----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hippunen77 :) Juu, julkisella saa hoidon, mikäli on lähete yksityiseltä. Tietäiskö joku yläikärajaa? Onko jopa 45v.?

Hoidon saa, mutta ei mitään muita toimenpiteitä, kuten esim. inssin / IVF.

Lapsettomuushoidon saaminen julkisella puolella yli 40 v, aiemmassa viestissäni kirjoittaminen kriteerein, tarkoittaa nimen omaan IVFää, inssiä, tai mitä kukakin tarvitsee. Meillä siis juurikin julkisella alkaa IVF.

Kiitos Motolle vastauksesta lentokone-kyssäriä. Lääkesaadöksistä muuten olikin jotain käsitystä, lähinnä mietin juuri tuota, aiheuttaa yli piikit käsimatkatavaroissa ongelmaa, mutta ilmeisesti siis eivät.

Pitkä viikonloppu Euroopassa edessä keväällä ja kovasti koitin ajan kohtaa laske niin, että siihen mahdollisimman suurella todennäköisyydellä ei osuisi seurantaultria.

Mulla tällä hetkellä menee lapsiprojekti kaiken edelle. Ja sen mukaan olen järjestellyt elämäni.

Lapsettomuushoidon saaminen julkisella puolella yli 40 v, aiemmassa viestissäni kirjoittaminen kriteerein, tarkoittaa nimen omaan IVFää, inssiä, tai mitä kukakin tarvitsee. Meillä siis juurikin julkisella alkaa IVF.

Kiitos Motolle vastauksesta lentokone-kyssäriä. Lääkesaadöksistä muuten olikin jotain käsitystä, lähinnä mietin juuri tuota, aiheuttaa yli piikit käsimatkatavaroissa ongelmaa, mutta ilmeisesti siis eivät.

Pitkä viikonloppu Euroopassa edessä keväällä ja kovasti koitin ajan kohtaa laske niin, että siihen mahdollisimman suurella todennäköisyydellä ei osuisi seurantaultria.

Mulla tällä hetkellä menee lapsiprojekti kaiken edelle. Ja sen mukaan olen järjestellyt elämäni.

Hippunen77 :)

Siis saako julkisella IVF hoidon yli 40v. mikäli on yksityisen lähete?

Vielä siis saisi 45v.?

Toivotaan parasta teille hoitojen suhteen ja plussa onnea!!:cheers:cheers:cheers:cheers

En Motto tarkoittanut väheksyä lapsettomuuden aiheuttamaa surua mitenkään, ilmaisin asian huonosti. Itsellä se vaan olisi ollut pienempi suru jäädä kokonaan lapsettomaksi, kuin tämä nykyinen tilanne. Jollain muulla lapsettomaksi jäävällä se lapsettomuuden aiheuttama, tyhjän sylin tuska on varmasti yhtä suuri kuin minulla tämän yhden lapsen jälkeen oleva tuska.

En pahoittanut mieltäni - juuri samaa yritin itsekin sanoa; kaikilla on omat surunsa ja arpensa asian ympäriltä. :Heartred

Hippunenhan juuri muutama viesti taaksepäin kirjoitti noista ikärajoista julkisen puolen hedelmöityshoitoihin...

Hippunen77 :)

Siis saako julkisella IVF hoidon yli 40v. mikäli on yksityisen lähete?

Vielä siis saisi 45v.?

Toivotaan parasta teille hoitojen suhteen ja plussa onnea!!:cheers:cheers:cheers:cheers

Voi olla että toistan jo kerrottua, mutta onko se edellen niin kuin muutama vuosi sitten, että julkisilla mennään tiukan ikärajan sijasta jonkun onnistumistodennäköisyyden mukaan (10%?), joka lasketaan asiakaskohtaisesti? Yli 40 ei ole tiukka ei jos muut asiat on kohdallaan, mutta 45 voi jo olla liikaa mikäli tuo laskukaava painottaa ikää.

Varmaan yksityinenkin osaa antaa arvion noista prosenteista, eli riittäisikö omat speksit julkiselle puolelle. Jos iällä on iso painokerroin ja ennuste ei ole tarpeeksi hyvä, lähete ei varmaankaan onnistu.

Muokattu viimeksi:
Motto mahtavaa että teillä edistyy. Ultrasiko? Mikä tilanne munasoluissa? Tuleeko kaksi keräystä ja pakastesiirto vai tuoresiirto?

Voi olla että toistan jo kerrottua, mutta onko se edellen niin kuin muutama vuosi sitten, että julkisilla mennään tiukan ikärajan sijasta jonkun onnistumistodennäköisyyden mukaan (10%?), joka lasketaan asiakaskohtaisesti? Yli 40 ei ole tiukka ei jos muut asiat on kohdallaan, mutta 45 voi jo olla liikaa mikäli tuo laskukaava painottaa ikää.

Varmaan yksityinenkin osaa antaa arvion noista prosenteista, eli riittäisikö omat speksit julkiselle puolelle. Jos iällä on iso painokerroin ja ennuste ei ole tarpeeksi hyvä, lähete ei varmaankaan onnistu.

Motto78 :) Kiitos uudelleen selvennyksestä:gen053

En ole menossa julkiselle enää, vaan hämmästelen sitä tietoa, että ikä on julkisella liukuva.

Jos olisin sen tiennyt, olisin ehkä mennyt julkiselle alunperin. Mutta, kun sattui niin, että kävin julkisella terveyskeskuksessa ensi kertaa lapsettomuus asiasta, niin lääkäri tylysti torpasi vauvatoiveet, sanoen, ettei 41-vuotiasta enää hoideta, koska ikäraja on 40v.

Lääkäri sanoi, ettei mitään ole tehtävissä, juna meni jo. Voivat vain tutkia, mutta ei hoitaa, oli tarkat lääkärin sanat.

En kyseenalaistanut asiaa, vaan hakeuduin yksityiselle.

Nyt mut saa ampua mutta mä ymmärrän hyvin ettei yli 40v. naisia monellakaan paikkakunnalla hoideta julkisella puolen. Riskit on niin paljon suuremmat kuin nuoremmilla. Ja onnistuminenkin.
Mun isä oli 54v. kun mä synnyin eikä hän ehtinyt näkemään mun täysi-ikäisyyttä vanhuuden takia. Ei päässyt edes rippijuhliini vanhuuden vaivojen takia.
Mun oma henkilökohtainen raja menisi 40v. ihan siksi että en missään nimessä halua samaa kohtaloa omille lapsilleni. Vaan haluan olla tukena ja päästä mummoksi jne.

Mutta muut saa mun puolesta lisääntyä ihan kuinka pitkään vain :-) niin kauan kun yksityinen hoitaa.

Motto mahtavaa että teillä edistyy. Ultrasiko? Mikä tilanne munasoluissa? Tuleeko kaksi keräystä ja pakastesiirto vai tuoresiirto?

Ultrasi, keltarauhanen blokkasi vähän toisen puolen näkyvyyttä ja johtofolli toista puolta, mutta ainakin kolme muuta follia näkyi ison jötkäleen takaa. Munasarjoissa on siis vielä eloa! :woot: Kasvattelu seuraavaan kiertoon, ja jos blastoja saadaan muutama niin alkiodiagnostiikka -> PAS mikäli jotain normaalia löytyy siirrettäväksi. En halua tuoresiirtoa jos diagnostiikka suinkaan on mahdollinen, aika rupua näyttää ilman karsintaa tulevan.

Motto78 :) Kiitos uudelleen selvennyksestä:gen053

En ole menossa julkiselle enää, vaan hämmästelen sitä tietoa, että ikä on julkisella liukuva.

Jos olisin sen tiennyt, olisin ehkä mennyt julkiselle alunperin. Mutta, kun sattui niin, että kävin julkisella terveyskeskuksessa ensi kertaa lapsettomuus asiasta, niin lääkäri tylysti torpasi vauvatoiveet, sanoen, ettei 41-vuotiasta enää hoideta, koska ikäraja on 40v.

Lääkäri sanoi, ettei mitään ole tehtävissä, juna meni jo. Voivat vain tutkia, mutta ei hoitaa, oli tarkat lääkärin sanat.

En kyseenalaistanut asiaa, vaan hakeuduin yksityiselle.

Päätös taitaa aina olla loppukädessä lääkärin itsensä, mikä on sinänsä tylsää. Näissäkin olisi hyvä jos olisi avoimesti kerrotut valtakunnalliset raamit, helpottaisi asiaa.

Mulla on ollut vauvakuume pojan syntymästä lähtien, ikää nyt 44v. Kuitenkin ikä, järki ja rahatalous määräsi, että poika jää ainoaksi lapseksi, koska omat soluni eivät enää toimi, ja vaikka sattuisivatkin toimimaan, en halua ottaa riskiä vakaviin vaurioihin, jotka erääntyneistä munasoluista voisi mahdollisesti seurata.

Joskus vaan mietin näin jälkiviisaana, että olisi todellakin ollut helpompaa jäädä kokonaan lapsettomaksi kuin tämä, että on tämä yksi lapsi, ja tiedän, etten koskaan saa niitä lisää. Jos olisin jäänyt lapsettomaksi, en olisi mitenkään voinut tietää, mitä siinä kaiken kaikkiaan menetän. Kaikki tunnepuolen asiat raskauden ja lapsen saamisen tiimoilta olisi jäänyt oikeasti kokematta, eikä niitä tunteita voi mitenkään kuvitella, niin vahvoja ne ovat. Näin jälkikäteen harmittaa aivan vietävästi, etten lähtenyt tähän vauvahommaan vaikka sitten itsellisenä jo esim. 10v sitten, mutta nyt eletään näin, ja rakastetaan ruttuun tuo yksi hermosaha, joka meille on suotu :Heartred
Saattaa siellä vielä joku priimasolukin olla joukossa. Tuliko esikoinen luomuna vai hoidoilla?

Päätös taitaa aina olla loppukädessä lääkärin itsensä, mikä on sinänsä tylsää. Näissäkin olisi hyvä jos olisi avoimesti kerrotut valtakunnalliset raamit, helpottaisi asiaa.

Motto78 :) Olisi valtakunnallisia raameja todella halunnut kuulla.

Minua ei edes tutkittu siellä, vaan sanottiin iän ylittävän hoitorajan. Joten saamani hoito oli vain juttelu 10min., verran.

Päätöksiä ei yleislääkäri pystynyt siten tekemään.

Nyt mut saa ampua mutta mä ymmärrän hyvin ettei yli 40v. naisia monellakaan paikkakunnalla hoideta julkisella puolen. Riskit on niin paljon suuremmat kuin nuoremmilla. Ja onnistuminenkin.
Mun isä oli 54v. kun mä synnyin eikä hän ehtinyt näkemään mun täysi-ikäisyyttä vanhuuden takia. Ei päässyt edes rippijuhliini vanhuuden vaivojen takia.
Mun oma henkilökohtainen raja menisi 40v. ihan siksi että en missään nimessä halua samaa kohtaloa omille lapsilleni. Vaan haluan olla tukena ja päästä mummoksi jne.

Mutta muut saa mun puolesta lisääntyä ihan kuinka pitkään vain :) niin kauan kun yksityinen hoitaa.

Wheelchair Mama :)

En ymmärrä koskaan näitä ikäpuheita, koska kukaan ei tiedä oman tai muiden elämän pituutta.

Saattaa siellä vielä joku priimasolukin olla joukossa. Tuliko esikoinen luomuna vai hoidoilla?

Lahjamunasoluhoidolla. Omilla soluilla ei onnistunut, tosin niitä ei montaa edes saatu, kun on vain toinen munasarja jäljellä. Siitä vedin johtopäätökset, ettei toimi.

Meidän suvussa on yleensä eletty noin 90-vuotiaiksi. Koskaan ei tiedä, tuleeko kuolema sittenkin jo kaksikymppisenä. Ei sen perusteella voi suunnitella elämää, kuolema tulee kun tulee. Meillä nelikymppisillä suomalaisilla naisilla keskimääräinen eliniänodote on noin 76 vuotta.

Minä olin 40-vuotias kun sain esikoiseni. Toivuin synnytyksestä hyvin, synnytin nopeasti luomuna, yksi tikki laitettiin, eikä sekään ollut välttämätön, ja pystyin istumaan normaalisti jo kolmantena päivänä synnytyksestä. Niin mitä riskejä raskaudessa piti olla yli nelikymppisillä? Kromosomihäiriöiden riski minimoitu alkiodiagnostiikalla.

Meidän suvussa on yleensä eletty noin 90-vuotiaiksi. Koskaan ei tiedä, tuleeko kuolema sittenkin jo kaksikymppisenä. Ei sen perusteella voi suunnitella elämää, kuolema tulee kun tulee. Meillä nelikymppisillä suomalaisilla naisilla keskimääräinen eliniänodote on noin 76 vuotta.

Minä olin 40-vuotias kun sain esikoiseni. Toivuin synnytyksestä hyvin, synnytin nopeasti luomuna, yksi tikki laitettiin, eikä sekään ollut välttämätön, ja pystyin istumaan normaalisti jo kolmantena päivänä synnytyksestä. Niin mitä riskejä raskaudessa piti olla yli nelikymppisillä? Kromosomihäiriöiden riski minimoitu alkiodiagnostiikalla.

Suski75 :) Samaa mieltä! :)

Meilläkin eletään suvussa pitkään ja 100v. voi olla monella lähellä siellä tähtäimessä.

Meillä on nyös suvussa saatu luomulapsia jopa yli 45+++ iässä.

On toki nuorena synnyttäneitä ja samaan syssyyn sit myöhemmin synnytetty lisää lapsia siellä 40v.. Ihan luomusti.

Kukaan ei tiedä päviensä määrää, elämää ei voi rakentaa/perustella iän mukaan. Jokaisella täällä on oma aikansa - ja vain luoja sen tarkemmin tietää:Heartpink

Takaisin