----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Motto pyyhkeet on pahimmat! Jos ei tuoksu raikkalle, menen uudelleen suihkuun ja otan pinkasta pyyhkeen. Max 2 kertaa kuivaan pesemättä välillä. Ja puhtaat lakanat on parasta!

Te ketkä ette enää käytä dödöä : kysyttekö muilta haiseeko hiki? Itsehän ei pysty omaa hikeään haista maan ennenkun tilanne on todella paha.. Mä kyselen mieheltä neuroittisesti josko haisen. Koska itse kärsin tuosta paljon. :grin olin varmaan edellisessä elämässä koira!

Yölento :) Tästä on jopa tietoa, että ei varsinaisesti haise, jos on terve!

Toki huonolla ruokavaliolla tervekin saa kakan haisemaan.

Mutta sairaan kakka yleensä haisee, ja on oudon näköistä.
Siinä tapauksessa lähes kaikki lapset päiväkodissa ovat sairaita.

Vauvojenkin kakka haisee vaikka syövät terveellisesti.

Apua vielä... Kyllä mun kakka haissoo vaikka olen terve. Tai sit olen ollut sairas koko ikäni. Samoin lapseni vauvasta asti? Kuka tuollaista höpöttää? Yök...

Hih, kuinka paljon olet tehnyt tutkimusta aiheesta? Mm. työskennellyt hoitoalalla tai muulla tavalla päässyt lähelle tutkimusaineistoa? :D

MiuMau79 :)
Olen nähnyt aiheesta dokumentteja tv:ssä. Ainkin britteja ja tanskalaisia.

Nämä ennen lasta, nyt en ehdi katsomaan mitään ohjelmia kunnolla töiden ja uhmaikäisen kanssa.

Itse koen olevani varsin terve, kun ei oikein haise:laughing002

Mutta anoppi, joka on todella sairas ja kävi nyt kylässä, niin meidän koko iso talo haisi sen wc käynnin takia.
Tiesin, että on varmasti sairas.

Te ketkä ette enää käytä dödöä : kysyttekö muilta haiseeko hiki? Itsehän ei pysty omaa hikeään haista maan ennenkun tilanne on todella paha.. Mä kyselen mieheltä neuroittisesti josko haisen. Koska itse kärsin tuosta paljon. :grin olin varmaan edellisessä elämässä koira!

Peppipupu :) Hiki ei haise ainakaan mulla,

Mutta, jos sitä ei pestä pois ja jätetään muhimaan, niin alkaa haista jo muutamassa tunnissa.

Apua vielä... Kyllä mun kakka haissoo vaikka olen terve. Tai sit olen ollut sairas koko ikäni. Samoin lapseni vauvasta asti? Kuka tuollaista höpöttää? Yök...

Peppipupu :) Mun ei haise, eikä.lapsen.

Miehen haisee, koska hän syö välillä roskaruokaa. Tosin hänellä on autoimmuuniakin (reumaattinen), että voi johtua ihan siitä.

Eikös sinulla kanssa ole autoimmuunia, jotain reumaa?

Mies välillä nuuhkuttelee oma-aloitteisesti kainaloita ja ihmettelee hajuttomuutta ääneen. Repeiltiin molemmat kesähelteellä remontoidessa, että 24h ilman dödöä ja suihkua josta yli 12h on paiskittu purkuhommia +35 -asteisessa kämpässä sai vihdoin aikaan jonkinlaisen tuoksun.

Mä olen vainoharhainen mun hiuspohjasta - rasvoittuu ja tunkkaantuu nopsaan. Ehkä kaikki mun talirauhaset on muuttaneet sinne...?

Siinä tapauksessa lähes kaikki lapset päiväkodissa ovat sairaita.

Vauvojenkin kakka haisee vaikka syövät terveellisesti.

Tässä varmaan puhutaan lähinnä varmaan eniten aikuisista!

Mutta olen huomannut, että jos lapsi on sairas esim. kuumeinen tai vatsataudissa, niin kakka on välillä hyvinkin pahan hajuista.

Kun kuume/vatsatauti on ohi, haju häviää... :)

Terveenä ei lapsen kakka haise juuri miltään.

Siis kyllähän kakan ja pissan haju pahenee sairaana, mutta ei se koskaan hajutonta ole.

Siis kyllähän kakan ja pissan haju pahenee sairaana, mutta ei se koskaan hajutonta ole.

Ssmaa mieltä! Hajutonta ei ole, mutta haju lisääntyy, mikäli on sairas tai on ongelmia oman terveyden kanssa.

Pakko kommentoida tätä kakka-aihettakin - juttelin tästä vuosi-pari sitten lääkärikaverin kanssa, kun katsottiin jotain ruokavaliohömppäsarjaa. Hän sanoi että kaikki kakka kyllä haisee aina jonkin verran siinä olevien (myös hyvien) bakteerien takia, mutta että esim. ruokavalioon, joihinkin sairauksiin tai yliherkkyyksiin liittyen haju voi muodostua pahimmillaan todella kuvottavaksi. Näin voi käydä myös mikäli suolisto ei onnistu pilkkomaan ja imeyttämään asioita oikein.

Sain samalla kuulla sellaisia työhön liittyviä kakka-anekdootteja, että teki mieli mind bleachia. :hungover:

Tässä varmaan puhutaan lähinnä varmaan eniten aikuisista!

Mutta olen huomannut, että jos lapsi on sairas esim. kuumeinen tai vatsataudissa, niin kakka on välillä hyvinkin pahan hajuista.

Kun kuume/vatsatauti on ohi, haju häviää... :)

Terveenä ei lapsen kakka haise juuri miltään.
Ilmeisesti sinulla on aika erilainen hajuaisti kuin minulla. Haistan kyllä terveenkin vaippaankakkaajan monen metrin päästä. Oma lapseni ei ole tehnyt kakkaa vaippaan sitten maitokakan, mutta kyllä koko kylppäri haisee kun potassa on kiinteää tavaraa.

Pakko kommentoida tätä kakka-aihettakin - juttelin tästä vuosi-pari sitten lääkärikaverin kanssa, kun katsottiin jotain ruokavaliohömppäsarjaa. Hän sanoi että kaikki kakka kyllä haisee aina jonkin verran siinä olevien (myös hyvien) bakteerien takia, mutta että esim. ruokavalioon, joihinkin sairauksiin tai yliherkkyyksiin liittyen haju voi muodostua pahimmillaan todella kuvottavaksi. Näin voi käydä myös mikäli suolisto ei onnistu pilkkomaan ja imeyttämään asioita oikein.

Sain samalla kuulla sellaisia työhön liittyviä kakka-anekdootteja, että teki mieli mind bleachia. :hungover:

Suolistobakteereilla on järkyn suuri osuus vatsan ja koko ihmisen terveyden kannalta.

Lisäksi vatsan hyvien bakteerien tasapainon väitetään olevan ihmisen toiset aivot!

Jos tuota tasapainoa ei ole, ihminen voi sairastua myös henkisesti esim. masennus jne...

Ilmeisesti sinulla on aika erilainen hajuaisti kuin minulla. Haistan kyllä terveenkin vaippaankakkaajan monen metrin päästä. Oma lapseni ei ole tehnyt kakkaa vaippaan sitten maitokakan, mutta kyllä koko kylppäri haisee kun potassa on kiinteää tavaraa.

Yölento :) Meillä haisee toki, mutta aika vähän...

Haju rajoittuu ihan itse pottaan, ei leviä sen laajemmalle - yleensä.

Naapurin nainen lopetti dödön käytön ja kovaan ääneen aina toisteli ettei haise mikään. No se nainen haisi kilometrin päähän ja koska olin lapsi myös sen hänelle kerron. Ihan kamala haju.. Siitä varmaan jäänyt kammo. En suostunut heille kyläänkään koska sisällä haisi hiki.

Lupaavalta vaikuttaa, Tähti! :hello2

Motto, hajuherkkä täälläkin. Jostain syystä alkanut raskauksien myötä.

Omat kierrot alkavat olla vähän sekaisin. Kp - 12 ja tänään alkoi tiputtelu. Menkat loppuivat jo viime viikolla ja toissapäivänå alkoi ovistestin testiviiva vahvistua. Epäilin jo oviksen lähestyvän, mutta tänään tulikin oviksen sijaan - tip, tip. Jos aikaisemmat kuviot toistuvat, ovis tulee vasta vähän myöhemmin. No onneksi on vielä vaihtoehtoja...

Jotkut kypsyvät vanhemmuuteen vasta myöhemmällä iällä. Kaikki eivät ole samasta putkesta.

Pernilla :) Kiitos.

Olo ei ole raskaanaoleva, mutta tissit on kyllä ihan super super kipeät olleet jo muutaman päivän ajan.

Epätavallista.

Myös närästys on jatkuvaa.

Ei muita oireita.

Testissä näkyi jotain - superhentoinen punakka viiva. Kai testaan huomenna uudestaan.

Oon elänyt tosi epäterveellisesti tässä kierrossa, koska klinikkakin on kiinni ja on ollut joulut ja uuden vuodet!

Plussaonnea sinne!!:smiley-bounce013

Last edited by a moderator:
Mutta myönnän olen herkkä ruumiin eritehajuille. Ja neuroitikko. Laitan dödöä vähintään 2-3 kertaa päivässä ja suihkussa käyn saman verran. Siis jos urheilen. Muuten riittää illalla. Puhtaana pesään. :angel7

Takaisin