----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä olen myös vanhana syntynyt, biletys ei ole ollut minua varten, mutta aika pitkään meni, että opin rakentavan tunteiden ilmaisun. Olin vielä kolmekymppisenä kokonaisvaltaisesti vihainen koko maailmalle, kun suutuin. Suutun todella harvoin ja vain asiasta ja olen vihainen suurella voimakkuudella ja kauan.

Jostain syystä en tunnista itseäni keski-ikäiseksi ollenkaan.

Bilehiiri en ole koskaan ollut, joten siinä mielessä mitään muutosta ei ole tapahtunut vuosien saatossa.

Vanhemmuuteen kypsyin vasta lähempänä 40-kymppisiäni.

Eräs samanikäinen ystäväni piti itseään keski-ikäisenä jo kymmenisen vuotta sitten. Keski-ikä tuntuu alkavan ihmisillä eri aikaan.

Olen mäkin myöhään kypsynyt, olin pitkään lapsellinen ja lapsen sain vasta 40-vuotiaana. Mutta ehkä mä olen ainoa, joka näkee keski-ikäisyyden muuten kuin negatiivisessa valossa? Se nyt vain on sellainen biologinen merkkipaalu, eikä sitä muuta, vaikka kuinka pukeutuisi huppareihin ja farkkuihin, ottaisi lävistyksen ja värjäisi hiukset pinkiksi. Itse tein ne asiat jo teini-iässä ja nyt ne tuntuvat kovin kivikautisilta. :grin Enää ei tarvitse kapinoida vaan saa olla juuri sellainen kuin on. Mikä ihana olotila! :angelic:

Mä olen myös ihan suosiolla määritelmällisesti keski-ikäinen, 40-65 -vuotias kun olen.:grin
Täähän on ihan paras ikä!

Vähän kuin parhaat puolet nuoruuden innosta ja vuosien tuomasta kypsyydestä: ei tulisi mieleenkään dissata kertyneitä aikuispisteitä, ja voi edelleen käydä
esim. laskuvarjohyppäämässä tai hipsterpaikoissa kun siltä tuntuu. Kukaan ei myöskään enää närkästy jos skippaat iltamenon vain koska oma sohva on parempi vaihtoehto. Oma tyyli (ulkoisesti ja sisäisesti) on löytynyt, ja itsestään pitää muutenkin parempaa huolta.

Aika paljon pitäisi maksaa, että palaisin ajassa vuosituhannen vaihteeseen. :eek::hilarious:

Minulle yksi itseäni vanhempi tuttu loukkaantui verisesti kun totesin hänelle eräässä keskustelussa, että meillä keski-ikäistyneillä on aivan eri prioriteetit kuin vasta 18-vuotta täyttäneillä, niin oli meillä itsellämmekin silloin kun sen ikäisiä olimme, joten emme voi heidän puolestaan päättää asioista. Tästä seurasi ihan hirveä valitus kuinka hän (siis lähes 50-vuotias) ei ainakaan ole keski-ikäistynyt, ja kyse ei mitenkään ole iästä vaan hän vain on nykyään fiksumpi. Niinpä niin. :rolleyes:

Työpaikkani on osittain erikoistunut selvittämään 16-25-vuotiaiden mielipiteitä ja toiveita, ja ainakin minä olen havainnut, että en pysty mitenkään ennakoimaan heidän vastauksiaan, koska oman ikäiseni eivät ikimaailmassa vastaisi niin. Se joukko on ihan oikeasti nykybisnekselle tuntematon. Monesti olen joutunut toteamaan, että en ole kohderyhmää, joten en pysty sanomaan mikä vaihtoehto on heille paras, vaan sitä pitää kysyä kohderyhmältä.

Minulle yksi itseäni vanhempi tuttu loukkaantui verisesti kun totesin hänelle eräässä keskustelussa, että meillä keski-ikäistyneillä on aivan eri prioriteetit kuin vasta 18-vuotta täyttäneillä, niin oli meillä itsellämmekin silloin kun sen ikäisiä olimme, joten emme voi heidän puolestaan päättää asioista. Tästä seurasi ihan hirveä valitus kuinka hän (siis lähes 50-vuotias) ei ainakaan ole keski-ikäistynyt, ja kyse ei mitenkään ole iästä vaan hän vain on nykyään fiksumpi. Niinpä niin. :rolleyes:

Työpaikkani on osittain erikoistunut selvittämään 16-25-vuotiaiden mielipiteitä ja toiveita, ja ainakin minä olen havainnut, että en pysty mitenkään ennakoimaan heidän vastauksiaan, koska oman ikäiseni eivät ikimaailmassa vastaisi niin. Se joukko on ihan oikeasti nykybisnekselle tuntematon. Monesti olen joutunut toteamaan, että en ole kohderyhmää, joten en pysty sanomaan mikä vaihtoehto on heille paras, vaan sitä pitää kysyä kohderyhmältä.

Aijai, kuinka monta ihmistä mä tunnen, jotka kieltäytyy olemasta keski-ikäisiä ja kokevat olevansa hirmu nuorekkaita. Mieheni on yksi heistä, enkä henno kertoa olevani eri mieltä. :laughing002

Jeesatkaas nyt nuorta naista te viisaat tietäjät:woot:!

Mitenkä se olikaan näiden särkkäreiden kanssa ALKURASKAUDESSA:troll:? Nyt on sen verta flunnsanen olo että tekis mieli napata jokin pilleri töihin. Joku laittoi hienon linkin johonkin tutkimuksiin jossain täällä aiemmin..mitä siinä sanottiin??:shy: Kaikki estää kiinnittymisen jne? Sinnittelen ilman jos ne nyt vallan estää kaikki mahikset..muttamutta..

Panadolia saa ottaa, mutta vain jos tuntuu että kuolee ilman sitä. Ja mahdollisimman vähän sitäkin. Ja jos on raskaana, on parempi jäädä saikulle, jos sillä välttää särkylääkkeen oton.

Jostain syystä en tunnista itseäni keski-ikäiseksi ollenkaan.

Bilehiiri en ole koskaan ollut, joten siinä mielessä mitään muutosta ei ole tapahtunut vuosien saatossa.

Vanhemmuuteen kypsyin vasta lähempänä 40-kymppisiäni.

Eräs samanikäinen ystäväni piti itseään keski-ikäisenä jo kymmenisen vuotta sitten. Keski-ikä tuntuu alkavan ihmisillä eri aikaan.

Pernilla :)

Samaistun sinuun! :) On kuin omaa tekstiäni.... :)

Missä sä oikein asut:wideyed:?
Siellä kasikymppiset fabiot kirmaa siittämässä nuoria naikkosia, siis viiskymppisiä. :grin erikoinen paikka maanpäällä?! Mutta mikäs siinä, näin me kaikki saadaan luoda oma todellisuus:happy:.

Heheh :)..... ihan Suomessa vaan asun....

Mä voin kertoa että olen kummassakin onnistuneessa raskaudessa popsinut särkylääkkeitä.
Ei tietysti kannata ottaa jos ei tartte mutta en mä kyllä kärsisi liikaa.

Aijai, kuinka monta ihmistä mä tunnen, jotka kieltäytyy olemasta keski-ikäisiä ja kokevat olevansa hirmu nuorekkaita. Mieheni on yksi heistä, enkä henno kertoa olevani eri mieltä. :laughing002

Towanda :)

Täälläkin mies nuorekas, ei olla keski-ikäisiä ainakaan henkisesti:laughing002

Miksi olisi pakko tuntea itsensä keski-ikäiseksi?

Se ei tarkoita samaa, kuin tälläytyisi/ pukeutuisi, kuin 2-kymppiset ja pyörisi jossain bileissa kavereiden kanssa.

Ihan hyvä miehesi kieltättyä, eihän sitä kukaan ulkopuolinen tiedä, miten toinen itsensä tuntee, eikä voi määritellä toisen puolesta iän tuntemusta....

Minusta keski-ikä on ihan parasta aikaa elämässä. Enkä tiedä miksi pitäisi olla nuorempi kuin on. Jos ei tähän mennessä ole kasvanut aikuiseksi, niin on kyllä harvinaisen kovapäinen.

Tai sitten joillakin on kovin kapea käsitys siitä mitä on olla keski-ikäinen. Ei se tarkoita, että pitäisi alkaa jo tiirailla sopivaa hautapaikkaa tai värjätä harmaita piiloon.

Towanda :)

Täälläkin mies nuorekas, ei olla keski-ikäisiä ainakaan henkisesti:laughing002

Miksi olisi pakko tuntea itsensä keski-ikäiseksi?

Se ei tarkoita samaa, kuin tälläytyisi/ pukeutuisi, kuin 2-kymppiset ja pyörisi jossain bileissa kavereiden kanssa.

Ihan hyvä miehesi kieltättyä, eihän sitä kukaan ulkopuolinen tiedä, miten toinen itsensä tuntee, eikä voi määritellä toisen puolesta iän tuntemusta....

Kun rupeaa paheksumaan nuoria, ei enää ole itse nuori. :wink Tätä siis mies harrastaa. Ja minä myös! En muista milloin se alkoi, mutta yhtäkkiä sitä vain huomasi paheksuvansa. :woot:

Minä olen myös vanhana syntynyt, biletys ei ole ollut minua varten, mutta aika pitkään meni, että opin rakentavan tunteiden ilmaisun. Olin vielä kolmekymppisenä kokonaisvaltaisesti vihainen koko maailmalle, kun suutuin. Suutun todella harvoin ja vain asiasta ja olen vihainen suurella voimakkuudella ja kauan.

Yölento :) Olet lapsena kokenus jotain, mikä aiheuttaa voimakkaan vihan?

Itsekin olen myös vanhana syntynyt. Toai harvoin olin missään bileissä mukana, enkä rellestämässä. Minua kiinnosti opinnot :)

Minä suutun harvoin ja suuttumus hestää vsin hetken. En ole pitkävihainen.
Tosin puran tunteita pitkin päivää, en voisi pitää vihaa tai suuttumusta sisällä, se on ilmaistava heti....varmaan täällä olette huomanneet, kun välillä ei olla nikn kartalla:joyful:

Olen myös nopeasti syttyvä ja innostuva, lähes yltiöoptimistinen:laughing002 Tykkään vähän liidellä pilvissä, tosin olen hyvin jalat maassa tyyppi ja pidän rutiineista.

Takaisin