Vastavirran akka
Sanavalmis juttuseppä
.
Muokattu viimeksi:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei oo tapana viilata pilkkua, mutten nyt ihan tajunnut tätä?
Ei oo myöskään mitään väliä mitä kukakin painaa tai on painamatta! Se on se sisus millä on mitään merkitystä, niinkun ihan oikeasti tässä elämässä.
Mä suosisin myös ihan vaan puhdasta ruokaa- paasto on ihan hyvä vaihtoehto silloin kun täytyy sisäänottoa vähentää. On jokseenkin ihmeellistä millaisia määriä ruokaa ihmisiin tungetaan lounaalla työpäivän aikana, harva meistä kuitenkaan kovin kuluttavaa työtä tekee. Syömistä vois mielestäni painottaa työelämässä sinne ilta-aikaan, vaikka lounaan vaihtamalla es kävelyyn tai keppijumppaan.
Jospa se joulu teki tepposet.
Itse hämmästelen, että töissä oikeasti syödään. Aikanaan ei paljoa taukoja pidetty. Juosten piti pupeltaa suunnilleen.
Olen iltasyömäri. Massu pitää olla täysi nukkumaan mennessä. Päivät pärjään vähemmällä.
Sairaalassa kannetaan evästä nenän eteen viidesti päivässä. Oli tekemistä saada syötyä niin paljon.
Keppijumppaa. Teillä tietenkin on siellä omat keppihevoset. Ai näitä mielikuvia.
Ja minun paheeni on salmiakki. Mitäs paheita teillä on?
Lambi :) Tuo oli paino ennen vahvoja ja pitkiä antibooottikuureja....
Suoliston bakteereilla on suurempi merkitys, kuin voisi uskoa. Painoon ainakin vaikuttaa ja ties mihin muuhun?
Kyllä ruokailuvälit on hyvä pitää tasaisena. Ei meillä töissä ruokataukoa ole, siksi pitääkin syödä siinä samalla. Hiukan hankalaa se on omilla eväillä, mutta mitä sitä ei tekisi terveytensä hyväksi.
Mullakin meni suolisto ihan sekaisin antibiooteista, joita jouduin syömään viime kuussa. Vaikka käytin maitohappobakteereja ja käytän edelleen. Jonkin aikaa en pystynyt syömään muuta kuin riisiä ja seitiä, ihan kuin joku ripulitautinen koira. Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa, mutta ärsyttää silti, kun piti ottaa se ab-kuuri. Välttelin sitä aika kauan, mutta nuorena on ollut verenmyrkytys ja siitä jäi ikuinen pelko persiiseen.
Tähti, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Suoliston bakteerikannalle parasta on terveellinen ruoka. Nutrilet ei siinä auta. Jos annoksia ei voi pienentää , voi liikuntaa aina lisätä. Hidas painonpudotus johtaa pysyvämpiin tuloksiin kuin keinotekoiset dietit.
Towanda :) Pahoja ovat antibiootit, mutta pelastus nykyään. Maitohapot helpottaa, mutta ei pelasta koko suoliston hyvää flooraa.
Olin siis lähes sairaalapotilas, mutta taitava hammaskirurgi pelasti tilanteen. Hammasleikkaus kesti noin kolme tuntia. Vaarana oli, että bakteeri olisi mennyt aivoihin ja kaikki olisi ohi.
Tilanne oli vakava. Parantuminen on siis vielä kesken, vuoden päivät. Hammasluun parantuminen kestää pitkään, vähintään sen vuoden.
Vatsa ei ole vielä normalisoitunut, eikä painokaan. Hammas korjataan, kun se on parantunut.
Hampaasta mullakin sai se verenmyrkytys alkunsa, olin pitkään pois pelistä. Samainen hemmetin hammas on aiheuttanut riesaa koko elämän ajan, ei se lopu vieläkään.
Tuskin se nutrilet mikään hyvien bakteerien unelmakasvualusta on , vähän ristiriidassa sinun luomuruokasi kanssa.Yölento :) Nutriletista ei ole niinkään haittaa, vaan kaikesta, jossa on sokeria, tai ruoka, joka muuttuu helposti sokeriksi elimistössä. Esim. leipä, peruna, pasta ja kaikki jauhoja sisältävät tuotteet.
Sokeri lisää kasvualustaa huonoille bakteereita suolistossa.
Kun huonot valtaavat, niin ne aiheuttavat turvotusta/painon nousua ja mahdollisesti ties mitä sairauksia.
Tauot on määritelty työehtosopimuksessa. Meillä on 10 minuutin kahvitauko ja ruokailu työn lomassa. Jos meillä olisi 30 minuutin ruokatauko, se ei kuuluisi työaikaan.Yölento :) Ruokatauko on kai lakisääteinen.
Meillä se on 30min, mutta tauolta ei vaikuta koskaan, ennemmin työpalaveriltaRuokatauko kestää käytännössä 15-20min, koska kaikilla on kiire.