Tähti, en epäillytkään, että lähtisit kokonaan pussikuurille mutta kyseenalaistan koko nutriletin järkevyyden. Eikö olisi helpointa ja terveellisintä vain pienentää annoskokoja? Oletan, että sinulla on suhteellisen tasapainoinen ruokavalio päätellen aiemmista kirjoituksista.
Yölento :) Olet oikeassa, että ruokavalioni on kyllä tasapainoinen ja pyrinkin syömään terveellisintä mahdollista, sekä aina luomua.
Mutta painon kanssa ongelma alkoi rajujen ja päällekkäisten antibioottikuurien myötä, kun kuollut hammas leikattiin viime vuoden keväänä. Vatsan toiminta meni aivan sekaisin ja paino nousi kerrasta 5kg, eikä vatsan toiminta ole vieläkään normalisoitunut. Paino alkoi nousta antibioottien takia.
Olen viimeaikoina ottanut kaikki maitohappobakteerit, joita kaupasta ja apteekista saa. Mutta ne ei riitä
Mulla tilanne oli siis paha. Siinä olisi voinut tapahtua vaikka mitä. Jopa.henki lähteä, koska bakteeritulehdus oli laajalle levinnyt ylähampaan juuriin ja lähelle aivoja.
Olin leikkauksessa sen takia. Onneksi ei henki lähtenyt.
Hammasta on nyt yhä korjattu. Viime syksynä ja silloin otetussa röntgenissä hampaan juuren parantuminen on vieläkin kesken.
Katkaistun hammasluun takaisin luutuminen on hidasta ja kestää ainakin vähintään vuoden. Ehkä kauemmin.
Hammas on tarkoitus korjata lopullisesti ensi keväänä, mikäli röntgenissä kaikki näyttää hyvältä.
Kovien päällekkäisten antibioottikuurien takia meni monta yriryskiertoa kuluvan vuoden sisällä hukkaan/pieleen, koska kyseisiä antibiootteja ei olisi saanut käyttää lasta yrittäessä mahdollisen kehitysvamman vuoksi. Tai ainakaan viimeistään alkuraskaudessa.
Nyt tuon hampaan tilanne rauhoittunut ja voidaan yrittää raskautta, vaikka hampaan parantuminen onkin vielä kesken :)
Klinikan mukaan ongelmat hampaissa ei vaikuta onnistumiseen, mutta antibiootit, jotka ovat haitallisia, niitä ei saisi käyttää.
T. Tähti -73