----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja siitä toisesta asiasta vielä - nyt kun nämä muutokset ovat selvästi alkaneet, voi todeta, että taisin saada lapset sittenkin ihan viime hetkellä. Omilla soluilla alkaa tosiaan jo olla myöhäistä. Se on kyllä vähitellen selvä. Näin se elämä vain menee...

Ei taida mun tarvita enää testata.. hullunlehmäntautia pukkaa. Ei oo raskaanaoleva olo edes pikkiriikkisen:meh:. Nyt taas onneksi kovasti työkeikkaa ja kekkeröintiä, tulee ne menkat varmaan ihan huomaamatta.

Melkein tässä enempi alkaa noiden elikoiden tiineystilaa jännäillä..yks vuohi on levinnyt lupaavasti, mutten osaa arvailla kummalle astujalle:facepalm:. Eli saattaapi poikia helmikuun loppuun mennessä tai sitten toukokuussa. Aika huonosti kuttujenkin astunnat menneet, luulen että vain yksi/kaksi niistä saa kilejä ylipäätään - ja viisi on ollut pukeille tarjolla:wacky:. Lampailla paljon yksinkertaisempaa, ne tiinehtyy aina kaikki tarjokkaat neljän viikon sisällä. Samaistun ensimmäisiin..

ON: juuri kun olin viikon tiputtelematta, tuhru is back. Progynovasta huolimatta. :bored:

Nyt kp 17/26, vielä pitäisi yli viikko pidätellä seuraavan kierron alkua jotta oltaisiin normipäivissä.

Vasemmalla tuntuu edelleen juilintaa edellisen minikierroksen keltarauhasessa, ja oikealla tämän kierron vastaavasta. Jos sama meno jatkuu, munikset on kohta täynnä eri-ikäisiä keltarauhasia. :wideyed:

Ehdotin hiljattain töissä, että alkaisin tehdä väliaikaisesti tunnin lyhyempää työpäivää vuoden vaihteesta alkaen perhesyistä ja muuttuneeseen työtilanteeseen viitaten. Ehdotus oli rohkea ja vastaanotto oli aluksi jäätävä, mutta meni kuitenkin läpi, ihme kyllä! Toistaiseksi minäkin teen siis lyhempää päivää - ja miten tyytyväinen olen taas elämään :Heartred

Pernilla :) Tuo on hyvä juttu! :)

Mullakin nyt siis 1,5t lyhyemmät työpäivät ja autuas, kun huomaa, miten on helpottanut.

Ensinnäkin ruukkissa mennen tullen ei jää kiinni pahimpaan ruuhkaan ja lapsi pääsee vähän aiemmin kotiin. Itse ehtii enemmän kotona. Ei uskoisi, että niin vähäinen aika vaikuttaa niin helpottavasti!:p

Olisi pitänyt hokata tämä jo aiemmin, mutta onneksi joskus, kunnei koskaan:joyful:

Välit työnantajan kanssa näyttää menevän entistä parempaan suuntaan..... :p

mä poltin 15-24v, Olin mestari käärimään sormin sätkiä:hilarious:, köyhän piti olla kekseliäs.. kas tästä muistuukin kaikenmoista - eräs ukrainalainen marlborokeisari halusi mua niille maalikseen vetämään röökiä seurapiiritapahtumiin silloin kakskymppisenä :laughing014..surullisen hauskaa kun tähän pitkään elämään on mahtunut niin paljon..:smiley-angelic008

Ja kiitos taas tsempeistä, kumpa ne edistäisi asiaa:smiley-ashamed004

Lambi :) Olitko Ukrainassa nuorena?

Kirveellä on kyllä hyvä katkoa kauloja ja halkoa niitä puita, en heitä pois vaikka vähän mieli tekisikin..yöllä funtsin jo mitä ihmettä mä keksin jossei vauvaa kuulukaan..kauheet ammattiangstit on inhottavia siinä aamuyöllä.

Lambi :) Mitä tekisi mielesi heittää pois? Katkottuja päitä vai halkoja?

Apua...oot aivan hurjan hurja nainen:laughing002
Älä ainakaan katko ennen, kuin ovat poikineet.

Paskasta puheenollen, katsoitteko tänään dokkarin lihavuudesta? Siinä kerrottiin suolistobakteerien vaikutuksesta painonnousuun. Oli mielenkiintoinen, ajattelin teitä sitä katsoessani. :laughing002

Towanda :) Tuliko sellainen?...missasin! Sääli!:smiley-angry017

Tiedän tasan, että vatsabakteerien epätapaino vaikuttaa painoon, koska sain syksyllä kaksi kovaa ab kuuria hampaaseen ja alle 2vk sisällä lihoin hurjat 4kg...sen jälkeen vatsa on ollut todella huono usean kk-ajan ja paino on noussut lähes hallitsemattomasti. Painoa kertyi antibioottien takia noin 6kg, vaikka en syönyt juuri mitään.

Tavalliset kaupan/apteekin maitohappobakteerit eivät asiaan auttaneet. Aloitin kk- sitten Colon Clear kuurin, jossa myös maitobappobakteerit.

Tänään "herran jumala" aamulla paino oli laskenut -2kg....nyt suunta on takaisin alaspäin ja vatsa tuntuu voivan yhtä hyvin, kuin ennen kuureja:p

Otti lähes 6kk aikaa saada vatsa kuntoon näiden hevoskuurien jälkeen.
Hammas tosin kesken, mutta jospa tilanteesta selviää ilman kuureja.

Last edited by a moderator:
Mua kiinnostaa tuo suolistobakteerijuttu kovastikin, meni myös ohi. Itselle, joka oon melko läpipasko, oli tärkeä saada synnyttää alateitse, että lapsi saa minulta monenlaista bakteerikantaa (vaiks ei hän tietysti suolesta syntynyt ;) )

Ääneen tässä vielä ihmettelen tätä kiertoa: ovistesti tänään kp 13 lähes blanco! :wideyed: Kyllä se ovis sitten oli ja meni kp 11, jos ylipäänsä oli. Silloin oli nimittäin selkeästi vahvempi testiviiva ja ovisoireita. Toisaalta heti ovisplussaa seuraavana ja sitä seuraavana päivänä tuli tiputtelua, joten eipä siitä kiinnittymisestä olisi tullut mitään, vaikka olisikin jotain irronnut.. No näitä voi nyt vaan ihmetellä :scratch

Ivf-hoidoissa muutama vuosi sitten minulla lykättiin alkion siirto seuraavaan kiertoon, kun ultrassa näkyi vielä tulossa olevaa vuotoa oviksen aikaan, vaikka menkat olivat loppuneet. Silloin todettiin syyksi tosin imetys...

Ääneen tässä vielä ihmettelen tätä kiertoa: ovistesti tänään kp 13 lähes blanco! :wideyed: Kyllä se ovis sitten oli ja meni kp 11, jos ylipäänsä oli. Silloin oli nimittäin selkeästi vahvempi testiviiva ja ovisoireita. Toisaalta heti ovisplussaa seuraavana ja sitä seuraavana päivänä tuli tiputtelua, joten eipä siitä kiinnittymisestä olisi tullut mitään, vaikka olisikin jotain irronnut.. No näitä voi nyt vaan ihmetellä :scratch

Ivf-hoidoissa muutama vuosi sitten minulla lykättiin alkion siirto seuraavaan kiertoon, kun ultrassa näkyi vielä tulossa olevaa vuotoa oviksen aikaan, vaikka menkat olivat loppuneet. Silloin todettiin syyksi tosin imetys...
Mulla on samantyylistä viime kierrossa - aikainen ovis, tiputtelua dpo 5 lähtien, ja luteaalikin jäi lyhyeksi. Tässä kierrossa tiputtelua tuli jo (oletetun ovistestin mukaan) dpo 2, ja neljä päivää myöhemmin ivf- hoitosuunnittelukäynnin ultrassa kohdun vuotavan limakalvon lisäksi näkyi vanha keltarauhanen täydessä toiminnassa, ja toisella puolella johtofolli 15mm. Ovisplussaa ei ole tämän jälkeen silti näkynyt, testi lähes blanko. Ja taas tiputtelen.

On nää mekanismit mysteerejä. :bored:

Towanda :) Tuliko sellainen?...missasin! Sääli!:smiley-angry017

Tiedän tasan, että vatsabakteerien epätapaino vaikuttaa painoon, koska sain syksyllä kaksi kovaa ab kuuria hampaaseen ja alle 2vk sisällä lihoin hurjat 4kg...sen jälkeen vatsa on ollut todella huono usean kk-ajan ja paino on noussut lähes hallitsemattomasti. Painoa kertyi antibioottien takia noin 6kg, vaikka en syönyt juuri mitään.

Tavalliset kauoan/apteekin maitohappobakteerit eivät asiaan auttaneet. Aloitin kk- sitten Colon Clear kuurin, jossa myös maitobappobakteerit.

Tänään "herran jumala" aamulla paino oli laskenut -2kg....nyt suunta on takaisin alaspäin ja vatsa tuntuu voivan yhtä hyvin, kuin ennen kuureja:p

Otti lähes 6kk aikaa saada vatsa kuntoon näiden hevoskuurien jälkeen.
Hammas tosin kesken, mutta jospa tilanteesta selviää ilman kuureja.

Kyllä vaan, harmi kun en muista dokkarin nimeä tai miltä kanavalta se tuli (äiti on nääs vähän väsynyt). Joku siinä tutki, josko parannuskeinona toimisi - tadaa - vanha kunnon ulosteensiirto! :p

Lambi :) Mitä tekisi mielesi heittää pois? Katkottuja päitä vai halkoja?

Apua...oot aivan hurjan hurja nainen:laughing002
Älä ainakaan katko ennen, kuin ovat poikineet.
Kuka hullu nyt halkoja pois heittää:grin..
Kirveen kaivoon heittämistä siinä arvoin..
Vain kanoilta/muilta linnuilta päät kirveellä - isommat vaatii enemmän näperrystä.

Kyllä vaan, harmi kun en muista dokkarin nimeä tai miltä kanavalta se tuli (äiti on nääs vähän väsynyt). Joku siinä tutki, josko parannuskeinona toimisi - tadaa - vanha kunnon ulosteensiirto! :p
Ah, lempiaiheitamme:p! Kehittäisivät nyt sitten jonkun kätevän systeemin siihen. Luulis ettei se niin vaikeaa voi olla, ollaanhan me kävelty kuussakin.

Kuka hullu nyt halkoja pois heittää:grin..
Kirveen kaivoon heittämistä siinä arvoin..
Vain kanoilta/muilta linnuilta päät kirveellä - isommat vaatii enemmän näperrystä.

Lambi :) Oot hurja mimmi... millä ihan tavis voi tietää....katkotko itse kanoilta kaulat?:rolleyes:

Oon kerran seurannut operaatiota sivusta, mutten pystyisi/kykenisi sitä tekemään:smiley-ashamed004

Ja kanahan lentää vielä hurjan pitkän matkan ilman päätä... oon nähnyt:sad010

Last edited by a moderator:
Mua kiinnostaa tuo suolistobakteerijuttu kovastikin, meni myös ohi. Itselle, joka oon melko läpipasko, oli tärkeä saada synnyttää alateitse, että lapsi saa minulta monenlaista bakteerikantaa (vaiks ei hän tietysti suolesta syntynyt :wink )

Katjusha :) Muakin alkanut kiinnostaa tämä, koska siitä ei puhuta, eikä taideta oikein tietääkään?

Oletan, että lähes kaikki vaivat/sairaudet johtuvat vatsasta! Ihan jopa henkinen tasapaino, sekä paino-ongelmat.

Tiedä sitten vaikuttaako miten paljon vatsa hedelmällisyyteen, mutta voihan sivuta sitäkin, jos ei ole balanssissa.

Vatsanhan ei tarvitse olla kipeä, vaikka se ei olisi terve/tasapainossa. Se seikka jää huomioimatta! Aina vaan puhutaan vatsan poltosta tai närästyksestä.

Tämä aihe tosiaan herätti mielenkiinnon, koska nyt vetelen tosiaan Colon Clear tabuja, sekä höprin päivittäin BORIS maitohappobakteero juomaa, vain antibioottien takia...olo alkaa olla loistava ja kilot karisee itsestään:joyful:

Itse keksin näitä hyviä aineita alkaa ottamaan. Mahahan ei ole ollut kipeä päivääkään, mutta siltikin aivan sekaisin:dead:

Antibiootteihin en enää koske, ellei ole ääri pakko! Jotkuthan pyytelee niitä varuin vuoksikin itselleen.

Takaisin