----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huutelen täältä ulkopuolelta, että vitamiineja ottaessa kannattaa kiinnittää huomiota, ottaako tyhjään mahaan vai ruuan jälkeen :) mulla kanssa minisun mama aiheutti pahoinvointia sen sisältämän raudan takia, jos otti ennen aamupalaa ja ilmeisesti muutkin vitamiinit voi aiheuttaa samaa.
 
En ole tiennyt tuota että huonot siittiöt ja vasta-aineet voidaan seuloa pois. Olisipa jännä päästä spermalabraan näkemään miten se käytännössä tehdään. Autoimmuunisairaus on muuten minulla itselläni, mutta sitä ei taida voida seuloa munasolusta pois ainakaan yhtä helposti?
 
En ole tiennyt tuota että huonot siittiöt ja vasta-aineet voidaan seuloa pois. Olisipa jännä päästä spermalabraan näkemään miten se käytännössä tehdään. Autoimmuunisairaus on muuten minulla itselläni, mutta sitä ei taida voida seuloa munasolusta pois ainakaan yhtä helposti?

Hirvi :) Jos sinulla autoimmuunia, niin ehdottomasti kokeile inssi! Ja kyllä huonot jää pois.

Kannattais kokeilla :)

.
 
Last edited by a moderator:
Hmm, kyllä minulla kuitenkin on raskaudet alkaneet. Onkohan tauti ollut remissiossa juuri silloin. Tämä kierto nyt ainakin vielä katsellaan.
 
Heippa! Saako hypätä mukaan kuumeiluun?
Olen 41 vuotias, yhden km kokenut. Tämä km todettiin 4.12 viime vuonna. Keskenmeno alkoi 24.11

Olimme juuri menneet tutkimuksiin lapsettomuusklinikalle ja saimme letrozolit mukaan. Niitä ei sitten tarvinnutkaan aloittaa, kun olinkin tietämättäni raskaana jo sillä hetkellä.

Nyt km jälkeen sain kp 36 terolutit kierron aloittamiseen joista nyt seitsemäs lähtee tänään. Kun menkat alkavat, aloitan kp 3 ne letrozolit.
Eli luomusti tulin raskaaksi kuitenkin, mutta iän vuoksi lääkäri suositteli mulle nyt tähän perään noita kuitenkin, jos vaikka olisi sekaisin kierto ja ovulaatiot. Minä oon ihan tyytyväinen siihen, että voin ne aloittaa. Ja mies myös.
Ollaan vielä aika vereslihalla keskenmenosta, mutta ikä pelottaa ja en muutenkaan halua odotella enää. Johan tässä luuli kuitenkin, ettei äitiyttä ole minulle tarkoitettu. Ja ei ehkä olekaan, keskenmenosta ajatellen, mutta haluamme yrittää vielä.
 
Kettutyttö pahoittelut km ja tervetuloa! Meitä onkin pieni porukka täällä ja on tosi mukava saada lisää seuraa.

Minä myös 41v. Viides toiveissa. Yritys aloitettu kesäkuussa ja lokakuussa kkm. Nuorin 1v 2kk.
 
Heippa! Saako hypätä mukaan kuumeiluun?
Olen 41 vuotias, yhden km kokenut. Tämä km todettiin 4.12 viime vuonna. Keskenmeno alkoi 24.11

Olimme juuri menneet tutkimuksiin lapsettomuusklinikalle ja saimme letrozolit mukaan. Niitä ei sitten tarvinnutkaan aloittaa, kun olinkin tietämättäni raskaana jo sillä hetkellä.

Nyt km jälkeen sain kp 36 terolutit kierron aloittamiseen joista nyt seitsemäs lähtee tänään. Kun menkat alkavat, aloitan kp 3 ne letrozolit.
Eli luomusti tulin raskaaksi kuitenkin, mutta iän vuoksi lääkäri suositteli mulle nyt tähän perään noita kuitenkin, jos vaikka olisi sekaisin kierto ja ovulaatiot. Minä oon ihan tyytyväinen siihen, että voin ne aloittaa. Ja mies myös.
Ollaan vielä aika vereslihalla keskenmenosta, mutta ikä pelottaa ja en muutenkaan halua odotella enää. Johan tässä luuli kuitenkin, ettei äitiyttä ole minulle tarkoitettu. Ja ei ehkä olekaan, keskenmenosta ajatellen, mutta haluamme yrittää vielä.

Pahoittelut ja Tervetuloa Kettutyttö!! :)

Ihana saada uutta verta mukaan :)

.
 
Kettutyttö, tervetuloa kuumeilemaan ja toivotaan seuraava plussaa pikaiseen ja sitten maaliin asti.
Meillä pitkän yrityksen jälkeen kolmas kerta toden sanoi. Onneksi näin :)
Tyttö aloitti tällä viikolla päivähoidossa, ja yöt on aika karmeita. Toivotaan, että alkaa tasoittua ensi viikkoon. Päivisin hän on varmaan ihan tyytyväinen hoidossa, ja nukkuu 3 tunnin päikkäritkin.
Katjusha kp 27/35? ja odotellaan ensi viikon maanantaita jännittyneenä. mahtaakohan siellä näkyä keltarauhanen vai ei mitään :)
 
Kettutyttö, ikävä kuulla keskenmenosta. Tsemppiä plussan metsästykseen! Tässä porukassa on mukava vaihtaa ajatuksia. :)

Katjusha: Jännää on päivähoidon aloitus - sekä lapselle että äidille. Menee vähän ohi ketjun aiheen, mutta päädyittekö perhepäivähoitoon, ryhmikseen vai päiväkotiin? Nämä hoitoasiat itselläkin mielessä. Todennäköisesti työt ehtii alkaa ennen raskautta... ellen sitten vielä lykkää töiden aloitusta. Nyt hoitovapaa menossa.
Mielenkiintoista kuulla sitten teidän maanantaisesta käynnistä!

Muoks. kp8 ja harjoitukset alkaneet. :)
 
Mollukka, meillä pitkän työmatkan takia vaihtoehto matkan varrella 10 min päässä kotoa kylän päiväkoti. Suomenkielisessä ryhmässä on yhteensä 14 lasta, lisäksi on kolme ruotsinkielistä ryhmää iän mukaan. Perhepäivähoito olis ollut kiva, mutta olis tullut mutkaa ja tarvitaan vaihtelevasti hoitoa välillä 07:00-17:30.
 
Kiitos mukavasta vastaanotosta!

Vähän pihalla vielä kunkin tilanteista, vaikka luinkin viimeyönä ketjun läpi. Mulla tuntuu nyt alamahassa siltä, et vihdoin alkaa menkat lähestyä! Jee! Toivottavasti alkaisi myös.
Nyt soitan sinne klinikalle ja kysyn vastausta mun AMH kokeelle.
 
Hmm, kyllä minulla kuitenkin on raskaudet alkaneet. Onkohan tauti ollut remissiossa juuri silloin. Tämä kierto nyt ainakin vielä katsellaan.

Hirvi :) Onko tuo autoimmuuni tullut sulle vasta aikuisiällä? Mun miehellä tuli, mutta on välillä sammuneessa tilassa. Välillä joutuu ottamaan kortisonia, mutta harvoin enää.

Koskaanhan tuo autoimmuuni ei kai täysin parane, häviä. Se on geeneissä.

.
 
Mun AMH arvo on 3.7, eli viitearvoissa.

Kettutyttö :) Mitattiinko sulla FSH arvo?

Multa mitattiin vain FSH ja aikaa siitä on jo kolme (3) vuotta. En tiedä miksi AMH arvoa ei otettu. Olis kiinnostava tietää mitä se on ja luultavasti FSH arvoni on mahdollisesti muuttunut tässä ajassa.

No soitin klinikalle ja kyselin asioita, mikäli hoidot on tulossa eteen. Sanoivat, ettei tarvitse suorittaa mitään mittauksia, kun synnytyksestä on aikaa vasta 1,7vuotta.

Iän puolesta saan kuulemma hoitoja vielä reilun vuoden, eli 46 ikään saakka. Vain KELA korvausta ei 44-46 vuotias enää saa.

Kiirehän tässä tulee, ellei aika pian onnistu.

.
 
Siis jäi vähän epäselväksi, saako Suomessa hoitoja 46v ikään saakka, vai vielä sen ikäisenä??

Tietääkö joku?:rolleyes:

Täytyypi jossain välissä soittaa ja kysyä, kun jäi vähän auki.

.
 
Tiedättekö missä se mun ovis on kun en saanut sitä normiaikaan kiinni? No se on täällä tänään. Töissä alko limoja ilmestyä samoin himoja. Töissä kävi eräs "hoito" eroni jälkeinen ja mietin en kai hänestä niin kiihottunut :hilarious: Mut siis olikin tää ovis joka teetti oireet. Onneks ollaan varuuksi joka toinen päivä hommailtu. Tänään täytynee tahkoa :wink
 

Liitteet

  • IMG_20180104_171845__01.jpg
    IMG_20180104_171845__01.jpg
    957 KB · Katsottu: 155
Takaisin
Top