----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lambi mullahan on fsh todella hyvä 6.5 eli sen mukaan ei hätää. Mutta kun sitten se amh, joka mittaa montako solua ikinä enää jäljellä on 0.8 niin se tekee tästä aika epätoivoisen suon. Ja kun noista jäljellä olevista ei suurin osa ole Käyttökelpoista... Eli vain yksi testi ei kerro mitään. Tai jotain joo mutta silti voi olla persiillään ja ei tule raskaaksi.

Tähti joko aika tilattu? Siellä ne tutkii kyllä ja ei suosittele ivf jos onnistumis% on huono.

Lambi mullahan on fsh todella hyvä 6.5 eli sen mukaan ei hätää. Mutta kun sitten se amh, joka mittaa montako solua ikinä enää jäljellä on 0.8 niin se tekee tästä aika epätoivoisen suon. Ja kun noista jäljellä olevista ei suurin osa ole Käyttökelpoista... Eli vain yksi testi ei kerro mitään. Tai jotain joo mutta silti voi olla persiillään ja ei tule raskaaksi.
Joo ei todellakaan taida olla niin yksinkertaista, rahastukselle haisee noikin kotitestit:wacky:..
Kaikki sympatia epätoivon suohon, mä en itse oikeen osaa päättää onko hyvä tässäkohtaa tietää paljon vai vähän oman kehon tilasta..:nailbiting:

Kaiken kukkuraksi noi kotitestit näyttäisi pitävän rajaa 25ssä- ei se siis tulos sano yhtään sen tarkemmin mitään..haamunkin kaiketi saa pienemmillä arvoilla, äh, en takuulla testaa:happy118..tulee vaan paha mieli.

Munasolut ovat kehittyneet ennen syntymää, niitä ei kehity enää syntymän jälkeen lisää, ja kun ne on loppu, ne on loppu. Harvemmin ne loppuvat juuri kesken IVF-hoitojen.

Susk75 :) Tuleeko IVF hoidon jälkeen tauko, ettei ovuloi?

Lähinnä yritän kysyä, että pumpataanko/kerätäänkö ne munasolut IVF:ssä ns. "loppuun" saakka?

Vai jatkuuko siis ovulointi normaalisti heti IVF:n jälkeenkin, jos hoidolla ei tule raskaaksi?:rolleyes:

Tähti joko aika tilattu? Siellä ne tutkii kyllä ja ei suosittele ivf jos onnistumis% on huono.

Peppipupu :) Yritetään vielä kerran inssiä, koska IVF:ää ei olisi voitu aloittaa vuoden vaihteessa ja siksi meillä meni yksi inssikin hukkaan, kun Klinikka oli Joulutauon kiinni.

Näin se vähäinenkin aika livahtaa ohi, eli vielä pari kuukautta aikaa:smiley-ashamed004

Tässä inssi kerrassa tulee myös kiire, koska nyt joudun lähtemään töistä tulospalaveri matkalle ulkomaille juuri kp12-14., eli oviksen aikaan.

Jos ovis osuu luomuna hetkeen kp16, niin ehdin takaisin kotiin ja Klinikalle inssiin.

Kiire tulee, ei kestäis:smiley-ashamed004
Meneekö inssi ohi vai ei...:smiley-angry017

Susk75 :) Tuleeko IVF hoidon jälkeen tauko, ettei ovuloi?

Lähinnä yritän kysyä, että pumpataanko/kerätäänkö ne munasolut IVF:ssä ns. "loppuun" saakka?

Vai jatkuuko siis ovulointi normaalisti heti IVF:n jälkeenkin, jos hoidolla ei tule raskaaksi?:rolleyes:
Jatkuu ihan samalla tavalla kuin ennenkin, ei tule taukoja. Toisaalta jos vaihdevuodet ovat siinä vaiheessa, että taukoja tulee muutenkin, ei IVF niitä poistakaan.

Jatkuu ihan samalla tavalla kuin ennenkin, ei tule taukoja. Toisaalta jos vaihdevuodet ovat siinä vaiheessa, että taukoja tulee muutenkin, ei IVF niitä poistakaan.

Suski75 :) Kiitos vastauksesta! :)

Ei siis onneksi tulisi taukoa luomuna yrittämiseen,(koska ikä 46v. täyttyy ihan pian), eikä saada jatkoa hoidoille Suomessa.

Mulla ei ole vaihdevuosi oireita vielä.

Tekevätkö Suomessa IVF:n vaikka olisi jo vaihdevuodet?
.

Suski75 :) Kiitos vastauksesta! :)

Ei siis onneksi tulisi taukoa luomuna yrittämiseen,(koska ikä 46v. täyttyy ihan pian), eikä saada jatkoa hoidoille Suomessa.

Mulla ei ole vaihdevuosi oireita vielä.

Tekevätkö Suomessa IVF:n vaikka olisi jo vaihdevuodet?
.
Ivf:ään tarvitaan munasoluja, niin kauan kun niitä saadaan lääkkeillä kypsyteltyä ja kerättyä, niin keinohedelmöityshoitoon voidaan edetä.

Jos folleja ei saa lääkkeillä aikaan (eli menopaussi on jo päällä), ei hoitoonkaan päästä. Aika aikaisessa vaiheessa prosessia siis tietää missä mennään. :)

Mulla on peppipupun kanssa sama tilanne, eli folleja ei tule kovin montaa kerralla vaikka miten hormoneilla piiskaisi. Mulla AMH oli jo pari vuotta sitten 0,5, eli oon tosi tyytyväinen jos saadaan kerättyä edes jotain. Vaihdevuosioireita ei ole, mutta munisvarastot alkaa näköjään ehtyä aikaisin.

Tähti tsemppiä! Siis eikö vaihdevuodet ala kun munasolut loppu? Ei niitä saa lisättyä lääkkeillä kyllä mitenkään. Siinä vaiheessa se luovutettu solu on ainoa vaihtoehto.

Terkkuja kasvattelukierron 1. ultrasta! Mitään ei vielä muniksissa näy, 2. ultrassa katsotaan päästäänkö etenemään. Letroannostusta nostettiin pe asti kolmeen tablettiin päivässä, silloin tiedetään kannattaako keräily. :)

Otetaan diagnostiikka, jos saadaan tarpeeksi soluja/alkioita sitä varten. Oon valmis kahteen peräkkäiseen keräilyyn jos ekasta tulee vain muutama.

Ainoa tilanne jossa me mentäisiin ilman diagnostiikkaa PASiin olisi se, että kahdesta keräilystä tulisi vain 1-2 alkiota.

Motto, tehdäänkö teillä IVF Letrozolilla? Kuulostaa todella oudolta, yleensä IVF:ssä kaikki piikittävät tehokkaita lääkkeitä saadakseen riittävästi soluja.

Minullahan ei kasva edes yhtä follikkelia Letrozolilla, inseminaatioissakin tarvittiin FSH-piikit käyttöön.

Motto, tehdäänkö teillä IVF Letrozolilla? Kuulostaa todella oudolta, yleensä IVF:ssä kaikki piikittävät tehokkaita lääkkeitä saadakseen riittävästi soluja.

Minullahan ei kasva edes yhtä follikkelia Letrozolilla, inseminaatioissakin tarvittiin FSH-piikit käyttöön.

Letroilla herätellään viikko (nyt menossa 4. päivä), piikit mukaan jos follinalkuja on näkyvissä.

Mikäs siinä jos tehoavat! Peukut pystyssä, että teillä nuo toimisivat.

Hannuli tulee haudan takaa kurkkimaan, vihon viimeinen tsäänssi tärppiin menossa (erottiin lopullisesti). Toki luovutin jo aiemmin, mutta tähän kiertoon osui kerrankin se ainoa seksikerta niin täydelliseen aikaan, että viimeinen toivonripe on käytössä. Nyt Dpo10 ja tässä tämän kierron ensimmäinen testi tältä aamulta (Rfsu herkkä):

Collage 2019-01-23 09_37_27.jpg

Tiedän testin laadun, enkä odota siltä mitään, mutta ihana piinailla pitkästä aikaa, kun tiedän että tämä on viimeinen piinailuni ikinä. Vauvahaaveet on olleet vahvasti taka-alalla, olen tehnyt surutyön sen osalta, ja hyväksynyt että näillä soluilla se on liki mahdotonta.

Olen teidän ihanasti rönsyileviä juttujanne lukenut ja muutamaan mulla on oma vahva mielipide.

Imetys: Mä myönnän olevani imetysnatsi. Itelle oli jo esikoisen odotuksen aikana selvää, että mun tavoite on 6kk:n täysimetys, teen den eteen kaikkeni. Luin hirveästi etukäteen tietoa, mutta tokihan siinä kun kaikki oli uutta muutenkin, moni asia tuli yllätyksenä. Tiesin kuitenkin, että maidon loppuminen on hyvin harvinaista, että huuto- ja kieltäytymiskausia tulee, ja tiheänimun kausia, kun vauva on koko ajan tissillä, eikä se tarkoita että saisi liuan vähän maitoa. Oman kokemukseni mukaan sairaaloissa ainakin n. 11-14v sitten tarjottiin lisämaitoa liiankin hanakasti. Esikko oli ensimmäisen yön vauvalassa, kun en ollut nukkunut kahteen vuorokauteen (kärsin tästä vieläkin huonoa omaatuntoa, mutta tuoreena äitinä oli vielä vähän ulalla että ylipäätään mulla oli oma vauva, josta saan päättää ihan yksin, hoitajat jotenkin jyräsivät yli :( ) ja aamulla vauva tuotiin mulle pullo suussa (onneksi sentään lypsettyä maitoa) Olin niin vihainen, sillä mitään syytä sille ei ollut, vauva oli imenyt hyvin ensitippoja eikä terveydessä vikaa. Kuopuksen synnytystoivelistaan laitoinkin punakynällä kohdat: ei lisämaitoa kuin lääkärin ehdottomasta vaatimuksesta, ja vauva pesii mun kainalossa (juu kyllä perhepedissä) heti syntymästä lähtien ja piste! Vastasyntyneen vatsahan on n. viinirypäleen kokoinen, muutama tippakin tuhtia ensimaitoa on riittävä useaksi päiväksi, maitohan normaalistikin nousee vasta 2-4 päivän päästä synnytyksestä. En usko yhtään siihen, että vastasyntynyt nääntyy nälkään. Mun kokemuksen mukaan äidit liian helpolla luovuttaa imetyksen suhteen, ja ymmärrän osittain kun tuki ja tietotaito siihen esim. neuvoloissa on osin alkeellista. Mä imetin esikkoa 2v2kk ja kuopusta tasan 3v. Molemmat sai ensimmäisen kerran muuta maitotuotetta 1-vuotiaana. Rakastin joka hetkeä, vaikka esikoisen kanssa käytiin läpi kaikki mahdolliset ongelmat. Imetys on yksi suurimmista syistä, miksi haluaisin vielä kokea vauva-ajan.

Olen pahoillani, jos tästä joku loukkaantui, se ei ole tarkoutus. Kerroin vain oman mielipiteeni, jokainen tekee omat ratkaisunsa eikä imetys ole onneksi äitiyden mittari. Toivoisin vaan, että se olisi enemmän normi ja tavoite tuoreille äideille.

Takaisin