----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikö ole kelakorvattavia?
Lääkekatto 572€ tänä vuonna jonka jälkeen 2,5€/ per lääke.
Mulla meni 830€ lääkkeisiin tammikuussa :-D
Osa on, osa ei. Esim. Lääkkeellisen kierron tukilääkitys ei ole, ja niihin olen tässä raskaudessa pistänyt jo 600 €.

IVF:n kasvatushormoneista sai kelakorvaukset ihan suoraan, esim. Elonva-olisi ollut 550 € ilman korvauksia, korvausten kanssa 330 €. Minä menin apteekkiin kuvitellen, että joudun koko hinnan maksamaan, ja riemuitsin kun käteen jäikin 200 € enemmän kuin kuvittelin.

Eikö ole kelakorvattavia?
Lääkekatto 572€ tänä vuonna jonka jälkeen 2,5€/ per lääke.
Mulla meni 830€ lääkkeisiin tammikuussa :-D

Katsotaan miten käy kassalla tällä viikolla! Ei edes yritetty joulukuussa klinikalle, optimoitiin aloitus näin alkuvuoteen niin ehditään hyödyntää 2019 katto mahdollisilla lisäkeräyskierroilla. :grin

Edit: tästä 700e oli jo vähennetty 40% kelakorvaus, kamala miettiä kustannuksia (joko kalliit lääkkeet tai kalliit vakuutukset) niissä maissa joissa valtio ei tue vastaavaa.

Sama raja pitäisi olla koko Suomessa.
Eli kaksi yhteistä biologista lasta on rajana kunnalliselle hoidolle ja tutkimukselle.

Apua... Laventeli ja teepuu aiheuttaa miespuolisille hormonihäiriöitä ja miestissien kasvua ja muutkin eteerisetöljyt nyt tutkinnan alla. Onneksi ei toimi mun nenään..

Anteeksi kun jatkan näitä haisukeskusteluja.

WM yksityiselle pääsette!

Toi ivf hinta muodostuu niin monesta palasta että itse jos siihen lähden ajattelin varautua sellaiseen 8000e ainakin. Kaikki sen alle plussaa. Hyvää ei saa halvalla! :p

Toi ivf hinta muodostuu niin monesta palasta että itse jos siihen lähden ajattelin varautua sellaiseen 8000e ainakin. Kaikki sen alle plussaa. Hyvää ei saa halvalla! :p

Peppipupu :) Meille hinta ei ole jarru...huomasin tänään vaan kätilön/virkailijan olevan heti varpaillaan, kun puhui IVF:stä.

Vaikka en pukeudu ykkösiin, niin silti haluan tietää, että mitä se voi maksaa, jottei jymäytetä:smiley-angelic006

Itse kuljen ihan tavallisessa puvussa ja ulkosaappaissa, vaikka on varaa hienoihin turkiksiin:laughing002

Pukeudun sitten vasta, kun tulee todellinen tarve olla hieno!:joyful: Nythän jäin rannalle, kun peruin työmatkan. Kuka turhan takia hienostelee:laughing021

Peppipupu :)
Meillä on reilun vuoden inssit jo maksaneet sen 6500€....turhaan valunutta rahaa...

Vielä ei ole vauvaa tulllut!:confused005 Rahaa on sekin.
Jospa ois NYT tämä inssi...:hug007

IVF nielee rahaa sitten jo enemmän, mikäli siihen päädytään...:meh:

Paljonko Tähti teidän mahdollisuus onnistua inssillä?

On varmasti joskus ollut esillä täällä mutta mennyt multa ohitse.

Meille olisi hyvin voinut pelkkä IVF vielä toimia. Jospa lotosta voitan :-D

Ellei nyt olisi sadas ihme tapahtunut ja ei enää tarvitsisi ajatella noita.

Meillä ei mitään mahkuja yksityiselle. Nytkin eletään täysin kädestä suuhun.

Wheelchair Mama :wink

Vielä pääsette julkiselle :)

Teitä kai (35v.) voidaan hoitaa Suomessa vielä 10-vuotta.

Meillä ei julkiselle asiaa ja nyt yksityinenkin sulkee hanat ihan parin hassun kuukauden jälkeen:singing: 46v.

Mikäli olisin varaton, ois pitänyt myydä talo, että voi yrittää sisarusta lapselle:angelic:Tuo eka täytti jo kriteerit, kun syntyi ollessani 43v. ei KELA korvausta, mutta tämän toisen kanssa loppuu aika täällä Suomessa, kun hoitoa ei enää aloiteta sen jälkeen, kun ikä on 46v.:wtf: :singing:

Paljonko Tähti teidän mahdollisuus onnistua inssillä?

On varmasti joskus ollut esillä täällä mutta mennyt multa ohitse.

Meille olisi hyvin voinut pelkkä IVF vielä toimia. Jospa lotosta voitan :-D

Ellei nyt olisi sadas ihme tapahtunut ja ei enää tarvitsisi ajatella noita.

Wheelchair Mama :) Meille ei ensinmäkään inssillä ole annettu koskaan mitään mahiksia.

Eka inssi tehtiin ja ikä vasta 42v. Tilastollinen onnistuminen oli 1%. Me siis valittiin inssi vastoin klinikan ajatuksia ja heti ekasta inssistä raskaus alkoi.

Nyt meillä inssillä.onnistumis-% lienee NOLLA jotain...Mutta IVF:llä se olisi ainakin 1% :)

Ei edes tehdä mitään perustutkimuksia.
Mua kokeiltiin saada Tayssiin ihan tutkimuksiin mutta vastaus oli heti että ei kun mieheni kanssa kaksi yhteistä lasta.

Mä oon saanut muutaman km 3,5v. aikana. Ja muuta kemiallinen ollut myös.
Noihin liittyen olisin toivonut tutkimusta mutta ei tutkita. Lähete musta tehtiin Tayssin lapsettomuus polille.
Ei vaikka veritestit otettuna ja nähty että raskaana ollut.
Tays pisti vain kirjeen jossa sanoi ettei voida tehdä mitään kun meillä kaksi yhteistä lasta.
Nyt syksyllä pääsin Tayssin gynelle. Kerroin raskautumistoiveesta ja historiasta.
Ultrassa kaikki ok niin kuin ollut aina.
Mun perussairaus Ehlers-Danlos voi aiheuttaa keskenmenoja. Silti en usko että se ainut syy.
Sama sävel gynellä ettei voi määrätä mitään tutkimuksia kunnalliselle.
Määräsi primolutit joita syön dpo 3 lähtien 10pv.
Primoja ennen söin Terolutteja kauan.

Takaisin