----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Parani välittömästi. Ne on niin tarkkoja siinä, että vaatii kovat tutkimukset luovuttajalta ja steriilit siirto-olosuhteet. Yliopistosairaalassa helpommin järjestettävissä, mutta aluesairaalassa tarjosivat vain 4 AB-kuuria ”hoidoksi”, kun ei ”kuulu käytäntöön”... just.
Aika mahtavaa!
Mikähän siinä sitten on että täytyy olla paskankin steriiliä?:facepalm: Kauhee kun kiinnostaa:grin, siis siirtääkö ne paskaa, vai jotain suolen seinää?

Komppaan tätäkin, eli puudutus ei toiminut ja piti vain kestää. Onneksi sai diapamia, muuten olisin juossut ulos sieltä.

Mulla oli melkein kahden viikon ajan 40 asteen kuume ja naama turvoksissa kuin pallo. Aika kauan aiemmin oli kyllä hammasta särkenyt, mutten sitten ollut kertonut kellekään. Niinpä niin. Lääkäri olisi voinut ehkä vähän aikaisemmin laittaa lähetteen sairaalaan, näin jälkikäteen ajateltuna. :rolleyes:

Nyt hampaassa on laminaatti, mutta se ei kestä. Tosi tympeetä. Olen ruvennut harkitsemaan, josko investoisi implanttiin. Kaikkihan alkoi lapsena kun kaaduin naamalleni ja hammas kuoli - rumaan hampaan takia kiusattiin vuositolkulla. Että on se ollut aikamoinen riesa.

Towanda :) Sait semtään diapamia:p

En tajunnut pyytää mitään, koska en tiennyt miten pahasta leikkauksesta on kyse....Särkylääkkeet ja useita puudutuspiikkejä. Sit vedettiin vaan kuomu päälle, ettei itse nähnyt tapahtumia. Sattui aivan h*vetisti!!!:depressed::depressed:

Rauhottava lääke olisi ollut paikallaan...se leikkaus tuntui kestävän ikuisuuden ja monta tekijää hääri ympärillä, kuten synnytyssalissa. Välillä kysyttiin, että jaksanko vielä ja lisää suuta auki....

Ien leikattiin auki, jotta päästiin juureen saakka ja sieltä sahalla juuri katkaistiin, sekä paise puhdistettiin.

Naama oli viikon turvoksissa ja saikkua viikko. Antibiootit kolme viikkoa, kahta päällekläin. Jääpussia useana päivänä turvotusalueelle.

Minullakin kuoli lapsena etuhammas, kun pässi puski päin - poks!:scared001

Lambi, Joo-o, se olisikin helppo, jos sais pillerinä tervettä bakteerikantaa. Aika mutkikkaita on nuo bakteerikannan siirrot ulosteen avulla. Äidiltäni korjattiin paha clostridium-ripuli sellaisella, mutta pitkään sai pyytää ja vängätä, ennen kuin sai apua.

Sanooko jollekulle Colon Clear -kapselit niminen tuote jotain?:rolleyes:

Ostin niitä kokeeksi, jos vaikka tehoaisivat vatsan bakteerikantaan parantavalla tavalla.

Ostin myös BORIS nimistä maitohappo-bakteerijuomaa. Tuttu jollekulle?:rolleyes:

Siinä sanotaan, että suolisto on juuremme ja juoman ph on 3.2, eli hapan. Sisältää probiootteja ja prebiootteja. Sisältää suoliston omia luonnollisia bakteereita :) Tosin tuossa 1L tölkkissä ei lue käyttöohjetta, mutta maistuu pahalle, ettei sitä paljon millään juo... voiko tuota juoda liikaa?

Jokatapauksessa otan näitä nyt kumpaakin, joten toivottavasti niistä oisi jokin antivaikutus koville antibiooteille...

Last edited by a moderator:
Tässä vielä linkki BORIKseen :
http://borisjuoma.fi/fi

Ois kiva, jos jollakin ois kokemuksia tästä juomasta :)

No, luultavasti kuitenkin kohta pian tämä juoma alkaa vaikuttaan.... :)

Varmasti sen huomaa:smiley-angelic003

Towanda: helpotus. Pääsi "terveiden" kirjoihin. Ikinä en ole avannetta katunut tai muuten kokenut ongelmaksi. En edes deittailussa. Nykyinen mieheni oli sinut heti asian kanssa.

Wheelchair Mama :) Nopea kommentti tähän, että ei avanne vaikuta kai mihinkään todelliseen. Suhteissa on kyse henkilökemiasta :)

Olet järki- hminen ja sillä on merkitystä.

Rampoja me ollaan kaikki ihmiset, kukaan ei ole täydellinen, vaikka päällepäin siltä näyttäisi.

Tsemppiä miljoonasti!!!:cheers:cheers:cheers:cheers

Mun työntekijöillä on 30min ruokatauko joka kuuluu työaikaan. Pitää olla käytettävissä jos apua tartten.
Saa halutessaan myös pitää 30min taukoa ilman et on käytettävissä, mutta silloin ei kuulu työaikaan. Yksi 10min kahvitauko jokaista 4h kohden. Ruokatauko on jos työpäivän pituus väh. 6h.

Mulla on menossa kolmas ab-kuuri nyt tänä syksynä. Mulla ei vaikuta mitenkään muuten kun parantaa taudin.
Mulla pelkkä ohutsuoli jäljellä. Se vaikuttaa tietysti, mutta ei mulla koskaan ole ab tehnyt mitään ei edes silloin kun loppusuolisto oli tallella.

Juuri hain kolmannen kuurin keuhkoputkentulehdukseen. Edellinen oli lokakuun lopussa.

Wheelchair Mama :) Olet armollinen pomo ja alaisesi luultavasti pitävät siitä :)

Millä alalla olet?

Oon tapellut suolistoasioiden kanssa 14v. asti. N.22v. vietiin perä ja paksusuoli kun menivät kuolioon. Nykyään minulla ohutsuoliavanne.
Ainut mikä paksusuolen mukana menee on nestevarastot. Eli mulla ainut neste on se joka menee suusta alas. Kuuma kesä on tappava. Ja vatsatauti.

Wheelchair Mama :)

Oot tosi sissi! Oot itse rampa ja silti johdat orkesteria:p
Uskomatonra!

Kaikki kunnioitus sinun sisukkuudelle!:gen053
Harvalla sitä on.

Toivotaan nyt plussaa, jospa se onnistuisi!!!:cheers:cheers

Minä toimin omien henkilökohtaisten avustajieni työnantajana. Meillä on joka päivä avustaja töissä.
Minun ei koskaan tarvitse olla "pomon" roolissa. Siitä en edes pitäisi. Vaikka se olenkin niin yhdenkään meillä työskennelleen kanssa en ole joutunut sitä korttia käyttämään vaan asiat sujuu muutenkin.
Työnantajana toiminen ei ole haasteellista jos tietää kaiken mitä siihen kuuluu.
Lain vaatimukset on aikamoiset. Pitää tietää mitä papereita minnekin lähettää ja mihin mitäkin ilmoitetaan.
Moni vammainen ottaa avustajat mieluummin jonkun yrityksen kautta. Minulle se ei ole vaihtoehto. Haluan itse päättää kuka meillä käy ja varmistaa sen, että avustajat pysyvät samoina mahdollisimman pitkään.
Olen onnekas siinä suhteessa että minulla avustajat ovat viihtyneet useamman vuoden. Yleisin syy jäädä pois on äitiysloma.
Moni ei halua toimia itse työnantajana kun pelkää vastuuta. Itse en sitä pelkää. Vakuutukset on pakollisia samoin työterveyshuolto.
Mutta ymmärrän kyllä että monen sairaan kunto ei riitä siihen mitä byrokratia vaatii.

Minä toimin omien henkilökohtaisten avustajieni työnantajana. Meillä on joka päivä avustaja töissä.
Minun ei koskaan tarvitse olla "pomon" roolissa. Siitä en edes pitäisi. Vaikka se olenkin niin yhdenkään meillä työskennelleen kanssa en ole joutunut sitä korttia käyttämään vaan asiat sujuu muutenkin.
Työnantajana toiminen ei ole haasteellista jos tietää kaiken mitä siihen kuuluu.
Lain vaatimukset on aikamoiset. Pitää tietää mitä papereita minnekin lähettää ja mihin mitäkin ilmoitetaan.
Moni vammainen ottaa avustajat mieluummin jonkun yrityksen kautta. Minulle se ei ole vaihtoehto. Haluan itse päättää kuka meillä käy ja varmistaa sen, että avustajat pysyvät samoina mahdollisimman pitkään.
Olen onnekas siinä suhteessa että minulla avustajat ovat viihtyneet useamman vuoden. Yleisin syy jäädä pois on äitiysloma.
Moni ei halua toimia itse työnantajana kun pelkää vastuuta. Itse en sitä pelkää. Vakuutukset on pakollisia samoin työterveyshuolto.
Mutta ymmärrän kyllä että monen sairaan kunto ei riitä siihen mitä byrokratia vaatii.

Wheelchair Mama :) Voisit olla pomo ihan missä vaan tehtävässä/toimessa.

Järkeä riittää ihan mihin vaan... :cheers

Oisitpa meillä töissä johtaja ryhmässä:)

Just samoja mietin Peppipupun kans :)

Täällä ei ihmeempiä, ollaan sukuloimaan lähössä ja mulla nivelet huutaa hoosiannaa. Burana ainoa kipulääke mikä auttaa kipuihin eli tämän kierron saa varmaan unohtaa. Mutta empä ressaile, reumapolille aika jo ens viikolla niin sitten viisastuu monenkin asian suhteen ja voi tehdä tulevaisuuden suunnitelmia tarkemmin.

M-M mulla nivelreuma. Sen kanssa opii kyllä elämään. Valitettavasti mulle ei ole löytynyt lääkettä joka pitäisi aina oireet kurissa..

M-M mulla nivelreuma. Sen kanssa opii kyllä elämään. Valitettavasti mulle ei ole löytynyt lääkettä joka pitäisi aina oireet kurissa..

Kiitos Peppipupu :hug013
Millainen ruokavalio sulla on? Mun sukulaisella on nivelreuma ja elää nyt lääkkeettömästi & kivuttomasti kun vaihtoi täysin kasvisruokavalioon.. Kuulostaa kyllä hurjalta muutokselta itseäni ajatellen mutta kokeilen kyllä tätä vaihtoehtoa jos mikään muu ei oo avuksi. Nämä kivut ei oo kivoja!

M-M mulla auttoi paljon jo se, että maitotuotteet, vehnä jne gluteeniviljat, peruna pois. Lähinnä syön kalaa ja kanaa ja paaljon salaattia. Pulla jossa vehnä ja sokeri yhdistelmänä pahin. Valitettavasti.

Koitan välttää kaikkea einestä ja sokeria myös.

Tuloksia alkoi näkymään n. 2kk jälkeen eli pitää olla sitkeä.

Ja esim trexan ei enää tehoa, mutta selviän ruokavalio, kortisoni, oksiklorin ja Salatzopyrin combolla oikein hyvin. Olin jossain vaiheessa täysin sänky potilaana eli mulla on se pahin versio. Samoin kaikissa kokeissa arvot huonot. Nyt aika ok. Tosin aina jotain paikkaa kolottaa. Silti pärjään ilman kipulääkettä.

Takaisin