----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yölento ei sitä marketti kamaa eikä varsinkaan ikeaa yök!

Ja mulla sama kumi/ämpäri osastolla. Esim motonet on multa kiellettyjen listalla. Emotioniin voin mennä mutta laivan Kemppariin en. Lush tekee myös todella pahan olon.

Pahinta on supernenä, joka on raskausnenällä tehostettu. Laihtuu helposti koko raskauden ajan, kun kaikkialla löyhkää, eikä mitään tee mieli syödä.

Tähti, onnea matkaan ? Milloin on eka testipäivä?

Tasan kaksi viikkoa....2ww wait!

IVF asiasta tuli samalla alustavasti keskusteltua....jos hoitopalaveri pidetään ennen seuraavia menkkoja, IVF voidaan tehdä heti ensi kierrosta. Ei tule taukoa.

Hoidossa annetaan hormonipistoksia. Kiertoa seurataan kahdella ultralla ja munasolut kerätään laboratorioon, siellä niitä viljellään 5päivää. Raskaustesti on hieman aiemmin, kuin inseminaatiossa.

Nyt ultrassa äkkiseltään näkyin uusia pieniä munarakkuloita, joten onnistumis-% on isompi, kuin nollalla (0) alkava. Tämä oli vaan nopea silmäys. PCO:ta mulla ei ole. IVF:ää varten ei mitata AMH:ta.

Sitten hintaan: hoito 4200€ + lääkkeet 1500€

Onnistunisesta tokaisi sitten vielä, että on se keskenmenoriski....tuo jäi vähän kaihertamaan mieltä ja olisi pitänyt kysyä, että onko se IVF:ssä isompi...tietääkö joku?:rolleyes:

Last edited by a moderator:
Onnistunisesta tokaisi sitten vielä, että on se keskenmenoriski....tuo jäi vähän kaihertamaan mieltä ja olisi pitänyt kysyä, että onko se IVF:ssä isompi...tietääkö joku?:rolleyes:
Ei ole isompi. Meillä nelikymppisillä keskenmenoriski on pelkän iän takia jättimäinen, koska suurin osa soluista on iän takia sutta ja sekundaa.

Jos teille tehtäisiin alkiodiagnostiikka, voisi sillä seuloa pois ne varmasti keskenmenevät alkiot, ja siirtää kohtuun vain terveitä alkioita, joilla keskenmenoriski on huomattavasti pienempi.

Aina on toki mahdollista, ettei alkiodiagnostiikassa löytyisi yhtään tervettä alkiota, mutta minusta on kivempi tietää sekin heti, kuin maksaa alkionsiirrosta ja käydä läpi alkionsiirto lääkkeinen, ja sitten vielä piinailla ensimmäiset 12 viikkoa, meneekö se kesken, ja sitten vielä kestää se keskenmenokin. Mieluummin kuulen jo ennen alkionsiirtoa.

Eikö teille Tähti tehdä alkiodiagnostiikkaa? Pelkkä IVF?

Wheelchair Mama :) Niin, tuotakin jäin lisäksi tuumaileen?.... Mutta koska tämä ei ollut hoitopalaveri, vaan puhuttiin vähäsen alustavasti asiasta.

Ainakaan tuo sana ei tullut esille missään ja sain paperilla tietoa IVF-hoidosta. Siinäkään ei näy mitään tietoa alkiodiagnostiikasta.

....etten osaa sitten vastata....:wideyed:
Kallis on kuitenkin.

Wheelchair Mama :) Niin, tuotakin jäin lisäksi tuumaileen?.... Mutta koska tämä ei ollut hoitopalaveri, vaan puhuttiin vähäsen alustavasti asiasta.

Ainakaan tuo sana ei tullut esille missään ja sain paperilla tietoa IVF-hoidosta. Siinäkään ei näy mitään tietoa alkiodiagnostiikasta.

....etten osaa sitten vastata....:wideyed:
Kallis on kuitenkin.

Alkiodiagnostiikka on tosiaan itse ivf:n ja siirron välissä tapahtuva "lisäpalvelu", eli ei ole perusivf-kuvauksessa. Nimim. Sama printti täälläkin. :)

Oletan (en ole tutkinut asiaa) että ivf:n suurempi keskenmenoriski on nimenomaan tilastollinen, ja liittyy muutenkin haastavampaan lähtötilanteeseen solujen kanssa. Hoidettavat usein iäkkäitä tai muuten hankalampia hedelmöitettäviä, joten riskit keskenmenoon on lähtökohtaisesti suurempi kuin luomusti raskautuvalla massalla.

Kyllähän 40+ iässä keskenmenoriski on aika iso. Toki keskenmeno voi tulla nuorellekin mutta tällä iällä on ihme ,jos raskaus jatkuu. Alkiodiagnostiikka auttaa kyllä siinä piinassa.

Ei ole isompi. Meillä nelikymppisillä keskenmenoriski on pelkän iän takia jättimäinen, koska suurin osa soluista on iän takia sutta ja sekundaa.

Jos teille tehtäisiin alkiodiagnostiikka, voisi sillä seuloa pois ne varmasti keskenmenevät alkiot, ja siirtää kohtuun vain terveitä alkioita, joilla keskenmenoriski on huomattavasti pienempi.

Aina on toki mahdollista, ettei alkiodiagnostiikassa löytyisi yhtään tervettä alkiota, mutta minusta on kivempi tietää sekin heti, kuin maksaa alkionsiirrosta ja käydä läpi alkionsiirto lääkkeinen, ja sitten vielä piinailla ensimmäiset 12 viikkoa, meneekö se kesken, ja sitten vielä kestää se keskenmenokin. Mieluummin kuulen jo ennen alkionsiirtoa.

Suski75 :) Kiitos tiedosta. Onko tuo alkiodiagnostiikka jollain erityisellä hoitonimellä? Onko se ollenkaan IVF?

Klinikka tekee vain IVF:n lyhyt kestoisella hoidolla.

Ja miltä tuo hinta kuullostaa?:rolleyes:

Mulla on ovistestissä testiviiva tummempi. Ei taida näkyä kuvassa.
Mulla monesti ollut toinen viiva näkyvissä kuten varmaan kaikilla on mutta ei ikinä vahva plussa.
Siis loppukierrossa.
Tottakai oviksen aikaan on.

Suski75 :) Kiitos tiedosta. Onko tuo alkiodiagnostiikka jollain erityisellä hoitonimellä? Onko se ollenkaan IVF?

Vastaan vaikkei kysytty :D Tuolla diagnostiikasta: https://www.dextralapsettomuusklinikka.fi/hedelmoityshoidot/alkiodiagnostiikka-pgs-pgd

Hinnat pyörii kaikkineen 5k molemmin puolin, olin itse Felicitaksessa 2017 ja nyt Dextrassa, hintaerot suht pieniä.

EDIT: tarkistin huvin vuoksi babyprojektiexcelin, vähän yli vuosi sitten kokonaiskustannus IVF:stä pitkallä kaavalla oli n. 4300. Vaikka alkiodiagnostiikka maksaa vähintään saman, säästytään turhilta siirroilta -> maksaa itsensä hyvin todennäköisesti takaisin. :)

Muokattu viimeksi:
Vastaan vaikkei kysytty :D Tuolla diagnostiikasta: https://www.dextralapsettomuusklinikka.fi/hedelmoityshoidot/alkiodiagnostiikka-pgs-pgd

Hinnat pyörii kaikkineen 5k molemmin puolin, olin itse Felicitaksessa 2017 ja nyt Dextrassa, hintaerot suht pieniä.

EDIT: tarkistin huvin vuoksi babyprojektiexcelin, vähän yli vuosi sitten kokonaiskustannus IVF:stä pitkallä kaavalla oli n. 4300. Vaikka alkiodiagnostiikka maksaa vähintään saman, säästytään turhilta siirroilta -> maksaa itsensä hyvin todennäköisesti takaisin. :)

Motto78 :)

Kiitos. Olitpa näppärä!:gen053

Eli voidaan saada myös alkiodiagnostiikka, koska ollaan Dextrassa. Sisältyykö tuohon 4300€ hintaan lääkkeet?:rolleyes:

Eivätpä ainakaan osaa mainostaa alkiodiagnostiikkaa, koska kuullut vain IVF:stä....

Ilman tätä palstaa, en tietäisi siitä mitään:confused005

Motto78 :)

Kiitos. Olitpa näppärä!:gen053

Eli voidaan saada myös alkiodiagnostiikka, koska ollaan Dextrassa. Sisältyykö tuohon 4300€ hintaan lääkkeet?:rolleyes:

Eivätpä ainakaan osaa mainostaa alkiodiagnostiikkaa, koska kuullut vain IVF:stä....

Ilman tätä palstaa, en tietäisi siitä mitään:confused005
Felicitaksen 2017 hinnoilla itse ivf-osuus (keräily, siirto, en muista sisältyikö miehen osuus tähän) oli n. 2100, loput tuli ultrista ja lääkkeistä.

Lääkkeiden osuus on yllättävän iso, tässä lyhyessä kaavassa on hulahtanut apteekkiin jo yli 700e, ja ke kontrollin jälkeen pitänee hakea jotain lisää.

Eikö ole kelakorvattavia?
Lääkekatto 572€ tänä vuonna jonka jälkeen 2,5€/ per lääke.
Mulla meni 830€ lääkkeisiin tammikuussa :-D

Lyhyen kaavan IVF oli meillä aika lailla samanhintainen. Siihen tosin tuli päälle IVF-lääkkeet 400 €, alkionsiirto 1000 € ja tukilääkitys 600 €.

Lisäpalveluna IVF:ään saa alkiodiagnostiikan, PGS, joka maksoi meillä 2000 €. Mutta tosiaan kun yksi turha alkionsiirto maksaa 1600 €, niin kyllähän tuo PGS kannattaa. Ja hermot kiittävät, kun tietää jo etukäteen, että alkiosta joko ei olisi mitään tullut tai sitten sillä on moninkertqisesti paremmat mahdollisuudet päästä vauvaksi asti kuin ilman.

Takaisin