----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyl mä päätin mennä maanantaina. Sain siihen ajankin.
Sitten pitäisi hormonitason olla jo korkealla.
Mun kohdalla pitää olla varma kun pitää montaa asiaa heti muuttaa.
Nopeasti tämä aika menee :-)
Mut kiva kun muutkin näkee ettei täysin omaa kuvitelmaa.

Mä oon edelleen seurannut tätä ketjua ja jännittänyt piinailijoiden kanssa. Nykyään tämä on aika surullista luettavaa kun 40v naiset väittelee täällä ja perustelee miksi se oma ratkaisu on se paras ja kuinka oman valinnan johdosta hällä on niin ja niin hyvät lapset...

Ehkä se kun on alettu jutella laajasti kaikesta.muustakin kuin yrittämisestä.

Mä oon joutunut viemään lapset heti äitiysloman loputtua perhepäivähoitoon ja se on tuntunut kurjalta mutta ollut taloudellinen pakko. Neljäs aloitti "vasta' 1,5 veenä kun mies sattui olemaan työttömänä ja sekin oli pienoinen "lottovoitto' lapselle että sai olla hieman pidempään kotona. Nyt mies taas töissä ja nuorin joutuu varmasti hoitoon heti äitiyslomani loputtua. Tämä tosi harmillista. Moni varmasti kokee että juuri oman lapsen aloittama aika on se ainoa ja oikea ja paras kun ei muusta kokemusta, tämä kummastuttaa. Ja yleensäkin se oma on se oikea.
Tämä väsyneen äidin mielipide.

Olisi kivaa jos.täälläkin kunnioitettaisi toisia enemmän. Tai mitäpä se tietty.mulle enää kuuluu joku varmaan mieltä.

Tsemppiä ja varsinkin niitä plussia tähän ketjuun!

Niin ja tuo yökyläily. Meillä kolmosluokkalaisella on hyvä kaveri joka on yrittänyt olla meillä pari kertaa yötä mutta viimeistään kympillä illalla halunnut kotiin. Me ollaan ymmärretty ja selittänyt oman lapsen haemiatukseen kaverin lähdettyä että kun me ollaan kaikki erilaisia ja kaveri nyt vaan haluaa nukkua yöt kotona ja ei ole tottunut olleen yökylässä. Muuten on sosiaalinen ja reipas tyttö. Erilaisuus kunniaan

Muokattu viimeksi:
Ymmärrän Muska fiiliksesi, minäkin tuossa oman taukoni aikana kävin vain lueskelemassa täällä, ja ärsyynnyin kyllä monet kerrat itsekseksi. Ehkä tässä iässä ollaan sitten jo niin ehdottomia mielipiteiden kanssa. Mäkin hieman myönnän eilen härkkineeni arkaa aihetta, mutta ärsyynnyin itse siitä, kuinka... miten sen sanoisi... imetys tuntui jäävän paitsioon ja jotenkin automaattisesti on jotenkin hörhö. Ehkä mä olen sitten vaan tottunut erilaiseen henkeen, kun itse hengailin aikanaan paljon kiintymysvanhemmuuteen suuntautuneella foorumilla, missä pitkä imetys, perhepeti, kantaminen ja lapsentahtisuus oli keskiössä. Kestovaipat myös, mutta itse en koskaan siihen lähtenyt, enkä koe muutenkaan olevani mikään hörhö tai hippi.

Mulle on ihan sama mitä muut tekee, itse teen niinkuin MINÄ parhaaksi näen omille lapsilleni. Ja kotihoito on onnistunut senkin takia, että olen maatalousyrittäjä ja töissä kotona. Olen onnekas, sen myönnän. Taloudellisesti se ei muuten olisi mahdollista. Mun tulot on köyhyysrajan alapuolella, velkaa 150t, mutta eipä toisaalta kukaan sanelemassa mitä tehdä ja milloin.

Oon samoilla linjoilla Hannulin ja Muskan kans tosta kirjoitteluiden kärkkäästä vastakkainasettelusta, ei kiva. Muistan joskus aiemmin että täällä kun kirjoiteltiin muista asioista kun vauvakuumeesta niin joku jo kommentoi että pysykää aiheessa, eli että tän palstan tarkoitus on kirjoitella vauvakuumeilusta. Eikä siitä oo kauaa kun toi tapahtu...

Mua taas ihmetyttää nykyinen mielensäpahoittamisbuumi. Täällä on kyllä suurimmalta osalta vaan jaettu mielipiteitä ihan hyvässä hengessä. Suski tuossa aiemmassa kirjoituksessa hyvin kiteytti asiaa. Toki se miten kukakin saa asian ulos. Itse olen koittanut aina lisätä että vaan mun oma kokemus. En ketään kannustaisi esim lopettamaan imetystä oman kokemukseni perusteella. Alankohan mä olemaan paksunahkainen.

Miten Tähti kokee tämän palstan? Muistaakseni sun perustama?

Mun on tehnyt mieli kysyä Tähdeltä, että miksi ihmeessä jahkaatte alkiodiaknostiikan kanssa ja tuhlaatte aikaanne insseihin? Kun ymmärsin että rahasta ei ole kiinni? Mun gyne sanoi, että enää ei edes oikein mielellään tehdä inssejä, koska niissä onnistumisprosentti ei ole juurikaan luomua kummempi. Toki varmaan yksityisellä tekevätkin, koska asiakashan sen maksaa, mutta julkisella ei. Sulla loppuu kuitenkin aika Suomen hoitoihin ja pistäisin omalla kohdallani kyllä all-in, jos varaa olisi.

Mä olen kokenut välillä itteni hieman ulkopuoliseksi, kun täällä puidaan sivutolkulla työsuhdeasioita ja pikkulapsiarkea. Itse kun en ole ulkopuolisella työnantajalla ollut 14 vuoteen ja lapset ovat teinejä. Mutta aina voi scrollata ne mitkä ei itseä kiinnosta tai kosketa. Kyllä musta muistakin asioista voi puhua, kun välillä väkisin tulee kierrossa hetkiä, jolloin ei juuri päivitettävää kuumeilun saralla ole. Enemmän mua häiritsee tuo Plussa vai ei? -ketju, joka on mennyt ihan yleisen löpinän puolelle. Mua ei kiinnostaisi kuin ne testikuvat o_O:woot:

Oon samoilla linjoilla Hannulin ja Muskan kans tosta kirjoitteluiden kärkkäästä vastakkainasettelusta, ei kiva. Muistan joskus aiemmin että täällä kun kirjoiteltiin muista asioista kun vauvakuumeesta niin joku jo kommentoi että pysykää aiheessa, eli että tän palstan tarkoitus on kirjoitella vauvakuumeilusta. Eikä siitä oo kauaa kun toi tapahtu...
Täytyy kyllä myöntää että itse en jaksaisi pelkästään vauvakuumeilusta keskustella, ymmärrän toki että se voi olla jollekin näiden foorumien ainoa tarve/anti? Kyllähän riidan saa aikaiseksi joka aiheesta kun on tarpeeksi monta keskustelijaa/mielipidettä. Se taas että pitäisi joka aiheelle olla eri ketju on aika hankalaa toteutua..pääasiassahan ihminen keskustelee ihmisten, ei asioiden kanssa?

Mutta jottei nyt ihan mene taas sivuraiteille omalta osalta niin menossa kp12, en tikuttele mutta tsemppaan kyllä muuten:shy:..

Kyllä tämä ketju aika tylsäksi menisi, jos tässä vain kirjoiteltaisiin kiertopäivistä ja negoista. Ja porukka vaihtuu sen verran hitaasti, että lapsettomuushoitoihin liittyvät asiat on jo käsitelty monta sivua sitten, eikä niistä hirveästi uutta löydy niistäkään sen jälkeen kun ne on jo käsitelty. Toisaalta jos olemme jo vanhuuttamme dementoituneet, voi toki nekin käsitellä parin viikon välein uudestaan. :wacky:

Tähtikin on jo useampaan kertaan avannut sitä, miksi he ovat inseminaatioihin päätyneet muiden hoitojen sijasta.

Ei kannata pahoittaa mieltään muiden mielipiteistä, koska muilla tulee aina olemaan eri mielipiteitä kuin itsellä. Ehdottomat mielipiteet ovat yleensä merkki siitä, että elämä on mennyt omien toiveiden mukaan, eikä ole tarvinnut tehdä kompromisseja.

Tuosta hoitoon viennistä olen samaa mieltä. Itse en voisi viedä 1v. hoitoon.
Musta tuntuu että sen ikäinen jää "jalkoihin" kun ei osaa kertoa tarpeistaan eikä välttämättä edes kävele.

Meillä meni 1,5v hoitoon, pienryhmä (perhepäivähoito).

Ihan hyvin pärjäsi ja se on lapsesta kiinni :)

Ennen lasta olin varma, että pidän lapsen kotona 3-v. saakka, mutta toisin kävi.

Mitään tiettyä syytä tai pakotetta ei ollut, lapsi vain oli sen sorttinen, että pärjää.

Jännä, miten eri tavalla ihmiset kokevat. Minusta täällä on keskusteltu eri aiheista, oltu eri mieltä, mutta ihan hyvässä hengessä ja kaikella ystävyydellä.

Juu en minäkään kaipaa sitä että täällä pelkistä kierron vaiheista puhuttaisiin. Täällä kauemmin pyörineet varmaan muistaakin miten jossain vaiheessa annettiin noottia jos kirjoitteli ihan aiheen vierestä. Enkä itse pahoita mieltäni toisten mielipiteistä, niitä kun on itsellänikin, tottakai.
Siltikin, itse koen että täällä on jo moneen moneen kertaan käyty läpi tyhmät anopit ja työnantajat jne sekä ruodittu oikeasti sellaisia aiheita joista oikeasti joku voi loukkaantuakin. Kuten esim masennus on itse aiheutettua tai peräisin suolistosta, imetys, lapsen aikaisin hoitoon laittaminen jne. Johan täällä kerran jo moderaattorikin muistutti asiasta! Ja merkitystä todella on sillä miten näitä asioita ilmaisee ja kirjoittaa. Yleistääkö vaiko ei.
Mutta summa summarum, peace and love my ladies! <3

Mun eka viesti oli vain kirjaimia ilman ajatusta. Vaikka hyvin olisi äö sopinut keskusteluun.
Mä oon itse niin blondi että ei kauhean fiksuja ostaa keskustella.

Foorumi olisi puuta jos olisi vain pelkkää yrityskeskustelua.

Aina erilaiset ihmiset väittelee. Ei musta huono.

Aiheet on vaihdellu työstä unelmiin eli tosi paljon on eri aiheita.
Niistä itse puhuu mitkä koskettaa.

Itse toivon, että foorumi jatkaa kuten ennenkin :-)

Mua taas ihmetyttää nykyinen mielensäpahoittamisbuumi. Täällä on kyllä suurimmalta osalta vaan jaettu mielipiteitä ihan hyvässä hengessä. Suski tuossa aiemmassa kirjoituksessa hyvin kiteytti asiaa. Toki se miten kukakin saa asian ulos. Itse olen koittanut aina lisätä että vaan mun oma kokemus. En ketään kannustaisi esim lopettamaan imetystä oman kokemukseni perusteella. Alankohan mä olemaan paksunahkainen.

Miten Tähti kokee tämän palstan? Muistaakseni sun perustama?

Peppipupu :) Kiitos kysymästä. Koen palstan aika samoin tavoin, ei tarvitse pahoittaa mieltä.

Pääajatus on vauvakuumeilu, mutta väkisinkin aiheet menee laidasta laitaan, koska ollaan sen ikäisiä, että plussat on tosi tiukassa:hug013

Tarkoitus ei ole, että kukaan täällä pahoittaisi mieltään. Mehän vaan keskustellaan jokainen omasta kokemuksesta ja näkemyksestä, eikä tunneta toisiamme " REAL" livenä.

Minusta täällä on ihan super jengi, sillä me ollaan kaikki hyvin erilaisia:grin

Täällä on kyllä tiukkoja mielipiteitä, mutta lienee johtuvan siitä, että iällä on jo muodostunut oma tapa elää, eikä ole enää tarvetta mielistellä muita. Ainakin itse huomaan että on paljon paksunahkaisempi, kuin nuorena. Toisaalta miksi omaa mielipidettä ei saisi sanoa?:rolleyes: Minusta saa. Mielipiteitä on yhtä monta, kuin on keskustelijaakin. Jokainen on yhtä oikeassa omansa kanssa.

Ehkä siksi täällä tulee esille enemmän asioita ja saadaan niitä jakaa!:p Mä olen saanut paljon hyvää tästä palstasta, koska moni on kertonut asioita, joita ei itse ole tullut ajatelleeksi, tiennyt tai käsittänyt ajatella. Täällä saa vapaasti sanoa, jos on murhetta, tai sitä iloa!:happy119 Täällä on myös hurjan hyvää huumoria ja välillä liidellään taivaalla, ellei ihan avaruudessa saakka:love022:laughing025

Törmäyksestä tulee kehitys (mun motto)!:happy: Muiden mottoja kehiin:p :singing:

Nyt olen varaamassa Klinikka aikaa ensiviikon "viimeiseen" inssiin!:smiley-ashamed004

Foorumi olisi puuta jos olisi vain pelkkää yrityskeskustelua.

Aina erilaiset ihmiset väittelee. Ei musta huono.

Aiheet on vaihdellu työstä unelmiin eli tosi paljon on eri aiheita.
Niistä itse puhuu mitkä koskettaa.

Itse toivon, että foorumi jatkaa kuten ennenkin :)

Wheelchair Mama :) Kiitos...ja aiheita saa olla enemmänkin!:laughing002 Kaikkihan puhuu siitä mikä itseä koskettaa...toisen puolesta on vaikea keksiä aiheita.

Missään ei voi välttyä väittelyltä, ei kotona, ei töissä, eikä täälläkään.... :angelic:
Hienoa, että suurinosa keskustelijoista sen ymmärtää:joyful:

Mun on tehnyt mieli kysyä Tähdeltä, että miksi ihmeessä jahkaatte alkiodiaknostiikan kanssa ja tuhlaatte aikaanne insseihin? Kun ymmärsin että rahasta ei ole kiinni? Mun gyne sanoi, että enää ei edes oikein mielellään tehdä inssejä, koska niissä onnistumisprosentti ei ole juurikaan luomua kummempi. Toki varmaan yksityisellä tekevätkin, koska asiakashan sen maksaa, mutta julkisella ei. Sulla loppuu kuitenkin aika Suomen hoitoihin ja pistäisin omalla kohdallani kyllä all-in, jos varaa olisi.

Hannuli77 :) Kiitos kysymästä. Luultavasti jahkataan, koska alunperin päätettiin mennä insseillä loppuun saakka (46v) ja elää sen lopputuloksen kanssa.

Mieli on muuttumassa, mutta mutta....

Takaisin