----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikös noi suolistofloorat vois paikata terveen flooran istukkaalla (sana?).. märehtijöillä voi sammuneen pötsin pelastaa vielä mm terveen eläimen märepalan suusta varastamalla ja sairaalle syöttämällä.. Tuli vaan mieleen näitä maitohappobakteerikeskusteluja seuratessa. Luulisi että jos edes osa niihin panostetusta rahamäärästä ohjattaisi kehittämään jokin systeemi siirtää ihmisellä tervettä flooraa sen menettäneelle, oltaisiin jo aika pitkällä? Ymmärrän että se vaatii paljon hoitohenkilökuntaa yms, mutta ihan mahd skenaario?

Olin karkkilakossa pari kuukautta ennen joulua. Nyt on vähän lipsunut. Korjausliike heti, kun päästään takas arkeen. Mulle tuli joku outo tilanne mahaan, ja kivulias turvotus pariksi viikoksi. Sain gluteeni-intoleranssikokeen tulokset. Molemmat mitatut arvot tasan viitealueen keskellä, eli ei viitettä intoleranssin suuntaan. Onhan tää sellaista, kun en jaksais alkaa testaamaan ruoka-aineita. Nyt on onneksi jo parempi olo. Pitää vaan päästä liikkumaan tarpeeksi, se pitää ruoansulatusta kunnossa sekin. Kantsis varmaan ilmoittautua ens kesäksi johonkin juoksutapahtumaan - ostettu motivaatio paras motivaatio :)
Paino sahaa nyt 63,5-65,5 kg/ 176cm, eli olen tyytyväinen tähän.
Kp 43 ehkä eli jälleen ovuloimaton kierto.

Lambi, Joo-o, se olisikin helppo, jos sais pillerinä tervettä bakteerikantaa. Aika mutkikkaita on nuo bakteerikannan siirrot ulosteen avulla. Äidiltäni korjattiin paha clostridium-ripuli sellaisella, mutta pitkään sai pyytää ja vängätä, ennen kuin sai apua.

Mun työntekijöillä on 30min ruokatauko joka kuuluu työaikaan. Pitää olla käytettävissä jos apua tartten.
Saa halutessaan myös pitää 30min taukoa ilman et on käytettävissä, mutta silloin ei kuulu työaikaan. Yksi 10min kahvitauko jokaista 4h kohden. Ruokatauko on jos työpäivän pituus väh. 6h.

Mulla on menossa kolmas ab-kuuri nyt tänä syksynä. Mulla ei vaikuta mitenkään muuten kun parantaa taudin.
Mulla pelkkä ohutsuoli jäljellä. Se vaikuttaa tietysti, mutta ei mulla koskaan ole ab tehnyt mitään ei edes silloin kun loppusuolisto oli tallella.

Juuri hain kolmannen kuurin keuhkoputkentulehdukseen. Edellinen oli lokakuun lopussa.

Lambi, Joo-o, se olisikin helppo, jos sais pillerinä tervettä bakteerikantaa. Aika mutkikkaita on nuo bakteerikannan siirrot ulosteen avulla. Äidiltäni korjattiin paha clostridium-ripuli sellaisella, mutta pitkään sai pyytää ja vängätä, ennen kuin sai apua.
Mikähän siinä on niin mutkikasta?:think005
Ymmärrän että täytyy tavaraa testata ja varmaankin siellä löytyy aina myös kaikkea mitä ei haluta siirtää?? tai jotain..
Mutta paraniko äidin ripuli siis siirrolla?

Sehän täytyisi siis olla suppomuotoinen pilleri:whacky011! eikös? Eihän monikaan bakteeri varmaankaan meidän ruuansulatuselimistön läpi selviä suolistoon asti kasvamaan.

Mulla on menossa kolmas ab-kuuri nyt tänä syksynä. Mulla ei vaikuta mitenkään muuten kun parantaa taudin.
Mulla pelkkä ohutsuoli jäljellä. Se vaikuttaa tietysti, mutta ei mulla koskaan ole ab tehnyt mitään ei edes silloin kun loppusuolisto oli tallella.

Juuri hain kolmannen kuurin keuhkoputkentulehdukseen. Edellinen oli lokakuun lopussa.
Uuuh, aikamoista! Siis pelkkä ohutsuolistokin riittää hengissäpysymiseen:nailbiting:!? tsemppiä sairasteluun!

Katjusha on olemassa myös gluteeni yliherkkyys. Ei näy testeissä. Mutta monelle vaaleat jauhot aiheuttavat jos millaista oiretta.

Tauot on määritelty työehtosopimuksessa. Meillä on 10 minuutin kahvitauko ja ruokailu työn lomassa. Jos meillä olisi 30 minuutin ruokatauko, se ei kuuluisi työaikaan.

Yölento :) Meilläkään ruokatauko ei kuulu työaikaan. Kesto on 30min.....

Eli nyt kun jään osittaiselle hoitovapaalle vuoden alusta, eli teen 6tuntia/päivä, niin työmaalla pitää olla 6.5t /päivä, koska lounastaukoa ei lasketa työaikaan.

10 min kahvitauot 2 krt päivässä, kuuluvat työaikaan.

Tuskin se nutrilet mikään hyvien bakteerien unelmakasvualusta on , vähän ristiriidassa sinun luomuruokasi kanssa.

Yölento :) Nutriletin aloitin eilen. Siis 1pussi päivässä. Ei ole liikaa, sillä ohjeen mukaan näitä tulisi syödä 5pussia päivä.
Korvaan sillä yhden aterian.

Vatsa on ollut paha viime syksystä saakka, tämä alkoi välittömästi päällekkäisten ab kuurien myötä.

Edellisvuonna sain Nutriletin avulla painoa laskettua kivasti sen 30kg....silloin vatsa toimi hyvin, mutta eipä ollut ab kuurejakaan. Paino pysyi alhaalla vuoden päivät, ennen ab kuureja.

Antibiooteista siis johtuu ja vatsan palautuminen entiselleen voi kestää parikin vuotta.

Nutrilet ei ole pelkkää teollista, siinä on kaikki vitamiinit ja kivennäisaineet, joita ihminen tarvitsee. Tiedän aika vähän tuotteesta, lähinnä sen, että tuote auttaa painonpudotuksessa :)
Maku on myös ihan kelpaava :)

Mikähän siinä on niin mutkikasta?:think005
Ymmärrän että täytyy tavaraa testata ja varmaankin siellä löytyy aina myös kaikkea mitä ei haluta siirtää?? tai jotain..
Mutta paraniko äidin ripuli siis siirrolla?
Parani välittömästi. Ne on niin tarkkoja siinä, että vaatii kovat tutkimukset luovuttajalta ja steriilit siirto-olosuhteet. Yliopistosairaalassa helpommin järjestettävissä, mutta aluesairaalassa tarjosivat vain 4 AB-kuuria ”hoidoksi”, kun ei ”kuulu käytäntöön”... just.

Mahtavaa, täällä onkin päästy jo Clostridium Difficileen ja ulosteensiirtoon! :laughing002 Liian harvoin kai siihen siirtoon päädytään, ehkä tulevaisuudessa sitä käytetään enemmän. Siirre ''asennetaan" tähystyksen yhteydessä.

Tähti Yläetuhampaassa oli mullakin paise, leikkaukseen jouduin ja olin sairaalassa viikon. Me ollaan hammaskavereita!

Mutta monelle vaaleat jauhot aiheuttavat jos millaista oiretta.

Peppipupu :) Samaa mieltä. Vaaleat jauhot on pahaksi. Tekevät ummetusta, eivätkä sisällä mitään tärkeitä ravintoaineita.

Varmasti turvottavat myös ja ainakin reumatautiselle haitaksi. Terveestäkin voi tulla sairas, mikäli näitä käyttää paljon ravinnossa.

Mulla taas vehnä aiheuttaa päinvastaista vaivaa kuin ummetusta...kymmenisen vuotta sitten laihduin 12 kg parissa kuukaudessa ripuloinnin ja oksentelun takia - ja kaikki johtui vehnästä, vaikka keliakiaa ei todettukaan. Veti kyllä heikoksi!

Tähti Yläetuhampaassa oli mullakin paise, leikkaukseen jouduin ja olin sairaalassa viikon. Me ollaan hammaskavereita!

Towanda :) Ohos!! Jopas sattuikin... onko sinulla vielä oma hammas, vaiko implantti?

Mulla yritetään saada oma luutumaan siitä leikkauksesta. Viime röntgenin mukaan näyttää hyvältä, mutta on toki kesken....

Miten huomasit tuon hampaan paiseen? Vai oliko sinullakin löydös pelkkää sattumaa/ ylläri?

Leikkaus oli kyllä hirveä, kun mitkään puudutukset eivät vaikuttaneet kipuun, eikä suunkautta otetut kipulääkkeet. Se operaatio oli kovempi kokemus, kuin lapsen synnytys:depressed:

Oon tapellut suolistoasioiden kanssa 14v. asti. N.22v. vietiin perä ja paksusuoli kun menivät kuolioon. Nykyään minulla ohutsuoliavanne.
Ainut mikä paksusuolen mukana menee on nestevarastot. Eli mulla ainut neste on se joka menee suusta alas. Kuuma kesä on tappava. Ja vatsatauti.

Oon tapellut suolistoasioiden kanssa 14v. asti. N.22v. vietiin perä ja paksusuoli kun menivät kuolioon. Nykyään minulla ohutsuoliavanne.
Ainut mikä paksusuolen mukana menee on nestevarastot. Eli mulla ainut neste on se joka menee suusta alas. Kuuma kesä on tappava. Ja vatsatauti.

Sulla on kyllä mahdottoman rankkoja leikkauksia takana. :oops: Oliko avanne vaikea paikka nuorelle naiselle vai helpotus?

Towanda :) Ohos!! Jopas sattuikin... onko sinulla vielä oma hammas, vaiko implantti?

Mulla yritetään saada oma luutumaan siitä leikkauksesta. Viime röntgenin mukaan näyttää hyvältä, mutta on toki kesken....

Miten huomasit tuon hampaan paiseen? Vai oliko sinullakin löydös pelkkää sattumaa/ ylläri?

Leikkaus oli kyllä hirveä, kun mitkään puudutukset eivät vaikuttaneet kipuun, eikä suunkautta otetut kipulääkkeet. Se operaatio oli kovempi kokemus, kuin lapsen synnytys:depressed:

Komppaan tätäkin, eli puudutus ei toiminut ja piti vain kestää. Onneksi sai diapamia, muuten olisin juossut ulos sieltä.

Mulla oli melkein kahden viikon ajan 40 asteen kuume ja naama turvoksissa kuin pallo. Aika kauan aiemmin oli kyllä hammasta särkenyt, mutten sitten ollut kertonut kellekään. Niinpä niin. Lääkäri olisi voinut ehkä vähän aikaisemmin laittaa lähetteen sairaalaan, näin jälkikäteen ajateltuna. :rolleyes:

Nyt hampaassa on laminaatti, mutta se ei kestä. Tosi tympeetä. Olen ruvennut harkitsemaan, josko investoisi implanttiin. Kaikkihan alkoi lapsena kun kaaduin naamalleni ja hammas kuoli - rumaan hampaan takia kiusattiin vuositolkulla. Että on se ollut aikamoinen riesa.

Takaisin