----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä vihaan kaikkia hajusteita! Jos ei olisi hyvä Itsehillintä, niin täältä suunnalta tulisi usein uutisia, miten hullu keski-ikäinen nainen kävi viattoman siviilin kimppuun. Enkä tarkoita pelkästään hajuvesissä uivia, vaan ihan teitä tavallisia ilmansaastuttajia omoineem ja niveoineen.
Saan hajusteista migreenin ja tulen huonovointiseksi, niin ja kiukkuiseksi. Olisin ikionnellinen, kun joku keksisi kieltää hajusteet.

Kysymys: mulla on viimeisen vuoden aikana joko iän tai raskauksien myötä puhjennut jonkin sortin hajuherkkyys, ja kaikki voimakkaat hajusteet, erityisesti keinotekoiset, on alkaneet yököttää. Kukat ja eteeriset öljyt vielä menee, ja tähän liittyvää migreeniä ei toistaiseksi ole ilmennyt. Ootko ollut aina hajusteherkkä, vai onko se puhjennut ajan myötä? Mites te muut hajuherkät?

Muokattu viimeksi:
Minä muistan, että joskus 15-vuotiaana oli kiva käydä Body Shopissa nuuhkimassa kaikkia eri hajuja, mutta jo viisi vuotta myöhemmin huomasin, ettei Helsingin Stockmannilla päässyt etuovilta hisseille ilman päänsärkyä ja ällötystä, paitsi jos juoksi tuon matkan vetämättä kertaakaan henkeä. Nykyään ei ole mitään asiaa kosmetiikkaosastoille, bodyshoppeihin tai saippua- ja kynttiläkauppoihin.

Motto, olen aina ollut hajuherkkä mutta kyllä se iän myötä on pahentunut. Jotkut herkistyvät vain raskausajaksi, mutta minulla on ollut viisi raskautta, joka kerran on pahentunut eikä kertaakaan ole lieventynyt. Voisin varmaan kohta ryhtyä home- tai huumekoiraksi.

Jos jotain hyvää, niin en häiriinny normaalista ihmisen hajusta. Siis jos joku haisee hielle tai vaikka ihan sonnalle, niin se ei käy nenään, mutta kaikki keinotekoiset hajusteet. Ja niitä on joka paikassa.

Sitä minäkin olen monesti sanonut, että mieluummin haistelen rehellistä paskan hajua kuin jotain hajuvettä. Paskan hajusta ei tule sairaaksi, hajuvedestä tulee.

:greet025

Tänään aivan hailakka toinen viiva....

Eli jotain on....täysin luomuna....

Saa nähdä jääkö taas kemialliseksi.

Dpo9

Lupaavalta vaikuttaa, Tähti! :hello2

Motto, hajuherkkä täälläkin. Jostain syystä alkanut raskauksien myötä.

Omat kierrot alkavat olla vähän sekaisin. Kp - 12 ja tänään alkoi tiputtelu. Menkat loppuivat jo viime viikolla ja toissapäivänå alkoi ovistestin testiviiva vahvistua. Epäilin jo oviksen lähestyvän, mutta tänään tulikin oviksen sijaan - tip, tip. Jos aikaisemmat kuviot toistuvat, ovis tulee vasta vähän myöhemmin. No onneksi on vielä vaihtoehtoja...

Jotkut kypsyvät vanhemmuuteen vasta myöhemmällä iällä. Kaikki eivät ole samasta putkesta.

Sitä minäkin olen monesti sanonut, että mieluummin haistelen rehellistä paskan hajua kuin jotain hajuvettä. Paskan hajusta ei tule sairaaksi, hajuvedestä tulee.

Suski75 :)

Mieluiten valitsen mietoina kaikki hajut.

Hajuvedet tekevät päänsäryn kyllä helposti. Samoin on (spray) hyttysmyrkky syksyisin.

Nyt rumaan aiheeseen se itse p*ska. Siitähän sanotasn, että terveen ihmisen p*ska ei haise juuri miltään. On muuten totta!

Sairaan ihmisen tunnistaa siitä, että jos jää veskiin kova haju jälkeen.

Mä elän hajujen maailmassa.haistan todella herkästi kaiken ja haluan haista hyvälle. Hjos joku haisee hielle tai pahalle meinaan kuolla. Raskaana en voinut mennä julkisilla kun ihmiset haisee pahalle kesäisin.

Nytkin kun on remppa miehiä talossa en voi mennä hissiin naisen jälkeen vaan kipitän portaat koska oksentaisin muuten. Miksihän niiden vaatteet haisee niin hielle?

Kysymys: mulla on viimeisen vuoden aikana joko iän tai raskauksien myötä puhjennut jonkin sortin hajuherkkyys, ja kaikki voimakkaat hajusteet, erityisesti keinotekoiset, on alkaneet yököttää. Kukat ja eteeriset öljyt vielä menee, ja tähän liittyvää migreeniä ei toistaiseksi ole ilmennyt. Ootko ollut aina hajusteherkkä, vai onko se puhjennut ajan myötä? Mites te muut hajuherkät?

Motto78 :) Hajuherkkyys taisi olla ainoa raskausoire, muuta vaivaa ei ollutkaan sen 9kk aikana ja tuo hajuherkkyys tuli jo ennen plussatestiä:laughing002

No myös makeanhino tuli ja kauppaan mennessä osasin suunnistaa tuoreiden munkkien luokse hajuaistin perustella, koska haistoin ne jo kaupan ulko-ovella....
Synnytyksen jälkeen hajuaisti normalisoitui, enkä enää huomaa esim. mitään poikkeavaa pullantuoksua ulko-ovella:laughing021

Mä elän hajujen maailmassa.haistan todella herkästi kaiken ja haluan haista hyvälle. Hjos joku haisee hielle tai pahalle meinaan kuolla. Raskaana en voinut mennä julkisilla kun ihmiset haisee pahalle kesäisin.

Nytkin kun on remppa miehiä talossa en voi mennä hissiin naisen jälkeen vaan kipitän portaat koska oksentaisin muuten. Miksihän niiden vaatteet haisee niin hielle?

Peppipupu :wink On ihmisiä, jotka eivät peseydy riittävän usein.

Minua ällöttää eniten tupakka ja sen käryn haistan usean sadan metrin päästä!

Jos joku tulee tupakoimaan lähelle, pidän sellaista ihmistä terroristina:happy119 ja häivyn välitömästi!:smiley-angry017

Parasta olisi ,jos jokainen peseytyisi riittävän usein hajuttomilla pesuaineilla ja vaatteet olisivat puhtaat ilman pesuaineen käryä.

Kyllä muuten kakka haisee, oli terve tai ei.

Samoin muuten likainen tulla haisee metrien päähän. Mä oon omituinen.. :sorry:

Et ole! Täällä sama. Ja tunkkaiset vaatteet, lakanat ja pyyhkeet on toinen. Meillä ei käytetä vahvasti hajustettuja pesuaineita, mutta jos lievääkin tunkkaa alkaa tulla nenään niin pyykkikori heilahtaa saman tien. :grin

Mä en oo käyttänyt dödöä sitten teini-iän:grin!
Omakohtaisesti tykkään että puhdas iho puhtaissa vaatteissa ei haise, vaikka kuinka tekee raskasta hommaa.

Mä köytän dödöä vain, kun istun samassa neukkarissa ison pomon kanssa....
Hiki puskee läpi, vaikkei haluaisi:smiley-ashamed004
Tätä ei onneksi tapahdu ihan joka päivä.

Kyllä muuten kakka haisee, oli terve tai ei.

Yölento :) Tästä on jopa tietoa, että ei varsinaisesti haise, jos on terve!

Toki huonolla ruokavaliolla tervekin saa kakan haisemaan.

Mutta sairaan kakka yleensä haisee, ja on oudon näköistä.

Yölento :) Tästä on jopa tietoa, että ei varsinaisesti haise, jos on terve!

Toki huonolla ruokavaliolla tervekin saa kakan haisemaan.

Mutta sairaan kakka yleensä haisee, ja on oudon näköistä.

Hih, kuinka paljon olet tehnyt tutkimusta aiheesta? Mm. työskennellyt hoitoalalla tai muulla tavalla päässyt lähelle tutkimusaineistoa? :D

Ainiin haista myös sen että ihminen asuu hometalossa hänen vaatteistaan. Viime syksynä jouduin sanomaan tuon työkaverille ja talosta löytyikin massiivinen kosteusvaurio. Haistoin myös tuon metrien päähän. Olisin voinut ottaa muunkin supervoiman :wtf

Samoin muuten likainen tulla haisee metrien päähän. Mä oon omituinen.. :sorry:

Peppipupu :) Et ole outo.

Itsekin siirryn sivummalle, jos sellainen "likainen" tyyppi tulee lähelle.

Myös hiuksista huomaa likaisen ihmisen, koska hiukset näyttää rasvaisilta ja epäsiisteiltä! Miehillä ne on kammattu päänsuuntaisesti ja naisilla harottaa. Hygienia näyttää huonolta!

Usein myös likaisen henkilön kasvot on oudon punakat ja ääni käheä.

Nämä myös tupakoi yleensä joka paikassa, eivätkä huomioi muita.

Takaisin