----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No sitähän se puhe huoltosuhteen heikkenemisestä tarkoittaa. Eläkejärjestelmässämme meidän maksamamme rahat eivät mene säästöön, vaan niillä maksetaan nykyisten eläkeläisten menot. Sitten kun me olemme vanhoja, ei ole riittävästi työikäisiä maksamaan meidän eläkkeitämme, ja meidän maksut on ajat sitten käytetty muiden eläkkeisiin. Eläkejärjestelmä hajoaa, ja ne, joilla ei ole säästöjä, jäävät tyhjän päälle, vaikka koko ikänsä ovat eläkemaksuja maksaneet.

No sitähän se puhe huoltosuhteen heikkenemisestä tarkoittaa. Eläkejärjestelmässämme meidän maksamamme rahat eivät mene säästöön, vaan niillä maksetaan nykyisten eläkeläisten menot. Sitten kun me olemme vanhoja, ei ole riittävästi työikäisiä maksamaan meidän eläkkeitämme, ja meidän maksut on ajat sitten käytetty muiden eläkkeisiin. Eläkejärjestelmä hajoaa, ja ne, joilla ei ole säästöjä, jäävät tyhjän päälle, vaikka koko ikänsä ovat eläkemaksuja maksaneet.

Tuo on kyllä kauhuskenaario, kuinkahan meille käy? Itse olen eläkesäästäjä, mutta ei siinä niin isoja säästöjä ehdi kertyä, että niillä pystyisi elämään.

Tuo on kyllä kauhuskenaario, kuinkahan meille käy? Itse olen eläkesäästäjä, mutta ei siinä niin isoja säästöjä ehdi kertyä, että niillä pystyisi elämään.
Ei kai siinä muuta kuin elintaso heikkenee, vanhukset asuvat sukulaistensa nurkissa, koska varaa ei muuhunkaan ole. Parasta siis olla työkykyisiä lapsia ja hyvät välit heihin, jotta he suostuvat elättämään mummonsa ja pappansa.

Cp-vammaisia on myös paljon. Jos en täysin ole hakoteillä niin cp-vamma syntyy aina synnytyksen yhteydessä.

Cp-vamma voi olla lievä tai vaikea.

Eli vaikka me kuinka haluaisimme olla ilman vammaisia ihmisiä niin kyllä niitä jatkossakin syntyy koska kaikkeen ei seulat auta.

Itse en tästä aiheesta jaksa jatkaa koska en halua lukea kommentteja joista mulle tulee olo että tulevaisuus voi oikeasti joidenkin mukaan olla parempi paikka jos meitä sairaita ja vammaisia ole taakkana.

Nyt keskityn odottamaan muiden testituloksia ja odotan että itsellä taas ovulaatio lähestyisi.

Tietysti vammoja voi syntyä missä tahansa vaiheessa elämää, ja sitten niiden kanssa eletään. Ei se kuitenkaan tarkoita, että jokainen viallinen alkio tarvitsisi tähän maailmaan synnyttää, jos siihen ei odottajalla halua ole.

Yksikään tässä ketjussa ei ole sanonut, että maailma olisi parempi paikka jos sairaita tai vammaisia ei olisi. Suosittelen, että käyt jokaisen viestin uudestaan läpi, jotta huomaat tämän.

Se mitä on sanottu, on se, että maailmasta on tulossa huonompi paikka, jossa heikommat pärjäävät entistäkin huonommin. Suunta ei ole ylöspäin vaan alaspäin. Me kaikki olemme lopulta muiden taakkana, koska vanhuksetkin ovat niitä heikompia, joten tässä ei ole mitään me-te-he-asettelua.

WM ehdottomasti en ole sitä mieltä että maailma olisi parempi paikka ilman vammaisia. Mutta yhteiskunta ei tule olemaan vaikka 2 vuoden päästä enää samalla hyvinvointitasolla.

Minäkin olisin voinut lukea sinun viestisi aiemmin niin ettei minulla ole oikeutta 42vuotiaana toivoa olevani raskaana. Päätin lukea kuitenkin että sinä et halua tulla raskaaksi enää +40.

Minusta on vaikea ottaa kantaa siihen, tehdäkö aborttia vai ei, jos sikiössä olisi vikaa. Esikoisesta kun jäin seulaan ja otettiin lapsivesinäyte, en missään tapauksessa olisi voinut keskeyttää raskautta. Olin jo niin kiintynyt vauvanalkuun. Toisessa raskaudessa en osallistunut seulontoihin juuri tuosta syystä. Kuopuksen kohdalla menetelmät olivat muuttuneet, joten osallistuin seulontoihin lähinnä sillä ajatuksella että tietää ainakin mitä on odotettavissa, oletettavasti terve vai varmasti vaikeahoitoinen.

Läheltä kehitysvammaisten hoitoa ja palveluita seuranneena ymmärrän, että tilanne huolestuttaa. Jokaisella on oltava joku joka taistelee puolesta kun itse ei osaa, jaksa tai pysty. Ei se auttaja aina ole vanhempi, voi olla sisarukset, tädit, sedät, enot tai serkut. Meidän suvussa ainakin huolehditaan. Niin meidät on kasvatettu ja sitä samaa olen siirtämässä eteenpäin.

Mä en tiedä miten olisin reagoinut jos seulonnoissa olisi ilmennyt jotain. Luulen että mies olisi ollut ehdottomasti keskeytyksen kannalla ja päättänyt siten munkin puolesta. Kuinka olisin sitten selvinnyt keskeytyksestä henkisesti olis ollut sitten eri asia. Onneksi ei ole tullut kohdalle. Enkä toivo muillekaan.

Ja tuohon ikäsiaan. Kun olin nuori musta tuntui 40+ vanhoilta äideiltä. No kun itselle tuli ikää lisää niin ajattelin että lapset "pitää saada" ennen 40 ja jos ei onnistu lopettaa yritys siihen. No ikää tuli taas lisää ja mielikin taas muuttui. Asioista on niin helppoa olla jotain mieltä kun on itsellä tilanne mutta vaikeampaa asettua toisen asemaan ja tilanteeseen. Siksi en lähde arvostelemaan herkästi muita vaan ajattelen että se on heidän oma asia ja toimivat niinkuin parhaaksi näkevät.

Toivottavasti Venäjäkin pysyy omalla puolellaan. Suomen taloudellinen tilanne huolestuttaa. Nyt meillä täällä paljon elätettäviä lisää tullut yks kaks.

Asiasta kukkaruukkuun, käyttääkö joku luonnonkosmetiikkaa? Meikit olen jo vaihtanut aikaa sitten samoin naamarasvat jne. Nyt haluaisin hiustenhoito ja suihkuhommat myös. Mutta kun haluan tuoksua hyvälle. Ja useimmat haisee jollekin ruoholle. Olisiko suosituksia? Tai saako jostain näytteitä? Modsan mansikka kiinnostaisi.

Asiasta kukkaruukkuun, käyttääkö joku luonnonkosmetiikkaa? Meikit olen jo vaihtanut aikaa sitten samoin naamarasvat jne. Nyt haluaisin hiustenhoito ja suihkuhommat myös. Mutta kun haluan tuoksua hyvälle. Ja useimmat haisee jollekin ruoholle. Olisiko suosituksia? Tai saako jostain näytteitä? Mossan mansikka kiinnostaisi.

Asiasta kukkaruukkuun, käyttääkö joku luonnonkosmetiikkaa? Meikit olen jo vaihtanut aikaa sitten samoin naamarasvat jne. Nyt haluaisin hiustenhoito ja suihkuhommat myös. Mutta kun haluan tuoksua hyvälle. Ja useimmat haisee jollekin ruoholle. Olisiko suosituksia? Tai saako jostain näytteitä? Mossan mansikka kiinnostaisi.

Tää kiinnostaa! Mä en ole vielä löytänyt päänahalleni sopivaa luonnonkosmetiikkasamppoota, käytössä on Lushin SLS:ää sisältävät samppopalat muovijätteen eliminoimiseksi. Mutta: suihkupuolella oon jo pitkään käyttänyt nestemäistä marseillesaippuaa, jonka oon hajustanut eteerisillä öljyillä; suosikkikombot on mm. havumix katajalla ja siperiankuusella, sekä sitrusmix greippipohjalla. Jouluna tein piparinestesaippuaa kardemumman tuoksuisena. Ruusulla hajustettu saippuakin kiinnostaisi, mutta toinen puolisko ei innostu (käytetään samaa pumppupulloa)

Menin pitkään Bronnerin hajustamattomalla marseillenestesaippualla, mutta edellisvuonna mies innostui saippuanteosta, ja nyt keitellään itse neste- ja palasaippuat sopivista öljyistä.

Ja tuohon ikäsiaan. Kun olin nuori musta tuntui 40+ vanhoilta äideiltä. No kun itselle tuli ikää lisää niin ajattelin että lapset "pitää saada" ennen 40 ja jos ei onnistu lopettaa yritys siihen. No ikää tuli taas lisää ja mielikin taas muuttui. Asioista on niin helppoa olla jotain mieltä kun on itsellä tilanne mutta vaikeampaa asettua toisen asemaan ja tilanteeseen. Siksi en lähde arvostelemaan herkästi muita vaan ajattelen että se on heidän oma asia ja toimivat niinkuin parhaaksi näkevät.
Niin samaa mieltä:grin! Mä olin jopa vielä 38v tuoreena äitinä sitä mieltä että 40v loppuu sitten kaikki mahdollisuudet tällä saralla, itkin sisäisesti kun 40v lähestyi eikä mies vieläkään ollut lämmennyt viimeiselle:shy:..
Saas nähdä miten tässä kunkin käy, vähän kyllä "se hulluakka" taas kurkkinut niskan takaa, kai tässä pmsää taas pukkaa:meh:.

Mun mielestä Laveran vanilja-kookossuihkusaippua tuoksuu taivaalliselta, se on meikäläiselle sellainen ylellisyystuote. Käytän saman sarjan dödöjä myös, ei ole hiki haissut läpi. Shampoista en ole vielä löytänyt suosikkia - tuntuu, etteivät ne pese muotoilutuotteita kunnolla pois.

Kaikemmoisia vikoja sitä ollaankin täys:grin!

Aika tiukassa on hiki mullakin, oikeestaan täytyy joko juosta tai tehdä heinätöitä että paita kastuu..

Silloin kun urheilin paljon, hiki ei haissut (ilmeisesti koska hikoilin niin paljon), mutta nykyään hiki haisee sen verran, että dödö on pakollinen. Käytän jotain Nivean hajutonta roll-onia, hajuja siedän heikosti, ja tuo kestää hajuttomana sen kolme päivää.

Nyt raskaana olen onnellinen, koska valtaosa pyykistä on pesty hajuttomalla Erisanilla ja huuhteluaineena olen käyttänyt etikkaa. Lapsella on yksi pyyhe, jonka hän sai hiljattain tutulta, valitettavasti se on nyt lapsen lempipyyhe, ja se haisee pesuaineelta niin paljon, että jos se on metrin päässä minusta, meinaan oksentaa saman tien. Yyh.

Minä vihaan kaikkia hajusteita! Jos ei olisi hyvä Itsehillintä, niin täältä suunnalta tulisi usein uutisia, miten hullu keski-ikäinen nainen kävi viattoman siviilin kimppuun. Enkä tarkoita pelkästään hajuvesissä uivia, vaan ihan teitä tavallisia ilmansaastuttajia omoineem ja niveoineen.
Saan hajusteista migreenin ja tulen huonovointiseksi, niin ja kiukkuiseksi. Olisin ikionnellinen, kun joku keksisi kieltää hajusteet.

En siis käytä kosmetiikkaa. Myös hajuttomista meikeistä muotoilutuotteista yms saan ihottumaa ja silmät kirvelevät. Hajusteeton shampoo ja saippua onneksi vielä käy, perusvoiteet ei.

Takaisin