----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän iltatähti syntyi 2kk takarajan jälkeen. Eikä se silti liian myöhään ollut. Jaksan nyt paremmin kuin nuorena. Toki nykyisin en tee enempää kuin yhden kuperkeikan peräjälkeen ja pulkkamäessä kiljun lujempaa enkä uskalla kovin suuriin mäkiin Mutta kärsivällisyys on kasvanut, ketteryys heikentynyt jos nyt ennenkään en mikään huippu ollut.

Mummuja on erilaisia, ei kaikki nuoretkaan mummut hirveästi jaksa, kun on omat työt ja väsyttävä arki.

Ihanasti ajoittuneet:happy:!
Meillä on joulun ja uudenvuoden ympärillä parit synttärit, tosi kätevää:meh:.. sitten tietysti myös juhannuksena yhdet. No, aina on hyvä päivä syödä kakkua!
Yhtään huonoa syntymäpäivää ei onneksi ole:smiley-angelic003, Ihan kaikki 365 vaihtoehtoa kelpaisi:grin..

Lambi :) Meillä on synttärisuma ÄItienpäivänä!:laughing002

Ensinnäkin oma poika on Äitienpäivälahja!:Heartpink

Pojan mummo, eli Anoppi on Äitienpäivä lapsi, pojan kohta 100-vuotias Iso Iso mummu on Äitienpäivä lapsi, pojan serkku on Äitienpäivä lapsi, Lisäksi vielä pojan vaari ja iso iso Isä.

Tekiskö loton:joyful:

Tähän vielä yhteiset Äitien ja isoÄitien päivä juhlat ja synttärijuhlat...niin kyllläpä kaikki saavat juhlia!!:laughing002
Myös minä :)

Last edited by a moderator:
Joo ei todellakaan mitään ajoitustaukoja, ei oo kyllä nuorempanakaan tullut mieleen. Muistan yhden tapauksen jossa äiti sanoi kuinka heillä oli vain yksi tärppikierto, kun oli saatava kevättyttö - no juuripa sen he sitten saivatkin:shy:..eivät olisi kuulemma jatkaneet yrittämistä jos ei juuri tuon vuoden tuo kuukausi olisi onnistunut..notta semmosta:p!
Eihän syntymäpäivällä ole mitään väliä itse syntymää poislukien. Juhliahan voi vaikka puolivuotisia, tai neljännesosavuosia jos niin haluaa:grin!
Oikeestaanhan jokainen päivä on juhlan arvoinen, voisit vastavirran akka vinkata anopille - kakkua vähän usemmin:wink

Lambi :) Onko todella jollakin noin tarkkaa ajoituksen kanssa?!:laughing014

Syntymäpäivät on ennalta määrättyjä, ei niitä pysty kukaan itse määräämään.

Meillekin piti lapsesta tulla varma Kaksonen, mutta eipä tullut, vaan Äitienpäiväksi Härkä. Muun lauman jatkoksi...:laughing002 :laughing021

Meillä on tytöt syntyneet helmi-ja maaliskuussa. Siksi ajattelen että olen ehkä hedelmällisin touko-kesäkuussa. Mitään ajoituksia ei ole nuissa ollut.

Mun luonnonkosmetiikkashampookokeilun perusteella olen aika tyytyväinen. Tulla on jotenkin ilmava kiiltävä ja kosteutetumpi. Toki takana vasta viikko. Ja ei tuoksu niin hyvälle mutta ei se oikein tuoksu millekään. Veikkaan jopa, että pelkkä shampoo /etikka riittää jossain vaiheessa tälle reuhkalle vaikka pitkä onkin. Kovasti haluaisin taas punaisen tukan mutta ehkä kokeilen vielä savivaalennusta ja olla kesän blondi. Oma tukka on todella tummunut vuosienvarrella. Ennen oli hopeanvaalea, nyt se ihana maantien ruskea..

Peppipupu :) Täytyy todeta, että jännä ajattelu sinulla, että ihmisen hedelmällisyys olisi parempaa joinakin kuukausina:scratch

Olen ajatellut, että kaikki kuukaudet on yhtä hyviä, eikä hedelmällisyydessä ole niiden vuoksi mitään eroa:dontknow
Ompas erikoista:drunken_smilie

Oot ihanan herkkä persoona:Heartpink

Aivan ehdottomasti uskon minäkin että vuodenajalla on merkitystä lisääntymisasiassa, ainakin osalla ihmisistä. Hyvällä ystävällä es neljä tammikuun vauvaa, ei ole muille vuodenajoille raskautunut yrityksistä huolimatta.
Ehkä osa porukkaa tarvitsee es enemmän päivänvaloa jotta hormonitoiminta tukee raskautumista. Eläimillä tämä näkyy hyvin selkeästi, monilla kiimat tukee kevätpoikimisia. Niillä siis päivänvalon vähyys saa hormonit hyrräämään.

Tosin tutkimuksen mukaan yli 42 niin menee aikaa 3 vuotta ja 20 viikkoa. Mitenhän tuo tutkimus sitten toteutettu? Eli tulis raskaaksi 45,5 vuoden ikäisenä vasta? Ei pitäis lukea näitä..

:oops:luin just, että keskimäärin 42 vuotias saa yhden terveän munasolun aikaiseksi 40 viikkoa ja 2 päivää kestävän ajan kuluessa. Eli siis käännän positiiviseksi noin 10-11 kk välein on tsäänssi?
Ei siis kannata jättää yhtään kiertoa hyödyntämättä, sillä juuri silloin voi olla sen priiman vuoro

Lambi:
Kyllä. Lyhkäisyydessään: äitini poistui kuvioista kun olin n. 3v. Hän oli alkoholisti. Näin häntä silloin tällöin.
Isäni ei koskaan jaksanut minun kanssa olla ulkona, käydä missään jne. Hän antoi rahaa ja korvasi sillä sen ettei vienyt mua mihinkään jne.
Kun olin n. 10v. Isä sairastui Alzheimerin tautiin.
Minä joka itsekin olin lapsi hoidin häntä kotona. Haeskelin yöllä ulkoa kun hän siellä harhaili. Oli todella harhainen.
Kuudennen luokan päättymisen jälkeen yhtenä päivänä meille tulee sossuntädit jotka käskee pakata tavarat ja kertoo että joudun lastenkotiin.
Siellä sitten olin kunnes täytin 17v. ja pääsin pois.
Tässä syy miksi itse en ikinä isäni iässä enää lapsia saattaisi maailmaan.

Uskon että asia on juuri noin Peppipupu.
Jos katsomme luonnon näkökulmasta niin kyllähän meidän on tarkoitus lisääntyä nuorena. Niin kehomme on tehty.

Tottakai harmillista että jos paras ajankohta on myöhemmin ei kehomme enää tätä tue.

Suski mulla ei. Kuulemma tyhjästä on paha nyhjästä. Tai siis korkeammillakin lääkeannostuksilla ei tule sen enempää soluja kun niitä on tuloillaan. Siksi ivf ei "kuluta" enempää soluja kun tavallinen kiertokaan. Noin se lekuri selitti. Eli jos mulla tulee 6 solua normaalin 12 sijaan ja siellä on yhtä paljon huonoa tavaraa prosentuaalisesti kun tossa isommassa ryhmässä ei mun kannattaisi. Näin se sanoi. Sekä ovumiassa että siinä toisessa. Ja Kreikka vahvisti tuon myös.

Pco immeiset vissiin paremmalla onnella näin vanhemmiten. Mä siis tahkoan luomuna kunnes luovutan ja otan luovutetun munasolun. Joka sekin kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta toki! Just nyt en vaan lähde siihen vielä. Meillä on reissu tuloillaan ja muutto marraskuussa. Tai siis never say never.. Jos tää kuume tästä yltyy..

IVF:llä saa ne kaikki munasolut yhden kierron aikana.

Suski75 :) Miten sitten, jos IVF ei toimi... onko munasolut loppu sen jälkeen?

Alkaako niitä kehittyä miten pian IVF:n jälkeen uudelleen? Vai ei ollenkaan?

Onko joku testannut vaihdevuosiensa alkamista? Näistä "innostuneena" tulin törmänneeni noitakin tutkiviin kotitesteihin.. siis testit mittaa FSH:n määrää..
Ei parane alkaa testailla? Toivoko menee saman tien? Yhhyh, olishan se helppoo jos ei ihminen enää haluais lisääntyä kun sen mahdollisuudet olis ohi. Miksei sellaista hormoonia vois erittyä :shifty:

Suski75 :) Miten sitten, jos IVF ei toimi... onko munasolut loppu sen jälkeen?

Alkaako niitä kehittyä miten pian IVF:n jälkeen uudelleen? Vai ei ollenkaan?
Jos IVF:ssä ei tule soluja, se voi tarkoittaa, että ei niitä ole sitten kiertoihinkaan hirveästi jäljellä. IVF:llä saa kerralla useamman kierron tulokset.

Toki tulokset vaihtelevat, joillain ei IVF:n lääkkeet tuo vastetta vaikka muuten kierto toimisikin, jolloin siitä ei voi hirveämmin vetää johtopäätöksiä mistään. Emme ole robotteja. :)

Munasolut ovat kehittyneet ennen syntymää, niitä ei kehity enää syntymän jälkeen lisää, ja kun ne on loppu, ne on loppu. Harvemmin ne loppuvat juuri kesken IVF-hoitojen.

Takaisin