----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiedättekö missä se mun ovis on kun en saanut sitä normiaikaan kiinni? No se on täällä tänään. Töissä alko limoja ilmestyä samoin himoja. Töissä kävi eräs "hoito" eroni jälkeinen ja mietin en kai hänestä niin kiihottunut :hilarious: Mut siis olikin tää ovis joka teetti oireet. Onneks ollaan varuuksi joka toinen päivä hommailtu. Tänään täytynee tahkoa :wink

Muska :) Voi olla nyt!! Kellistä mies..

.
 
Tähti, ei mitattu. Sanoi,että tää AMH mittaa tarpeellisen multa. Mun munasarjat ovat kuulemma "nuorekkaat" ikäisekseen mitä ikinä tarkoittaakin. Kallioinen siinä gynepöydällä ja gyne huudahti " onpa nuorekkaat munasarjat"
Mua rupee naurattaan, kun harvemmin kukaan noin sanoo:joyful:
Edes lääkärissä. Se oli muutenkin hirmuisen mukava lääkäri.

Vatsa sattunut koko päivän. Toivottavasti tarkoittaa niitä menkkoja!
 
Kettutyttö oletteko kauan yrittäneet? Ja saako uudella oletteko nuorempina yrittäneet raskautua vai miksi nyt myöhemmin?
 
Kettutyttö: Multa kans mitattu amh-arvo aikoinaan, kun hoidot alkoivat. Amh kertoo jäljellä olevasta munasolureservistä. Myös lh- ja fsh-arvot mitattiin, mutta lääkäri piti amh:ta tärkeimpänä mittarina näistä.
 
Multa ei koskaan tietääkseni mitattu AMH:ta, koska kyseinen testi oli siihen aikaan vasta otettu käyttöön USA:ssa. Ei tainnut omalla kohdalla kynnyskysymys, muuten vain munasarjat lopahti ja ennen sitä jo laatu romahti niin, että viimeisessä IVF:ssä munasoluihini meni useampi siittiö. Olin 38-vuotias, ja siinä kohtaa päätettiin puhaltaa peli poikki. Vuoden tauon jälkeen lähettiin sitä lahjamunasolujuttua ajamaan ja taas vuoden päästä siitä päästiin hommiin.
 
Tähti, ei mitattu. Sanoi,että tää AMH mittaa tarpeellisen multa. Mun munasarjat ovat kuulemma "nuorekkaat" ikäisekseen mitä ikinä tarkoittaakin. Kallioinen siinä gynepöydällä ja gyne huudahti " onpa nuorekkaat munasarjat"
Mua rupee naurattaan, kun harvemmin kukaan noin sanoo:joyful:
Edes lääkärissä. Se oli muutenkin hirmuisen mukava lääkäri.

Vatsa sattunut koko päivän. Toivottavasti tarkoittaa niitä menkkoja!

Kettutyttö :) Okei :) Mulle virkattiin samaa, kun FSH otettiin ja sen jälkeen oli ultra. Siellä oli ultran mukaan niin paljon munasoluvarastoja, ettei tarvittu sen enempää testejä. Sanottiin, että reserviä on ikäistäni enemmän.

Ehkä siksi ei AMH:ta mitattu(?). Kukaan ei selittänyt mitään.
Mutta nyt ei klinikan mukaan tarvitse, kuin varata aika inssiin, kun ollaan päätetty sinne mennä.

Hienoa toi kuulla, sulla on siis hyvät mahikset!!:grin

.
 
Last edited by a moderator:
Kettutyttö oletteko kauan yrittäneet? Ja saako uudella oletteko nuorempina yrittäneet raskautua vai miksi nyt myöhemmin?

Saa udella. Tausta on tämä:
Olen sairastanut lapsesta asti (5v) masennusta traumataustan vuoksi. Hyväksikäyttö oli syy. Sairastuin sitten syömishäiriöön 11v
Kun olin opiskelemassa ja sieltä valmistuin silloinen lääkäri totesi että mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Tiesin sen olevan hyvin vahvasti jopa periytyvää joten en halunnut siirtää sitä kenellekään. Eli vaikka olisin kovasti halunnut, tein surullisen päätöksen olla yrittämättä lapsia.
Olin naimisissa ja erosin. Sitten (40v) löysin uuden miehen. Tässä viime keväänä uusi lääkäri määräsi mulle sähköhoitoa masennukseen ja voitteko kuvitella Mä paranin siitä. Kertakaikkiaan lähes synnyin uudestaan! Tietenkin myös viiden vuoden terapia on auttanut pysymään pois masennuksesta.

Kaikki muuttui lopullisesti kun sama lääkäri tutki asiaa kun alkoi epäillä minulla mitään kaksisuuntaista olevan. Selvisi, että aikoinaan sen dg:n asettanut lääkäri oli mätkäissyt sen jotta irtoaa terapiaa Kelasta paremmin. Voi luoja Mä suutuin ja nyt vielä tässä kirjoittaessakin ketuttaa. Mun on annettu uskoa sairastavan parantumatonta sairautta ilman perusteita.
Eli siis. En siirrä mitään sairautta ja vanha haave nousi heti. Oli jo kiire iän vuoksi ja nopeasti (YK 3) hakeuduimme klinikalle, koska mun äidillä alkoi vaihdevuodet jo 42 iässä.

Tää huomioonottaen mun km tuntui pirun pahalle. Olin luullut etten voi äidiksi haluta/päästä/pystyä. Voi olla että ikä nyt sitten tekee sen minkä monta vuotta luulin olevan totta. Eli en voi äidiksi tulla. Se välillä suututtaa enemmän ja välillä oon kuitenkin onnellinen parantumisesta ja edes mahdollisuudesta. Aika näyttää kuin käy.
 
Tää huomioonottaen mun km tuntui pirun pahalle. Olin luullut etten voi äidiksi haluta/päästä/pystyä. Voi olla että ikä nyt sitten tekee sen minkä monta vuotta luulin olevan totta. Eli en voi äidiksi tulla. Se välillä suututtaa enemmän ja välillä oon kuitenkin onnellinen parantumisesta ja edes mahdollisuudesta. Aika näyttää kuin käy.

Kettutyttö :) Upea selviytyminen!!:grin Sulla on mahis vaikka mihin.
Ja etenkin hienoa se, että paranit:happy:

Mulla myös parantuminen taustalla. Sitä vauhditti työpaikan vaihdos, sekä se, että saatiin poika, joka on elämäni suurin saavutus, (43-vuotiaana):Heartbigred

Minut aiemmin sairastutti liiat työt, sekä vaatimukset. Nyt osaa jo vetää rajan asioille!!:wink



.
 
Ihana kuulla tähti parantumisesta! Se on vaan niin pirun hienoa elää!

Kettutyttö :)

Totta :) Miten toteutat itseäsi nykyään?

Mulla työn arvostus laski. Siis töitä edelleen teen, mutta ihan vaan pelkän työn ja palkan vuoksi. Haaveena on ihan jokin muu, jossain tulevaisuudessa. Työn takia tressaaminen loppui täysin, jokin vuosi sitten.

.
 
Kettutyttö :)

Totta :) Miten toteutat itseäsi nykyään?

Mulla työn arvostus laski. Siis töitä edelleen teen, mutta ihan vaan pelkän työn ja palkan vuoksi. Haaveena on ihan jokin muu, jossain tulevaisuudessa. Työn takia tressaaminen loppui täysin, jokin vuosi sitten.

.

Oon eläkkeellä ollut sieltä 2009 asti. Nyt eka kertaa pystyn ajattelenaan töihin menoo uusiksi. En enää palaisi kyllä vanhaan ammattiin (sairaanhoitaja) mutta opiskelu on yksi haave varsinkin jos ei 42 mennessä raskautta kuulu. Me remontoitiin mökkiä viime kesänä ja ihastuin kaikenlaiseen maalaamiseen. Mitä jos musta tulee maalari? Erittäin hyvä vaihtoehto mielestäni.

Tällä hetkellä päivät kuluu vieläkin siihen, että nautin äärettömästi elämisestä. Parantumisesta on nyt 9 kk ja tuntuu niin uskomattomalta että haluaa elää ja vielä nauttiikin siitä! Kuulostaa hassulta, mutta roskien vieminen (kuten kaikki muukin arkinen) oli musta hirveen pitkään aivan upee kokemus. Kun se oli ennen niin vaikeeta lähteä mihinkään. Ja kun tuli tää km niin pelkäsin ensin, että masennus palaa ha alakulo jää, mutta pikkuhiljaa huomaa kyllä eron miten kykenee käsittelemään asiat eri tavalla ja elämänhalu ei silti ole poissa samalla lailla kuin sairausaikana.
Nyt joululomalla oli terapiatauko ja oli hetken oikea ahdinko, mutta nyt vahvistuu taas. Ymmärtää omia vahvuuksia kokoajan enemmän ja enemmän.

Tää ei nyt vastannut yhtään kysymykseen ja on täysin aiheen vierestä, mutta en jaksa poistaakaan tekstiä :D
 
Kovia olet joutunut kokemaan. On tämä maailma vaan julma paikka välillä. Kiva kuulla että löytyi hoitomuoto joka toimi. Toivottavasti raskautuisit pian ja saisit nauttia raskausajasta ja sitten pienestä nyytistä.
 
Kettutyttö :) Okei :) Mulle virkattiin samaa, kun FSH otettiin ja sen jälkeen oli ultra. Siellä oli ultran mukaan niin paljon munasoluvarastoja, ettei tarvittu sen enempää testejä. Sanottiin, että reserviä on ikäistäni enemmän.

Ehkä siksi ei AMH:ta mitattu(?). Kukaan ei selittänyt mitään.
Mutta nyt ei klinikan mukaan tarvitse, kuin varata aika inssiin, kun ollaan päätetty sinne mennä.

Hienoa toi kuulla, sulla on siis hyvät mahikset!!:grin

.

Munasolureserviä ei näe ultralla. Verestä otettava amh-arvo paras mittari siihen. Ultralla voi kuitenkin arvioida munasarjojen toimintaa mittaamalla munasarjojen kokoa ja laskemalla munarakkuloiden määrää (afc).
 
Munasolureserviä ei näe ultralla. Verestä otettava amh-arvo paras mittari siihen. Ultralla voi kuitenkin arvioida munasarjojen toimintaa mittaamalla munasarjojen kokoa ja laskemalla munarakkuloiden määrää (afc).

Mollukka :) Sain lukemat paperille, että montako munarakkulaa oli kummallakin puolella. Tuosta aikaa siis 3vuotta. Muistelen lukemia 12kpl:tta vasemmalla ja 9 kpl:tta oikealla. Mittaus tehtiin muistaakseni alkukierrosta ultralla... tuloksista sanottiin, että paljon ikäisekseni joka kertoo reservistä. AMH:ta ei mitattu.

Näin luulen muistelevani.

.
 
Kävin juuri influenssarokotuksella. Ajattelin että ennen mahdollista raskautta kun jos niin hyvä onnni käy niin ihan takuuvarmaa saisin sen influenssan mikä sitten pilaisi kaikki.
 
Samasta syystä minäkin kävin ottamassa influenssapiikin yksityiseltä. En halunnut odottaa saisinko sen mahdollisesti myöhemmin jostain ilmaiseksi.
 
Mä Oisin saanut kyllä ilmaiseksikin hakea, mutta nyt nuo julkisella ilmaiset (riskiryhmille siis) on vähän vaillinaisia tänä vuonna. Siis kun niissä on kahta A virusta vastaan. Nää yksityisellä on kahta A ja kahta B. Tänä vuonna tähän mennessä rantautunut Suomeen lähes tuota B puolen viruskantaa.
Hyvin mahdollista, että saan juurikin kolmannen tai neljännen B virustyypin, mutta yritin kuitenkin ...
 
Mä en oikein tiedä mitä ajatella noista influenssarokotuksista.... Sanotaan etteivät välttämättä auta kun ei voi etukäteen tietää minkälainen pöpö sieltä on tulossa. En haluaisi mitään ylimääräistä kroppaan laittaa.

Mä varasin äsken ajan gynelle. Nyt kun mun ovis tuli vähän myöhemmin sain varattua ajan lempigynelle et on just ennen seuraavaa ovista...ehkä...toivottavasti... Se on vanhempi mies ja niin herttainen et voisin lähtiessä halata häntä...en oo vielä tehnyt niin...

Saapi tarkastaa paikat ja kysyn mitä mieltä letroista. Ikäni puolesta et olisko hyvä "buustata" sitä.

Mitä teille muille kuuluu? Täällä ovis eilen tai tänään. Seksiä ollu joka toinen päivä, eilen ja nyt sovittiin kun pieni nukahtaa niin spermalinko käyntiin niin kuin mieheni sitä kerrattain kutsui...
 
Meillä on jokunen päivä jälkeen oviksen, ehkä (jos jotain edes tapahtui). Jännityksellä että mikähän on sitten luteaalivaihe? Viime ovulaatiossa syyskuussa jäi 7 päivään. Onnetonta :/.. no hiukan laihat mahikset taisi tässä kuussa tulla, koska enempi tuntui muniksissa sillä puolella, josta piuha poistettu.
Ukko lähti jänisjahtiin, niin ne vaan häippäsee, kai tulee sit kuitenkin tänään kotiin. Sunnuntaiaamuisin vauvauinti, jossa olen kovin usein keskenäni tytön kanssa.
Katjusha 4 dpo?
 
Takaisin
Top