Meillä äidinäiti on myös synnyttänyt 45-vuotiaana, äitini on tuo iltatähti. Ehdin kyllä nähdä mummun, vaikka en ole lapsenlapsista ensimmäinen edes. Ehkä poikani ei paljon kärsi vanhasta äidistä, ainakin olen paljon viisaampi kuin nuorena äitinä olin.
Raskausaika meni hyvin, ei mitään erityistä mainittavaa, paitsi isohko vauva eikä pysynyt pää alaspäin.
Yölento :) Kerropa millä ltavalla lapsi voisi kärsiä vanhemmasta äidistä?
Sinun kohdalla tuskin kärsii.
Tottakai voisi kärsiä, mikäli vanhemmat ei jaksa tehdä mitään lapsen kanssa, mutta ikä tuskin olisi syynä sitten.
Ainakin itse leikin lapsen kanssa päivittäin ja paljon! :) Joka päivä rakennetaan legoista erilaisa juttuja, luetaan kirjoja, kuunnellaan musiikkia, leikitään saippuakuplilla, tehdään piilosta jne...
Välillä viikonloppuna käydään Hoplopissa ja lasketsan alas hurjimmasta liukumäestä, sekä kellutaan pallomeressä jne.
Myös ulkomaanmatkoista lapsi on pitänyt ja siellä hän on saanut olla isommissa leilkkipuistoissa vanhempiensa kanssa. Lisäksi kavereita on paljon ja näkee merta, sekä palmuja.
Näin 43-v. esikoisen saaneena jaksampa luultavasti enemmän puuhata tämän lapsen kanssa, kuin ison perheen lapsen äidit jaksaa, tai 20v. +++ sitä tekee!
Nuoekas olemus ja jaksaminen lapsen kanssa ovat avaintekijöitä!
Mukavaa on ja olo tuntuu nykyään nuoremmalta pienen lapsen kanssa, kuin ilman lasta tai töissä yksin raatamassa uranaisena.
Mä jotenkin rakastan tätä olotilaa
Luultavasti myös meidän pieni ainokainen 2v.