----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja esim trexan ei enää tehoa, mutta selviän ruokavalio, kortisoni, oksiklorin ja Salatzopyrin combolla oikein hyvin. Olin jossain vaiheessa täysin sänky potilaana eli mulla on se pahin versio. Samoin kaikissa kokeissa arvot huonot. Nyt aika ok. Tosin aina jotain paikkaa kolottaa. Silti pärjään ilman kipulääkettä.

Peppipupu :) Ompa hankalaa... kokeilitko jo avokadoöljyä ruokavaliossa?

Miten tämä reuma on huomioitu sinulla siellä klinikalla?

Oireesi kuullostaa hieman samalta, kuin miehelläni. Hänellä autoimmuunia, mutta ei nivelreumaa. Oli myös lähes sänkypotilas nuorena, ennen kuin tiesi mistä kyse. Ruokavaliolla ja liikunnalla on saanut oireet pidettyä poissa. Tilapäisesti tarvitsee lääkitystä, kun tauti aktivoituu kunnes se sammuu. Klinikalla tuota miehen autoimmuunia ei noteerattu mitenkään, kun sanottiin, ettei se vaikuta mihinkään. Mutta kyllä tuo Salatzopyrin vaikuttaa miehillä lisääntymiseen. Naisista en tiedä.

Hyvä, että olet poistanut valikoimasta turhat ruoka-aineet, joista on vain haittaa :)

Vielä tutkimukset kesken. Oireilu kyllä vahvasti viittais nivelreumaan. Ens viikolla viisaampi.

M-M :) Toivottavasti ei ole sitä. Autoimmuunia on kai "monenlaista" ja kaikissa ei ole varsinaista diagnoosia, vaan pelkkä autoimmuuni sairaus. En ole lääkäri, puhun vaan siitä mitä olen käsittänyt.

Sukulaisellani oli diagnosoitu fibro, mutta se hävisi pois kovan kortisonin ja ruokavalion muutoksella. Ylipaino pois, vaikka Nurtiletilla, ellei muulla saa. Hän siis aloitti Nutriletilla ja lopulta poisti ruokavaliosta viljat ja perunan. Paino alkoi tippua ja bmi taitaa olla pysynyt vuosia siellä BMI19-20....tämä tauti ei ole sittemmin palannut!

En siis ole lääkäri, mutta oletan, että kaikki autoimmuunit ovat saman tyyppisiä. Itselläni ei ole kokemusta, mutta miehes elää sen kanssa ja hänelläkin ratkaisevana on tuo ruokavalio. Paljon salaatteja. Perunaa ei juuri syö, lihaa aika vähän. Paino BMI20. Harva lääkäri uskoisi, että vointi on niin hyvä, kuin se on.

Nykypäivän lääketiede ei ymmärrä täysin autoimmuunia, eikä kyllä diabetestakaan. Siksi ruokavaliosuositukset on vähän sinnepäin, ei kovin täsmällisiä. Lisäksi on yleistä olettaa, että pääruokana syödään perunaa/pastaa/riisä, sekä palan painikkeeksi leipää.

• Tykkään
Reaktiot: M-M
M-M :) Toivottavasti ei ole sitä. Autoimmuunia on kai "monenlaista" ja kaikissa ei ole varsinaista diagnoosia, vaan pelkkä autoimmuuni sairaus. En ole lääkäri, puhun vaan siitä mitä olen käsittänyt.

Sukulaisellani oli diagnosoitu fibro, mutta se hävisi pois kovan kortisonin ja ruokavalion muutoksella. Ylipaino pois, vaikka Nurtiletilla, ellei muulla saa. Hän siis aloitti Nutriletilla ja lopulta poisti ruokavaliosta viljat ja perunan. Paino alkoi tippua ja bmi taitaa olla pysynyt vuosia siellä BMI19-20....tämä tauti ei ole sittemmin palannut!

En siis ole lääkäri, mutta oletan, että kaikki autoimmuunit ovat saman tyyppisiä. Itselläni ei ole kokemusta, mutta miehes elää sen kanssa ja hänelläkin ratkaisevana on tuo ruokavalio. Paljon salaatteja. Perunaa ei juuri syö, lihaa aika vähän. Paino BMI20. Harva lääkäri uskoisi, että vointi on niin hyvä, kuin se on.

Nykypäivän lääketiede ei ymmärrä täysin autoimmuunia, eikä kyllä diabetestakaan. Siksi ruokavaliosuositukset on vähän sinnepäin, ei kovin täsmällisiä. Lisäksi on yleistä olettaa, että pääruokana syödään perunaa/pastaa/riisä, sekä palan painikkeeksi leipää.
Jos se olisi niin helppoa, että ruokavaliolla poistuisivat kaikki autoimmuunisairaudet, niin kyllä elämä olisi helppoa!

Jos se olisi niin helppoa, että ruokavaliolla poistuisivat kaikki autoimmuunisairaudet, niin kyllä elämä olisi helppoa!

Yölento :) Seuraan sivusta.

Olen nähnyt! Ellei häviä, niin ainakin sammuu lähes täysin :)

Yölento :) Seuraan sivusta.

Olen nähnyt! Ellei häviä, niin ainakin sammuu lähes täysin :)
Varmaan joillekin käy niin. Toki itsellänikin ruokavalio helpottaa oloa, mutta en kyllä terveeksi voi julistautua. Terve ihminen voi joskus hairahtua epäterveelliseen ruokaan eikä kärsi siitä montaa päivää. Esimerkiksi itselleni tulee järkyttävä krapula, jos joskus syön yhden pullan tms. Joulusuklaista tulee viikon migreeni. Eineksistä on monta päivää vatsa sekaisin. Eines+suklaa närästää pari viikkoa. Kinkku =porsaanliha särkee tammikuuhun asti.

Terve ihminen voi joskus syödä tavallista ruokaa.

Yölento :) Ainakin osalle ihmisistä ruokavalio satavarmasti auttaa, jopa muuttaa kaiken!

Tulee täysin terveiksi, ellei riittävän terveiksi :)

Tuo parantava ruokavalio ei ole sama, kuin THL:n sivuilla suositellaan.

Yölento :) Ainakin osalle ihmisistä ruokavalio satavarmasti auttaa, jopa muuttaa kaiken!

Tulee täysin terveiksi, ellei riittävän terveiksi :)

Tuo parantava ruokavalio ei ole sama, kuin THL:n sivuilla suositellaan.
Juu, en hetkeäkään epäillyt että kukaan olisi tullut terveeksi thl:n ruokavaliolla.

Sitä tässä yritän kertoa, että turha syyllistää sairastavia siitä, että ovat kipeitä. Jos syömällä oikein voisi tulla terveeksi, niin maailmassa olisi paljon enemmän terveitä ihmisiä. Toki uskon, että huonolla ruokavaliolla voi sairastua. Silti ei kannata kovin rehennellä, miten pysyy terveenä, kun syö oikein. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle ja jotkut syövät epäterveellisesti eivätkä silti sairastu.

Varmaan joillekin käy niin. Toki itsellänikin ruokavalio helpottaa oloa, mutta en kyllä terveeksi voi julistautua. Terve ihminen voi joskus hairahtua epäterveelliseen ruokaan eikä kärsi siitä montaa päivää. Esimerkiksi itselleni tulee järkyttävä krapula, jos joskus syön yhden pullan tms. Joulusuklaista tulee viikon migreeni. Eineksistä on monta päivää vatsa sekaisin. Eines+suklaa närästää pari viikkoa. Kinkku =porsaanliha särkee tammikuuhun asti.

Terve ihminen voi joskus syödä tavallista ruokaa.

Yölento :) Terve ihminen kestää kaikenlaista ruokaa, ilman särkyjä tai mitään oireita. Terve ihminen voi syödä huonoa ja epäterveellistä ruokaa ihan jatkuvasti ilman mitään sivuseurauksia.

Sivutuotteena voi olla lähinnä ylipaino. Ei särkyjä tms. Ilmeisesti olen aika terve, koska mikään ei ole koskaan vaivana. Ihan sama mitä teen. Se on geeneissä.
Antibiootit on erikseen.

Yölento, koska tämä vaiva sinulla alkoi?:rolleyes: Kaikki eivät ole koskaan terveitä. Kukaan ihminen ei ole koskaan 100% terve. Jokaisella ihmisellä on omat terveysongelmat.
Elämä on yhtä selviytymistä.

Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle ja jotkut syövät epäterveellisesti eivätkä silti sairastu.

Yölento :) Totta. Kaikki eivät sairastu. Se on geeneissä. Voisin syödä mitä vaan ja elää todella epäterveellisesti ilman sivuvaikutuksia. Meillä suvussa on pitkäikäisiä ja terveitä ihmisiä.

THL :n suositukset sopivat mielestäni parhaiten nuorelle perusterveelle ihmiselle. Sellaista perusjärkevää tapaa syödä :)

Mutta sairauksien hoitoon ei oikein ole riittävä.

Yölento :) Terve ihminen kestää kaikenlaista ruokaa, ilman särkyjä tai mitään oireita. Terve ihminen voi syödä huonoa ja epäterveellistä ruokaa ihan jatkuvasti ilman mitään sivuseurauksia.

Sivutuotteena voi olla lähinnä ylipaino. Ei särkyjä tms. Ilmeisesti olen aika terve, koska mikään ei ole koskaan vaivana. Ihan sama mitä teen. Se on geeneissä.
Antibiootit on erikseen.

Yölento, koska tämä vaiva sinulla alkoi?:rolleyes: Kaikki eivät ole koskaan terveitä. Kukaan ihminen ei ole koskaan 100% terve. Jokaisella ihmisellä on omat terveysongelmat.
Elämä on yhtä selviytymistä.
Riippuu, mistä vaivasta on kyse. Vauvana aloitin oksentelemalla ja jatkoin hengitysvaikeuksilla. Äitini mielestä olin silti terve vauva. Koen myös suurimman osan aikaa olevani terve mutta kyllähän elämä aina välillä muistuttaa että geenilotossa olisi voinut käydä paremminkin. Mekin ollaan pitkäikäistä sukua, ei tämä elinikää lyhennä. Ja toki huonomminkin voisi olla.

Ootteko koskaan miettinyt miksi nykyään on niin paljon lapsettomuutta jopa nuorilla ihmisillä? Olihan niitä toki ennenkin, mutta vähemmän kun nykyään. Minullakin voisi olla vaikka kuinka monta, mutta ei ole kuulunut. En silti haikaile parikymppisen elämää. Nyt on oikeestaan paras aika elämässä. Ei tarvitse miellyttää enää ketään vaan voi olla oma itsensä. Ne parikymppisen munasolut silti kelpuuttaisin.

Tämä kamuni 43v joka kävi ivf. Lääkärin mukaan hänellä 20% mahdollisuus onnistua. Kuinkatämävoiollamahdollista?

Olen miettinyt paljonkin! Niin moni tuttava on joutunut jo alle kolmekymppisenä lapsettomuushoitoihin. Voisiko johtua kemikaaleista?

Olen miettinyt paljonkin! Niin moni tuttava on joutunut jo alle kolmekymppisenä lapsettomuushoitoihin. Voisiko johtua kemikaaleista?
Tätä olen miettinyt. Ehkä minun munasoluni ovat pelastuneet kun kemikaalit eivät sovi, en siis voi meikata, käyttää mitään voiteita yms ja ruokaa teen aina alusta asti itse. Toki voi olla myös perimä tai sattuma

Tänä vuonna on havaittu, että esim. Buranan syönti viikon ajan raskaana, siis ihan normaaliannoksilla, ei yliannoksilla, tappaa 50 % syntyvän tyttölapsen munasoluista. Siis yhden viikon. Panadolilla samanlainen vaikutus, aavistuksen pienempi. Ja sama koskee myös siittiöitä. Kuitenkin näitäkin popsitaan raskaana ihan lääkärin luvallakin, eikä tästä kerrota mitään. Ja tästä on tältä vuodelta useampikin tieteellinen tutkimus, ilmeisesti ei ole kenellekään tullut mieleen tutkia näitä aikaisemmin.

Siinä syy, miksi suomalaiset lapset ovat hedelmättömiä. Meidän vanhempiemme odottaessa meitä oli 10 vuotta aikaisemmin ollut kohu talidomidin käytöstä raskausaikana, joten minun äitini ei uskaltanut käyttää raskaana yhtään mitään. Ja nyt en uskalla minäkään.

M-M mulla auttoi paljon jo se, että maitotuotteet, vehnä jne gluteeniviljat, peruna pois. Lähinnä syön kalaa ja kanaa ja paaljon salaattia. Pulla jossa vehnä ja sokeri yhdistelmänä pahin. Valitettavasti.

Koitan välttää kaikkea einestä ja sokeria myös.

Tuloksia alkoi näkymään n. 2kk jälkeen eli pitää olla sitkeä.

Mulla tämä tilanne räjähtäny käsiin kun on ollut melkoisen stressaava elämäntilanne (opiskelut & vuorotyö, korvakierre molemmilla lapsilla, yöunet minimissään, ruoka itselle mikron kautta ja suklaata lihdutukseksi).

Lihoista syön tällähetkellä vain kanaa tai kalaa. Punaista lihaa harvemmin. Salaattia pitäis lisätä ruokavalioon rutkasti ja voisin kyllä kokeilla tuota gluteenitonta ja sokeritonta. Tällä hetkellä kyllä valmis kokeilemaan mitä vaan!

Mahtavaa että sulla on balanssi löytynyt, antaa kyllä toivoa tännekinpäin!

Tänä vuonna on havaittu, että esim. Buranan syönti viikon ajan raskaana, siis ihan normaaliannoksilla, ei yliannoksilla, tappaa 50 % syntyvän tyttölapsen munasoluista. Siis yhden viikon. Panadolilla samanlainen vaikutus, aavistuksen pienempi. Ja sama koskee myös siittiöitä. Kuitenkin näitäkin popsitaan raskaana ihan lääkärin luvallakin, eikä tästä kerrota mitään. Ja tästä on tältä vuodelta useampikin tieteellinen tutkimus, ilmeisesti ei ole kenellekään tullut mieleen tutkia näitä aikaisemmin.

Siinä syy, miksi suomalaiset lapset ovat hedelmättömiä. Meidän vanhempiemme odottaessa meitä oli 10 vuotta aikaisemmin ollut kohu talidomidin käytöstä raskausaikana, joten minun äitini ei uskaltanut käyttää raskaana yhtään mitään. Ja nyt en uskalla minäkään.

Järkyttävää!

Ootteko koskaan miettinyt miksi nykyään on niin paljon lapsettomuutta jopa nuorilla ihmisillä? Olihan niitä toki ennenkin, mutta vähemmän kun nykyään. Minullakin voisi olla vaikka kuinka monta, mutta ei ole kuulunut. En silti haikaile parikymppisen elämää. Nyt on oikeestaan paras aika elämässä. Ei tarvitse miellyttää enää ketään vaan voi olla oma itsensä. Ne parikymppisen munasolut silti kelpuuttaisin.

Tämä kamuni 43v joka kävi ivf. Lääkärin mukaan hänellä 20% mahdollisuus onnistua. Kuinkatämävoiollamahdollista?

Vastavirran akka :) Meillä ei ole suvussa lapsettomuuttakaan, vaan lapsia tosi paljon! Mutta itse lähdin lapsia hsnkkimaan vasta 42v.iässä.

Nyt on hankalampaa hankkia lapsia 40++45+++++
Tuo eka tuli 43v. ekasta inssistä luomuna, vaikka silloin annettiin arvio 10% mahis... korkean iän takia, ensiraskautta ajatellen. Raskaus oli ongelmaton.

Toista tässä toivotaan, mutta ikä taitaa tulla vastaan lapsettomuushoitojen kohdalla Suomessa (46v.). Jospa onnistaa ennen kevättä, vaikka mahis on 0....0,8%......

Minusta nuorilla lapsettomuus johtuu pitkälti ympäristömyrkyistä ja heikosta ruokavaliosta.

Minusta on ihan itsestään selvää, että kaikki lääkkeet joita suustamme alas pistämme vaikuttaa jotenkin. Myös haitallisesti.
Itselläni ei buranat ja panadolit auta kipuihin. Ihmisen toleranssi nousee aina ja se on paska juttu.
Itselläni pääasiallinen kipulääke on Norspan laastari. Vaikuttava-aine buprenorfiini.
Joskus vuosia vuosia sitten pärjäsin laastarilla, jonka vahvuus oli 5mikrogrammaa. Nykyään mulla 40mikrogrammainen. Läpilyöntikipuun
syön panacodia.
Moni ei mun lääkearsenaalilla lapsia edes harkitsisi. Mä en osaa pelätä sellaista mikä mahdollisti tulisi. Jos huono tuuri käy niin lääkkeet voi vaikuttaa lapseen, mutta yhtä hyvin voi olla vaikuttamatta.
Mä en kipulääkitse itseäni koskaan täysin oireettomaksi. Vaan haluan että tilanne on niin että pystyn toimimaan normaalisti. Näin koitan ehkäistä toleranssin nousua.

Ekassa raskaudessani selvisin melki ilman kipulääkitystä. Toisessa raskaudesssa käytin panacodia.

Meidän perheessä nivelreuma on miehelläni. Pojallani lastenreuma. Miehen esikoispojalla selkärankareuma.
Itselläni ei reumaa.

Jos nyt vielä mahdollisuus kolmanteen lapseen tulisi olisi isoin kysymys passaanko imetyksen täysin.
Imetys ja mun lääkkeet ei sovi yhteen. Toisaalta multa on aina maitoa tullut erittäin huonosti ja sekin ilo loppunut 4kk kohdalla täysin.

Mulla menkat myöhässä 4pv. Mulla jotain kiinatestejä mutta niihin en oikein luota.
Alkuviikosta tarkoitus ostaa parempia jos vielä tarvetta.

Takaisin