----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wheelchair Mama :) Todella näkee... Nyt katseltiin lapsen valokuvia, kun oli ihan pieni...Vastasyntyneenä näyttää heiveröiseltä. Mutta noin 4-5kk iässä pojalla oli jo pulleat posket, ettei lasta äkkiä edes tunnista kuvasta:laughing002

Syntyi hieman alipainoisena, mutta hoikka on ollut tähänkin saakka ja menee Neuvolan käyrän alapuolella. Vanhemmat ovat luonnostaan hoikkia.

Neuvolassa ei olla enää oltu huolissaan painosta, vaikka aluksi siitä paljon puhuttiin.

Superhoikka on nytkin 2,5v. Paino 11kg, pituus 90cm.

Meidän poika on vissiin jässikkä, kun painoi 1-vuotisneuvolassa 11 kg. Isänsä sukuun tullut. :grin

Mä oon 159cm. Mies n. 171cm.
Ofelialla vaikuttaa keskosuus. Syntyi 1kg painoisena.
Jos ootte katsonut Elossa sarjaa niin samankokoinen oli Ofelia kun siinä se kuukauden ikäinen poika, joka syntyi 23+6 viikolla. Ofelia painoi alimmillaan 800g.

Meillä pitkien vanhempien lapsi on pieni rimpula, mutta olkoon. Taisi olla 1,5-vuotias ennen kuin 10 kg meni rikki, kulkee siis pituudessa -2-käyrällä ja pituus-paino-suhde-käyrällä miinuksella sielläkin. Eiköhän hänestä lopulta tule se 186 cm hujoppi, mikä vanhempien pituuksien mukaan pitäisikin. Minäkin olin pieni lapsi, mutta jatkoin kasvamista vuosia sen jälkeen kun muut jo lopettivat.:grin

Mä oon 159cm. Mies n. 171cm.
Ofelialla vaikuttaa keskosuus. Syntyi 1kg painoisena.
Jos ootte katsonut Elossa sarjaa niin samankokoinen oli Ofelia kun siinä se kuukauden ikäinen poika, joka syntyi 23+6 viikolla. Ofelia painoi alimmillaan 800g.
HUi, hurjaa!:nailbiting:
Mahtavaa että on noin pienestä jo ponnistanut!

Meillä ollut isoja yliaikaisia vauvoja, 3,5- 4,5kg - en osaa kuvitellakaan miten noin pientä osaisi hoitaa!

Me ollaan normipituisia 1,66m ja 1,88m, mutta kasvettu pituutta molemmat ikäpolviemme eturintamassa - ja se toistuu lapsissa. Ovat kaikki ikäpolviensa pisimpiä, osa hoikkia kukkakeppejä, osa rotevia! Yhteen aikaan meillä kolme vanhinta painoivat kaikki 50kg, nuorin oli 145cm - ja pisin 165cm:woot:.. variaatio kunniaan:p!

Lambi :) Samalla kansainvälisellä linjalla ollaan sitten opiskeltu:p

Tosin olin silloin mennyt juuri kihloihin, eikä sulho päästänyt reissaan ympäriinsä:laughing002
Ei olla:p! Kansainvälisiä linjoja on enempikin tässä maassa:grin!
Mä olin mennyt naimisiin kk ennen ukrainaan lähtöä..:facepalm:

Totta. Harmi, kun järvi jäässä, vaan hidastehan se vaan on.
Tää vaatii nyt meiltä vaan vähän enemmän viitseliäisyyttä ja sisua, kirvestä voi käyttää tässäkin (ei siis heitetä sitä tästäkään syystä). Talvikalastajat voisi olla ryhmämme otsikko:p!

Ei olla:p! Kansainvälisiä linjoja on enempikin tässä maassa:grin!
Mä olin mennyt naimisiin kk ennen ukrainaan lähtöä..:facepalm:

Lambi :) Mulle sanottiin silloin v. 1993- 94, että kansainvälistä koulutusta saa Suomessa vain 2 - 3:ssa oppilaitoksessa....

Koska kouluja kävit?

Teillä siis isompia kalojakin. Luulisin, että 15cm noin. Tyyntä ei ole täälläkään, kun joskus. Onko teillä tie sinne saareen vai lossi? Siehän taidatkin olla Myrskyluodon Maija.
Saman verran on meilläkin nyt jäätä sopivissa paikoissa, vois siis jo hinata ahterinsa kirveen kera jahtiin..
Joo meille tulee tollanen megahieno silta tänne, lossilla piti vielä lapsuudessa tänne kulkea (asuin silloin mantereella).

Lambi :) Mulle sanottiin silloin v. 1993- 94, että kansainvälistä koulutusta saa Suomessa vain 2 - 3:ssa oppilaitoksessa....

Koska kouluja kävit?
Äh kun muistais ne vuodet.. :bored:, myöhemmin kuitenkin, taisin valmistua 2001?ehkä. Vai oliko se 2000?

Äh kun muistais ne vuodet.. :bored:, myöhemmin kuitenkin, taisin valmistua 2001?ehkä. Vai oliko se 2000?

Lambi :) Ei hätää....aika kuluu huomaamatta:laughing002

Mulle tuo koulutus ei sinänsä merkitse oikein mitään. Ainoastaan avasi portit työelämään.

Ehkä ratkaisu oli kuitenkin oikea:laughing002

Nyt aikaa on kulunut niin paljon, että tekisi jo myös/lisäksi jotain muuta...:king:happy093

Takaisin