakollisia tapaamisia heidän isänsä kanssa on harvoin. Viimeksi tavattiin vahingossa kun olin käymässä hänen vanhemmillaan, ihan sivistyneesti meni. Minä istuin kahvilla ja hän lähti pihatöihin.

En siis suutu pienistä ja vihottele sen vuoksi vuosia.
Onneksi muutkin tunteet ovat voimakkaita ja pitkäkestoisia. Minulla on paljon patoutunutta iloa ja onnea. Sitä kun tulee päivittäin, vihaa vain kerran vuosikymmenessä.

Lapsena suutuin 2-vuotiaana, lepyin 13-vuotiaana.

Tj sanoo aina kaikille muille, että me kypsät keski-ikäiset ---50v++.....joita on meillä monia...Mua aina vaan tytötellään, joten olenkin monesti tokaissut olevani yhä 20v. :)

Jospa se on vaan kohteliaisuus. Luultavasti en näytä tai vaikuta keski-ikäiseltä.

Argh, tytöttely. :dead: En vedä hernettä nenään jos kyseessä on 80+ herra tai muu "viaton", duunikuvioissa tohon vaan niin usein liittyy vähättelyviboja.

Oon kaksikymppisestä lähtien alkanut tasapuolisuuden vuoksi sedättelemään tytöttelijöitä, on loppunut yleensä nopeasti :grin

Muokattu viimeksi:
Voi kyllä niitä on, PALJON! :joyful:

Oho:wideyed: Missä?

Meidän asuinalueella ei ole näkynyt viimeiseen 20-vuoteen....tai ennen sltäkään...

Olen nuorena nähnyt 20-vuotiaana kaupungilla ja kyllä huvitti:laughing002

Suski75 :) Mitä työpaikkasi tarkalleen selvittää? Onko tilastotietoa?

Mä olen työpaikassa, jossa lähes kaikki ovat "ns. keski-ikäisiä", mutta silti minua ei noteerata iässä koskaan, ei edes firman tj:n osalta samaan ryhmään:laughing002

Tj on 50v., itse ole kohta 46v.

Täytän 4v. päästä 50v. En silti kuulu keski-ikäisten joukkoon, ainakaan töissä:angelic:

Jospa se johtuukim tuosta pienestä 2-v. lapsesta:grin Pitää nuorena:happy093
Teemme sähköisiä palveluita 16-25-vuotiaille, ja iso osa suunnittelusta on käyttäjätestausta, koska heille ei kelpaa samat asiat kuin meille vanhemmille. Olen koko firman vanhin ihminen.

Ja siis siinä määrin, että syksyllä yhdessäkin firman virkistysillassa yksi tyyppi kertoi että olen ihan mahtava äitihahmo hänelle.
:laughing025
Minä totesin, että minustakin tuntuu, että hän on lapseni. :grin

Ja siis siinä määrin, että syksyllä yhdessäkin firman virkistysillassa yksi tyyppi kertoi että olen ihan mahtava äitihahmo hänelle.
:laughing025
Minä totesin, että minustakin tuntuu, että hän on lapseni. :grin

Suski75 :) Hauska...minkäs ikäinen työkaveri?

Kaksi yhteistä lasta, eli joudun aina joskus näkemään. Tosin kun lapset ovat aikuisia, niin pakollisia tapaamisia heidän isänsä kanssa on harvoin. Viimeksi tavattiin vahingossa kun olin käymässä hänen vanhemmillaan, ihan sivistyneesti meni. Minä istuin kahvilla ja hän lähti pihatöihin.

En siis suutu pienistä ja vihottele sen vuoksi vuosia.
Onneksi muutkin tunteet ovat voimakkaita ja pitkäkestoisia. Minulla on paljon patoutunutta iloa ja onnea. Sitä kun tulee päivittäin, vihaa vain kerran vuosikymmenessä.

Lapsena suutuin 2-vuotiaana, lepyin 13-vuotiaana.

Yölento :) Harmi, että teillä on tapahtunut rikkinäinen koti, lapsien ollessa pieniä:hug013

Varmasti olet syystä miehelle suuttunut.

Jospa kuitenkin annat asioiden olla ja nythän kaikki on hyvin. Koita purkaa voimakkaitq tunteita niin, etteivät ne patoutuisi:Heartblue

Siitä on hyötyä etenkin sinulle itselle.

Oletteko koskaan miettineet omaa lapsuutta, siis vanhempien kasvatustyyliä jne. Itse tullut paljon mietittyä. Hyvä lapsuus oli, mutta tiettyjä asioita koetan tehdä omien kohdalla toisin.

Vastavirran akka :) Kyllä tuota vähän joskus.miettinyt, koska sitä peilaa omaan itseen, lapsen vanhempana.

En lähtisi moittimaan ketään, mulla on ainakin ollut tosi hyvin asiat... :)
Sopuisat vanhemmat ja isovanhemmat....oma iso kotipiha, jossa on saanut juosta ja kerätä omenoita....turvallista...enkä ole koskaan nähnyt tai kuullut tappelua, edes kiistelyä....

Olen onnekas!:p

Saman rauhallisuuden ja kodinturvan haluan siirtää omalle lapselle.

Rahaa ei aina ollut, mutta se ei tee ihnisestä onnetonta.

Vastavirran akka, koskas me testataan? :rolleyes: Huomenna mulla inssistä DpIUI 7.

Entäs Lambi?:rolleyes:

Takaisin